Jump to content
FAS Goran
rstefan88

Chip Tuning (čipovanje)

Recommended Posts

Nisam, samo ECM. Probao sam immo killer bez uspeha, napravio je fajl drugačije dužine od početnog pa to ne bih ni u ludilu probao staviti, pretpostavljam da bi žuti ključ smrti bio ishod.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, znaci samo ECM...

ECM ima stavki koje nisu ono sto pisu, ima tu nekih nejasnoca. Recimo jedna od njih je IMOO, koji se ne vidi u tom softveru kao deo mape, no dobro, ipak je softver za pimpovanje snage. :thumbup:

Jesi li probao neki live logging, da ispratis parametre u toku voznje?

Share this post


Link to post
Share on other sites

meni je FES super, snima svašta. Ali ono što je najbitnije moraš nanjušiti sam (rekao bih), gledati dim, imati osećaj da li kvačilo-zamajac trese, proklizava, slušati zvuk turbine...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znam da je veoma malo povećanje snage na atmosvercima, ali, da li je pametno uraditi remap na autu koji ide na plin. Znam da je uglavnom fora vratiti predpaljenje malo, samo... da to ne spali ventile ili klipove?

Nije mi bitno toliko da li ću dobiti 5 ili 10 konja, već da malo podignem Nm, da max bude na nešto nižim obrtajima.

Kupi jaci auto nemoj se zamariti sa ovim samo ces nesto da pokvaris :w00t:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam jutros do 05h prepravljao mapu, podignut tokr limiter, maaalo goriva dodato i jos par izmena na parcijalnom gasu, sitan podesavanja da vuce ispod 2500rpm u visim stepenima.

Kvacilo nije zdravo definitivno, sada je jos izrazenije sa doradjenom mapom. Lamela ne proklizava, tj. auto ubrzava, ali obrtaji skacu i padnu naglo ako otpustim gas nakon skakanja istih. Kvacilo je korpa deinitivno. :thumbup:

Generalno, auto i vise nego dobro ide sad, ako izuzmem skakanje obrtaja na punom gasu. Sa pristojnim doziranjem po malo, skakanja i proklizavanja nema - a automobil vuce dosta bolje u svim stepenima prenosa. Otvoren sam za predloge.

Remap_mod.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nadam se da cu te sa tom mapom makar primetiti u retrovizoru,a nesi ces valjda uspeti da se odlepis od branika :) :) :)

Ne,mapa nije bila dobra videlo se oma,bas mi je drago ako si uspeo da je pojacas

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sada ces da vidis pojacanje i klizanje po Ustanickoj uzbrdo :thumbup:

No smoke i dalje :D

Edited by FantomX

Share this post


Link to post
Share on other sites

hahaha, ko automatik :D

Taj rad :thumbup:

No smoke i dalje :D

Pa šta si ti onda radio do 5 ujutru :rofl:

Pravio bezdimnu mapu :D

Sad cu zovem Gorana da idem da menjam set kvacila, pa onda da snimim video k'o covek. :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Druze nesho, sluzimo narodu, sto vise tema bolje za sve nas. P**amo podforume, pa ispadaju teme od njih :thumbup:

Salu na stranu - jedan savet vezano za ECM i tjuniranje automobila istim.

ECM-om mozete videti neke parametre na automobili i vizuelno pogledati razlike izmedju nekih mapa i to je otprilike sve. Naravno, uz promene parametara, automobil ce u 99% slucajeva ici bolje, a sta ce mu se desavati to niko zivi ne zna. Momak koji radi profesionalno mape vec duuuuzi niz godina mi je toplo preporucio da se manem tjuniranja sa ECM programom jer je to igra na slepo sa istim. 90% stvari koje menjamo nisu ono sto mislimo, te je koriscenje profesionalnog softvera MUST HAVE.

Takodje - moja mapa, copy / paste vrednosti u drugu mapu istog automobila - nece da valja. ECM ne vidi sve parametre koji mogu da se iskopiraju. Zato Mikin auto ne moze da ide kao Perin, iako ima "istu" mapu. ECM je nesposoban softver u sta sam se licno uverio. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fantom očigledno ima malo stariji auto što se vidi i po lameli. BravoJTD mu pametno pokušava podići nešto snage iznad 2300-2500 rpm da bi smanjio opterećenje lamele gde je i najveće - kod eksplozije obrtnog momenta na 2000. Da je gumetinina škola dobra, ne bi i Koletu i mnogim drugim njegovim mušterijama auto prijavljivao greške, odlazio u safe mod itd. Ja sam se raletu posle probe njegove mape zahvalio i nisam bio zadovoljan ponuđenim, na njegovo čuđenje, vratio sam fabričku i otišao dalje. To što su Fantom i Vule mlađahni i oduševljeni vlasnici jtd-a koji uživaju u udaru torqa je ok, ali ne može njihova ocena potpomognuta od nekolicine drugih da postane ovde završna ocena.

Kod normalnih tunera, praksa je da ti se nudi uvek neki optimum za tvoj krš od 200k km koji podiže dvadesetak do tridesetak posto snagu. Za više KS stoji upozorenje da auto treba da je u korektnom stanju, a to znači nema starih lamela i koječega.

Šutnuti boost i brizganje rano i agresivno kod auta kao što je fantomov je narodnjak umesto bluza, "ajmo samo veselo narode" i onaj ko mu pakuje tako nešto je bezobziran. Pukneš 30 posto više brlje na pola gasa i na 1500RPM a 50 posto na punom gasu, turbinu od lera pa naviše za 15 posto - to je najlakše uraditi, klinac sretan, auto juri, curice vrište od sreće. Ono što jeste teško je napraviti tuning da stara lamela ne kliza, vozač ne oseća veći udar obrtnog momenta (čini mu se sve isto kao da "nije čipovan") a auto dobije na štoperici između jedne i dve sekunde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ bojan2703

tvoja prica stoji, ali u delovima...

Tuner nece da pomisli da uzme neispravan auto da radi jer ce posle biti ispljuvan. Ako bravoJTD pokusava da uradi nesto s onom mapom koja je kod fantoma, i ako pravi takve mape, nece se leba najesti.

Da jos jednom ponovim, Gumetina je u Srbiji institucija koji je sve ljude koji samostalno rade chipovanje naucio da rade ili ih barem uputio u to, radio je mnogo kola i mnogo ozbiljna kola sa ozbiljnom snagom, sxebo je sto je sxebo, na greskama se uci ali se te greske i placaju, svakom je uvazio reklamaciju i moze se reci da nikome nije ostao duzan... Tako da Raleta ne treba spominjati u bilo kakvom negativnom kontekstu jer ako je on istopio desetak motora, onda mogu misliti sta ce drug BravoJTD uraditi.

Licno sam dosta puta saradjivao sa raletom i razmenjivali smo neka iskustva jos pre nego sto su neki i znali da postoji Chiptuning, znam kolko Rale zna ali takodje znam koliko je bio neozbiljan!!! Sada se, doduse situacija promenila... Rale je ozbiljan chelovek koji shvata da ladjenje jaja ne moze nista dobro da donese, ima FIRMU koja se bavi TUNIRANJEM i iza imena firme stoji iskustvo i veliki broj zadovoljnih musterija.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fantom očigledno ima malo stariji auto što se vidi i po lameli.

Znaci noviji automobili nemaju probleme sa lamelom?

Bravo mu pametno pokušava podići nešto snage iznad 2300-2500 rpm da bi smanjio opterećenje lamele gde je i najveće - kod eksplozije obrtnog momenta na 2000.

Koje eksplozije? Da li si vozio taj auto?

To što su Fantom i Vule mlađahni i oduševljeni vlasnici jtd-a koji uživaju u udaru torqa je ok, ali ne može njihova ocena potpomognuta od nekolicine drugih da postane ovde završna ocena.

Pa ko ovde daje zavrsnu ocenu? Koliko vidim mi polemisemo.

Kod normalnih tunera, praksa je da ti se nudi uvek neki optimum za tvoj krš od 200k km koji podiže dvadesetak do tridesetak posto snagu. Za više KS stoji upozorenje da auto treba da je u korektnom stanju, a to znači nema starih lamela i koječega.

Normalni tuneri daju garanciju na svoj rad i ako nisi zadovoljan oni se ne pravdaju nego vrate pare i izvinu se sto nisu zadovoljili tvoje kriterijume.

Šutnuti boost i brizganje rano i agresivno kod auta kao što je fantomov je narodnjak umesto bluza, "ajmo samo veselo narode" i onaj ko mu pakuje tako nešto je bezobziran. Pukneš 30 posto više brlje na pola gasa i na 1500RPM a 50 posto na punom gasu, turbinu od lera pa naviše za 15 posto - to je najlakše uraditi, klinac sretan, auto juri, curice vrište od sreće. Ono što jeste teško je napraviti tuning da stara lamela ne kliza, vozač ne oseća veći udar obrtnog momenta (čini mu se sve isto kao da "nije čipovan") a auto dobije na štoperici između jedne i dve sekunde.

Da li znas ko radi to sto si ti sad naveo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

E moj Bojane, mene je prestigao FIAT Stilo sa FABRICKOM mapom, dok je u mojim kolima bio REMAP REMAPA koji je radio BravoJTD. Dakle, njegovo drugo pojacanje, nakon toga pojacanje sa moje strane, dizanje Tork limitera za 30% i Boki me ostavi kao da vozi V6!?!?

Nisam mladjan, niti mi tork udara u glavu, jednostavno - ako kazem SOLI, ima da se soli i kraj. Ako to ne mozes da uradis - nemoj ni da radis uopste! Jel' kapiras taj deo?

Svaki tuner ce ti ponuditi nesto i ako nisi zadovoljan isrpavice ili ce ti vratiti novac! Ja nisam dobio ni jedno ni drugo ni trece.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moram da ugradim kvacilo u ponedeljak pa da se opustim ko covek, ne mogu sada da garim auto, ubila mi stara mapa lamelu :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Fantom..

Necu nikoga da branim,ali neke stvari oko tebe mi nisu jasne...Kukas kako ti ne valja lamela,kako proklizava,nije ti dobra mapa..Kad sam prvi put stavio mapu,izasao na put,cim sam dao gas,lamela je pocela da proklizava..Znaci da mapa radi posao i da auto ima vise snage..Kod tebe,koliko sam skontao,desava se isto..Znaci da si i ti dobio te neke dodatne konje,koje pre mape nisi imao.....Pa onda pises kako si probavao po gradu,cak si i snimak kacio,gde se cuje kako lamla kliza..I sad pises kako ti je losa mapa sjebala lamelu...Malo mi je to sve cudno oko tvog auta,a i oko tebe...

Share this post


Link to post
Share on other sites

:D To je fantomX :D

Dule, veruj ti chelicu sta ti kaze, auto u 3. i 4. ne da nije iso, nego je to nehumano!!!

Pravac na bezaniji gde napunim 5. skoro punu, bravo nije mogao da napuni 4. na nekih 140...

1. i 2. su bile odlicne, ali ostalih brzina nema. kao da ima neku knedlu i vuce se ko prebijena macka. Tad kad sam ja vozio, lamela nije proklizala jer nije bila zagrejana a motor jeste. Ja ti samo prenosim ono sto sam ja osetio a ti proceni da li je tacno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

FantomX, samo da pitam, da se razjasni situacija, da li si ti imao bilo kakav probni period, tj period u kome ce tebi biti vracene pare ako nisi zadovoljan sa mapom?

Ako si imao taj period (dan, dva, sedam) , i u tom periodu si bio zadovoljan mapom, onda mislim da je stvar jasna, i da ne bi trebali napadati nikoga.

Kako sam ja razumeo sve prethodne postove, ti si prvo dobio jednu cipovanu mapu, pa potom radio izmenu, pa potom trazio trecu mapu i tu trecu nisi dobio.

Sad jedno pitanje od mene: Da li bi ti nekome radio neki posao 3 puta po jednoj ceni usluge?

Nisam siguran, ali mislim da ti ni gumetina ili ale ne bi radili izmenu mape 3 puta, a o SM ili REVOCHIP da ni ne pricam...

Dakle ako si ti imao priliku da se predomislis, i nisi to uradio, nego si uradio neke dorade i bio jos zadovoljniji, onda je "krivica" za situaciju na tebi...

Ako ti nisi imao taj period, tj mapa ti je data takva kakva je, i nisi imao mogucnost reklamacije, onda su primedbe na mestu.

Jos da dodam da u diskusiji ucestvujem cisto kao posmatrac, ne komentarisem kvalitet mape, i ne branim nikoga , niti cu...

Edited by nsgaghy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav , imam lanciu kappu 2.4 jtd 2000 god. , posto hocu da je cipujem zanima me koliko ce vise auto trositi i koliko to steti autu , posto se u opste oko ovoga ne razumijem rekli su mi da ce valjda kada ga cipujem imati 150 konja ( sada ih ima 136 ), to ce me kostati 100 eura i to se radi kompjuterski podize mu te konje ili sta vec , ovo vam sve pisem posto oko ovoga veze nemam pa me zanima postoji li neki drugi nacin cipovanja i valja li to u opste raditi . Pozdrav

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav , imam lanciu kappu 2.4 jtd 2000 god. , posto hocu da je cipujem zanima me koliko ce vise auto trositi

Ako ne budeš menjao stil vožnje, verovatno nećeš imati povećanje potrošnje.

U zavisnosti od remapa realno povećanje potrošnje ćeš imati na solidno pritisnutoj papučici gasa, preko 50-60%.

S obzirom da će ubrzanja trajati kraće, manje vremena će pritiskati gas.

Od 136 na 150 je veoma malo povećanje. Ići će to malo više.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav , imam lanciu kappu 2.4 jtd 2000 god. , posto hocu da je cipujem zanima me koliko ce vise auto trositi i koliko to steti autu , posto se u opste oko ovoga ne razumijem rekli su mi da ce valjda kada ga cipujem imati 150 konja ( sada ih ima 136 ), to ce me kostati 100 eura i to se radi kompjuterski podize mu te konje ili sta vec , ovo vam sve pisem posto oko ovoga veze nemam pa me zanima postoji li neki drugi nacin cipovanja i valja li to u opste raditi . Pozdrav

Realno takvo povecanje snage ne bi trebalo da skodi motoru, ukoliko sada nema neke fatalne greske koje eventualno mogu da se ispolje posle chipovanja... primer FantomX. Decko je imao prikriveni problem sa lamelom i posle chipovanja se ispoljio problem. Auto bi trebalo da bude u korektnom stanju pre nego sto se uradi chiptuning. Tu pretpostavljam da kocnice moraju biti...pa da ne kazem odlicne, po mogucstvu original plocice ili neke malo kvalitetnije tipa ATE ili Ferodo, nikako TRW, LUCAS...da ne pominjem one losije, kako bi auto bio u stanju i da zakoci. Znaci, ako ti je auto ispravan neces imati nikakvih problema.

Sto se tice samog chiptuninga, kompjuterski se menjaju fabricke vrednosti ubrizgavanja goriva, pritiska nadpunjenja i to se sve snimi u motorni kompjuter.

Sto se tice ostalih vrsta tuninga, a to su piggyback gadgeti- cuveni powerbox, to nije preporucljivo jer te stvari zavaravaju senzore i moze se desiti da to bas i ne fercera dobro. Naravno da postoje kvalitetni powerboxovi ali moje skromno misljenje je da chiptuning nema premca.

Naravno da postoji jos dosta raznih nacina za podizanje snage ali to je dosta komplikovanije i skuplje, naravno daje i mnoooogo vise konja!!!

i valja li to u opste raditi

Ovo poslednje nisam razumeo na sta se odnosi... da li na chiptuning ili na ostale nacine tuninga???

Edited by chelic

Share this post


Link to post
Share on other sites
Isto tako ni Vule ne moze da kaze da mu je mapa dobra jer sa takvim kolima nije presao ni 5000km, tek posle nekog vremena moze da kaze nesto jer je proces ubijanja sklopova malo duzi.

Auto je kod mene poslednjih godinu dana, za to vreme sam prešao 12000km, čipovan je drugog dana kada sam ga kupio. To nije odmah bila HC mapa, ali je već posle 3-4 meseca ubačena, tako da je auto 70% pređenih kilometara prevalio sa HC varijantom, a 30% sa nekom srednjom varijantom.

E sad, od tih 12000km, cenim da je bar polovina pređena gaspatosom, zilion startova iz mesta ful gasom, šaltanja bržih nego DSG, bezbroj potezanja i peglanja autoputem (nek ti Fantom kaže koliko vremena mi treba od NS do BG i kojim tempom vozim konstantno) i tako dalje...

A pošto mu ni ku*ca ne fali i dan danas, štucnuo nije od kad sam ga kupio niti sam i jednom otvorio haubu a da to nije bilo zbog ugradnje xenona ili malog redovnog servisa, mogu da kažem da je sve ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...