Jump to content
Goran
rstefan88

Chip Tuning (čipovanje)

Recommended Posts

Obzirom da otvaram motor posle 1 (jedan) dan voženja mape, nisam siguran koliko bih smeo bilo šta da preporucim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam u povratku kuci imao safe mod i sutradan vratio fabricku mapu :D Doduse ja sam imao 120 ks T-Jet motor... 

 

Sredi ga da bude 100% ispravan i da ima sve konje koje fabricki treba da ima, i pun gas :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rale će svakom da stavi mapu, ne zanima ga da li je automobil kandidat ili ne, a zatim takav auto zahteva malo pažnje za vožnju. Meni je Alfa preživela njegovu mapu, ali masa kola nije.

 

Kad je auto kandidat i kada se plati mapiranje muški i iza mape stoji neka malo jača svetska firma, dobije se auto koji deluje da je trebalo takav iz fabrike da izađe (samo mnogo brži). Neće da ti ostave mapu ako logovi nisu perfektni, ne uzima se lova po svaku cenu, a posebno ne po cenu reputacije.

Edited by nidza

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bas kao sto je Nidza napisao, Rale ce da mapira sve sto mu padne ruku a kako ce to da radi i koliko upitno je. Za Multiair sam cuo da su u regionu jedino Grci majstori.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@nidza

Lako je prebaciti krivicu na tjunere i necu da tvrdim da su bezgresni (mada niko nije), ali kod nas ljudi jako puno ocekuju za jako malo para. Kao neko kome je posao vezan za tuning scenu u Srbiji, raditi "muski" je prilicno neisplativo i prilicno kontraproduktivno za imidz jer vecinom te prati reklama da si prevarant koji debelo zaradjuje na "istom" proizvodu jer retko ko je probao nesto sto je kvalitet i misle da je sve isto jer su probali 5 stvari loseg kvaliteta.

 

Prvo jer 90% ljudi nije spremno da plati kvalitet koji se u globalu dobija iz samostalnog razvoja, a kad se zeli jeftino to onda podrazumeva da sam korisnik bude hrcak za testiranje. Cak i kad to jasno objasnis, ako nastane problem opet se negoduje kao da si im nesto uvalio.

 

Sa druge strane kada ukazes na nedostatke vozila ljudi se u globalu uvrede ili opet se krece za teoretisanjem da ih zavlacis za dodatnu zaradu, takodje nasa filozofija zivota je takva da se javljamo u globalu samo kad treba kuditi ljude, ne i kada treba pohvaliti. Recimo ja sam prilicno ponosan na cinjenicu da oko 1/2 kupaca je 2 puta kupovalo od mene i oko 1/4 kupaca je kupovalo vise od 2 puta, ali retko ko javno pohvali da je zadovoljan iako sumnjam da nisu zadovoljni kad kupe vise puta razlicite proizvode. Naglasniji su da me kude ljudi koji nisu nikad nista ni kupili od mene (vracamo se na prvi pasus) ili ljudi koji su odbili da im resim nastao problem, iako ti problemi su nesto sto nije bilo u mojoj kontroli tj kao kad mi prodaju materijal ispod nivoa kvaliteta koji sam trazio ili je greska bila pri ugradnji koju nisam ja izvrsio.

 

I trece ljudi za svaki problem pocinju sa vredjanjem i pljuvanjem pa onda ocekuju da ce neko ljubazno o svom trosku da im resi isti taj problem koji mozda nije ni njihova krivica. Ja sam imao slucajeve da me ljudi uznemiravaju mesecima i posle kad se ustanovi da problem uopste nije vezan za mene samo se precuti, pravimo se mutavi i cudimo se sto ja nisam zainteresovan ponovo da saradjujemo.

 

Nije stvar da li ce neko pogresiti, svako ce da pogresi, stvar je ko kako reaguje kad mu ukazu na gresku. Samo sto puno zavisi i kako nekome ukazes na gresku.

 

Da ne ulazim jos u pricu i oko laznog reklamiranja gde opet ako radis "muski" najcesce na papiru nudis najmanje za najvise para. Ili kad te neko iskopira i na taj nacin zaobidje troskove razvoja i usput jos jeftinije nudi proizvod jer mu je to usputna zarada u slobodno vreme. Ja sam neke proizvode povukao iz ponude bas iz tih razloga.

Edited by YUgisa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ko je bre tuner u ovoj zemlji, ko se time profesionalno bavi da mu je to jednostavno osnovno zanimanje i ko radi to po pravilu da prvo testira auto i vidi moze li se to nekako poboljsati i najvaznije ko zivi od toga? To sto ti radis je sviranje, 20 godina "tjuniras" istog juga i napravio si mozda 6 konja vise. Ne znam zasto si se uopste nasao prozvanim sem ako sebe ne smatras tjunerom, a ocigledno je. Nidje veze. Toliko si dobar bio da si morao svojevremeno i svoj forum napraviti... Toliko. Ego do nebesa i preko. 

 

Rale ima znanje i jedan je od zacetnika te scene u nasoj zemlji, ali mislim da nije bas ozbiljan u svom radu a moze biti! To je moje iskustvo a i iskustvo izuzetno velikog broja ljudi a u to ne racunam puko mapiranje dizel motora... To ko hoce moze da savlada relativno lako i zato i imamo milion nazovi tjunera a da ne pricam o pukom upucavanju gotovih mapa tj parametara. 

Edited by MiloshBg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam mapirao tjet kod Raleta i sutradan se javio dim na auspuhu i miris ulja.

Turbina je proverena, u odlicnom je stanju tako da cu napasti sam motor i locirati kvar i resiti.

Raleta ne mogu da krivim, jer ne vidim kako mapa može biti odgovorna za guranje ulja u izduv.

Očigledno je negde postojao neki zamor koji je nakon drastičnog povećanja snage samo ubrzano isplivao na površinu.

Edited by ChobbyNS

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

26 minutes ago, MiloshBg said:

Ko je bre tuner u ovoj zemlji, ko se time profesionalno bavi da mu je to jednostavno osnovno zanimanje i ko radi to po pravilu da prvo testira auto i vidi moze li se to nekako poboljsati i najvaznije ko zivi od toga? To sto ti radis je sviranje, 20 godina "tjuniras" istog juga i napravio si mozda 6 konja vise. Ne znam zasto si se uopste nasao prozvanim sem ako sebe ne smatras tjunerom, a ocigledno je. Nidje veze. Toliko si dobar bio da si morao svojevremeno i svoj forum napraviti... Toliko. Ego do nebesa i preko. 

 

Rale ima znanje i jedan je od zacetnika te scene u nasoj zemlji, ali mislim da nije bas ozbiljan u svom radu a moze biti! To je moje iskustvo a i iskustvo izuzetno velikog broja ljudi a u to ne racunam puko mapiranje dizel motora... To ko hoce moze da savlada relativno lako i zato i imamo milion nazovi tjunera a da ne pricam o pukom upucavanju gotovih mapa tj parametara. 

Ja nemam veze sa tuningom motora u svojoj profesiji :D Niti sam se ja nasao prozvanim, ja sam pisao o opstem stanju scene kod nas kroz svoje iskustvo.

 

Sto se tice foruma, ja nisam nista pravio, nemam pojma odakle takva informacija :D Da li sam ja presao sa ovog ili onog foruma kad su neki drugi napravili o tome mozemo diskutovati, ali opet odlazio sam zbog tudjeg ega koji su zlouprebili svoje pravo administratora/moderatora, ne jer mene tangira sta ko pise niti da li ce se sloziti sa mnom ;) Kad ti neko menja poruke na forumu u izjave koje nisi izjavio, onda je tesko ostati na tom mestu hteo to ili ne. 

 

 

PS: Jel ovo zbog teme o kocnicama? :D

Edited by YUgisa

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, ChobbyNS said:

Ja sam mapirao tjet kod Raleta i sutradan se javio dim na auspuhu i miris ulja.

Turbina je proverena, u odlicnom je stanju tako da cu napasti sam motor i locirati kvar i resiti.

Raleta ne mogu da krivim, jer ne vidim kako mapa može biti odgovorna za guranje ulja u izduv.

Očigledno je negde postojao neki zamor koji je nakon drastičnog povećanja snage samo ubrzano isplivao na površinu.

Vidi ono sto znam a verujem da i sam znas, benzinac ako nesto nije kako treba vrlo lako spali klip ili pritisak progura kroz cilindar, ventil... A realno moze biti i da je prosto zamor materijala odradio svoje, niko od nas ne vozi nov auto. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da je pukao klip ili karika ili da ima goriva previše auto ne bi radio kako treba na sva 4 cilindra. A auto radi kao sat, vuče kao lud. Jedino dimi na leru na izduv.

Svakako ću uskoro saznati uzrok pa ću pisati u mojoj temi o tome.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znas koliko karika imas po cilindru? Ne mora znaciti da je kompresiona pa da auto odmah losije radi. Postolji i uljna i brisajuca... Uostalom videces kad otvoris motor. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rale zna znanje, meni je mapirao nekoliko automobila i svi su sluzili bez problema, da navedem neke.

 

-passat b5.5 1.9tdi chipovan sa ~200 hiljada km, dogurao je preko 500.000km i dalje sa fabrickom turbinom, zamajac promenjen fabricki na oko 360.000km.

-alfa 159 1.9mjt sa hibrid turbinom cipovana sa 140.000km, vozena do 180.000km bez ikakvih problema.

-grande punto 1.9mjet hibrid turbina cipovana sa 90.000km i dalje je ziva na 250.000km.

-bmw 520d e60 cipovan, otisao dalje sa 360.000km sa fabrickom turbinom i dalje

-superb 2.0tdi 170ks cipovan maltene nov pod garancijom totalisan sa nekih 270.000km i dalje fabricka turbina i sve ostalo (zamajac dizne itd)

 

Moja zamerka na raleta je sa druge strane oko tacnosti vremena i komunikacije, tipa dogovorimo se u 10 sati ne bude 10 vec 12 ili 18 umesto 14, te ne javi se po dogovoru i tako to, sto meni pravi problem jer sam iz drugog grada, sve to na stranu mislim da zna znanje itekako.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Znas koliko karika imas po cilindru? Ne mora znaciti da je kompresiona pa da auto odmah losije radi. Postolji i uljna i brisajuca... Uostalom videces kad otvoris motor.

Znam naravno. Sklapao sam takav motor pre par dana s drugarom. Obzirom da je prva karika kompresiona ne vidim način da ona nije pukla a uljna jeste. Meni je veća sumnja na glavu i ventile.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uradio je Rale gomilu tjet-ova. Par djulijeta sa 300hp znam koje se par godina voze i to ne samo po ulici nego i po stazi. Da ne pričam o gomili auta sa trkackim strujama i slične budzevine koje je radio.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I moje iskustvo sa njim je pozitivno, i ljudsko i radno. Na kraju krajeva, nikog nije on prisilio da rempaira auto, to je sve na rizik vlasnika uvek.

 

Jednostavno treba imati u vidu dve stvari:

- koliko para toliko muzike

- 100% pozitivnih iskustava se prepričava, 90% negativnih ne.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naravno.

I koliko god mislili da je auto ispravan, nakon remapa se sve to nateže na neki maksimum a auti nam imaju i kilometara i godina tako da je rizik prisutan svakako.

Ko nije spreman na rizik popravki, ne treba uopšte da razmišlja u pravcu remapiranja auta.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 2/10/2025 at 11:20 AM, BGDelta said:

Ima li neko iskustva sa remapom 1.4 MA 140ks?

Nisam ulazio dugo pa ti kasno pišem :D Ja imam Punta MA Turbo i već nekih godinu dana se interesujem oko mapiranja. Kod nas sam zvao baš dosta tjunera da pitam da li rade custom mape, tj stage 2 mapiranje, za multiair je mrka kapa, retko ko i zna šta je tačno Multiair. Generalno retko ko zna da radi sa tim motornim računarom Magneti Marelli 8GMF koji je specifičan baš zbog MA. Za stage 1 nije problem jer generalno kupuju mape od većih tuning kuća i samo flešuju. Tako da sam istraživanjem došao do Grčke tuning kuce MTD,  ali mi se nije svideo njihov odnos i stav, tako da sam došao do ekipe od par momaka iz Italije koji rade samo Multiair motore. Konkretno radili su drugaru mapu na Puntu Evo MA Turbo, stage 2, dečko je zamenio turbo sa 1446 Garrett, Veći intercooler, dizne od 390 ccm protoka, izduv fi70, down pipe i već 4 meseca svakog dana dere auto bez i jednog problema. Radili smo logove i slali momku na proveru gde je radio neke korekcije, tako nekih 5-6 puta i to je to. Generalno kaže da nam je gorivo katastrofalno i da je jako teško doći do balansa ako neko hoće max snage i pouzdanost. Takoće možeš da biraš da imaš opciju sa 2 mape, da imaš jednu ekonomik varijantu u sport recimo. Ako ti treba neki kontakt piši slobodno na DM.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije da ih branim, al ni ovi nasi domaci Ċuneri nisu nista napredniji po pitanju stava i kurčevitosti :D Naravno ne svi, ali stice se utisak da su oni neki bogom dani ljudi, koji su izabrani da na ovom nasem svetu doprinose tako sto ce povecavati snagu nasih vozila :D


U prevodu kretena ima svuda :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verovatno glupo pitanje, ali ne škodi bar da pitam, za Nuova Tipo 1.4 95ks ima li neke mogućnosti za čipovanje?

O "performansama" motora neću ni da pričam, sve je dobro poznato i (za mene) motor je jedina mana auta.

Auto je prešao manje 110.000km (100% pravih pošto je od prvog dana u našoj porodici) i zamenjeno mu je kvačilo pre nekoliko dana.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...