nidza 613 Posted August 16, 2022 Istekao edit, ali da bi bolje shvatili koja je njihova funkcija, ova slika pokazuje odlično: Levi slučaj su visoki obrtaji, motor može da konzumira puno vazduha, i kao da sipate iz šmrka mlaz vode direkt u jako duboku "kofu", ništa ne prska napolje kako god sa sipate. Desni slučaj su niski obrtaji, ne može motor da konzumira vazduha koliko turbo može da mu isporuči, iz prostog razloga jer klip ide sporije nego u slučaju levo. "Kofa" u tom slučaju je plitka, pa ako uzmete u ruke šmrk i odvrnete slavinu, da li ćete sipati direkt u pod kofe i izbaciti više vode van nego što se zadrži u kofi, ili ćete zakositi šmrk i kofa će se puniti bez problema? Izvađene klapne su slučaj levo i niski obrtaji, prosto fizički ne može da se smesti vazduha koliko bi moglo da su klapne tu. Vazduh sa skinutim klapnama bude svuda po sistemu, samo ne gde je najpotrebniji - u cilindru. Zato su takva vozila mrtva, više goriva troše, ekološki su neispravna, i brate tuga ne uživati u performansama kakve neki auto treba da ima. Još jedna ilustracija kad je klapna na mestu i zatvorena: 4 1 MS PK, Milutinac, nemanja84bg and 2 others reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
nemanja84bg 972 Posted August 16, 2022 (edited) To ti isto vazi i za dpf , egr , katalizator i ostale komponente koje se vade zbog ko zna cega, stednje novca svega,i tu gubi pritisak i odnos smese komore za sagorevanje a mapa ostaje ista, jer zasto pa da se ustedi a auto ide sledecem kupcu , a kola sa tom tehnologijom se prave sigurno jos i 80tih. Edited August 16, 2022 by nemanja84bg Quote Share this post Link to post Share on other sites
brdaus 28 Posted August 16, 2022 (edited) Hvala svima koji su dali kakav takav odgovor. Al mislim da sam bio jako precizan sa pitanjem : iskustva vlasnika koji su odradili chip na delti 3 sa 120 ks. Ili mitu. To je isti motor, samo sto alfa ima modove pa u sport modu i lici na nesto. Moja iskustva sa chipovanjem 1.9 i 2.4 motora su odlicna i sve je radjeno kod novaspeeda i ranije kod Aleta. Ta tema mi je poznata ali mi je nopoznat 1.6 motor i chip. Znam i koliko kosta i kakvi su dobici ali bih hteo da cujem iskustva vlasnika tj. da li ima svrhu to raditi ? Zato sam i temu stavio u odeljak Lancia a ne ovde. Edited August 16, 2022 by brdaus Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9506 Posted August 16, 2022 48 minutes ago, brdaus said: ...ali bih hteo da cujem iskustva vlasnika tj. da li ima svrhu to raditi ? Zato sam i temu stavio u odeljak Lancia a ne ovde. ...i onda se na kraju na jedno 116 tema piše jedno te isto o čipovanju, ili o čipovanju 1.6 MJet 120KS motora (koji ide u brdo modela, i za svaki model treba po 1 tema valjda ). Realno, mislim da previše ''lupaš glavu'' oko 1.6 MJet motora, kao da je on nešto posebno novo/različito u odnosu na 1.9/2.4 dizele koje si već ranije čipovao. Motor postoji 15 godina, čipuju ga svi (i oni koji su ''juče'' počeli sa tim poslom, i oni koji to rade već 20 godina)... i kad već imaš dobro iskustvo sa pomenutim čiperima - idi kod njih opet. Ono što uopšte važi za te motore je da ranije ''umru'' nego 1.9 jer imaju manje kubika (već posle 3.500 obrtaja ih u principu ne vredi stiskati dalje, dok 1.9 ima snage i posle 4.000 obrtaja). 5 PremieRacing, nemanja84bg, MS PK and 2 others reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Beshla 1 Posted June 15 Prešao sam sa Stila 1.9 jtd 116ks na 500l 1.3 mjet 95 ks...nedostaje mi onaj momentalni odziv na gas koji je pružao Stilo. Sada posle dodavanja gasa prođu nekih 2s dok auto povuče i to nekako kilavo...Da li bih čipovanjem na 120ks i 240Nm dobio neki osetno bolji odziv? 1 Bingodalton reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7482 Posted June 15 Pa dobio bi nesto peglanjem mape sigurnoПослато са SM-A307FN помоћу Тапатока Quote Share this post Link to post Share on other sites
nidza 613 Posted June 15 Toliko manji motor nikad neće biti elastičan kao veći, ali moglo bi nešto da se dobije sigurno. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Zvezdo 803 Posted June 17 Ne očekuj previše to je 1.25l naspram 1.9 l. Quote Share this post Link to post Share on other sites
igor0511 2358 Posted June 18 + velika razlika u aerodinamici. Pride ne moze iz 1.3 od 95ks jos mnogo da se izvuce. Quote Share this post Link to post Share on other sites
dekirs 4799 Posted November 19 Da se upisem na ovu temu po drugi put. Nadam se da necu proci kao prvi 7 MS PK, Milutinac, Vule and 4 others reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
ISV_01 3816 Posted November 19 Nasvirana mecka Quote Share this post Link to post Share on other sites
dekirs 4799 Posted November 19 U sustini dobitak je nekih 20ak konja, s obzirom da je ovaj moj a180 isti kao a200 koji ima oko 156ks, samo slabija mapa. Svakako meni je ogromna razlika sada 1 PremieRacing reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
PremieRacing 4983 Posted November 20 Ogromna na kvadrat, pa dobio si 55ks i 100Nm !!! Ozbiljno nasvirano, razlika je više nego prijatna 1 shuxx reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
dekirs 4799 Posted November 20 Jeste, ali opet kazem, 30ak konja i 50ak njutna je "otkljucano" samo a onda je i dosao remap njihov na to Sve u svemu auto je ide bas bas dobro sada, a opet s druge strane moze i da se vozi normalno, ne cima onako, moze i penzionerski da se vozi kao do skoro 2 PremieRacing and igor0511 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites