nidza 639 Posted August 16, 2022 Istekao edit, ali da bi bolje shvatili koja je njihova funkcija, ova slika pokazuje odlično: Levi slučaj su visoki obrtaji, motor može da konzumira puno vazduha, i kao da sipate iz šmrka mlaz vode direkt u jako duboku "kofu", ništa ne prska napolje kako god sa sipate. Desni slučaj su niski obrtaji, ne može motor da konzumira vazduha koliko turbo može da mu isporuči, iz prostog razloga jer klip ide sporije nego u slučaju levo. "Kofa" u tom slučaju je plitka, pa ako uzmete u ruke šmrk i odvrnete slavinu, da li ćete sipati direkt u pod kofe i izbaciti više vode van nego što se zadrži u kofi, ili ćete zakositi šmrk i kofa će se puniti bez problema? Izvađene klapne su slučaj levo i niski obrtaji, prosto fizički ne može da se smesti vazduha koliko bi moglo da su klapne tu. Vazduh sa skinutim klapnama bude svuda po sistemu, samo ne gde je najpotrebniji - u cilindru. Zato su takva vozila mrtva, više goriva troše, ekološki su neispravna, i brate tuga ne uživati u performansama kakve neki auto treba da ima. Još jedna ilustracija kad je klapna na mestu i zatvorena: 4 1 nemanja84bg, Woodoo, PremieRacing and 2 others reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
nemanja84bg 2294 Posted August 16, 2022 (edited) To ti isto vazi i za dpf , egr , katalizator i ostale komponente koje se vade zbog ko zna cega, stednje novca svega,i tu gubi pritisak i odnos smese komore za sagorevanje a mapa ostaje ista, jer zasto pa da se ustedi a auto ide sledecem kupcu , a kola sa tom tehnologijom se prave sigurno jos i 80tih. Edited August 16, 2022 by nemanja84bg Quote Share this post Link to post Share on other sites
brdaus 28 Posted August 16, 2022 (edited) Hvala svima koji su dali kakav takav odgovor. Al mislim da sam bio jako precizan sa pitanjem : iskustva vlasnika koji su odradili chip na delti 3 sa 120 ks. Ili mitu. To je isti motor, samo sto alfa ima modove pa u sport modu i lici na nesto. Moja iskustva sa chipovanjem 1.9 i 2.4 motora su odlicna i sve je radjeno kod novaspeeda i ranije kod Aleta. Ta tema mi je poznata ali mi je nopoznat 1.6 motor i chip. Znam i koliko kosta i kakvi su dobici ali bih hteo da cujem iskustva vlasnika tj. da li ima svrhu to raditi ? Zato sam i temu stavio u odeljak Lancia a ne ovde. Edited August 16, 2022 by brdaus Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9736 Posted August 16, 2022 48 minutes ago, brdaus said: ...ali bih hteo da cujem iskustva vlasnika tj. da li ima svrhu to raditi ? Zato sam i temu stavio u odeljak Lancia a ne ovde. ...i onda se na kraju na jedno 116 tema piše jedno te isto o čipovanju, ili o čipovanju 1.6 MJet 120KS motora (koji ide u brdo modela, i za svaki model treba po 1 tema valjda ). Realno, mislim da previše ''lupaš glavu'' oko 1.6 MJet motora, kao da je on nešto posebno novo/različito u odnosu na 1.9/2.4 dizele koje si već ranije čipovao. Motor postoji 15 godina, čipuju ga svi (i oni koji su ''juče'' počeli sa tim poslom, i oni koji to rade već 20 godina)... i kad već imaš dobro iskustvo sa pomenutim čiperima - idi kod njih opet. Ono što uopšte važi za te motore je da ranije ''umru'' nego 1.9 jer imaju manje kubika (već posle 3.500 obrtaja ih u principu ne vredi stiskati dalje, dok 1.9 ima snage i posle 4.000 obrtaja). 5 nemanja84bg, nidza, darkman14 and 2 others reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Beshla 1 Posted June 15, 2023 Prešao sam sa Stila 1.9 jtd 116ks na 500l 1.3 mjet 95 ks...nedostaje mi onaj momentalni odziv na gas koji je pružao Stilo. Sada posle dodavanja gasa prođu nekih 2s dok auto povuče i to nekako kilavo...Da li bih čipovanjem na 120ks i 240Nm dobio neki osetno bolji odziv? 1 Bingodalton reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 8196 Posted June 15, 2023 Pa dobio bi nesto peglanjem mape sigurnoПослато са SM-A307FN помоћу Тапатока Quote Share this post Link to post Share on other sites
nidza 639 Posted June 15, 2023 Toliko manji motor nikad neće biti elastičan kao veći, ali moglo bi nešto da se dobije sigurno. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Zvezdo 1433 Posted June 17, 2023 Ne očekuj previše to je 1.25l naspram 1.9 l. Quote Share this post Link to post Share on other sites
igor0511 3401 Posted June 18, 2023 + velika razlika u aerodinamici. Pride ne moze iz 1.3 od 95ks jos mnogo da se izvuce. Quote Share this post Link to post Share on other sites
dekirs 5038 Posted November 19, 2023 Da se upisem na ovu temu po drugi put. Nadam se da necu proci kao prvi 7 shuxx, darkman14, MS PK and 4 others reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
ISV_01 4719 Posted November 19, 2023 Nasvirana mecka Quote Share this post Link to post Share on other sites
dekirs 5038 Posted November 19, 2023 U sustini dobitak je nekih 20ak konja, s obzirom da je ovaj moj a180 isti kao a200 koji ima oko 156ks, samo slabija mapa. Svakako meni je ogromna razlika sada 1 PremieRacing reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
PremieRacing 6154 Posted November 20, 2023 Ogromna na kvadrat, pa dobio si 55ks i 100Nm !!! Ozbiljno nasvirano, razlika je više nego prijatna 1 shuxx reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
dekirs 5038 Posted November 20, 2023 Jeste, ali opet kazem, 30ak konja i 50ak njutna je "otkljucano" samo a onda je i dosao remap njihov na to Sve u svemu auto je ide bas bas dobro sada, a opet s druge strane moze i da se vozi normalno, ne cima onako, moze i penzionerski da se vozi kao do skoro 2 PremieRacing and igor0511 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Cole028 6 Posted April 22, 2024 Vidim da nije odavno aktivna i citao sam ali nisam nasao slican problem. Imam Cromu 2006 god. 1.9 150ks. Pre tri godine poceo je da me zeza dpf, resio da skinem, da ugasim ujedno i egr i teram dalje, ali neko vreme posle skidanja primetio sam da auto malo gubi snagu, glasniji je, nema odziv na gasu kao ranije i desavalo se da kad vozim vecom uzbrdicom, potopim gas i na 1900 obrtaja auto zastuca malo i nastavi da vuce ali vremenom gubio sve vis i vise snage, Proverena turbina, sve kazu da je ok, klapne su jos pre toga skinute, proveren protokomer, overbust ventil isproban drugi... probao mozda da nadoknadim izgubljenu snagu mapiranjem i digo na 180 , ali problem ostao isti, neko vreme bolje vuko pa opet pada snaga i ono stucanje na 1900 obrtaja uglavnom u trecoj i petoj brizni, nisam primetio u drugim brzinama... Ima li ko ideju sta da radim? ovo traje 3 godine. Quote Share this post Link to post Share on other sites
nidza 639 Posted April 23, 2024 Remapiranje automobila koji nije potpuno ispravan, a naročito da se sakrije neki postojeći problem je jako pogrešan put. 7 darkman14, Ivan, ISV_01 and 4 others reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
werp690 737 Posted April 23, 2024 (edited) Kako je proveren protokomer? Meni simptomi bas lice na njega? Probao sa drugim ispravnim? Mozda i dizne i to kao instalacija istih.. Edited April 23, 2024 by werp690 1 igor0511 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 21256 Posted April 23, 2024 Upravo ovo sto Nidza kaze... Pitanje cak nije ni za ovu temu (o cipovanju), vec za neku tehnicku o gubljenju snage, u Croma podforumu. Verovatno cemo spojiti pitanje sa odgovarajucom temom. 1 shuxx reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Cole028 6 Posted April 23, 2024 2 hours ago, werp690 said: Kako je proveren protokomer? Meni simptomi bas lice na njega? Probao sa drugim ispravnim? Mozda i dizne i to kao instalacija istih.. Otkacio ga. Tako sam procitao ovdena forumu da proveravaju. 1 hour ago, Ivan said: Upravo ovo sto Nidza kaze... Pitanje cak nije ni za ovu temu (o cipovanju), vec za neku tehnicku o gubljenju snage, u Croma podforumu. Verovatno cemo spojiti pitanje sa odgovarajucom temom. Ako nije problem, dajte mi link. Hvala Quote Share this post Link to post Share on other sites
Zvezdo 1433 Posted April 27, 2024 Kao što je kolega @nidza rekao. Najgore što možeš napraviti sa autom je da ga neispravnog čipuješ! Očigledno si ga čipovao kod lokalnog momka koji kao to zna da radi. Niti jedan normalan majstor ne bi uradio to na neispravnom autu. Sada ćeš imati većih problema da to rešiš. 1 shuxx reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Martin 819 Posted April 28, 2024 On 4/22/2024 at 11:28 PM, Cole028 said: Vidim da nije odavno aktivna i citao sam ali nisam nasao slican problem. Imam Cromu 2006 god. 1.9 150ks. Pre tri godine poceo je da me zeza dpf, resio da skinem, da ugasim ujedno i egr i teram dalje, ali neko vreme posle skidanja primetio sam da auto malo gubi snagu, glasniji je, nema odziv na gasu kao ranije i desavalo se da kad vozim vecom uzbrdicom, potopim gas i na 1900 obrtaja auto zastuca malo i nastavi da vuce ali vremenom gubio sve vis i vise snage, Proverena turbina, sve kazu da je ok, klapne su jos pre toga skinute, proveren protokomer, overbust ventil isproban drugi... probao mozda da nadoknadim izgubljenu snagu mapiranjem i digo na 180 , ali problem ostao isti, neko vreme bolje vuko pa opet pada snaga i ono stucanje na 1900 obrtaja uglavnom u trecoj i petoj brizni, nisam primetio u drugim brzinama... Ima li ko ideju sta da radim? ovo traje 3 godine. Ovde je mapa jedini i najveći problem. Problem ćeš rešiti tako što ćeš auto odvesti kod nekog ko zna da odradi remap nakon ukidanja DPF a da pri tom ne obriše većinu parametara potrebnih za dalji pravilan rad motora. Imao sam sličan problem na Cromi pa sam rešio tako što sam ponovo remapirao - ubačena fabrička mapa i ponovo softverski ukinut DP filter. Od tada, nikakvih problema, pa ni kod novog vlasnika. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Cole028 6 Posted April 29, 2024 12 hours ago, Martin said: Ovde je mapa jedini i najveći problem. Problem ćeš rešiti tako što ćeš auto odvesti kod nekog ko zna da odradi remap nakon ukidanja DPF a da pri tom ne obriše većinu parametara potrebnih za dalji pravilan rad motora. Imao sam sličan problem na Cromi pa sam rešio tako što sam ponovo remapirao - ubačena fabrička mapa i ponovo softverski ukinut DP filter. Od tada, nikakvih problema, pa ni kod novog vlasnika. Hvala na odgovoru. mozes li mi reci kod koga si radio remap? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Martin 819 Posted April 29, 2024 U Sremskoj Mitrovici, kod jednog elektroničara. Ali ovo bi mogao da ti uradi bilo koji ozbiljniji servis koji se bavi remapom - revochip, protunnig, chiptunning Mančić.... 1 nemanja84bg reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
ChobbyNS 487 Posted January 18 On 3/29/2018 at 8:21 AM, Milutinac said: I u celoj prici ni ne spomenes mozda i 2 najbitnija. Najbitnija - iz prostog razloga sto ostali kao rade turbo-benzince ali preko one stvari. Dok je kod ova dva dole potpuno drugacija situacija... 1. Bobo-sport 2. Revo Uzice Jako stara objava ali da napišem svoje iskustvo. Slao sam poruke i jednima i drugima. Bobosport me samo seen-ovao a Revo kaže ne rade stage 3 sa većim izmenama pod haubom. Na kraju sam se čuo sa Gumetinom i kaže nije nikakav problem, zovem ga od nedelje i dogovaramo termin za mapiranje i merenje. 8 1 Milutinac, nemanja84bg, PremieRacing and 6 others reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
BGDelta 50 Posted February 10 Ima li neko iskustva sa remapom 1.4 MA 140ks? 1 frostysrb reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites