Jump to content
FAS Goran
rstefan88

Chip Tuning (čipovanje)

Recommended Posts

Ahahaha, ma gde je jača. Pretpostavljam da su ovo podaci za Cromu 2.4 mjet od 200ks. Navedenih 8,5s do 100 je super za teškaša poput Crome i 200ks. 

A što se tiče maksimalne brzine od 250, imate bimaksovu temu, pročitajte još jednom :) Da bi Croma išla 250, mislim da joj ni 270ks ne bi bilo dovoljno. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobro, možda je to samo bila reklama za dobrog tjunera. Mada verujem da bi on zaista i bio u stanju da je osposobi da prebaci 250, samo to bi onda morao da bude mnooogo ozbiljniji (naravno i skuplji) zahvat koji bi naravno prilično skratio vek motoru, a i dosta drugih stvari bi tu trebalo da se doda.

 

E, moram pod hitno da ubacim road kamericu, koliko vozim našlo bi se tu dosta zanimljivih stvari. Recimo danas - vozim ja uz Kamenički most (relativno blag uspon) sa oko 100 na sat, a ispred mene Stilo JTD. Odjednom je on snažno dodao gas i ekspresno mi nestao iz vidokruga. Tako brzo i preko 100 dobijati na brzini verovatno je zahtevalo izvesnu doradu. Naročito je bilo impresivno to što i pored snažnog ubrzanja dima iz auspuha nije bilo ni u tragovima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misliš zato što nije dimio? Kažu da ne mora ako se remap dobro odradi i pri tom motor nije u lošem stanju. Ne znam, samo sam jednom vozio remapovan auto i to je bio Golf 3 od jednog drugara. Lepo je vukao, ali jeste dimio. Doduše, njemu je falilo i milion drugih stvari.

Edited by nesa 169

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cipan auto ne mora da dimi,ja sam sklapao stila 115 od 180+ ks,sa 2.4 turbom i ostalim,clan foruma mladenke ga je mapirao,i nije dimio,a isao je kao blesav.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jasno vam je Feđa napisao. Ako zameniš šta treba od hardvera kako bi imao odnos vazduha i goriva adekvatan, neće biti dima. Mada opet takav setap može još jači da bude sa dimom, pa ko šta voli.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 21.2.2017. at 7:08 PM, Bingodalton said:

 

Bas sam ti racunao, sa standardnim gumama 175/65 R14, na 4500 obrtaja ide 190 km/h pravih.

Ako se ne varam ti imas nesto vece gume... tj 195/50 R16, onda je to 196 km/h. Realno i jeste da zakuca kazaljku na 220 :)

Hajde sad da vidimo kako stojimo sa prenosom kod automobila koji su najčešći na forumu:

 

Stilo JTD115 i MJET 120

 

1th gear ratio:
3,58:1
2th gear ratio:
1,89:1
3th gear ratio:
1,19:1
4th gear ratio:
0,85:1
5th gear ratio:
0,69:1
Reverse gear ratio:
3,31:1
Final drive:
3,63:1
RPM at 120 km/h (theoretical):
2500
 
Stilo JTD 80 i MJET 100
 
1th gear ratio:
3,91:1
2th gear ratio:
2,24:1
3th gear ratio:
1,52:1
4th gear ratio:
1,16:1
5th gear ratio:
0,92:1
Reverse gear ratio:
3,91:1
Final drive:
3,05:1
RPM at 120 km/h (theoretical):

2800

 

Bravo/Brava JTD

1th gear ratio:

3,91:1
2th gear ratio:
2,24:1
3th gear ratio:
1,44:1
4th gear ratio:
1,03:1
5th gear ratio:
0,82:1
Reverse gear ratio:
3,91:1
Final drive:
3,17:1
RPM at 120 km/h (theoretical):
2.850 rpm

 

Punto 2 i 3 JTD 1,9

 

1th gear ratio:
3,91:1
2th gear ratio:
2,24:1
3th gear ratio:
1,44:1
4th gear ratio:
1,03:1
5th gear ratio:
0,77:1
Reverse gear ratio:
3,91:1
Final drive:
2,85:1
RPM at 120 km/h (theoretical):
2.400 rpm
 
Punto 3 1,3 JTD
 
1th gear ratio:
3,91:1
2th gear ratio:
2,24:1
3th gear ratio:
1,52:1
4th gear ratio:
1,16:1
5th gear ratio:
0,95:1
Reverse gear ratio:
3,91:1
Final drive:
3,05:1
RPM at 120 km/h (theoretical):
3.150 rpm

 

 

Za ostale imate na ovom linku.  Zašto je ovo važno? Krajnja brzina se koristi retko, ali ubrzanja svakodnevno. Ovo recimo govori da će Stilo 80 ako se umereno podigne na 100 - 105 ks imati ubrzanja približna onom od 115 KS, Dok će taj drugi u slučaju dizanja na oko 140 čak bolje ubrzavati od serijskog sa toliko konja, jer od njega ima kraći prenos.

Bravo zaista očigledno ima dosta kraći prenos od Punta.

 
 

 

 

 

                                                                 

 

Edited by nesa 169

Share this post


Link to post
Share on other sites

cek za moju da uporedim :

Alfa Romeo 156 1.9 mjet 16v 140ks

 

Transmission - Gear ratio
1th gear ratio:
3,80:1
2th gear ratio:
2,24:1
3th gear ratio:
1,36:1
4th gear ratio:
0,97:1
5th gear ratio:
0,76:1
6th gear ratio:
0,64:1
Reverse gear ratio:
3,55:1
Final drive:
3,56:1
RPM at 120 km/h (theoretical):
2.350 rpm

Share this post


Link to post
Share on other sites

159 16v

 

1th gear ratio:
3,82:1
 
2th gear ratio:
2,16:1
 
3th gear ratio:
1,30:1
 
4th gear ratio:
0,96:1
 
5th gear ratio:
0,74:1
 
6th gear ratio:
0,61:1
 
Reverse gear ratio:
3,55:1
 
Final drive:
3,65:1
 
RPM at 120 km/h (theoretical):
2.200 rpm
 
 
Edited by neshaoct
sredio formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 hours ago, nesa 169 said:

Bravo/Brava JTD

1th gear ratio:

3,91:1
2th gear ratio:
2,24:1
3th gear ratio:
1,44:1
4th gear ratio:
1,03:1
5th gear ratio:
0,82:1
Reverse gear ratio:
3,91:1
Final drive:
3,17:1
RPM at 120 km/h (theoretical):
2.850 rpm

 

 

 

Theoretical, da, s tim da kod mene sa stock tockovima u petoj 120 ide na 2500 po cajgeru, a kad po GPS idem 120, to je oko 2650rpm, a ne 2850 kako se ovde navodi.

 

Tako da ne stoji ona racunica za 190 i kusur, steta sto nikad nisam izmerio vmax po GPS, mada nije iskljuceno da cu jednom, samo da mi zena bude van auta :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Markobgd said:

Zaboravi je na pumpi...:D

pa da bude jos veci belaj posle ... Zaboravi je na pumpi ali joj ostavi 100€ :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 2/26/2017 at 8:13 PM, vagenovac said:

159 16v

 

1th gear ratio:
3,82:1
 
2th gear ratio:
2,16:1
 
3th gear ratio:
1,30:1
 
4th gear ratio:
0,96:1
 
5th gear ratio:
0,74:1
 
6th gear ratio:
0,61:1
 
Reverse gear ratio:
3,55:1
 
Final drive:
3,65:1
 
RPM at 120 km/h (theoretical):
2.200 rpm

 

quote sam sebe ne jer sam lud :lol: , vec se na mobilnom nista nije videlo, verovatno jer je copy paste zbrljao boju, pokusao sam da ispravim sada, kod mene je tik iznad 2000, 2050 recimo.

Verovatno se i njima potkrade koja greska po tim sajtovima, po nekim klipovima na jucubu sto sam odgledao cipovanih bravaca, obicno su na 2600rpm 120khm i dohvate nesto preko 210 po satu, pocne padati snaga, verovatno da imaju 6tu brzinu bi poklapali 250 iz zafrkancije :harhar:

 

 

Edited by neshaoct
sredio formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 2/19/2017 at 7:39 PM, YUgisa said:

Nije obaveza zbog lambda sonde, moze da se stavi varalica i sve radi kao i pre ;)


To je tacno, samo nije poenta da radi kao pre vec mnogo bolje, greota da motor lakse dise ako to ne koristi :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, Vule said:

 

Theoretical, da, s tim da kod mene sa stock tockovima u petoj 120 ide na 2500 po cajgeru, a kad po GPS idem 120, to je oko 2650rpm, a ne 2850 kako se ovde navodi.

 

Tako da ne stoji ona racunica za 190 i kusur, steta sto nikad nisam izmerio vmax po GPS, mada nije iskljuceno da cu jednom, samo da mi zena bude van auta :D

Nema potrebe da toliko juriš i štrecaš ženu. Nemoj zaboraviti ni da su naši autoputevi daleko od ravnih i da se jedino po broju policijskih presretača približavamo normalnom svetu. Na 190 ćeš po GPS-u imati 4200 obrtaja, a pri pomenutih 4500 koje si imao pri maksimalnoj brzini to bi po GPS-u bilo oko 204 km/h. Uživaj u ubrzanjima kojima ćeš ako treba ostaviti iza sebe mnogo uglednije marke.

 

Kako je došlo do razlike u teoretskom i stvarnom broju obrtaja? Verovatno su računali teoretski prečnik točka, tj. kao kad bi ga držao u vazduhu. Kad ga spustiš na zemlju, rastojanje od vrha do tla je već manje i to je statički prečnik točka s gumom. Kako se krećeš prečnik se menja jer centrifugalna sila malo podiže gumu. To je dinamički prečnik i on nije uvek isti, odnosno zavisi od brzine.  Na sve to moramo dodati poznatu činjenicu da i obrtomer ima izvesnih odstupanja. To možeš proveriti jednom kad budeš išao na dijagnostiku.

 

Međutim, sva pomenuta odstupanja imaju proporcionalno i drugi automobili, a nama je važno što je pokazano da zaista imaš kraći prenos od Punta.

40 minutes ago, lajsna said:


To je tacno, samo nije poenta da radi kao pre vec mnogo bolje, greota da motor lakse dise ako to ne koristi :)

Koristi, kako da ne, mislio je samo na to da sonda ne prijavljuje grešku. Motor svakako lakše diše ako mu je olakšano izbacivanje sagorele smeše. Najlakše bi mu zapravo bilo kad uopšte ne bi ništa imao posle izduvne grane, znači ni auspuh, ali tad bi naravno buka bila nepodnošljiva.

Edited by nesa 169

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kad se stavi varalica ili sonda ne zavrne do kraja ne prijavljuje gresku ali ECU "misli" da i dalje ima katalizator pa se jedino dobija na zvuku. Realnog dobitka nema ili je minimalan, a moguce da auto radi i losije, sve zavisi od konkretnog slucaja. Mada po nekim istrazivanjima samo dobar zvuk u kombinaciji sa remus nalepnicom daje i do +20ks :D

Edited by lajsna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...