silenci 2333 Posted December 10, 2016 nesa samo brutalno i snazno,tako treba da rade svi nasi tjuneri Quote Share this post Link to post Share on other sites
Milutinac 5906 Posted December 12, 2016 On 12/10/2016 at 7:17 PM, silenci said: ne znam samo zbog cega slabo ko po evropi skoro vise i ne koristi ovaj GP abarth za relije,jest stariji model,al je odlican Dizel i rally u istoj recenici - ne ide. To je manje-vise uspeli eksperiment Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9590 Posted December 12, 2016 On 12/10/2016 at 9:39 PM, Vule said: A bre pa ti ko da si s marsa pao. Trkački reli auto, motor u kome je ostalo MOŽDA pola fabričkih delova, porediš sa porodičnim putničkim remapiranim dizelom o kojem se diskutuje ovde? Pomenuo sam i putnički dizel u Stilu JTD, i putnički porodični BMW dizel u gomili BMW Alpina modela...i taj reli dizel...ali, ne samo reli dizel. Sve je to navedeno primera radi da performanse i dizel bez dima idu zajedno, idu ''ruku pod ruku'', jer je priča naginjala ka tome da nema performansi, nema mape bez dima, da su sve te druge mape neke ''gej'' i da ovi naši copy/paste and little edit u garaž prave bolje mape za manje para...misim ono. Quote Share this post Link to post Share on other sites
zalik 15 Posted December 14, 2016 Kolege zna li neko koji veci map senzor od fabrickog od stocka moze da se ugradi na peugeot sid803a 136 ps peugeot 307? Fabricki stock 1,4(2,4) bar,treba mi 3bar ili 3,5 ima li neko pojma? Quote Share this post Link to post Share on other sites
zalik 15 Posted December 15, 2016 On 9.12.2016 at 0:47 PM, Milutin-NS said: Konstruktivnu raspravu ne treba prekidati, vec ce biti prebacena de treba...@drfedja @Vule - jasno. MTM sam vise spominjao jer znaci ipak odrade kakav-takav chip, odnosno gay chip ali ne izgubis garanciju, dakle ne steti ni na koji nacin. Onda ja dolazim do toga sto nisu svaki motor napucali maksimalno, kada vec u danasnje vreme u dosta slucajeva prodaja se vrti oko toga ko koliko izbacuje iz date zapremine. Npr. FIAT je pre 7 godina ispucavao 165-170 iz 2.0, evo vidimo sada 150 iz 2.0 2016. godine ...ali onda se dolazi do toga i to je resenje/zackoljica, ono sto prica Vule...80/100/120 Ks pa plati sta i koji koliko hoces...hoces 80 plati 10.000, hoces 120, plati 14.000 a u principu isto, ali cemo ti dodati jos malo opreme, vece felne, xenone i ostaje praznih sigurno 2000-3000 u proizvodnji koje je fabrika jednostavno samo pokupila... mayer technik gmbh to su pravi prdolozi i prodavci magle,blago samo onome ko im marketing radi,klasican nemac....tuning bezopasan a ustvari auto kao da nije radjen remap...slicna stvar je i sa HS nekadasnjim tuningom... samo oni nijansu jednu zustrije to rade .... Od Nemaca vecih kuca SKN moze da se pohvali takodje kao oficijelni tuner policijskih presretaca njemacke a od manjih kuca AA+ tuning ovo ostalo sve u jednu vrecu....a kad se porede iskreno sa jakim italijanskim tjunerima uvjek biram zabare... Quote Share this post Link to post Share on other sites
drfedja 39 Posted December 18, 2016 (edited) On 12/9/2016 at 9:14 PM, Bingodalton said: Nije se covek izrazio u jednom trenu dobro. Moze bez dima sa vise snage do jedne granice. Posle mora sa dimom, ako se vec ne menjaju komponente. Mislim da 20-25% vise snage sa dimom nije nikakav problem Ja sam se izrazio vrlo precizno i tehnički. Lambda = 1, nema dima, Lambda = 1.2 ima mnogo dima i nešto više snage. Da ne pričam dalje, šta sve utiče na dim. Staviš li veće dizne, imaćeš opet dima, jer ti pada pritisak goriva, pa je atomizacija veća, ali ima više snage. Staviš li jaču pumpu, opet ćeš smanjiti dimove, jer će biti bolja atomizacija. Opet, staviš veći turbo, imaćeš više vazduha i manje dima, ali opet, nećeš imati snagu bez dima ako to dizne i pumpa ne mogu da isprate. Prema tome, sa dimom više snage nego bez dima na istom hardware-u. Osim toga dim ne mora samo da bude zbog previše goriva, tajminzi, odnosno duracija takođe imaju veze. Ako ubrizgavanje završava suviše posle GMT(gornje mrtve tačke) pritisak u cilindru opada, pa opet nema paljenja goriva i imaš dim i "afterburning" efekte. Prema tome, ako hoćeš 300 konja iz 2 litra dizela, moraćeš da se pomiriš sa dimovima, barem na punom gasu, MORA DA DIMI! Na kraju krajeva, ako baš hoću 300 KS iz 2.0, opredeliću se radije za benzinjaru, jer smatram da se sa takvim odnosom snage i zapremine daleko bolje ponaša. Pitanje je samo kolika je to količina dima. Druga stvar na remapiranim dizelašima sa DPF-om nema dima, jer DPF sakuplja dim, odnosno partikle koje bi izašle kroz auspuh napolje. DPF će se zapušiti pre ili kasnije, vreli gasovi će se teško oslobađati, pa ako ću da biram između topljenja motora i turbine i dima, pre ću da izaberem malo dima. Nadam se da sam sad jasan. On 12/12/2016 at 7:33 PM, neshaoct said: Pomenuo sam i putnički dizel u Stilu JTD, i putnički porodični BMW dizel u gomili BMW Alpina modela...i taj reli dizel...ali, ne samo reli dizel. Sve je to navedeno primera radi da performanse i dizel bez dima idu zajedno, idu ''ruku pod ruku'', jer je priča naginjala ka tome da nema performansi, nema mape bez dima, da su sve te druge mape neke ''gej'' i da ovi naši copy/paste and little edit u garaž prave bolje mape za manje para...misim ono. Do određene granice može bez dima, ali preko te granice ne može. To su zakoni fizike. Ako hoćeš 300+ KS iz 2.0 dizela trebaće ti za početak dva ili čak tri turba i CR pumpa koja tuče 2500 bara pritiska i uz to obezbeđuje dovoljno goriva na diznama za tu snagu. Jedino na taj način sa odgovarajućim pritiskom punjenja i dobrom atomizacijom nafte možeš imati ogromnu snagu bez trunke dima.... i onda se vraćamo na ekologiju i azotne okside, koji su neminovni kod tako napucanih mašina. Da se razumemo, VW 2.0 BiTDI trenutno nudi 240 ekoloških konja iz tog motora, a sa remapom je omogućeno još 35 malo manje ekoloških. Izvlačilo se i 300 konja iz tog agregata, ali zamisli... ima dima. B-) CR pumpa na tom agregatu može da sabije gorivo pod pritiskom od oko 2200 bara, ali sa povećanim tajminzima.. tj. duracijom pritisak u "rail-u" opada. Ako hoćeš više snage, moraćeš da imaš dužu duraciju, a samim tim, lošiju atomizaciju i naravno ... čestice čađi... dim. BMW-ov tri turbo agregat sa svojih 380 fabričkih konja je ekstravagancija svoje vrste i već radi na svojim "eko" limitima. Postoje neke budž varijante koje su napucane na 420-430 KS ali mnogo više od toga je nerealno očekivati, jer opet dolazimo do nekih 140-150 KS po litri, kao i kod 2.0 BiTDI. Evo npr. A5 3.0 TDI sa navodno 421KS ... naravno ima dima... Edited December 18, 2016 by drfedja Quote Share this post Link to post Share on other sites
vagenovac 4533 Posted December 18, 2016 Nije bas tako, za novi 2.0bitdi nude mape do 300ks bez dima I vadjenja dpfa naravno. Iz skoro svakog motora mora da moze da se izvuce +30ks bez dima I da nema rizika po dpf. Quote Share this post Link to post Share on other sites
YUgisa 2528 Posted December 18, 2016 Gde ima dima, ima i dizela Voleo bih u ovakvoj nekoj temi jednom da vidim cipovao benzinca, sa 95ice na 98micu i dobio to i to Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9590 Posted December 18, 2016 @drfedja Očigledno da pored svih tih parametara koje si pominjao, ima još parametara koji takođe utiču na dim. Možda treba još znanja doći do njihove kombinacije koja će dati KS i neće dati dim, možda treba još skupljeg alata... Može da se dobije dooosta KS i da nema dima, eno ti par postova gore 1.9 JTD iz Grande Punta Abarth sa relija...ali pitaj Boga šta je tu sve promenjeno od komponenti na motoru. To što ljudi u SRB uglavnom nemaju pare da sve što treba menjaju, nego se sve svede faktički samo na menjanje mape, nikako ne može biti opravdanje, ili nekakav ''uvod'' u priču da eto, ''ne samo da dimi nego i mora da dimi kako bi imali snage''. Ne, ne mora....dimi ne zato što mora, nego zato što vlasnik nije hteo (ili nije imao da istrese još 500-1.000 evra) da promeni šta treba od komponenti kako bi dobio i KS i bio bez dima. Naravno, stvar sa dimom nije samo zbog estetike, nego sav taj dim je, kao što znamo čađ, sitne čestice koje moraju proći kroz turbinu i svugde negde...a, nekako mislim da se ne vole baš peraja na turbini koja se vrte na 25.000 ili 30.000 obrtaja i te sitne čestice koje udaraju u njih... Nemoguće je da po Evropi čipuju ljudima aute od 30k, 50k, 80k evra, i onda im kažu, ''al jbga brate, ti sada ne možeš da registruješ auto jer dimiš, prešao si euro norme''. Naplate im masno taj tuning, ali auto dobije KS, Nm, traje (preuzmu garanciju na sebe jer znaju da će sve biti ok sa motorom), ne dimi i registruje se bez problema. Quote Share this post Link to post Share on other sites
drfedja 39 Posted December 18, 2016 (edited) 40 minutes ago, vagenovac said: Nije bas tako, za novi 2.0bitdi nude mape do 300ks bez dima I vadjenja dpfa naravno. Iz skoro svakog motora mora da moze da se izvuce +30ks bez dima I da nema rizika po dpf. Jesi siguran da je to 300 konja i da je 100% bez dima ? Jesi vozio 2.0 BiTDI od 240KS ? Ja sumnjam u tih 300 KS sa 0% dima. Ili nema 300 KS ili ima dima. Stadnardan remap nudi +35KS, mada to bude obično manje u praksi i taj navodno nema dima, a na autu ostaju kat, adblue sistem itd... 22 minutes ago, neshaoct said: @drfedja Očigledno da pored svih tih parametara koje si pominjao, ima još parametara koji takođe utiču na dim. Možda treba još znanja doći do njihove kombinacije koja će dati KS i neće dati dim, možda treba još skupljeg alata... Može da se dobije dooosta KS i da nema dima, eno ti par postova gore 1.9 JTD iz Grande Punta Abarth sa relija...ali pitaj Boga šta je tu sve promenjeno od komponenti na motoru. To što ljudi u SRB uglavnom nemaju pare da sve što treba menjaju, nego se sve svede faktički samo na menjanje mape, nikako ne može biti opravdanje, ili nekakav ''uvod'' u priču da eto, ''ne samo da dimi nego i mora da dimi kako bi imali snage''. Ne, ne mora....dimi ne zato što mora, nego zato što vlasnik nije hteo (ili nije imao da istrese još 500-1.000 evra) da promeni šta treba od komponenti kako bi dobio i KS i bio bez dima. Naravno, stvar sa dimom nije samo zbog estetike, nego sav taj dim je, kao što znamo čađ, sitne čestice koje moraju proći kroz turbinu i svugde negde...a, nekako mislim da se ne vole baš peraja na turbini koja se vrte na 25.000 ili 30.000 obrtaja i te sitne čestice koje udaraju u njih... Nemoguće je da po Evropi čipuju ljudima aute od 30k, 50k, 80k evra, i onda im kažu, ''al jbga brate, ti sada ne možeš da registruješ auto jer dimiš, prešao si euro norme''. Naplate im masno taj tuning, ali auto dobije KS, Nm, traje (preuzmu garanciju na sebe jer znaju da će sve biti ok sa motorom), ne dimi i registruje se bez problema. Jedini relevantni parametri su količina vazduha i količina goriva. Od toga zavisi i količina dima. Problem je što sa današnjom tehnologijom možeš da imaš pumpu od toliko i toliko bara... da se ne ponavljam, bolje pročitaj gore šta sam pisao. Možeš da smanjiš dimove i tako što staviš ubrizgavanje metanola. Metanol kad se upali, sagori nesagoreli dizel i automatski imaš manje dima i veći PCP (peak cylinder pressure). Npr. imaš 1.9 jtd od 130 KS i hoćeš 180KS bez dima. Ne može! Zašto... turbo prvo ne može da obezbedi tu količinu vazduha i imaš dim, a snagu postižeš rastezanjem duracije(tajminga) otvaranja dizni. Staviš li veći turbo i obezbediš li veći pritisak turba imaćeš 180KS bez dima, ali za 200KS ćeš već imati dim opet.... i tako možemo da teramo dokle god imaš pumpe i injektore i turbopunjače koji mogu da ti obezbede odgovarajući odnos ubrizgavanja goriva i sabijanja vazduha. Na kraju, opet dođeš do dima za neku veću snagu. E sad pitanje je da li ti se isplati da ti auto dimi zarad 5-10% više snage ili ne. To sve zavisi od toga zbog čega radiš mapu. Svaki "hardware" pa i onaj stock ima neke svoje limite. U zavisnosti od tih limita zavisi i to koliko ćeš imati snage i dima. Na modernijim dizelima, postoji O2 senzor, elektronski kontrolisan aktuator turba itd... sam procesor unutar ECU je brži, pa je moguća preciznija kontrola ubrizgavanja goriva u odnosu na količinu vazduha, ali opet, za veću snagu, moraće da bude nešto dimova. Edited December 18, 2016 by drfedja Quote Share this post Link to post Share on other sites
mladenke 7 Posted December 20, 2016 Auuu ovo je bre ko da gledam crtani ili skupstinu. Hteo sam da krenem da vas ispravljam u netacnim cinjenicama ali ima i pametnijih stvari da se radi do nove godine. Ajde nazad u skolu, niste lepo utvrdili gradivo Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9590 Posted December 27, 2016 @mladenke E, saaaad... Piši sve, saaaaamo piši... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Bingodalton 732 Posted December 27, 2016 Evo malo remapa sa zimskim gumama. Cudan start, mozda bi efektnije bilo sa laksom nogom. Quote Share this post Link to post Share on other sites
vicent 1261 Posted December 27, 2016 Lepo, lepo. Koje su gume @Bingodalton ? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Bingodalton 732 Posted December 27, 2016 BFG 185/65 R15 G-Force Winter Go.4. sezona, sara preko 6.5mm, nisu puno zimi presle, izmedju 15 i 20k. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Milutinac 5906 Posted December 28, 2016 Drugom bas rasipa rekao bih... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Zvezdo 980 Posted December 28, 2016 14 hours ago, Bingodalton said: BFG 185/65 R15 G-Force Winter Go. 4. sezona, sara preko 6.5mm, nisu puno zimi presle, izmedju 15 i 20k. Dat cu ti ja moje iste da ih malo ismirglas o asfalt. Moje su presle upola manje. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Bingodalton 732 Posted December 28, 2016 1 hour ago, Zvezdo said: Dat cu ti ja moje iste da ih malo ismirglas o asfalt. Moje su presle upola manje. Rado :))) Inace ces ih baciti jer ce otvrdnuti 5 hours ago, Milutin-NS said: Drugom bas rasipa rekao bih... Rasipa kako stigne, cudi me da je prvu tako dobro uhvatio. Moguce da je drugaciji malo asfalt, posto sam prelazio iz desne u srednju traku. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Martin 799 Posted December 28, 2016 Nije to ništa. Meni proklizavaju i u trećoj. Hoće to zbog JTD+čip+zimske gume. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Zvezdo 980 Posted December 29, 2016 Zimske gume su većinom uže od letnjih i to je glavni razlog proklizavanja a dodatni plus je i niska temperatura guma i asfalta. Na trkama na 402 metra mnogi nastupaju sa zimskim gumama na pogonskim točkovima. Sory za offff. Quote Share this post Link to post Share on other sites
radomir.g 334 Posted February 10, 2017 (edited) Moze li neki znalac da napise koliko se krecu pritisci pri stock / remap varijanti? Covek sto mi je radio remap (sad da ga ne imenujem) ispricao mi je neke stvari oko pritisaka koju su trenutno bili na autu posto je vec bio radjen od strane nepoznatog lica (jbg tako je kad se kupi polovan auto jos iz uvoza). Nekako mi se ne slazu neke stvari... Uglavnom sve kao prepucano, pretrpano, sve ce se razleteti od udara momenta itd.. kasnije njegovim remapom izvuceno jos +20ks. Turbo je bio na 2.6 bara i imao je peak vec na 2000 obrtaja sto kao nikako ne valja. Izmereno +13ks na fabriku i 65nm. Kasnije njegovom "popravkom" izvuceno +33ks i 71nm u odnosu na fabricku. Kako? Edited February 10, 2017 by radomir.g Quote Share this post Link to post Share on other sites
marko.jovanovic 925 Posted February 10, 2017 Safet? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Easy Rider 14 Posted February 10, 2017 1 hour ago, radomir.g said: Moze li neki znalac da napise koliko se krecu pritisci pri stock / remap varijanti? Covek sto mi je radio remap (sad da ga ne imenujem) ispricao mi je neke stvari oko pritisaka koju su trenutno bili na autu posto je vec bio radjen od strane nepoznatog lica (jbg tako je kad se kupi polovan auto jos iz uvoza). Nekako mi se ne slazu neke stvari... Uglavnom sve kao prepucano, pretrpano, sve ce se razleteti od udara momenta itd.. kasnije njegovim remapom izvuceno jos +20ks. Turbo je bio na 2.6 bara i imao je peak vec na 2000 obrtaja sto kao nikako ne valja. Izmereno +13ks na fabriku i 65nm. Kasnije njegovom "popravkom" izvuceno +33ks i 71nm u odnosu na fabricku. Kako? koja mapa ti se vise svidja ?! Quote Share this post Link to post Share on other sites
Vule 791 Posted February 10, 2017 1 hour ago, radomir.g said: Moze li neki znalac da napise koliko se krecu pritisci pri stock / remap varijanti? Covek sto mi je radio remap (sad da ga ne imenujem) ispricao mi je neke stvari oko pritisaka koju su trenutno bili na autu posto je vec bio radjen od strane nepoznatog lica (jbg tako je kad se kupi polovan auto jos iz uvoza). Nekako mi se ne slazu neke stvari... Uglavnom sve kao prepucano, pretrpano, sve ce se razleteti od udara momenta itd.. kasnije njegovim remapom izvuceno jos +20ks. Turbo je bio na 2.6 bara i imao je peak vec na 2000 obrtaja sto kao nikako ne valja. Izmereno +13ks na fabriku i 65nm. Kasnije njegovom "popravkom" izvuceno +33ks i 71nm u odnosu na fabricku. Kako? Vrlo lako Nije poenta samo u maksimalnom obrtnom i snazi, vec na kojim obrtajima je to raspolozivo. Isto tako, kad neki amater uradi mapu, obicno je ne uradi kako treba, promeni 3 parametra umesto 103, te za "posledicu" to cesto ima taj udar na niskim obrtajima, potpuno pogresne pritiske koji nisu ispraceni tajminzima, kolicinom goriva itd, opterecenja na delove koje ne treba da trpe, a rezultat u realnom zivotu nikakav. Quote Share this post Link to post Share on other sites
radomir.g 334 Posted February 13, 2017 Nije neka razlika u voznji sto se snage tice. Razlika je slikovito eto kao pre i posle malog servisa npr.. Onako lepse radi, lepse ulazi u obrtaje. Jedino sto je sa starom mapom bilo lepse voziti po gradu zbog tog udara momenta pa je ono ispaljivanje na semaforu 2.3. bilo drasticno, dok ga sad treba vrtiti kao benzina bukvalno da bi se "osetilo pod dupetom" da to ide. Uz sve turbina trenutno u rasponu 1200-2500 obrtaja dosta glasnije radi i vise "huja". Quote Share this post Link to post Share on other sites