vicent 1261 Posted November 3, 2013 Pozz svima, jel moze malo pojasnjenje posto se ne razumem mnogo u sve ovo o cemu pricate, a zabolese me i oci i glava citajuci razne forume. Zanima me da li se cipovan motor( 1.9 jtd punto) vise haba, trosi, ne znam ni kako da se pravilno izrazim, nema veze shvaticete, dakle da li se vise haba pri voznji od npr 150 km na sat autoputem od istog motora koji ima fabricku mapu. I ako tako vozim npr 3 sata, da li ce biti ikakvih posledica tj dal nesto u tom motoru, tim prenosima , trpi neka veca naprezanja u odnosu na fabricku mapu i postavku motora.Na primeru koji si naveo,ponašaju se isto i sa fabričkom i sa dorađenom mapom,osim što je pedala gasa manje pritisnuta kod čipa. Odatle i smanjenje potrošnje ! I ništa mu neće biti ako ga voziš normalno (moje, i iskustvo mnogih drugih) Quote Share this post Link to post Share on other sites
gox 0 Posted November 3, 2013 Ok, hvala...jel mi je bilo malo nelogicno da cipujem auto, a onda da ga ne smem voziti malo brze, jer trpi neka nenormalna opterecenja i sta ti ja znam.Moj stil voznje je samo malo brzi, bez bilo kakvog divljanja i trkanja i gluposti, pa me zato ovo zanimalo. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Sale2810 4 Posted November 3, 2013 Onda apsolutno nemas razloga za brigu Quote Share this post Link to post Share on other sites
DusanCirkovic 0 Posted November 6, 2013 Ima li neko iskustva sa cipovanjem u srbiji i koje su cene za safe mapu za stila Quote Share this post Link to post Share on other sites
Sale2810 4 Posted November 6, 2013 Ja sam bogami citao celu temu,stoga,procesljaj je i ti,sve ce ti biti jasnije. Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted November 6, 2013 Tema o iskustvima sa firmama i/ili pojedincima koji rade čipovanje je ovde:http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=50828 Inače, ne postoji safe mapa za bilo šta.Mapa na jednom autu može raditi super, a ta ista mapa na drugom autu (isti model, isti motor, isti ECU, isto godište) praviti gooomilu problema jer taj drugi auto ima npr. 400.000 pređenih kilometara i u katastrofa je stanju... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Zvezdo 923 Posted November 8, 2013 Svetogrđe je na JTD-u ne odraditi remap! +1 +2 A najvece je svetogrdje voziti ALFU i onako lupetati...Voleo bih i ja neki chip sto menja prenosne omere u menjacu. Quote Share this post Link to post Share on other sites
igor0511 2821 Posted December 7, 2013 (edited) Ako hoćeš dobar čip to mora i da košta. Lepo uradiš veliki servis, proveriš zamajac, kvačilo i turbo pre čipovanja, odradiš u Revochip-u/H&S-u i teško da će nešto da fali. Kao i svuda i ovde je poenta "Koliko para-toliko muzike" Edited December 7, 2013 by neshaoct prebačeno Quote Share this post Link to post Share on other sites
gox 0 Posted December 7, 2013 @ Sasa VidakovicJa ti toplo preporucujem da premeris snagu pre cipovanja negde drugde, pa da cipujes,pa da se opet tu vratis da premeris da vidis koji je dobitak. Skoro smo bili svedoci kako Revochip "steluje" valjke, jer je dobitak na 3 automobila bio skoro 20% manji na valjcima u Bobosport-u nego sto su izmerili u Revu.....o ovome pricam....koliko neko ima pozitivna iskustva, toliko drugi nemaju....jbs poso Quote Share this post Link to post Share on other sites
igor0511 2821 Posted December 7, 2013 Iskreno sumanjam da bi se baš sa ovim bavili, mada ko zna.. Ako se već ulažu tolike pare u čipovanje ne bi bilo na odmet i proveriti na dva mesta sve. Mada meni sama snaga i ne bi bila bitna toliko, više bi me zanimalo kako je obrni moment raspoređen da se ne bi desilo da kvačilo traje mesec dana ili da ima velike padove i skokove obrtnog često. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Testera 0 Posted December 7, 2013 Pa ovog Dejana jedni pljuju , drugi hvale... Citajuci sve ove postove i teme , ne zna covek sta da misli... isto tako i za mnoge druge koji se bave cipovanjem...Taman resim idem kod ovog Dejana i onda procitas negde gomilu losih stvari za njegov rad....onda reko', ma ici cu kod Gumetine, onda se opet javi neko ko ga ispljuje na sva usta.....Na kraju odlucis da ne cipujes auto, ne zato sto je to lose po automobil, motor, turbo, zamajac ...sta god.... nego zato sto to ovde niko ne zna da uradi. Nije toliki problem u "tunerima" koliko je u samim kolima na kojima rade. Voze se na remap automobili 10+ godina starosti sa po 300.000 + km pređenih, načet zamajac, načeta turbina, dizne pred remont, interkuler zauljen, creva načeta,........ Sve to izgleda super spolja, auto kupljen sa originalnih do 150.000, motor ulickan i opran, ali takav auto kada digneš remapom snagu za 20-30 ks mora negde da pokaže. Počeće da dimi jer je puklo već načeto crevo interkulera, prozviždaće turbina jer je bila načeta, vibriraće pri ubrzavanju jer su otišli već načeta polusosvina ili zamajac,... Uz to još ako se vozi malo jače, pokidaće ga za 10.000. Od mene preporuka za Novaspeed (Rale), kod njega sam radio remap na 4 automobila i nikada nije bilo problema, i ako ih ima ume da ih reši jer se njegov remap ne svodi samo na upis mape. Safechip iz Novog Sada takođe mislim da ume mapu i da prepravi i prilagodi, imam drugara koji je radio remap kod njega na VW i zadovoljan je. Protuning mislim da samo upisuje mape. Po meni za remap ne vredi dati preko 100 eura za 95% normalnih automobila, ovi što to naplaćuju po 250-300, pa možda za noviji automobil veće vrednosti. Quote Share this post Link to post Share on other sites
gox 0 Posted December 7, 2013 Safe chip za koji kazes da ti drugar ima ok islustvo, je upravo taj Dejan na cije se mape pojedini zale....jbg, nisam pametan, a slazem se 100% sa tobom da skuplje od 100e nema smisla davati, cak ni toliko... Quote Share this post Link to post Share on other sites
vicent 1261 Posted December 7, 2013 A,kakav je problem dati 50eur.,odraditi remap,probati,pa ako vam se ne svidja,vratis na staro i ljudi vrate pare? 100% znam da ProT. prepravlja vašu mapu,samo treba reći šta želiš i šta hoćeš.Mislim da se u ovoj temi nepotrebno diže prašina,nema tu nikakve opasnosti po motor, opasnost je u našim glavama! U kući su dva remap auta, 156 i Punto, prethodna dva su bila takođe. Punta sam kupio već odrađenog (RS chip tuning), i on je baš nasviran,ali se razmisljam da li da odradim downgrade. Opasan je baš po ovakvom vremenu,zna i u IV da prošlajfuje, ali se kezim kao kreten,kad mu dodam gas. Explozivan je na bilo kojim obrtajima!Da ne filozofiram,svako radi šta misli da treba,možda sam i ja tako razmišljao pre prvog remapa, ali sam stisnuo petlju! I nikada nisam zažalio! Quote Share this post Link to post Share on other sites
drvac 0 Posted December 7, 2013 Mozda pomogne nekom u odlucivanju, i ja sam se razmiljao dal uraditi remap dal ne. Dal je stetno dal ovo dal ono. Mnogo razmisljanja. I onda shvatim, pa ok uradim remap ali auto cu i dalje voziti kao sto sam vozio . Nista se ne menja. Moje navike kao vozaca su ustaljene sve ostaje isto, samo kad mi zatreba imacu vise snage i to traje kratko npr u preticanju. Koliko cesto stok auto stiskate do kraja , veoma retko tako i cipovan nista se ne manja. Tako da nema bojzani da ce se nesto desiti kolima. Ako i nov auto kidas i lomis pre ce popustiti nego cipovan koji se normalno vozi. Uradio sam chip i mogu reci da sam prezadovoljan i svakom cu preporuciti da to odradi ako se dvoumi. Quote Share this post Link to post Share on other sites
panther 0 Posted December 7, 2013 U ProT ne vracaju pare, zvao sam i pitao da li vracate pare ako nisam zadovoljan odgovor je bio NE. Quote Share this post Link to post Share on other sites
vicent 1261 Posted December 7, 2013 Pa OK,onda pukneš 50eur.,ali te vrate na fabriku. Ne poznajem nikoga ko nije bio zadovoljan remapom,ali 50 eur. je mnogo manje nego 200-300eur. Prethodni vlasnik je za remap Punta dao 250eur, ja ne bih nikad! Quote Share this post Link to post Share on other sites
gox 0 Posted December 7, 2013 A,kakav je problem dati 50eur.,odraditi remap,probati,pa ako vam se ne svidja,vratis na staro i ljudi vrate pare? 100% znam da ProT. prepravlja vašu mapu,samo treba reći šta želiš i šta hoćeš.Mislim da se u ovoj temi nepotrebno diže prašina...Ne dize se nepotrebno prasina, takva je tema, pa o tome i pisemo. 50e za punta je ok, placati 350 i vise evra mapu za auto koji kosta 1700-1800 evra je po meni malo bezveze, a opet da das i 50 pa da ne valja nije ni to pos'o... Quote Share this post Link to post Share on other sites
boki 10 Posted December 7, 2013 Ne poznajem nikoga ko nije bio zadovoljan remapom,ali 50 eur. Prethodni vlasnik je za remap Punta dao 250eur, ja ne bih nikad! ja ih znam mnogo koji nisu bili zadovoljni tim cipsovima od 50e,dao bi i ti 250e posle remapa od 50e... Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted December 7, 2013 50e za punta je ok, placati 350 i vise evra mapu za auto koji kosta 1700-1800 evra je po meni malo bezveze, a opet da das i 50 pa da ne valja nije ni to pos'o... Ovako možemo da nabrojimo tri dela za taj isti Punto i da sabiranjem tri cene tih delova dođemo do pola vrednosti tog Punta....i, šta nam to govori? Ništa. Jednostavno, nema mesta takvom poređenju. Svako sa svojim autom može da radi šta hoće.Znanje je skupo. A, kada se to nečije znanje koristi na motoru (mnooogo skupo), onda to možda, samo možda i nije mesto gde ćete da štekate pare. Kvalitetan tuning je skup sport. Ako se nema para za to, onda ne ulazite u taj svet. Svi bi mi hteli da napravimo to zadovoljstvo jeftinim, ali ne može, nigde u svetu nikome to nije uspelo. Princip ubaci mi mapu, pa ako ne valja vrati mi to malo para što sam ti dao...A, što onda ne idete još jeftinijim putem...kupite alat za ubacivanje mapa (kabal i uređaj koštaju par desetina evra), mape skinite sa Net-a pa do sutra idite tim sistemom ubacim, probam, pa ako ne radi kako mislim da treba, ubacim drugu, pa ako mi se opet ne dopada kako ide ubacim treću....i tako koliko god vremena imate. Quote Share this post Link to post Share on other sites
igor0511 2821 Posted December 7, 2013 Pisao sam ja negde za te gotove mape. Kao da se neko dete igralo sa ekvilazjerom u winamp-u. Neki paramteri podignuti i za po 30% u odnosu na fabriku, a onaj Šulc iz H&S mi se čini da negde reče da je kada je čipovao 320d podigao turbo za čak 3%! Quote Share this post Link to post Share on other sites
vicent 1261 Posted December 7, 2013 Ne poznajem nikoga ko nije bio zadovoljan remapom,ali 50 eur. Prethodni vlasnik je za remap Punta dao 250eur, ja ne bih nikad! ja ih znam mnogo koji nisu bili zadovoljni tim cipsovima od 50e,dao bi i ti 250e posle remapa od 50e... Ne razumem šta si hteo da ovim da kažeš. Ja sam napisao da mi se baš i ne dopada mapa od 250eur,koju sam dobio sa autom, i da sam zadovoljniji mapom koju sam imao na belom Puntu (PT od 50eur), a 12-13 drugara (nekoliko sa foruma) nemaju nikakvu zamerku na PT. I Alfa156,mog sina je extra odrađena,takođe kod njih. Nešto što košta 250eur.,moralo bi da te pare i vredi,a ne suprotno! Quote Share this post Link to post Share on other sites
francuz69 978 Posted December 12, 2013 Narode, da li je pri chip tuningu Multijeta 16v neophodno ugasiti EGR? Moj je EGR ko nov, a neko nekad rece da dok je dobar ne treba ga zatvarati, softverski disable-ovati i slicno.Opet sa druge strane vidim da se pri chip tuningu po defaultu EGR zatvara. Jel to mora tako? Sta su prednosti a sta mane ako pri chipovanju ne ugasis EGR?Jos jedno pitanje, da li je neko chipovao Cromu 150ks? Interesuje me prica iz iskustva... Sta je dobio/ izgubio, eventualni problemi kasnije i.t.d.Da se razumemo, Croma mi leti i ne bunim se, ali mi ide na penis ona turbo rupa do 2500 obrtaja, pa me zanima kakva je Croma posle chipa? Quote Share this post Link to post Share on other sites
nine84 1 Posted December 20, 2013 Ja mislim da EGR ne mora da se zatvori, al je prednost u tome sto ce njegovim zatvaranjem da se spreci talozenje cadji u usisnoj grani... to bi bila ta prednost i pored toga nikad vise ne moras da brines za egr, mana mozda malo slabije zagrevanje motora.Turbo rupu ne bi trebao da imas, taj motor ima 305Nm na 2000 obrtaja sto bi se reklo na 2000 treba da otkida....kod mene je bio problem u vakum crevima, pa nije ukljucivao turbinu do 2500 obrtaja, kako je to reseno auto ne da povlaci od 2000 vec na 1500 pocinjem da cujem turbinu da pocinje da puni lagano i auto vec tad ima prilicno snage dok na 2000 je bas ono pravo potezanje...znaci na tom motoru nikako ne bi smeo da imas neke rupe do 2500 obrtaja Quote Share this post Link to post Share on other sites
igor0511 2821 Posted December 20, 2013 +1 za sve, nema nijedan 1.9 jtd/mjet turbo rupu ako su ispravni. Možeš da proveriš desired i actual boost pa da vidiš da negde nemaš gubitke u pritisku. Meni su npr bili u T račvi koja je bila zapušena. Kada je razbušena počeo je turbo da se čuje sa nekih 1700-1800 obrtaja kada otvorim prozor, a pre je to bilo od 2100npr. A za iskustva sa čipovanjem 1.9 16v pitaj Nidžu, njegova Alfa je bila čipovana. Quote Share this post Link to post Share on other sites
drvac 0 Posted December 21, 2013 Kada sam chipovao auto samnom je isao i ortak sa svoim stilom. Kod mene je otvoren egr kod njega je blokiran. Oba auta su cipovana tako da nema nikakvih problema oko toga dal je blokiran ili otvoren egr. Jedino sto tamo gde smo cipovali ne naplacuje dodtano zatvaranje egr i gasenje istog tako da se isplati zatvoriti ga. Ja nisam hteo da ga zatvaram posto mi bilo krivo sto sam ga kupio posle gosinu dana voznje sa blokiranim starim. Mislio sam da cu sa novim dobiti nesto zimi oko zagrevanja motora i ispostavilo se da nisam dobio apsolutno nista po tom pitnju tako da ako ovaj crkne zatvaram ga zauvek Inace svaki auto cipovan ili ne ima lepsi odziv na gas na nizim obrtajima kada je EGR zatvoren. To su sve moja licna iskustva posto vozim stila multijet vec gotvo 4 godine. Inace turbo rupa ne postoji kod jtd / multijet motora , stim sto je kod multijeta u odnosu na jtd izrazenije povlacenje i odlucnije krece preko 2000 dok jtd nekako linearnije krece u nizim. I multijet od 3000 obrtaja dobija neki vetar u ledja i povlaci sumanuto. Sve u svemu nesme da bude nikakvih knedli i rupa u ubraznju. Quote Share this post Link to post Share on other sites