Jump to content
FAS Goran
rstefan88

Chip Tuning (čipovanje)

Recommended Posts

Nemojte vise da se zavaravate glupostima! Svi muljaju i prodaju maglu, samo neko manje neko vise!

Amin.

Cenu robe ili usluge određuje žvaka koju ti prodavac prosipa. Ko padne na priču i plati punu cenu, uvek ima potrebu da svoj postupak opravda hvalospevima o RENOMIRANOM, OVLAŠĆENOM i PROFESIONALNOM serviseru koji ga, ustvari, zapravo izuva iz cipela.

I sve to isto važi za robe široke potrošnje i masovne proizvodnje. U to se ubrajaju i auti.

Kad čitam nečije postove, stvaram utisak da se za čipovanje JTD-a preduzimaju ozbiljne radnje, u najmanju ruku, kao kad je Felix probijao zvučni zid.

Ne volim samo kada neko tvrdi da moraš biti kvantni fizičar da bi reprogramirao moj 10 godina star JTD.

Prvi JTD motor beše u Alfi 156 iz 1997, a to znači da je njegov konceptualni razvoj započet bar 3-5 godina ranije, što dođe recimo 1992 godina...

Da li stvarno verujete da, čak nakon 20 godina, samo surovi profesionalci sa skupom opremom jedini mogu da dokuče tajnu JTD-a i njegovih sklopova?

Ja u to ne verujem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Postoji tema za iskustva:

http://www.fiat-lanc...showtopic=50828

------------------------

Odogovri mi konkretnim odgovorom na ova pitanja?!

Polako, smiri se...šta si emotivan. :D

Konkretno za Revo, imaš na njihovom sajtu nešto slika od auta koje su radili:

http://www.revochip.com/reference

Naravno, nemoj misliti da su slikali svaki auto koji su radili. Da li su radili Ferrari, nema pojma. Šta i tebe briga, da nećeš možda da im odvezeš svoj da ti čipuju... :D

Evo ti link ka profilu lika iz RevoChipa, pošalji mu PP sa stvarima koje te zanimaju, možda ti odgovori:

http://www.fiat-lanc...p?showuser=7352

Nemaš šta meni da postavjaš pitanja o njima.

------------------------

Isto tako, ne vidim, zaista ne vidim šta ti sve ovo doživljavaš tako emotivno.

Na forumu postoji tema o iskustvima sa pojedinicima i/ili firmama koje se bave čipovanjem. Postoji i tema o mogućim kvarovima koji imaju manje ili više veze sa čipovanim automobilima.

Postoji i tema u kojoj su ljudi pisali šta su editovali u mapama, kako, postavljali fajlove, svako je mogao da ih skida. Tu su postovi još od pre 3 godine, dakle znatno pre nego što si se ti registrovao na forum.

Poenta svega toga je da ti nikome ovde ne otvaraš oči, nisi ti nikakav spasilac, mesija, šta li već kad je čipovanje u Srbiji u pitanju. :D :D Ti si još jedan član foruma koji ima svoj stav o tome i hoće da ga napiše. I sve je to ok.

Članovi ovog foruma su pisali o čipovanju, razmenjivali mape, dogovarali se da se nađu ovde ili onde da jedni drugima probaju nove mape još pre nego si se ti registrovao na forum...i o svemu tome je pisano. Bilo je i problema, bilo je i zakucavanja ECU-a, pa onda trči tamo, trči vamo kod majstora da to sredi, razmenjivanja brojeva telefona ljudi koji to možda mogu da srede kako se ne bi kupovao novi ECU jer je mnogo skup...bilo je i čipovanja na okupljanju kod Intera, itd, itd...

Sad ti dolaziš sa rečenicama kao da niko ništa ovde ne zna, da kažeš nekome da li se zavarava ovim ili onim, da li su nešto gluposti ili nisu gluposti...

Opusti se... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neso oces da mi kazes da je Revochip tunirao sva ova kola,

Revo tesno sarađuje sa Rimljanima http://www.allcarracing.com tj. imaju njihove mape, a ovi su svakako imali prilike da obrade i dosta egzotike.

Garantuju sve što je napisano ako je auto ispravan.

Inače nisu u ponudi samo remapi koji se nalaze na sajtu. Ja sam recimo dobio dve mape jednu jaču i jednu malo slabiju od navedne za moj auto.

Sa obe sam zadovoljan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Postoji tema za iskustva:

http://www.fiat-lanc...showtopic=50828

------------------------

Odogovri mi konkretnim odgovorom na ova pitanja?!

Polako, smiri se...šta si emotivan. :D

Konkretno za Revo, imaš na njihovom sajtu nešto slika od auta koje su radili:

http://www.revochip.com/reference

Naravno, nemoj misliti da su slikali svaki auto koji su radili. Da li su radili Ferrari, nema pojma. Šta i tebe briga, da nećeš možda da im odvezeš svoj da ti čipuju... :D

Evo ti link ka profilu lika iz RevoChipa, pošalji mu PP sa stvarima koje te zanimaju, možda ti odgovori:

http://www.fiat-lanc...p?showuser=7352

Nemaš šta meni da postavjaš pitanja o njima.

------------------------

Isto tako, ne vidim, zaista ne vidim šta ti sve ovo doživljavaš tako emotivno.

Na forumu postoji tema o iskustvima sa pojedinicima i/ili firmama koje se bave čipovanjem. Postoji i tema o mogućim kvarovima koji imaju manje ili više veze sa čipovanim automobilima.

Postoji i tema u kojoj su ljudi pisali šta su editovali u mapama, kako, postavljali fajlove, svako je mogao da ih skida. Tu su postovi još od pre 3 godine, dakle znatno pre nego što si se ti registrovao na forum.

Poenta svega toga je da ti nikome ovde ne otvaraš oči, nisi ti nikakav spasilac, mesija, šta li već kad je čipovanje u Srbiji u pitanju. :D :D Ti si još jedan član foruma koji ima svoj stav o tome i hoće da ga napiše. I sve je to ok.

Članovi ovog foruma su pisali o čipovanju, razmenjivali mape, dogovarali se da se nađu ovde ili onde da jedni drugima probaju nove mape još pre nego si se ti registrovao na forum...i o svemu tome je pisano. Bilo je i problema, bilo je i zakucavanja ECU-a, pa onda trči tamo, trči vamo kod majstora da to sredi, razmenjivanja brojeva telefona ljudi koji to možda mogu da srede kako se ne bi kupovao novi ECU jer je mnogo skup...bilo je i čipovanja na okupljanju kod Intera, itd, itd...

Sad ti dolaziš sa rečenicama kao da niko ništa ovde ne zna, da kažeš nekome da li se zavarava ovim ili onim, da li su nešto gluposti ili nisu gluposti...

Opusti se... ;)

Ne otvaram ja nikome oci i ne prosvecujem nikog, nisam svestenik da bih radio... :D Ja vam tvrdim neke cinjenice, i stojim iza njih.

Ti konkretno Neso kazes da oces da saznas sta dobijas za tvoje pare, to si napisao nekoliko puta i to je jedan od tvojih jakih argumenata... Jel tako ili mozda gresim? Mozda sam lose procitao?! Ispravi me ako je tako... :D Kazes da ovi garazni tuneri ne znaju sta dobijas jer mnoga kola nisu radili, jer nemaju valjke, jer, jer jer...itd itd itd..

Tako isto kazes da renomirane tuning kuce ti kazu sta dobijas za svoje pare... Jel tako? E ja vas sad pitam kako ce da ti kazu sta dobijas za svoje pare ako nisu radili taj auto konkretno nikada... Vi kazete oni saradjuju sa zabarima a oni su radili dosta egzoticnih kola, uredu. Ali garantujte da su radili sve tipove automobila koje su naveli na sajtu! Da su radili svih 11 ferarija, ne znam koliko lamba, i 50 ak mercedesa itd itd... Mozes li mi garantovati da su radili sva ta kola do jednog? Da kod ovlascenih i renomiranih tuning kuca znas sta dobijas...

Ja ne sporim da ce oni bolje uraditi neki remap, ali isto tvrdim da imas jos mnogo ljudi koje mogu to isto uraditi za mnogo manje para...

Sto se tice toga kada sam se ja uclanio na forum recicu ti da pratim ovaj forum jos od 2008 godine... Kada niko jos nije ni imao multijeta, i skoro niko nije znao sta je to... :D A na forum sam se uclanio pre mozda 2-2,5 godine... I za to vreme napisao celih 72, sa ovim sad 73 posta... Uvideo sam odavno mnogo toga o cemu ne zelim sad ovde da pricam i trujem temu, i shvatio da ne dobijam nista raspravljajuci se o nekim banalnim stvarima, koje ne mozes da obasnim pojedincima... Kada 90% clanova foruma nikad nije videlo radilicu, letece lezajeve, veliku i malu pesnicu klipnjace i onda dodju da se ubedjuju na forumu... Ne kazem da ja znam ne znam koliko, ali znam toliko da ne moze niko da me ubedi u neistinu u koju i sam veruje da je istina... Za malo vise od 20 godina koje imam, znam i previse o SUS motorima... Pomagao sam teci da radi generalnu na golfu 4, sa drugim tecom ubacivao novu drugu masinu u ladu samaru, rasturao bezbroj Tomosa i radio ne znam ni ja koliko generalnih, rasturao motorne testere, kosilice, motore za camce, skutere, motocikle, stelovao paljenja, stelovao karburatore, kompresione odnose, spustao glave, pravio rezonantne auspuhe, polirao cela klipova, usisne izduvne i prelivne kanale, menjao tajminge i uglove istih i ne znam ti ni ja sta vise... Bilo je i dobrih i losih stvari, nesto sam skupo platio da bih naucio, tako sto bi mi zakovala masina, raspalo se kvacilo itd itd.... Evo ti jedan link o jednom tomosu koji sada restauriram... (Ako te mrzi da citas pogledaj slike makar... :D ) http://tomosserbia.17.forumer.com/viewtopic.php?t=7042&postdays=0&postorder=asc&start=0

Nemoj misliti da ja unosim neke emocije ovde, ja sam apsolutno ravnodusan (da nisam takav ne bih prosao niz psihotestova na vojnoj akademiji, pogotovo onih za vazduhoplovstvo koji su dugotrajni smorni i iscrpni...) Ja samo pisem ono sto mislim, sve sto napisem ovde , mogu svakom da kazem u lice odmah... Mi smo se videli 2x do sad (jednom na skupu ispred intera, i jednom na zvanicnom skupu... ) i skoro da se ne poznajemo uopste, ali to mi ne predstavlja problem da kazem sve ono sto mislim, i da navedem cinjenice... Veoma mali broj ljudi iznose konkretne cinjenice i konkretne podatke, ima i izuzetaka njima svaka cast, ostali pricaju ono sto su culi ili misle da je tako...

kao i na vecini drugih foruma prica vrti u krug, kad zahladni prica se o termostatu, kad padne kisa kako ne radi brisaci i ovlazila elektronika, pa se cesto ubaci i kvalitet goriva kao uzrok svih kvarova :D jos jednom cu da ponovim sipah gorivo na svim mogucim pumpama na skoro celom balkanu i ne osetih skoro nikakve promene ni u potrosnji ni u performansama... Naravno nisam nosio goriva na analizu i nisam merio u hiljadite ubrzanja auta, ali ni jednim culom nisam mogao da primetim neku drasticnu razliku...

Edited by tosonije

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kad smo kod priče dobijanja rezultata za određenu sumu novca, poslao sam par mejlova na nekoliko adresa tuning kuća da vidim šta imaju ljudi da kažu. Zanimalo me je da li postoji neka garancija da dobijate bilo šta od onoga što piše i šta znači ta njihova garancija.

Ljudi iz SM-a se nisu ni udostojili da mi odgovore, ostali su bili fini i korektni.

Uglavnom je poenta priče svuda ista, ne postoji garancija ni za šta. Oni će dati sve od sebe da se ostvari to poboljšanje od oko 30% za neku normalnu mapu. Da li će uspeti, niko ne zna. Ljudi su mi rekli da sve zavisi od trenutnog stanja vozila, pa može da se desi i da svi odrade posao kako treba, ali da jednostavno kola "ne valjaju" i ne bude nikakvog poboljšanja. Neki to rešavaju dyno testom posle čipa, a drugi vraćanjem novca ukoliko ne bude poboljšanja, ali otprilike ista je stvar.

Takođe, niko vam ne garantuje da vam turbina neće prosvirati i tokom dyno testa i opet niko osim vas ne bi bio odgovoran jer ste dovezli loš auto na čipovanje.

Ukoliko ljudi isprobavaju vaš auto pre čipovanja i kvačilo zaglavi kada daju pun gas, opet ste vi krivi i nema nikakve garancije niti nadoknade.

Garancija koju neki daju se odnosi samo na softver koji ugrade i praktično nema nekog smisla ni davati je. Sigurno neću ići kolima na Internet pa da pokupim neki virus :)

Ovo su sve stvari koje su mi ljudi odgovorili i tako stoje stvari u Srbiji ukoliko čipujete auto za 50,100,..,300 evra. Kome ne odgovara može da da više para i dobije i bolju garanciju :)

Još sam se malo raspitivao oko izrade mapa i trajanja celog procesa. Ima ljudi koji ubacuju gotove mape i ako prođe super, imaju 20 evra, ako ne nikom ništa i kod njih čip obično traje do 10 minuta.

Druga grupa su oni koji na osnovu vašeg modela kola uzmu gotovu mapu i prilagode je vašim kolima/zahtevima i to traje oko sat vremena.

I treći su oni koji samo vašu mapu uzmu i izvrte i promene šta treba i šta želite, trajanje je otprilike isto kao i kod ovih iznad.

Ne računajući ove što ubacuju gotove mape, razlika u ceni između OCT-a i nekog sjajnog tjunera koji radi u svojoj sobi je u: iskustvu, brendu i saradnicima. Naravno, sa iskustvom pada i verovatnoća da će se neko učiti na vašim kolima i zeznuti ih, ali isto tako niko ne može da tvrdi da će neko iz OCT-a napraviti bolju mapu nego neki drugi.

Ovo je moje zapažanje, e sad da li grešim vi procenite :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@igor0511

Svaka čast na trudu, verovatno jedan od retkih koji je obradio problem detaljno. Jedino što mi se čini da si propustio da piaš jeste da li nešto menja ako im se doveze nov auto, sa recimo maksimum 1000km. Da li onda postoji neka mogućnost da si dovezao "loš auto" ili to onda znači da će dati veću/bolju garanciju na rad? Po mom mišljenju nije isto dovesti recimo Novi Bravo sa 400-500km ili taj isti Novi Bravo star 4-5 godina sa 150000km (ili bilo koji drugi auto nebitno) pa samim tim ni uslovi garancije ne mogu biti isti...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod ovih "jeftinijih" je potpuno svejedno.

Postavio sam i pitanje šta bi se desilo ako dovezeš auto sa potpuno novim zamajcem, kvačilom i turbinom za šta imaš garanciju i da li u tom slučaju nešto garantuju. Kako god da okreneš svodi se sve na istu priču. Ako oni isprobaju auto i tu nešto crkne, sam si kriv što si dovezao loša kola i planirao da ih čipuješ. Ako crkne nova turbina na testu, idi i juri onog ko ti je menjao turbinu, oni opet nemaju ništa sa tim.

Nakon čipa je opet slično. Pretpostavlja se da nećeš maziti auto ako ga čipuješ i ako ti sledeći dan nešto crkne smatra se da je to zbog tvoje nemarnosti prema vozilu. Ako onaj ko ti je zamenio turbinu hoće da ti uvaži garanciju bez obzira na čipovanje, to je opet između tebe i njega.

Kako god da okreneš sve te firme se maksimalno ograđuju što je u neku ruku i ok. Ima firmi koje uopšte ne rade pregled vozila pre kupovine.

Kada bi davali garanciju verovatno bi se našao neki pametan čovek koji nema 1000 evra za zamajac i turbinu, ali ima 200 trenutno,lepo bi čipovao auto, malo ga poterao i kada se sve raspadne za 200 evra dobio sve novo i još novi čip.

Isto tako niko ne garantuje da tvom bratu ne treba turbina za novog Brava koji je na primer prešao 500km jer je njegova prosvirala, pa ti lepo čipuješ nova kola, staviš njegovu turbinu umesto svoje i kad se sve raspadne uzmeš novu i svi srećni. Jednostavno novac do 300 evra ne može nikako sve ovo da pokriva i treba se pomiriti sa tim.

Jedina razlika koju sam primetio među firmama što se ovog tiče je što H&S odbija da radi kola koja su u lošem stanju da ne bi dolazilo do spornih situacija, dok sam po pričama sa foruma čuo da SM radi i ventilator sa buvljaka ako im doneseš, da li je tačno i da li rade sve vrste ventialtora saznaću ako mi odgovore na mejl :)

@Boki malo sam otišao u krajnost, ali htedoh da kažem da nigde nema garancije :laughing: :laughing:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako bre nema garancije..eto recimo odes kupis nov audi ili golfa,pasata odes u oct oni ti ubace mapu i ti ne izgubis garanciju na novo vozilo...da li to govori nesto...

Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

To za OCT sam čuo, ali njih za to konkretno nisam pitao. Ovo što sam napisao za garanciju su mi odgovorili ljudi iz Revochipa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dakle, čipovanje je proizvod koji plaćaš prosečnom srpskom platom (ili polovinom nije bitno) i dobijaš:

- proizvod koji možda radi, a možda i ne (bez obzira ko je tuner);

- proizvod gde si ti sam sudija da li je dobar ili nije;

- proizvod koji nema bilo kakvu vrstu specifikacije o tome šta si ti TAČNO dobio tj. kupio;

Takođe "dobijaš" i:

- proizvod koji može da ti uništi turbinu - koju kasnije ti treba da popravljaš/menjaš, a da pritom nemaš garanciju ni da će nova izdržati;

- proizvod koji može da ti uništi kompletan menjaš - koji kasnije ti treba da popravljaš/menjaš, a da pritom nemaš garanciju ni da će novi izdržati;

- proizvod koji na kraju krajeva može da ti uništi i ceo motor - koji (pogađate) kasnije ti treba da popravljaš/menjaš, a da pritom nemaš garanciju ni da će novi izdržati;

I sve to zbog čega?

Bržeg auta na uzbrdici u pretcanju?! Pa zar nije bolje onda dati dve srpske plate više prilikom kupovine automobila i kupiti odmah auto sa 30% više snage i eto bržeg auta na uzbrdici. A da... nije bolje jer onda taj auto može čipovanjem da ima još 30% više što je onda 70% više od onog prvog. :wallbash: :wallbash: :wallbash:

Onaj deo o patriotizmu i plaćanju PDV-a neću ni da pominjem ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma ljudi,nema garancije,gde god da to uradite(osim na softver). Ajd da postavimo stvari ovako: odradite remap u nekoj "renomiranoj" radionici i niste zadovoljni poboljšanjem performansi (boljitak postoji,ali mali). Tuner koji vam je to radio se ne slaže sa vama, i za njega je to ok. Vi tražite da vam se vrati fabrička mapa,ali onda ni ona ne funkcioniše kako treba. Kome ćete od državnih organa da se obratite,da vas zaštiti kao potrošača.

Sve što radite je na sopstvenu odgovornost. Šta uraditi kad nakon čipovanja,neko spali kvačilo,turbinu ili šta god,i dodje da smara da je to posledica remapa. Postoje ljudi sa kojima ne treba imati nikakva posla!

Kada meni neko odvali cifru od 250 eur. za remap,ja očekujem da pregleda auto,izmeri snagu na motornoj kočnici,odradi remap,opet izmeri snagu i na dijagramu mi pokaže poboljšanje od 15-20-30%. Svakako,to auto i u vožnji treba da pokaže. Pošto u te pare (a toliko traže "renomirane" garaže),ne spada merenje snage,ja nisam ni ramišljao da ih posetim (osim informativno).Ko meni garantuje da je mapa,za moj auto,na osnovu njegovih parametara,stigla iz Švajcarske, a ne recimo iz N.Sada,ako je uopšte od nekud i došla (možda stoji u kompu). Ako valjci koštaju 2x50 eur.,mapa bi bila 150,što uopšte nije malo (ima i za 50eur),ali u te pare nemate valjke.

Proizilazi da bih morao da dam 100eur. za valjke i 250 za mapu,što je za većinu nas previše. I šta ćemo ako nakon toga nisam zadovoljan,vratim se na fabrička podešavanja. Bacio sam 100 eur!

Garancija ne postoji za male pare,a izgleda ni za velike! Ovo je Srbija.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja negde vidim upotrebnu vrednost čipa. Nije velika, ali može da se nađe :)

Možda neko nema novca za jači auto i dešava mu se ponekad da mu zafali snage za preticanje ili želi samo da ima rezervu snage dok obilazi kao što i ja uvek želim da uvek imam 20ak konja u rezervi za ne daj Bože i onda je ok da čipuje kola i da samo tad koristi snagu.

Ili ako stvarno smanjuje potrošnju, nekom ko ide mnogo autoputem bi pola litre na 100 kilometara mnogo značilo(valjda toliko spušta potrošnju čip).

Neka moja teorija je da više noga uništava auto nego čipovanje. Ako ti čipuješ kola i voziš ih isto kao i pre,a dodatne konje samo povremeno iskoristiš kada ti stvarno zafale jer će se svakom kad-tad desiti situacija kada mora da nabode pun gas hteo to ili ne, verovatno neće stradati ništa od navedenih delova brže nego što bi stradali i sa fabričkom mapom.

Ali ako uzmeš kola od na primer 90 konja, izvučeš jedva nekako 30% iz tog motora i svih 120 konja koristiš svakodnevno, velike su šanse da se auto sahrani i u prvih 10 000 kilometara.

Isto kao što je i VR6 jako moćna mašina, ali u rukama pogrešne osobe lep način za samoubistvo, tako je i čip nekom noralnom korisna stvar, a budali način da što pre sahrani kola.

E sad uvek dolazi na red ono pitanje zašto čipovati auto ako ne planirate da držite stalno pun gas? :laughing:

Ova moja priča ima nekog smisla samo ako sa auto čipuje sa pravom mapom, ako mu se lupi neka pogrešna sve ovo gore pada u vodu :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dakle, čipovanje je proizvod koji plaćaš prosečnom srpskom platom (ili polovinom nije bitno) i dobijaš:

- proizvod koji možda radi, a možda i ne (bez obzira ko je tuner)

Nikako nije tako...''bez obzira ko je tuner''.

Koliko će na kraju povećanje iznositi zavisi od stanja automobila koji se čipuje, koliko može da ''podnese''. Baš zato da se ne bi ''natezali'' sa vlasnikom određenog automobila pojedine firme neće ni da čipuju auto koji nije pogodan za čipovanje. Ima i firmi koje uopšte neće da čipuju atmo.benzince male kubikaže bez obzira da im dovezeš i nov, jednostavno ih ne zanima to. Jedna od prvih rečenica koja nam je rečena kod Ćurčića je bila baš u vezi atmo. benzinaca male kubikaže: ''Neću ja Nešo da se natažem sa bilo kim da li je on dobio 5KS ili nije, ne treba mi to.''

- proizvod gde si ti sam sudija da li je dobar ili nije;

Nabroj jedan proizvod ili uslugu gde nije tako. Kupiš nov fon, pa možda budeš njime zadovoljan, možda ne. Kupiš drugi auto, pa opet možda te razočara, možda ne, itd, itd...

- proizvod koji nema bilo kakvu vrstu specifikacije o tome šta si ti TAČNO dobio tj. kupio;

To zavisi kod koga radiš.

Kod ozbiljnih firmi naravno da imaš specifikacije u kojima tačno piše šta dobijaš, tj. koliko KS, koliko Nm, koliko je to u sekundama pre, posle, u međuubrzanjima. To možeš da proveriš bilo kada.

Odstupanja od toga (da dobiješ malo manje) zavisi od stanja automobila. Baš kako ne bi bilo velikih odstupanja, ozbiljne firme ti prvo daju spisak šta moraš da promeniš na svom autu, pa kad to uradiš možeš opet da im uđeš na vrata jer ti je auto u lošem stanju i neće sa tobom posle čipovanja da se natežu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ igor 0511

Pa čekaj, a zašto ti onda nisi kupio mjet-a sa 140KS pa čuvao tih 25KS u rezervi a vozio sa 115KS kao sada? :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

...Ako valjci koštaju 2x50 eur

Ne koštaju. Bilo bi dobro da se prvo provere cene ako se već želi pričati o tome. :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Staloženim i iživljenim vozačima toplo preporučujem remap, bez želje za diskusijom ko je bolji...

Ja sam jedan od onih kojima je potrebno malo više snage motora za preticanje.

Kod mene, nakon čipa, konkretno je to u 4. i 5. brzini izuzetno lepo naglašeno, dobro navlači.

Prilikom čipovanja čovek mi je rekao da ću upravo to dobiti, uz pad potrošnje (ako normalno vozim) i mirniji rad motora.

Ja prezadovoljan. Manje troši a bogami i tiše radi. Snage sasvim dovoljno.

Nikakvih nus pojava još uvek nema, osim malo pojačanog crnog dima prilikom hladnog starta (koji ubrzo nestaje).

Prešao sam 4.000 km.

Ukoliko dođe do neželjenih posledica, pisaću o tome.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko priče oko ničega. Po meni treba da ide ovako dijagram pre čipovanja, dijagram posle čipovanja , probna vožnja i kasnije zapažanja u toku vožnje (kako povlači, ubrzava, turbo rupa, linearnost snage itd) i relativno bitna stavka potrošnja posle čipovanja kada se malo smire strasti. Priče imam ovoliko ili onoliko neozbiljne.

Garancija, možda za nov auto za sve ostalo bespotrebna priča.

Fiat_Grande_Punto13_MJ.jpg gpunto75.jpg Fiat_MAREA19_JTD.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nešo, samo si me pogrešno razumeo ;)

Nikako nije tako...''bez obzira ko je tuner''.

Koliko će na kraju povećanje iznositi zavisi od stanja automobila koji se čipuje, koliko može da ''podnese''. Baš zato da se ne bi ''natezali'' sa vlasnikom određenog automobila pojedine firme neće ni da čipuju auto koji nije pogodan za čipovanje. Ima i firmi koje uopšte neće da čipuju atmo.benzince male kubikaže bez obzira da im dovezeš i nov, jednostavno ih ne zanima to. Jedna od prvih rečenica koja nam je rečena kod Ćurčića je bila baš u vezi atmo. benzinaca male kubikaže: ''Neću ja Nešo da se natažem sa bilo kim da li je on dobio 5KS ili nije, ne treba mi to.''

Ako sam dobro razumeo svi (bez obzira ko je tuner :D ) nude opciju da ako nisi zadovoljan vrate fabričku mapu i pare? Ili sam nešto propustio?

Nabroj jedan proizvod ili uslugu gde nije tako. Kupiš nov fon, pa možda budeš njime zadovoljan, možda ne. Kupiš drugi auto, pa opet možda te razočara, možda ne, itd, itd...

Nisam mislio na to, naravno do pre neki dan nisam znao da onaj ružni Nissan ima 100KS za koga sam po voznim karakteristikama mislio da nema ni 70KS. Mislio sam na činjenicu da recimo ti kupiš sladoled od čokolade i da znaš da kada ga otpakuješ da će unutra biti čokolada, a ne jagoda. Da li se tebi ta čokolada sviđa ili ne to je drugo, ali bar znaš da si kupio sladoled sa čokoladom, a ne sa jagodom.

Slično je i sa ovim, platiš čip i nemaš neku referencu po kojoj ti možeš odrediti da li je čip kvalitetan već sedneš i voziš pa ako ti se sviđa - sviđa, a ako ne jbg. Pomenuti su valjci, dijagrami i rezultati na njima i to neko nudi neko ne. A šta je sa kvalitetom same mape? Kako se i čime meri kvalitet softvera? Kako se kad crkne turbina zaključuje da li je problem izazvao softver ili neispravna/dotrajala turbina?

Hoću da kažem, da mora da postoji neka vrsta OBJEKTIVNOG suda da li je nešto dobro ili nije. Za telefon recimo može da se kaže da je dobar jer ima (lupam) Android, WiFi, bluetooth, snimanje glasa i šta ja znam i objektivno sa tim nekim funkcijama telefon je dobar i vredi te pare. S druge strane, taj model koji ti kupiš ima problem sa touch screen-om ili recimo Androidom i ti to moraš da menjaš ili te nervira što nešto nije kako tebi odgovara, ali ti nedostaci ti ne oštećuju telefon da ti zbog lošeg touch screen-a crkne i WiFi i bluetooth. To je čak tehnički i moguće, ali postoji način da se utvrdi da li je WiFi crkao zbog toga.

Malo sam zakomplikovao ovo, ali ne znam kako to sada na brzinu da objasnim :) Ko razume shvatiće :D

To zavisi kod koga radiš.

Kod ozbiljnih firmi naravno da imaš specifikacije u kojima tačno piše šta dobijaš, tj. koliko KS, koliko Nm, koliko je to u sekundama pre, posle, u međuubrzanjima. To možeš da proveriš bilo kada.

Odstupanja od toga (da dobiješ malo manje) zavisi od stanja automobila. Baš kako ne bi bilo tih odstupanja, ozbiljne firme ti prvo daju spisak šta moraš da promeniš na svom autu, pa kad to uradiš možeš opet da im uđeš na vrata jer ti je auto u lošem stanju i neće sa tobom da se posle šipovanja natežu.

Ok slažem se, ali ŠTA su oni prodali? Softver? Čiji? Dakle pitanje je šta KONKRETNO su oni meni da liza te pare, a ne šta sam ja dobio. Dakle, ako su prodali softver (ne ulazeći u autorska prava i prava izmena tuđeg softvera jer to kod nas neće skoro) kako se onda dešava da nakon "upucavanja" čipa kod ovlašćenog servisera, tuneri hoće opet da naplate novi čip?

Da se razumemo, nijedan proizvod nije savršen i za svaki postoji "nešto" čega se treba odreći ili što nepovoljno utiče na nešto treće. Ali ovo čipovanje i sam "čip" kao proizvod ne nudi ništa KONKRETNO i opipljivo što se tiče garancije kvaliteta. Jedina garancija koja se može dobiti (na softver) je neproverljiva. Evo, čipujem auto crkne turbina i ja kao programer tvrdim da je problem u softveru, a ne u dotrajaloj turbini i kako to da dokažem?

Takođe, kao programer tvrdim da se na prste jedne stolarske šake mogu nabrojati ljudi u Srbiji (ako ih uopšte ima) koji ZAISTA znaju šta su izmenili i kako se softver menja. I ovi "renomirani" dobijaju mape od "preko" pa ih onda "dorađuju", ali da ih pitaš šta su oni TAČNO u softverskom smislu izmenili niko ne zna. Koga god sam pitao od ovih "vrsnih" tunera da li su radili sa MegaSquirt-om ili bilo čime sličnim svi su gledali (ili slušali) kao tele u šarena vrata.

To je suština mog posta. "Čip" kao prozvod se masovno prodaje i unovčava a pritom ni kupac ni prodavac ne znaju šta su TAČNO kupili/prodali. Bitno je samo da su pare legle i da se auto "ne prepoznaje jer leti i troši 3l manje".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dakle, čipovanje je proizvod koji plaćaš prosečnom srpskom platom (ili polovinom nije bitno) i dobijaš:

- proizvod koji možda radi, a možda i ne (bez obzira ko je tuner);

- proizvod gde si ti sam sudija da li je dobar ili nije;

- proizvod koji nema bilo kakvu vrstu specifikacije o tome šta si ti TAČNO dobio tj. kupio;

Takođe "dobijaš" i:

- proizvod koji može da ti uništi turbinu - koju kasnije ti treba da popravljaš/menjaš, a da pritom nemaš garanciju ni da će nova izdržati;

- proizvod koji može da ti uništi kompletan menjaš - koji kasnije ti treba da popravljaš/menjaš, a da pritom nemaš garanciju ni da će novi izdržati;

- proizvod koji na kraju krajeva može da ti uništi i ceo motor - koji (pogađate) kasnije ti treba da popravljaš/menjaš, a da pritom nemaš garanciju ni da će novi izdržati;

I sve to zbog čega?

Bržeg auta na uzbrdici u pretcanju?! Pa zar nije bolje onda dati dve srpske plate više prilikom kupovine automobila i kupiti odmah auto sa 30% više snage i eto bržeg auta na uzbrdici. A da... nije bolje jer onda taj auto može čipovanjem da ima još 30% više što je onda 70% više od onog prvog. :wallbash: :wallbash: :wallbash:

Onaj deo o patriotizmu i plaćanju PDV-a neću ni da pominjem ;)

Pa vidi,uvek će biti ljudi koji različito misle,i ja to poštujem! Ja sam i predhodni JTD čipovao,a i ovaj sada, i imam bar još 5-6 prijatelja koji su to uradili,bez ikakvih posledica. Ne postoji ništa što može da zameni moj osmeh,od uva do uva, kad potpalim ovu moju naftaricu. Zašto neki ljudi ne mogu da shvate koliko je to lep osećaj. Vidi,ne košta puno,auto je uvek spreman kao pit-bul,ako krstariš potrošnja je manja. J-bga,zadovoljstvo nema cenu. Pa šta dobijaš alu-felnama,osim estetike,koštaju mnogo,a putevi su nam kao minska polja! I opet ljudi daju pare,i to ne za 14 ili 15",nego 17,19".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lepo receno i to u jednom postu! Apsolutno se slazem, merenje pre chipa, jer svi znaju da auto imo fabricki broj ks nekada , negde ,pri nekom gorivu i nekoj temp. vazduha itd, itd... Dobijes dijagrame koliku ergelu tvoja kanta ima sada, i koliko cega sve "oni" mogu da ti daju novom mapom za toliko i toliko para! Uradis mapu, ponovo odes na valjke i dobijes dijagrame i sta vec, ukoliko su rezultati takvi kao sto ti je majstor i obecao uz tu mapu, auto lepo i normalno radi i ide, onda pare na sunce i cao. Garancija samo za Ecu!

Nevidim kako bi mogla garancija da vazi za nov auto, kad mu se ispomeraju svi fabricki parametri i "neradi" auto kako su u fabrici propisali.

Mislio sam na Ivanov post, prestigli ste me.. :)

Edited by MS PK

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ igor 0511

Pa čekaj, a zašto ti onda nisi kupio mjet-a sa 140KS pa čuvao tih 25KS u rezervi a vozio sa 115KS kao sada? :lol:

Ne staj mi na muku :laughing: Stilu zaista ne fali toliko šesta brzina koliko na primer Astri, ali mi se mnogo sviđaju 6+R menjači i voleo bih da imam takav u kolima, ali nisam baš bio u poziciji da izvoljevam što se boje, opreme i menjača tiče kada sam uzimao auto. Bilo je bukvalno proveravanje da li zamajac hoće da iskoči, pa onda da li zviždi turbina i obrtaji lete u nebesa kada se pričepi i onda tek gledanje koliko vrata ima i pitanje za cenu :laughing:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo dobih ja i konačno odgovor od SM-a.

Poenta priče je sledeća- custom čip ne dobijam jer sm optimum zadovoljava sve moje potrebe iako sam naglasio da me zanima manji pritisak turba od onog koji se inače koristi kako bih zaštitio sklopove i da sam svestan da će to daleko biti od onih 140 i kusur konja koje nude, ali da mi je prioritet sigurnost vozila, pa tek onda snaga. Ali dobro, jedan bar gore-dole, šta je to za turbo :)

Konkretno potrošnja u uslovima za koje sam ja pitao se ne smanjuje sa njihovom mapom i dobitak je što bih ja manje prtisikao gas u gradu pri kretanju. Opet to može da se uštedi i manjim pritiskanjem gasa i bez čipa. Garanciju ne daju, ali rekoše ljudi da mi ni ne treba ako je sve ok sa kolima jer mi njihov čip ništa neće poremetiti.

Sve u svemu, ja dolazim do zaključka da svi manje-više vrte istu priču. Trpaj gotovu mapu ako može, ako ne može zameni neki paramtar da legne kako treba i to je to. Čast izuzetcima koji stvarno rade custom mape, ali deluje mi da se za custom mapu brendirane firme treba dobro finansijski potokovati.

Firma koja me je posebno zaintrigirala je pro tuning zbog toga što nemaju gotove mape, već pred vama, na osnovu onoga što uzmu iz vašeg vozila, prave nova podešavanja. To mi trenutno i deluje kao najbolja opcija da se sedne sa čovekom, izraze želje i objasne ograničenja i na osnovu toga naprave podešavanja koja predstavljaju kompromis između snage i maksimalne sigurnosti vozila. Ili lepo rečeno da mogu da se *ebem, a da mi ne uđe :laughing:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam na taj nacin dobio mapu,iscitala se moja fabricka,objasnio sta hocu,dosao kroz sat vremena i mapa je bila gotova.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...