Jump to content
FAS Goran
rstefan88

Chip Tuning (čipovanje)

Recommended Posts

On 4/12/2020 at 5:01 PM, moron said:
Ako može jedno načelno pitanje.
Čitam na netu da je jedan čovek svoj skoro nov civic 1,5 turbo ( 184 ks i 240 Nm ) "nasvirao" na 222 ks i 320 Nm.
Koliko je opasno "čipovanje" turbo benzinaca i šta je "razumna mera" u smislu povećanja momenta ( a da se ne ugrozi trajnost motora i "ne pokvari" potrošnja )?


Nije samo ugrozen motor nego i menjac.
A koji auto he u pitanju tj koji motor imas u planu da cipujes?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa, nemam ja taj motor, ali, baš me je on interesovao. Na temi na Honda forumu, baš o tom vozilu, nakon čipovanja, neki članovi su (njih dvojica-trojica ) kao logično postavili pitanje uticaja svega toga na kasniju trajnost motora i samog opterećenja svih ostalih sklopova (turbine, menjača, poluosovina ... ), ali se u daljim komentarima preko svih tih pitanja dosta lakonski preletelo (više se davao fokus subjektivnom doživljaju korisnika nakon te prerade), a bio je prisutan (kao član foruma) i taj ko je radio to čipovanje i on je bio dosta odsečan da tu nema bilo kakvog negativnog uticaja. Ja sam sve to čitao naknadno (par meseci posle), a i nemam nešto znanja o toj temi da bih (sve da sam bio savremenik te diskusije ) mogao da postavljam neka razumna pitanja ili komentare.

Ali, generalno, želeo sam znato da li čipovanje ugrožava i benzince jednako kao i dizele i da li je onaj nivo čipovanja opasan i koliko. Nikada, inače, nisam imao vozilo kome bi bio čipovan motor, a uz ovoliko neznanja koliko ga imam, ne verujem ni da bih se i usudio.

Edited by moron

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naravno da ima negativnog uticaja, ko kaze drugacije ne zna ili namerno laze :) 

 

Pravo pitanje je koliko mi osetimo taj negativan uticaj jer najvise trpe neke stvari koje treba da traju vise stotina hiljada km, pa tu nije lako osetiti taj negativan uticaj, zato mnogi tjuneri preko nece da rade automobile sa recimo preko 200.000km jer je velika sansa da su te stvari na izmaku.

 

Ti ne mozes osetiti ako ti je skratio radni vek turbine ili zamajca sa 300 na 200.000km, osim ako si vec na recimo 250.000km i onda ti "crkne" od cipa, a nije cip kriv sto je to bilo na kraju svog zivotnog veka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Upravo to me i interesuje. Načelno pitanje. Očito je da svako cipovanje opterećuje i motor i sve ostale sklopove i da nema univerzalnog odgovara da li je neki nivo cipovanja opasan ili ne, već da to uvek zavisi od niza parametara i okolnosti.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 4/12/2020 at 8:11 PM, moron said:

1.5 sa 182ks !? Ne bih mu dizao snagu nikad u zivotu, mozda bih je cak i smanjio. Dosta mu je kukavcu i ovako
Moje licno misljenje, nisam strucan :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vidiš, čovek ga čipovao par meseci posle kupovine, toliko ga je posle još provozao, i onda "likvidirao" (ne znam da li mu vratio fabričku mapu pre "zamene" za drugo vozilo ).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni sama pomisao o 200ks iz 1.5 motora zvuci suludo.


Sam po sebi taj 1.5 od 180ks mi ne uliva previse poverenje, a jos ga dodatno nasvirati...ne kapiram.

Kupis onda 2.0 turbo pa se vozis kao covek ako bas treba.


Takodje, niko ne moze da ti kaze koliko je taj uticaj stetan, jer niko ne uzme 2 automobila sa 0km i jedan gazi cipovan, drugi necipovan i uporedi.


A da je utiacaj stetan, mora da bude. I nema govora o manjoj potrosnji.

 

Sustina price je da ne moze od 1.4 da se napravi 1.6, od 1.6 2.0 i od 2.0 2.4.


Moze malo vise da te lepi za sediste i to je to. E sad koliko to lepljenje zelis da platis je na tebi. Da ne budem hejter, moj Stilo je bio blaaago cipovan (realni dobitak na ispravnom motoru ispod 20%).

Jeste isao bolje i terao sam ga tako dugo.

Zamenjen je i zamajac i kvacilo i to ne zbog toga vec ulaska ulja u sistem. A da li bih opet uradio? Pa ne jer osim malo vise cimanja nisam nista drugo dobio.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne kontam sto su ljudi protiv 1.5 sa 180ks xD 90ih su turbo benzinci imali 100ks/l :D Mislim da za 30 godina, mozemo napraviti trajno 120ks/l :D Pogotovo Hondini motori koji su sad vec celu deceniju poznati po tome da njihovi atmo motorima sa naknadno stavljenim turbinama prebacuju 200ks/l bez veceg cimanja :D Da ne pricam o tome da mnogi Hondini atmo motori imaju prakticno 100-120ks/l :D 

 

Ne znam ni jedan 1.2 ili manji benzinac proizveden u zadnjih 10, mozda i 15 godina da se nesto spektakularno pokazao u atmo verziji pa ne ocekujem puno ni od turbo verzija, ali veci benzinci su prilicno ok.

 

Fazon sa cipovanjem je ono sto ljudi zele, to nije bezbedno, a ono sto je bezbedno to je ljudima bzvz. Sto je manje osetna razlika u voznji, to je verovatno veca sansa da je bezbednije po auto i da je bolje uradjeno.

 

Ali svaki motor je prica za sebe. Reci recimo za 1.6 atmo Fiatov motor da moze da se cipuje sa 90 na 115ks je verovatno vecini ludost ali treba znati da je taj motor mehanicki isti kao i verzija od 103ks i da dodatna snaga koja dosta potice i od podicanja blokade nema nikakvih bitnijih posledica jer je brzina klipa i mehanicki sklop glave i dalje ok. Tako je i za turbo motor, treba samo imati validne podatke da bi se znalo sta treba da se uradi, kod nekih modela je turbo puno manje stresiran i moze da se nasvira puno vise pre nego sto dodje do njegovog fabrickog limita, a postoje motori gde je taj turbo prakticno isforsiran do kraja koliko je predvidjeno za njega.

Edited by YUgisa

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 3/25/2020 at 12:54 PM, yoxa said:

Pa da.

To mi rece i Nikola.

 

Sada je on napravio emulatore DPFa i EGRa, pa DTC moze da nastavi da radi normalno.

 

Za sada sam zadovoljan, malo i dalje dimi u "tehnicki pregled" modu (pun gas u leru na parkingu), ali tek sam uradio dizne i mapu, a dugo je radio u modu sa malo goriva zbog velike korekcije na diznama (injektorima), pa se verovatno svega nakupilo u izduvnoj grani.

 

Videcu posle par stotina kilometara, pa ako i dalje dimi - jurim turbo :)

 

Za sada sam primetio da mi racunar u instant consumption opciji, pri konstantnoj brzini, ne prelazi 4.5l/100km odnosno (bar na papiru) trosim manje goriva, jer se ranije nikada nije spustao ispod 4.5l/100km.

 

Opet, posle par rezervoara cu znati tacno stanje.

 

Da se samo nadovezem na ovo.

 

Juce sam bio do SafeChipTuninga na valjcima. Rezultat je zadovoljavajuci za auto sa 185.000km, 11 godina i "golgotom" koju je motor prosao. :/ 

182ks/399Nm u odnosu na fabrickih 190ks/400Nm

 

Znacajno manje je dimio. Skoro, pa nista, ali je zato to sto je bacio dima smrdelo na ulje. Dosli smo do zakljucka da je verovatno neki dihtung na turbini otisao, jer snaga je tu. Verovatno je nesto stradalo zbog overboosta pod kojim su radile turbine. Ovo je vec cetvrti majstor kojem se cini da turbina ima neki (manji) problem, pa mislim da svi znamo koji je sledeci korak. :)

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ekstra. Ima smisla za turbo, da na vecim obrtajima malo negde 'propusti' pa taman su zato nm dobri a ks malko fale. Ali stvarno je sasvim dobro ovo... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zato sam ja sve vise protiv chiptuninga, osim ako nije motor kojeg imas na svakom cosku, a tada sam skeptican i raspitao bih se jel proveren motor, kako podnosi chip, kakav je tuner itd.

 

Bilo sta iole egzoticno kod nas je problem za najobicniju mehaniku, a kamoli softver, a pogotovo sto posle mozes biti uvucen u nemogucu petlju gde posle problema nece niko da se bakce sa njim, mehanicar krivi softver, softveras krivi mehaniku, a nemas nikog za drugu opciju.

 

Recimo 2.0tdi 150ks od relativno novijih automobila se cipuje bez previse problema kod nas, 190ks sa SCR cujem ima vrlo cesto probleme nakon chipa jer je drasticno drugaciji, a zamisli recimo da se pojavis sad negde sa 2.0 bitdi od 240k iako je taj motor vec 5g star, siguran sam da ga se domaci chiperi nisu nagledali, sto znaci da ti radi mapu neko ko prvi ili drugi put vidi taj motor, kao i mehanicar itd. zacaran krug.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slazem se skroz. Kako je sve vise stvari pod kontrolom softvera, samo cipovanje postaje sve kompleksnije. Pracenje svega toga sa znanjem o cipovanju iziskuje jako velika ulaganja, pre svega vremenska, za probavanje testiranje, a tako i sa opremom (razne sonde za merenje gasova, temperature, valjci sa razlicitim opterecenjima itd...). Na kraju sve to rezultuje mnogo vecom cenom same mape, a dobici su i dalje slicni kao nekad, ako ne i manji, sto citavoj prici daje jedan besmisao onda... 

 

Ne bih da se bavim 'gledanjem u kuglu', ali cini mi se da je buducnost tuniranja u paketima hardvera i softvera. Provali se da moze izvuci dosta sa nekim hladnjakom, usisnom/izduvnom granom, drugim turbom, nebitno, i uz to naravno i mapa koja prati to sve, i onda se dodje u tuning kucu, urade se sve modifikacije, za vise para nego sto je to sada, ali i dobitak bude znacajan, i pri tom sve radi stabilno :) 

 

Ovako je trenutno potpuna 'magla' na tom putu izmedju tvoraca mapa i mehanicara... 

 

Vec vidjam neke kuce u Poljskoj i Grckoj koje tako slicno rade... Ali... nije jeftina rabota, ni malo :D   

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jel cipovao neko GP 1.3 75KS, koliko KS moze da se dobije? Koliko vise trosi? i da li se isplati?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cipovali su, ne dobija se nesto posebno, problem mu je valjda turbina zato sto nije sa promenljivom gemetrijom. Onaj jaci od 90ks moze mnogo bolje da se odradi.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kažu oko 110KS, na nekoliko sajtova, što i nije toliko loše. Nema veze što je fiksna, ako je vesela i srećna, pa voli da se zavrti.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne znam koliko je vesela :D u glavnom ima ljudi po forumu koji su to radili pa moze da swle procita iz prve ruke :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

To što je fiksna, apsolutno nije problem. I kod Punta je fiksna geometrija.
Po mojim saznanjima, može da se dobije 20-ak KS,

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...