horvat 6451 Posted March 23, 2020 Mnogi tuneri nece da daju fabricku mapu za backup na mail, nego kazu da je oni cuvaju kod sebe, pa kad hoces da vracas, da dodje kod njih. Mozda bi pomoglo kad bi kolega znao gde je auto chipovan? Inace sto se tice problematike cipovanja, takodje sam se malko informisao (citao o tome jedno ~2-3 meseca, ali to sve nije ni 1% od problematike), i isto zakljucujem sto i @igor0511, neverovanto je koliko se povrsno pristupa tome. Recimo, moj ECU za 1.4 T-Jet, koliko znam, ima preko 400 mapa u sebi A nit ima EGR, nit DPF, nit direktno ubrizgavanje, nista bukvalno, jedan od prostijih novijih motora. A sad zamislite ECU koji upravlja common rail-om, dve turbine, DPF, EGR, taktike ovakve, onakve, pa to je totalna dzunla, ko zna ko je tu sta cackao i menjao... Ja bih najpre krenuo od przenja 100% fabricke mape (sa sve EGR, DPF) i onda polako resavao stvar po stvar. Jer, dokle god mapa nije 100% fabricka - ona je enigma u celoj prici. I nikad se ne moze biti siguran sta se zbog cega desava. Mozda se i razrese problemi, a mozda se i upadne u zacarani krug medjusobno uvezanih problema, a da u stvari srz lezi u mapi... 3 alfini0507, nidza and igor0511 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
vagenovac 4525 Posted March 23, 2020 Zamisli sad ide neko 400 +mapa i jednu po jednu uporedjuje sa fabrikom i ako odstupa onda vraca na fabriku, horor Videti ako ima odstupanja izmedju zeljenih i trazenih vrednosti za pocetak, kod fabrike kada su odstupanja veca od neke vrednosti pali gresku i/ili safe mode, a to se moze takodje eliminisati mapom skroz ili samo povecati te vrednosti za gresku. Sigurno moze da se napravi bezdimna mapa, jer recimo grande punto 1.9 dignut na 190ks kada je skinuta blokada je dimio kao blesav u rasponu od 4500-5500rpm, jer turbina vise nije mogla da nagura dovoljno vazduha da spali sve gorivo u jedinici vremena, a kada sam prestao da vozim taj auto nisam ga vracao na fabriku vec sam trazio da se napravi mapa bez dima i zavrnut je na 160ks, a AFR je strozi nego kod fabrike, odziv na gas nesto losiji, ali zato ni u jednom momentu ne ubrizgava gorivo koje ne moze spaliti, tako da trenutno nema dima ni kada potopis gas na niskim rpm, niti kada udje u visoke obrtaje. Visak goriva ne davi dizel motor kao benzin, ali proizvodi dim, pa maltene moze da se tjunira "lopatom" izrokaj goriva pa sta ne moze da spali izbacice kao dim ili polusagorelo gorivo na auspuh. Zato kod nekih bas zestoko cuniranih auta bude nazad kao od katrana lepljivo od nekih crnih tackica, fakticki zivo gorivo sto je izbacio auto Quote Share this post Link to post Share on other sites
yoxa 133 Posted March 24, 2020 (edited) @igor0511 da samo utvrdimo - ja nisam nista radio na autu. Takvog sam ga kupio, ne znajuci nista. :/ Otkrio sam da nemam DPF pre 3 meseca kada sam osetio izduvne gasove u kabini i otisao da mi poprave auspuh. Otad sam se dao u istragu. Bio sam juce u Novaspeedu u Veterniku da mi covek proveri koja je mapa unutra i utvrdio je da je podesavano vreme trajanja boosta i jacina boosta u obe turbine. Danas idem da mi vrati stock mapu koju je uspeo da nabavi. neka i izgubim malo snage, bar cu znati da je do hardvera i gde da trazim problem. Ovako mi je uvek u glavi "a da nije mozda do softvera". ici cu na valjke kada prodje vanredno stanje, pa cemo videti sta je sta. Edited March 24, 2020 by yoxa 6 igor0511, ISV_01, dekirs and 3 others reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
horvat 6451 Posted March 24, 2020 Ispravna odluka, po meni Javljaj sta se desava dalje. Quote Share this post Link to post Share on other sites
igor0511 2823 Posted March 24, 2020 @yoxa Jasno A i pametna odluka. Dosta je i 190ks. I iskreno ne verujem da ces po ovim merenjima videti neku razliku u voznji. 2 dekirs and yoxa reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7718 Posted March 24, 2020 Po meni nije bezazleno ni kod dizelasa da gura gorivo kao lud jer nesto izbaci a nesto spira karike i silazi u karter, tako da je to veliki problem u nakavi. Quote Share this post Link to post Share on other sites
yoxa 133 Posted March 24, 2020 Zavrseno vracanje fabricke mape, ponovno gasenje DPFa i EGRa. Ceh = 150 evra (3x50e)... jbg Povrh svega, bio je ugasen i DTC odnosno bilo kakva prijava greske se ne bi ni desila, jer racunar nije bio u stanju da prepozna gresku u radu. To je sada ponovo aktivno, tako da imam 100% softverski ispravan auto, a najbolje od svega je to sto nemam ni jednu gresku. Delta vise ne dimi, ili ako i dimi, ne dimi toliko katastrofalno da se primeti u retrovizoru. Ovo nisam stigao da proverim na parkingu u leru, jer sam dosao kuci u 16.55h i bilo je frka-panika da se popnem u stan, da ne zavrsim u 'apsu. Sutra javljam rezultat tog "testa". Sto se tice same voznje, Delta vise ne cupa kao ranije i ne potpisuje pomahnitalo u svakoj brzini, nego moram malo da je teram u obrtaje kako bi vukla jace, sto je valjda i normalno imaju u vidu to da ima malu turbinu za niske, a veliku za visoke obrtaje (zapravo malu+veliku za visoke, ali znate na sta mislim). Svakako ce mi trebati privikavanje posle godinu dana onakve voznje. Linearnija je isporuka snage i nema vise povlacenja sa 2000 obrtaja u svakoj brzini, nego moram malo i da saltam Takodje, izgubio sam onaj osecaj bacakanja prilikom ubrzavanja zbog torque-steeringa, pa je komplet iskustvo znacajno prijatnije nego ranije, plus zahteva i malo vise angazovanja od strane vozaca sto je svakako plus i "lajk" sa moje strane. Bonus je sto mi kvacilo vise ne klizi u cetvrtoj, ali da mu je zivot skracen to sigurno jeste. Sto se brzine tice, subjektivni osecaj je da je jednako brza kao i ranije, pa pretpostvljam da je KS i dalje tu(+/-), samo uz manje NM. Po ovom vremenu (sneg/susnezica/vlazni putevi) sam iz mesta do 100km/h na sat stigao za 9.5 sekundi sa sve ASRom i proklizavanjem/doziranjem gasa, pa racunam da je to manje-vise tih 7.9s fabricki propisanih u idealnim uslovima. Sve i da nije, nije neka steta (ne idem na trke i auto mi sluzi da ga vozim svaki dan); a objektivno stanje svakako necu znati dok je ne budem stavio na valjke sto ce da bude kasnije ove godine, kada se situacija stabilizuje. Svakako cu nastojati da vratim sve u stanje ispravnosti i sto je blize moguce tim 190ks, ako ih i vise nema. Iskreno, cimanje mi je ovo uskladjivanje odlazak kod majstora i policijskog casa, tako da cu malo da stanem sa daljim proverama privremeno sada kada sam resio ovaj veliki problem. U svakom slucaju, velika preporuka za Nikolu Alfirevića iz Veternika i NovaSpeed. P.S. Na temu za chip tuning i povecanje performansi, ja postujem downtuning. Ima nas raznih... 9 McSteel, dekirs, igor0511 and 6 others reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
horvat 6451 Posted March 24, 2020 Ako bi hteo da poredis snagu ubrzanjima, onda najbolje u jednoj brzini (npr 4.) od neke brzine do neke, ili jos bolje od 1800 rpm do 4000 rpm, i da to snimis necim (moze i dijagnostikom ili nekom kamericom) pa premeris u sekundama. Ovo iz mesta je uvek upitno... Sve u svemu - odlican potez, i eto, vec su se pokazale prve promene na bolje. A zamisli da si onako sa onom mapom isao, pa creva, pa turbo, pa dizne, pa trista cuda, ne bi mu stao na kraj nikad... Tvom autu ako i fali nesto sada, to je verovatno posledica lose mape, a losih mapa, ne manjka kod nas Quote Share this post Link to post Share on other sites
Bingodalton 726 Posted March 25, 2020 10 hours ago, yoxa said: Zavrseno vracanje fabricke mape, ponovno gasenje DPFa i EGRa. Ceh = 150 evra (3x50e)... jbg Povrh svega, bio je ugasen i DTC odnosno bilo kakva prijava greske se ne bi ni desila, jer racunar nije bio u stanju da prepozna gresku u radu. To je sada ponovo aktivno, tako da imam 100% softverski ispravan auto, a najbolje od svega je to sto nemam ni jednu gresku. Delta vise ne dimi, ili ako i dimi, ne dimi toliko katastrofalno da se primeti u retrovizoru. Ovo nisam stigao da proverim na parkingu u leru, jer sam dosao kuci u 16.55h i bilo je frka-panika da se popnem u stan, da ne zavrsim u 'apsu. Sutra javljam rezultat tog "testa". Sto se tice same voznje, Delta vise ne cupa kao ranije i ne potpisuje pomahnitalo u svakoj brzini, nego moram malo da je teram u obrtaje kako bi vukla jace, sto je valjda i normalno imaju u vidu to da ima malu turbinu za niske, a veliku za visoke obrtaje (zapravo malu+veliku za visoke, ali znate na sta mislim). Svakako ce mi trebati privikavanje posle godinu dana onakve voznje. Linearnija je isporuka snage i nema vise povlacenja sa 2000 obrtaja u svakoj brzini, nego moram malo i da saltam Takodje, izgubio sam onaj osecaj bacakanja prilikom ubrzavanja zbog torque-steeringa, pa je komplet iskustvo znacajno prijatnije nego ranije, plus zahteva i malo vise angazovanja od strane vozaca sto je svakako plus i "lajk" sa moje strane. Bonus je sto mi kvacilo vise ne klizi u cetvrtoj, ali da mu je zivot skracen to sigurno jeste. Sto se brzine tice, subjektivni osecaj je da je jednako brza kao i ranije, pa pretpostvljam da je KS i dalje tu(+/-), samo uz manje NM. Po ovom vremenu (sneg/susnezica/vlazni putevi) sam iz mesta do 100km/h na sat stigao za 9.5 sekundi sa sve ASRom i proklizavanjem/doziranjem gasa, pa racunam da je to manje-vise tih 7.9s fabricki propisanih u idealnim uslovima. Sve i da nije, nije neka steta (ne idem na trke i auto mi sluzi da ga vozim svaki dan); a objektivno stanje svakako necu znati dok je ne budem stavio na valjke sto ce da bude kasnije ove godine, kada se situacija stabilizuje. Svakako cu nastojati da vratim sve u stanje ispravnosti i sto je blize moguce tim 190ks, ako ih i vise nema. Iskreno, cimanje mi je ovo uskladjivanje odlazak kod majstora i policijskog casa, tako da cu malo da stanem sa daljim proverama privremeno sada kada sam resio ovaj veliki problem. U svakom slucaju, velika preporuka za Nikolu Alfirevića iz Veternika i NovaSpeed. P.S. Na temu za chip tuning i povecanje performansi, ja postujem downtuning. Ima nas raznih... Pa nije policijski cas od 17h, ne znam sto se cimas, odustali su od toga Kad je lepo sredis ici ce ona ispod 7s do 100, bez velike drame. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Danilo1 1159 Posted March 25, 2020 14 minutes ago, Bingodalton said: nije policijski cas od 17h ? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Bingodalton 726 Posted March 25, 2020 1 hour ago, Danilo1 said: ? Mozda je ipak moja greska. Provericu. Stalno citam najava najava, da ce najaviti, predloziti, i dan nakon toga da su odustali od produzavanja policijskog casa. Odustali od produzavanja sa 20 do 05 ili produzavanja sa 17 do 05, nejasno. Nigde ne postoji zvanicno obavestenje. Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7718 Posted March 25, 2020 Od 17h je vec par dana Quote Share this post Link to post Share on other sites
Bingodalton 726 Posted March 25, 2020 Nasao, da, jeste. My bad. http://www.pravno-informacioni-sistem.rs/SlGlasnikPortal/eli/rep/sgrs/ministarstva/naredba/2020/34/1/reg Quote Share this post Link to post Share on other sites
Milutinac 5905 Posted March 25, 2020 On 3/24/2020 at 11:42 PM, yoxa said: Povrh svega, bio je ugasen i DTC odnosno bilo kakva prijava greske se ne bi ni desila, jer racunar nije bio u stanju da prepozna gresku u radu. To je ono sto ja pricam - gasenje programom - Swiftec moj prvi pokusaj gasenja EGR i DPF je bio takav, neuspesan...onda sam posle ugasio kako treba... Ps - drago mi je da si sredio kola... Quote Share this post Link to post Share on other sites
yoxa 133 Posted March 25, 2020 Pa da. To mi rece i Nikola. Sada je on napravio emulatore DPFa i EGRa, pa DTC moze da nastavi da radi normalno. Za sada sam zadovoljan, malo i dalje dimi u "tehnicki pregled" modu (pun gas u leru na parkingu), ali tek sam uradio dizne i mapu, a dugo je radio u modu sa malo goriva zbog velike korekcije na diznama (injektorima), pa se verovatno svega nakupilo u izduvnoj grani. Videcu posle par stotina kilometara, pa ako i dalje dimi - jurim turbo Za sada sam primetio da mi racunar u instant consumption opciji, pri konstantnoj brzini, ne prelazi 4.5l/100km odnosno (bar na papiru) trosim manje goriva, jer se ranije nikada nije spustao ispod 4.5l/100km. Opet, posle par rezervoara cu znati tacno stanje. 2 horvat and Martin reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
vagenovac 4525 Posted March 25, 2020 @yoxa sipaj neki aditiv neki bolji tipa wynns gold diesel ili wynns diesel pre-emission, cak i sa divljackom mapom bez DPFa je drasticno smanjivalo dim na MJETu provereno. Inace oduvek redovno na svaki ili svaki drugi rezervoar sipam neki aditiv, uglavnom nesto preventivno za dizne, ali sam samo sa ova dva na MJETu koji je dimio video nesto opipljivo. Quote Share this post Link to post Share on other sites
PremieRacing 5185 Posted March 27, 2020 On 3/25/2020 at 11:46 AM, Bingodalton said: Mozda je ipak moja greska. Provericu. Dobro da nisi proveravao tako što bi se šetao ili vozikao po gradu od 17 do 20h... 1 totti reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Bingodalton 726 Posted March 27, 2020 On 3/27/2020 at 12:13 PM, PremieRacing said: Dobro da nisi proveravao tako što bi se šetao ili vozikao po gradu od 17 do 20h... Kako je prazno ne bih ni skontao. Sreca istina. Quote Share this post Link to post Share on other sites
moron 3646 Posted April 12, 2020 Ako može jedno načelno pitanje. Čitam na netu da je jedan čovek svoj skoro nov civic 1,5 turbo ( 184 ks i 240 Nm ) "nasvirao" na 222 ks i 320 Nm. Koliko je opasno "čipovanje" turbo benzinaca i šta je "razumna mera" u smislu povećanja momenta ( a da se ne ugrozi trajnost motora i "ne pokvari" potrošnja )? Quote Share this post Link to post Share on other sites
horvat 6451 Posted April 12, 2020 Pitanje je previse uopsteno da bi se moglo odgovoriti. Svaki motor ima svoja ogranicenja, svoje specificnosti. Ne postoji univerzalna mera koliko je bezbedno cipovati auto. Druga stvar je sam kvalitet mape. Za jedan te isti motor postoje mape koje su razvijane stvarno temeljno, ulozeni su meseci rada i testiranja, i stvarno rade kao fabricke i bezbedne su, gotovo da nista ne skracuju vek, dok postoje brljotine od mapa koje mogu da sahrane motor u roku od par nedelja. Takve dve mape bi cak mogle da imaju istu maksimalnu snagu a opet, potpuno drugacije da rade, i s toga potpuno drugaciji uticaj da imaju na trajnost motora. Generalno, cipovanje turbo benzinaca je dosta teze i opasnije od cipovanje dizelasa, i posledice lose mape mogu da budu drasticnije i da se pokazu jos brze... Kod nas u Srbiji je dosta malo njih koji uopste prihvataju da rade benzince, a jos manje onih koji to znaju na nekom pristojnom nivou... 5 MS PK, Woodoo, neshaoct and 2 others reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
moron 3646 Posted April 12, 2020 (edited) Nadjoh u medjuvremenu i sajt baš tog tjnutera. Za taj motor konkretno piše to što sam i ja napisao, da ga "dižu" za 38 ks ( 21% ) i za 60 Nm ( 25% ). A na HCS sam za taj konkretan motor i automobil (nakon tjuniranja) našao i ovaj grafikon (ali, ne deluje mi kompletan).: Generalno, opasno li je to za motor ? Znam koliko je "opasna cena" zahvata, ali, "za motor" pitam Edited May 19, 2020 by neshaoct prebacio sliku na FLCS server Quote Share this post Link to post Share on other sites
horvat 6451 Posted April 12, 2020 17 minutes ago, horvat said: Druga stvar je sam kvalitet mape. Za jedan te isti motor postoje mape koje su razvijane stvarno temeljno, ulozeni su meseci rada i testiranja, i stvarno rade kao fabricke i bezbedne su, gotovo da nista ne skracuju vek, dok postoje brljotine od mapa koje mogu da sahrane motor u roku od par nedelja. Takve dve mape bi cak mogle da imaju istu maksimalnu snagu a opet, potpuno drugacije da rade, i s toga potpuno drugaciji uticaj da imaju na trajnost motora. I dalje je odgovor isti. Za bilo kakav komentar mape, treba najmanje log turbine, lambde sonde i ugla paljenja, a i onda nije moguce sa sigurnoscu reci koliko je opasno... 1 moron reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
moron 3646 Posted April 12, 2020 Svejedno, hvala za odgovore. U osnovi, enigma mi je zašto se taj isti motor (zavisno od modela i menjača) serijski "mapira" sa 173, 182 i193 ks (220/240/240 Nm) i šta se dobije eventualnim tjuningom, a šta se potencijalno izgubi, i koliko je uopšte bezbedno to "čipovanje". Quote Share this post Link to post Share on other sites
horvat 6451 Posted April 12, 2020 Dobije se naravno vise snage, u svim rezimima obrtaja, znaci ne samo maksimalna snaga, nego i ono izmedju. Pojednostavljeno, i pri ~2500 rpm ce auto biti jaci nego sto je bio pre. I to vazi za sve obrtaje... Neminovno se gubi ta fabricka ustimanost komponenti. Kao sto sam rekao, svaki motor ima svoje specificnosti. Kod nekog je recimo mala turbina, a ostale komponente su ok, pa se cipovanjem stavlja dodatni stres na turbinu, kod nekog je problem pregrevanje, pa je neophodno ugradjivati dodatne hladnjake za ulje recimo (BMW/PSA 1.6 prince motor), kod nekih je fabricko kvacilo na samoj ivici maksimalnog dozvoljenog obrtnog momenta, pa se tamo moze desiti najpre neki problem, itd itd, ovakvih primera bih mogao do ujutru da nabrajam, a poenta je da je svaki motor specifican. I ovo sve govorim pod pretpostavkom da je mapa kvalitetna. Ako nije, bukvalno sve moze da se desi, da se istopi klip, ventili, da popuca glava motora, da se sprzi turbo, mislim neogranicene su mogucnosti... Takodje kod nekih motora senzori uz pomocu kojih se upravlja radom motora mogu da budu na svojim granicama, te da ne ocitavaju dovoljno precizno, pa i to samo po sebi moze da napravi problem. Evo, imamo i na forumu slucaj, malo je bio neispravan MAP senzor, a motor cipovan, pa je pukla svecica i razbucala klip. 1 moron reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
moron 3646 Posted April 12, 2020 Da, jasno mi sada zašto ne postoji jednostavan i univerzalan odgovor na moje pitanje. Hvala još jednom. 1 igor0511 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites