Jump to content
FAS Goran
rstefan88

Chip Tuning (čipovanje)

Recommended Posts

17 hours ago, yoxa said:

Ne, nije mi ponudio. Stavise, kada sam ih pitao da mi vrate fabricku mapu odbio me je, uz obrazlozenje da cu izgubiti ks i da prvo sredim auto u fullu, pa da dodjem.

 

Mislim, ne mogu da ga krivim, ima raznih ljudi i neko bi mu mozda napravio problem.

NE UME DA VRATI FABRICKU MAPU!!! 

Isti sam problem imao i rekao mi je "pa odakle meni sve fabricke mape" 

 

Toliko o njegovoj strucnosti. Procitaj temu o cipovanju i iskustvima kolega sa SafeChip-om.. 

 

NE UNISTAVAJ TAKO DOBAR AUTO

 

 

Edited by neshaoct
prebačeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, znam. Necu ni voziti kod njega bas zbog toga.

Pitao sam vec negde na forumu (mislim da je bila tema o kupovini delte) gde da vozim auto da vratim fabricku mapu i neko mi je preporucio Pro Tuning tj. rekao je da je sa njima imao pozitivno iskustvo.

 

E sad, @Danilo1ako imas neki predlog, slusam... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma kakav Pro tuning:wallbash:

 

Iskreno ne mogu nikoga da ti preporucim za fabricku mapu, raspitaj se po NS-u ko jos to radi.. Mozda @Milutinac ima neku ideju?

 

 

 

Edited by neshaoct
tehnički edit

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam Mareu čipovao u protuningu na Bežanijskoj kosi. Osim subjektivnog osećaja da bolje ide i da manje troši, nije bilo relevantnih merenja. Rade po principu isčita tvoju mapu, pošalje na mejl nekome, sačeka dok stigne, učita novu, provozaš i vozi.

Ako taj neko ima fabričku mapu za 1.9tt deltu možda ti i reše problem ali opet bi bilo lepo da imaš pre/posle sa valjaka da vidiš na čemu si.

 

I pogotovo sad kad si remontovan i sredio dizne, valjalo bi da proveriš stanje. Ne znam što ti smeta remap? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa kvacilo ti proklizava verovatno zbog te mape koja kazes da je losa, moguce je da isporucuje taj mali obrtni moment kako ne treba :D Trebalo bi to da proveris prvo, mozda spasis kvacilo

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@MS PK

Da, verovatno je u tome problem i razmisljao sam i o tome, ali racunam da necu dobiti realne cifre dok god kvacilo proklizava.

Kako god, mislim da cu prihvatiti tvoj savet, samo da prodje ovo vanredno stanje.

Poceo je da mi se skuplja garez na izduvu, sto mi se nije desavalo pre remonta dizni. Auspuh je uvek bio "cist". Definitivno se ne tripujem za kolicinu crnog dima.

 

Ne znam bas da li je ok da ovde kacim ili da kacim u Chip tuning temu (mozda u obe), ali nek' ide zivot...

Izvinjavam se moderatorima unapred. :)

 

Evo rezultata merenja

IMG_20200322_102838.thumb.jpg.1d0c2412ccbf74b863ab8f0ac5faba57.jpg

 

A evo i rezultata uporedo sa fabrickom mapom za koju sam podatke nasao ovde.

Uneo sam vrednosti u Excel i izvukao krivu da se vidi uporedo.

Gore su vrednosti obrtnog momenta, a dole konjske snage. Konjska snaga je manje/vise ista kao fabricka, ali obrtni moment luduje...

1306475980_2020-03-2210_51_47-Window.thumb.png.2216ff5dd5cb5641aee557452b23643d.png

 

Napomena: kriva u excelu je skalirana na vrednosti u skokovima po 500 obrtaja, pa zato malo drugacije izgleda od ove merene iz SCT-a, ali su vrednosti te.

Poenta je bila poredjenje sa fabrickom, sto sam na kraju i dobio. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa ako nemas dpf mora da se zacrni auspuh a plus sto kazes da naliva goriva puno sto svakako nije dobro
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa ovako laicki gledano ti ne valja mapa. Za manje od 500rpm ti “sasiije” 50% vise obrtnog. Zamisli koji je ovo udar na kvacilo.

 

Laicki receno, vozis bicikl i odjednom udaris po pedali sa 50% vise snage, zamisli sta se desava sa pedalom i lancem i uporedi to sa situacijom da lagano povecavas snagu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da nije mozda fabricka mapa, nije retkost da turbo kada laguje na nizim rpm (zbog raznih razloga) isporuci odjednom vise obrtnog/pritiska od trazenog pa onda ispegla, pogotovo sto je ovo mereno sa lozim diznama koliko sam ispratio.

 

Ustvari najlakse da vidis desired/actual boost pressure, cak ne moras ni znati referentnu vrednost stock mape, ako na 4000rpm postize trazeni pritisak +/- 50-100mb recimo onda je to to, ako mu fali 200-300mb onda znaci da mapa trazi mnogo vise vazduha nego sto turbo isporucuje.

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 hours ago, Danilo1 said:

da li 1.9 tt ima swirl klapne? i ako ima da li su uklonjene kod tebe? 

Stvarno ne znam, a nisam ni nasao informaciju sada kada sam trazio.

 

@vagenovac provericu. Hvala na savetu :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovo overboost-uje kao sumanuto, ako nema problema sa boost control (bilo loš aktuator, bilo loš vakuum), onda je čačkana mapa, i to nekarakteristično čačkana da se nabije obrtni moment (nasvira turbina) u niskim obrtajima, gde ga je već bilo na pretek.

 

Moguće da je radio neko ko ne zna šta i kako radi pa je primenio izmene predviđene za singl turbo, a ovde zbog dve sekvencijalne turbine ima drugačiji (neželjeni) efekat...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problem je kod vracanja fabricke mape sto taj sto ti vraca mapu mora da ti odradi i gasenje dpf-a i egr-a i naplati sve to.

Meni su posle Safetovog glupiranja vratili fabriku na Bravu pitatore/mladenke tandem. 

Ako budes hteo iskopacu broj pa pozovi i raspitaj se, da li moze, koliko kosta itd :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 hours ago, andreja.micovic said:

I pogotovo sad kad si remontovan i sredio dizne, valjalo bi da proveriš stanje. Ne znam što ti smeta remap? 

Ne smeta mi remap kao remap, ali mi smeta to sto dimi kao pobesneo i pritom jos i to kako izgleda kriva je zabrinjavajuce. :/

 

E sad, pitanje za sve.

Nasao sam na ovom linku da je neko postavio stock mapu za Deltu 1.9 TwinTurbo uz editovanu mapu.

Clanstvo na ovom forumu (ili sta je vec) kosta 25$ sto mi se ne cini mnogo.

 

Pitanje je sta vi svi mislite o ovome? Ima li neko iskustva sa tim sajtom itd...

 

p.s. hvala @dekirs na broju telefona Pitatore-a u private. :)

Edited by yoxa

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 hours ago, dekirs said:

Problem je kod vracanja fabricke mape sto taj sto ti vraca mapu mora da ti odradi i gasenje dpf-a i egr-a i naplati sve to.

Meni su posle Safetovog glupiranja vratili fabriku na Bravu pitatore/mladenke tandem. 

Ako budes hteo iskopacu broj pa pozovi i raspitaj se, da li moze, koliko kosta itd :)

 

Ako zna šta radi, može da prebaci samo mape koje su relevantne, ne mora da flash-uje kompletno fabričko programiranje sa svim modulima/mapama i "pregazi" DPF/EGR delete...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam proveo par meseci uceci o tuningu i igrajuci se sa bivsim kolima i nikako mi nije jasno kako se olako pristupa tom cipovanju, sto sa strane kupca, sto sa strane prodavca.

Kao da je to neki ventil za vodu iza kuce pa biras koliko ces da ga odvrnes pa ako ga prevrtim bas me i briga, ionako kosta 35din.

 

A niko ne uzima u obzir sledece:

  1. Koliki realno potencijal taj motor ima za tuning. Npr 2.4mjet od 185ks ili 2.0 za belgijsko trziste od 136ks ima sigurno veci potecijal od 1.9 sa 190ks koji je realno na svom max (a i cipovana mapa nam pokazuje isto)
  2. Koliko je realno motor komplikovan za igranje u odnosu na broj turbina / DPF  / EGR / ad blue,...
  3. Stanje motora. Pravi tuner bi te poslao kuci odmah da zna da imas problem sa turbom ili diznama
  4. Mene bi kao kupca mnogo interesovala eventualna steta na motoru koja moze da se izazove igranjem
  5. da ne nabrajam dalje

 

E onda imas logicno pitanje sta si ti tacno platio kada je evidentno da je realni dobitak 0 i to prema grafiku koij ti covek tek tako izada?!

 

Ja se ne bi dalje ukopavao samoigranjem sa kolima, vec bih kod pravog majstora na fabricki ROM i da vidimo sta se dalje desava sa kolima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uopste nije lako vracanje na fabriku peske stavku po stavku iz tjunirane mape.

To niko nikada ne radi u principu, mozda ima tu i tako neki izuzetak, ali nije praksa nikako.

Pa npr. Ko zna koje su greske pogasene u sistemu, mozda sve, mozda 2, mozda 20.

Mnogo je lakse i jednostavnije detunirati, da ti neko jednostavno zavrne afr, pritiske vazduha goriva i da smanji snagu i eliminise dim.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@vagenovac pa valjda je dobio neki backup na mail ili mnogo trazim? :)

 

Kada sam se svojevremeno igrao sa mapom od Stila, poslao sam sebi backup na 2 maila za slucaj da crkne komp :D

A i secam se velicine fajla - 539kb.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...