Jump to content
FAS Goran
rstefan88

Chip Tuning (čipovanje)

Recommended Posts

4 hours ago, YUgisa said:

Meni Bobosport otpada cim pogledam dijagrame koji ponekad ne postuju zakone fizike ( T[Nm]=P[kW]*9550/n[rpm] oni koji znaju sta je to, znace i sta kazem) :D Pogotvo sto sam bio vidovit pa covek otisao na drugi dyno i izmerio brojke sto sam rekao da su stvarne :D

Izuzev vrednosti sa Dyna (sekundarna stvar), moja Delta radi savršeno. Remap je rađen pre skoro 3 godine. Motor samo prede i vuče kao luddd! Skroz dobro iskustvo sa Bobosport-om.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naravno da je sekundarna stvar, pa necemo valjda u internet diskusiji koristiti objektivno merenje :D Nego subjektivno da ide kao lud :D Uz to i malo trosi i zavija sarme :D

Edited by YUgisa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ali cekaj, ako meri nerealno i pre i posle remapa, zar nije onda uvid u dobitak isti, bilo na nerealnim valjcima ili realnim? 

 

Ili je ipak prica malo komplikovanija od toga? Ne razumem se u valjke, odmah da kazem :D 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ono sto sam ja video nekoliko puta po raznim forumima je kad odes samo na merenje sve ok. I onda sam 3 puta video da neko ode, izmere sve ok, cipuju i mere ponovo i onda vise zakoni fizike ne vaze :D Cini mi se da sam ja i kacio primere toga na forumu. Mada ne mogu da sporim da sam video da izmere ok i nakon cipa.

 

Stvar je da je grafikon snage bio uvek kako treba, ali je grafikon momenta bio kod pika veci i po 20% od realnog.

 

Mislim prihvatio bih ta tri slucaja da su bili bagovi da oni nisu koristili te uspehe za reklamu i sto su neki otisli kod njih upravo zbog toga. A bilo to njihova namerna namestaljka ili neznanje da postoji problem, ne zalazim u to i jedno i drugo je besmisleno ako je neko strucan.

 

Nisam se slagao sa njima jos od vremena kad su se bavili istim poslom kao ja, a to je spustanje Yugica :D Onda sam imao problem sa tim da kako neko moze da menja sile amortizera a da nije u mogucnosti da to izmeri i iskaze u brojkama sta je dobijeno. Ali verovatno je to isto bilo sekundarno, najvaznije je da lezi kao pegla :D

Edited by YUgisa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Reci ti to ljudima koji se i dan danas ljute na mene sto sam tvrdio da nisu u pravu :lol: Ne mogu neki ljudi da predju preko toga iako je proslo vise od decenije :D Ali da ne idem dalje u off :D Bicu dobar gosn glavni admin :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imaš i program za mobilni, koji ti meri snagu preko ubrzanja, tj G sile. Poprilično je tačan, najbitnije je da mu uneseš pravu težinu (recimo da izmeriš negde), i da ga razvučeš trećon na ravnom putu bez izbočina.

Evo rezultata nekih merenja:

Golf 4 1.9TDi sa turbom od 2.7TDi

Moj Golf 5 2.0TDi BKD stok

Naravno, bez valjaka ništa, a ovo služi više ako si dokon pa kao nešto proveravaš.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa da, nego nismo imali uslova za ubrzanje trećom, tamo bi bio nešto veći obrtni moment, i tačnija kriva. Elem, najbitnije je da put bude ravan, bez rupa i ispupčenja, jer sam jednom prilikom dobio 155ks, što nema veze sa životom, a sve zato što smo naleteli na ispupčenje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

autodetektiv.jpg AutoDetektiv video: VW Passat CC čipovani vs standardni

 

Uporedni test dva Passat-a CC, oba sa 2.0 TDI, ali jedan sa fabričkih 140 konja, drugi čipovan tako da sada ima 179 konja. Cilj ovog testa je bio da se vidi razlika između dva skoro identična automobila ukoliko je jedan čipovan.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

neki dan bas onako,interesovalo me:D zvao pro tuning,bas da vidim koliko kosta za 1.3,kaze 120 eura,dobija kao od 15 do 20 konjica

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako povoljno? Koliko se secam pre je islo od 50e?

Послато са SM-J330F уз помоћ Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

50 eur je za starije modele (JTD) gde je računar EDC 15 i ne mora da se vadi napolje. Kod novijih modela, EDC 16 i ostalih je potrebno vađenje računara i rad na stolu što dovodi do veće cene.

Послато са LG-G3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa znam nesto da je to bila nek pocetna cifra :)

Послато са SM-J330F уз помоћ Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moglo je i ranije, pomeri se malo paljenje, preporucljivo u tom slucaju livati 98-100 oktana gorivo, ali karakter isporuke ostaje isti... tako da je taj 'visak' od ~10 ak konja, i dalje tamo negde u obrtajima ... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bez da se išta drugo radi (poliranje ventila i usisa, manje restriktivan filter vazduha, aktivno hlađenje usisne grane, "ravan" auspuh sa što manje krivina, uklonjen katalizator, tanji dihtunzi glave, bregasta sa višim profilima, ojačane opruge na ventilima...), "go" ECU tuning doprinosi isključivo podizanju snage blizu max obrtaja kroz bogatiju smešu i agresivniji tajming (ranije paljenje od fabričkog). Motor bi i inače iz fabrike pravio ovoliko snage (ako ne više), ali zbog regultaiva o izduvnim gasovima, manje potrošnje i dužeg veka trajanja, taj "dodatni potencijal" se rado žrtvuje za višestruku dobit.

 

Drugim rečima, za osetan skok potrošnje dobije se 10% snage u poslednjih 10% raspona obrtaljke... U većini slučajeva nije vredno toga. Jedino što se uglavnom modifikuje i odziv na gas, da bude linearan, pa je lepši osećaj pod nogom... dok se ne navikneš pa ti deluje "normalno" :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne znam da li Fiat to ima, recimo mene je na 1.4 atmo Kii nerviralo sto u ECU ima ugradjene neke slucajeve koji su cisto zarad emisija, i nije da nesto eksplicitno oduzimaju snagu, ali iritiraju. Konkretno, kad zaturiram motor, i naglo pustim gas, ECU ne dopusta obrtajima da naglo spadnu (odn prirodno), nego usporeno spusta, valjda zbog toga da taj visak goriva koji bi ostao, izgori do kraja... Takodje sam hteo da drugacije podesim osetljvost pedale. Ovakve stvari su meni bile motiv za cipovanje benzinca... 

 

Isto recimo auti koji imaju varijabilno pomeranje faze bregaste, tu isto moze da se malo utice drugacijom mapom u ecu. Takodje neki imaju usisne klapne razlicitih duzina, pa i tu mozda moze da se vidi nesto. Ali malo koji se tuner bavi time, jer su doprinosi mali, a zahteva puno znanja rada. Uglavnom je to sto kaze McSteel, malo pomereno paljenja + jace goriva, i to je to. I ne samo da vise trosi, nego je i osetljiviji na gorivo... sto je, ruku na srce, u danasnje vreme vidno manji problem, nego pre ~10-ak godina recimo... 

 

edit: hocu da kazem, ako vas neko ponasanje motora eksplicitno nervira (kao sto je mene u kii) onda cipujte, ali nemojte to raditi zbog snage... jer je necete osetiti i necete promeniti karakter motora... 

Edited by horvat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cemu ovo sluzi, a uz to i ne radi :lol: ?

garrett_gtx3582r_gen2_evox_turbo_02.thumb.jpg.05afd6e369b09e9eef18e0a159766426.jpg 

 

Pisalo se vec o cipovanju atmosferaca malih kubikaza i "dobijenim" efektima. Sve je vec receno, dovoljno je pogledati grafikone snage i torque pre/posle. Spojicemo sa odgovarajucom temom:

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li neko iz Niša ima kabl za upis/ispis mapa na zajam?

Hocu da vratim fabricku mapu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kad smo vec kod toga, kakav kabal je uopste potreban za upis/citanje mapa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...