Jump to content
FAS Goran
rstefan88

Chip Tuning (čipovanje)

Recommended Posts

15 hours ago, radomir.g said:

Zna se dosta o tuningu T jeta, radilo je remap par ljudi. Uglavnom taj fabricki VL37 nije bas najzahvalniji ... Sa VL36 ide na 180. Ima brdo tema na Fiat UK forumu.

 

VL36 , VL37

jel to u pitanju multiAir i tJet ili je isti motor a razlicite varijacije

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na t jetu fabricki turbo je vl37. Citao sam na UK forumu valjda da ne radi ok preko 1.2 bara (0.75 je fabricki). Vl 36 je fabricki na Abarthu 155ks i taj u remapu ide na 180-185ks. Na SS-u 180 fabricki je Garret neki, taj je vec pojam i ide preko 200.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sinoc sam otisao kod Pavlovica u Juznom bulevaru da mi zatvore EGR i isprazne DPF, pa smo oko 9 Pitatore i ja przili mape i logovali na auto putu. Postojeca mapa nije bila fabricka, vec je bila tweakovana malo, zato je i isao fino. Druga ubacena mapa je bila super, malo su dodali goriva vise i to je to. Turbina je dobra, protokomer isto tako da je ostavljena bas ta druga.

Edited by vanste25

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interesuju me iskustva da li cipovati Brava 2010 godiste mjet 1,6 105ks presao 186.000km, sta mislite, znaci mi svaka sugestija.

 

HVALA VAM SVIMA :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ima cela tema o cipovanju :)

 

1.6mjet ima jako nisko dostupan obrtni i to sijaset tako da bilo kakvo odvrtanje u nizim obrtajima nema bas smisla i moze da se obije o glavu.

 

E sad visi obrtaji imaju prosotora, ali ne vidim nesto mesta za neko cudo iz 1.6 i vec solidnih 120ks. To znaci zavrtanje u 4000rpm ili i vise da bi imao neku razliku.

 

Ja bih na ovom motoru preskocio.

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 hours ago, igor0511 said:

1.6mjet ima jako nisko dostupan obrtni i to sijaset

Ima, ali u korisnickom uputstvu :). Fabricki deklarisano za ovaj 105 je 290Nm na samo 1500rpm, a za 120 varijantu 300Nm@1500rpm.

Sto bi bilo sjajno, probao sam ih vise cak i lepo odrzavanih, moj utisak je - tesko da je tako. Oseti se zadrska i manjak snage u povlacenju, sve do nekih 2200-2300 rpm kada tek krece solidno da vuce. Sto se moze videti i po logovima koje su ljudi kacili sa merenja, pik obrtnog je skroz dole na tih fabrickih 1500 rpm, a u maksimum krece od 2000 rpm pa navise. Pa bilo je X pitanja ljudi koji su tek kupili 1.6 otkud manjak snage u kretanju ili u saltanju ako auto ostane u malo nizem opsegu obrtaja.

Sto ne znaci da za sebe ne bih uzeo recimo 1.6 120, naprotiv, cak sam ga i gledao. Ovo sve poredim sa starijim 1.9 JTD koji ima "samo" 255Nm, na "tek" 2000 rpm. Ali se veca kubikaza i 8v vs 16v itekako oseti upravo u laksem povlacenju "iz bunara", ako se prica i o normalnoj voznji. Jednostavno se 1.9 lepse i lakse vozi, instant reaguje na gas cak i iz nizih obrtaja, bar je to moj skromni utisak.

18 hours ago, Crna mamba said:

Interesuju me iskustva da li cipovati Brava 2010 godiste mjet 1,6 105ks presao 186.000km, sta mislite, znaci mi svaka sugestija.

Ovo zavisi iskljucivo od tebe, tvojih potreba, stila i uslova voznje. Uvek je lepo imati rezervu snage. S' druge strane, pre 7-8 godina bio sam ubedjen da cu ubrzo pazariti neki 2.0 MultiJet kao logicnog naslednika, a pitam se gde i u kom mizernom procentu voznje mogu da iskoristim tu vecu snagu - kada nas uterase u brazdu sa kamerama, presretacima, radarima, cenom osiguranja... Sto puta sam pisao da ni ovo sto imam, vise ne mogu da vozim kao covek.

Dok ne spojimo, mozes da pogledas opstu temu o cipovanju:

 

Kao i temu o konkretnim iskustvima sa pojedincima/firmama:

 

 

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Malo poznavanja fizike bi lepo pokazalo da je puno bolji rezultat 300Nm na 2000 obrtaja nego na 1500 obrtaja. Ali Nm prodaju auto a ks pobedjuje trke, iako to voledu neki da kazu naopako :D

 

300Nm/1500 obrtaja je 64ks (290Nm/1500 je 62ks), 255Nm/2000 obrtaja je 73ks, sto je razlika od oko 15%.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sto se toga tice, KS jeste Nm*rpm/7024 :) - ali ja sam prvenstveno mislio na to da je kriva momenta pomerena udesno, poredeci fabicke podatke i merenja.

Tj. da pik nije na tih deklarisanih 1500 rpm, nego je uglavnom za nekih 700-800 rpm pomeren udesno i da se ta razlika oseti na manjim obrtajima.

Graf iz Fiat PowerTrain (FPT) specifikacije za 1.6 105:

q1.thumb.jpg.d5862855f745e53851b24a5bd17fe457.jpg

 

I oblik krive koji se najcesce vidi na merenjima, sa pikom pomerenim na vise obrtaje:

5a996acc8deed_chip_tuning_wykres_z_hamowni_Fiat_Bravo_1.6JTD-M_105HP_Chip_manual(1).thumb.jpg.a6e72a61b5c0d81ad6dfb119417130ff.jpg

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo i ja iz mog iskustva mogu reci da je obrtni vazniji od same krajnje snage.

Primer - moj Grande je pre bio radjen negde.. (131ks 280nm fabrika) - 143 i 345nm pri nekih jako niskih 1800-1900 obrtaja. Strasna mapa za ispucavanje od semafora do semafora, ali i za odvaljivanje zamajca koji je kasnije morao na zamenu. Kasnije uradjena mapa 164ks i 351nm pri visokih 2800 obrtaja. Iako je tu 20ks vise (tipa na nekih 4000-4200 obrtaja), mogu slobodno reci da je sa starom mapom puno bolje isao. Tacnije samo suptilni osecaj, jer se po kazaljci vidi da u stvari sada dosta lepse puni pogotovo u obrtajima gde je i izvucena ta snaga, ali generalno to je taj obrtni moment koji je toliko vazan i koji ostavlja taj pravi utisak da auto cupa pogotovo kad se izvuce sa sto nizih obrtaja.

Edited by radomir.g

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ivan identicbo iskustvo i ja imam. Probao sam 1.6mjet, cdti i tdi i nijedan me nije odusevio. Idu lepo, ali nema te lakoce od starta. 

 

Nekako mi je najbolje isao tdi koji najlakse krece, ali se zato brzo i zadise.

JTD je neuporedivo laksi za voznju od svih navedenih.

 

Mada tu cip takodje ne bi pomogao. Sta je tu je, ne moze da se napravi 2.0 iz 1.6 :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiat Bravo 2007

1.9 multijet 8 ventila 90ps 

165 ps 340 nm gadjana snaga

Logovi

 

79FBD3D8-2F7B-4B2F-99E4-5A88AA65F2AF.jpeg

 

Fiat Bravo 2007

1.9 multijet 8 ventila 90ps 

165 ps 340 nm gadjana snaga

Logovi

 

D94DEF0E-3A07-4327-918F-51E5C55BBA45.jpeg

 

Pritisak 1,45bar 80mg gorivo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ljudi posedujem Abarha 500, 2008 godiste, i planiram da uradim ecu remap. Citajuci forume dosao sam do zakljucka da ne postoji ni jedan bezbedan tuner u Srbiji. Svako ima i pozitivna i negativna iskustva sa svakim. Dejana iz SAfe CHIP tuninga sam kontaktirao i rekao mi je da ne radi Abartha. Novaspeeda se plasim zbog pucanja turbine (jednom decku na forumu ovde), ostaje mi Rs CHIp tuning i Pro chip tuning. Sta mislite koja je bolja opcija, ko je strucniji? Da li misliste da je bolja (bezbednija) opcija ecu remap ili tuning box od speed bustera? 

 

Fabriki abarth ima oko 135 konja i 205 nm.   Sa Ecu remapom u  RS CHIP tuningu (a verujem i sa ostalim) auto se "dize" na 250nm i 160 konja? 

Speed buster tuning box menja performanse na 237nm i 169 konja. 

 

Koje je vase misljenje generalno: speed buster tuning box (699e) ili ecu remap (koliko sam proverio od 200-250e), sta je bezbednije po auto, i da li uopste da se zezam sa tim ili ne?  Moj auto ide lepo u sport mogu ali je u normalu lenj dosta, a tako je izgleda slucaj sa svakim :)

 

 

Hvala puno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Definitivno ecu remap. Imas rev limit iz grcke moze da ti uradi mapu i znam momka koji moze da ti je upise. Madness bugarska isto nije daleko.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vidi da li u Pro tuningu može da ti uradi Joca. Više je van Srbije ali je bolje i da ga sačekaš, jer mape radi isključivo on. Momci koji tamo rade nisu na tom nivou.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala puno, raspitacu se za Jocu iz Pro Chip-a. A sto se tice rev limita vidim da oni imaju neke 2 faze remapa. Ne znam kolika bi bila cena tamo? I gde su tacno u Grckoj? Ipak mi je to sad trenutno daleko, mada ako je to sigurna opcija i ne utice na motor-menjac-kvacilo-turbinu....  onda se mozda isplati? Mada ako taj Joca iz Pro Tuninga moze da urade kao oni zasto da idem cak do tamo?:) I plus faktor cene?

 

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...