Jump to content
FAS Goran
rstefan88

Chip Tuning (čipovanje)

Recommended Posts

Patim đoku, zato što mi je kičma pucala od lošeg položaja za volanom. Kakva bre uteha Vule, rekao sam mu da više ne sedam sa njim u auto ako se ne iskulira :D

Ja sa 1.3mjet ne mogu tako lako da ostanem bez dozvole, kao neki gore pomenuti :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 6/24/2017 at 8:32 AM, YUgisa said:
Cesto se nesto desava da nista nije menjano dok neko ne ukaze da ipak jeste, ali samo to, a nista drugo nije...


Share this post


Link to post
Share on other sites

A nešto beše i sa kaisevima? Nešto je puklo, spalo ili šta već? Glava, kaisevi, nije bas da nije ništa odkad je cipovan...
dobro, ne možemo znati da li bi se sve to desilo da ga nije cipovao buduci da je kod njega gas ili na 0 ili na 1 (čovek programer pa i vozi u binarnom sistemu :))...
Mada, moje lično mišljenje je da mu ne bi zveknula ni glava a ni kaisevi 2x...
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voodoo, kaiševi nemaju veze sa budženjem, nego je curkalo ulje na nekom semeringu i uništilo zupčasti-2 puta, oba puta je zupčasti kaiš bio obrijan, auto se ugasio, i nije se ništa drugo desilo. Drugi put je provalio odakle ulje i zašto se kaiš raspao. 

Ako si se vozio sa dotičnim, nema šta da ti pričam. Ali najbitnija stvar je tehnička kultura, jer bi budala uništila i nov auto, kao što reče Vagenovac, a na matorom GIV 2002 g i posle 105000km gaženja nisu menjani kvačilo i zamajac, niti je motor ubijen, a auto je prešao Boga pitaj koliko. 

Edited by marko.jovanovic

Share this post


Link to post
Share on other sites

A šta ćemo sa pločicama i sijalicama u stop-svetlima. Brže se vozi, samim tim više i koči......:-)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pre svega, hteo bih da vam ukazem na jos veci problem kod cipovanog automobila, a to je povecano trosenje sedista, Zbog zustrije voznje guzica vise seta levo - desno, napred - nazad a tada koza na sedistu znacajno brze strada, a za plis ne bih ni spominjao.

 

Takodje, veca je verovatnoca da ce patosnica da se zavuce pod pedalu kocnice kod cipovanog automobila, jer su kocenja snaznija.

 

A kao trece, i nista bezazlenije od prva dva, naveo bih povecanu potrosnju tecnosti za stakla, jer sa vecom brzinom lepljenje buba na soferki je neminovno. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

e onda najbolje kupiti trkacki auto,sedista su fiksna,nemogu se pocepati,a patosnice nema,a stakla neka peru cigancici kod semafora 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Quote

 

Jeste li već čuli za chip tuning? Ako niste, pravo je vreme da konačno nešto i naučite o ovom pojmu. Chip tuning označava jedinicu za elektronsku kontrolu koja se stavlja u vozila, a znači da će ono imati bolje performanse, bilo da se radi o tome da dobije više snage, manju emisiju štetnih gasova ili bolju efikasnost goriva.

Opšte gledajući, vozila koja imaju chip tuning osetljivija su na kvalitetu goriva te ih se na vreme treba servisirati. Prvi puta su se pojavili u vozilima sedamdesetih godina prošlog veka. Chip tuning zapravo je sistem kojim se mogu u motoru kontrolirati razne operacije, prije svega ubrizgavanje goriva u sistem i paljenje, a uz to još niz akcija kao što su regulacija brzine, zatvaranje i otvaranje raznih ventila, ubrzanja (na turbo mašinama), itd.  U globalu gledano, chip tuning sistem najčešće se stavlja u vozila kako bi se povećala snaga i okretni moment motora (za kojih 25 posto) te kako bi se smanjila potrošnja goriva od 15 pa do 20 posto.

Chip tuning znači da se u memoriji upravljačkog uređaja na motoru menjaju fabrički parametri koji se vežu uz moment paljenja, količinu goriva i pritisak kojim se puni turbina. Postupak ugradnje može trajati od svega 45 minuta pa do 4 sata ili više, a zavisi koliko je komplikovan sistem  ubrizgavanja i upravljački uređaj motora. Postoji nekoliko vrsta tuninga – optimum tuning, eco tuning, power tuning, box tuning.

http://mlfree.com/uvod-chip-tuning/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo da se osvezi ova tema posle par meseci.

Kacim svoj log juce napravljen. Auto je chipovan kod poznatog "chipera" ne bih da imenujem ko je pratio moju temu i desavanja oko turbine znace kod koga je radjen auto. Ko i dalje ne zna, neka posalje poruku na pp.

Auto oteran prosle godine u ovo vreme kod tog chip tunera da se ugasi dpf egr i odradi blagi remap. Kada kazem blagi stvarno sam mislio nesto najbezbolnije ako je to moguce, cisto da se malo oseti da ide bolje. To sam i dobio po valjcima, 20ak ks i isto toliko NM ako se ne varam. 

Bravo je isao normalno do pre par meseci kada je turbina odlucila da izdahne dok sam se ukljucivao na autoput. Elem, ovih par meseci sam mislio da je to jer je eto dotrajala, desava se da sama od sebe crkne itd itd.. Svakako to je verovatno jedan od razloga ali onaj najvazniji je u logu koji cu okaciti.

5a01797cc4fab_bravologpng.thumb.PNG.cd723a3f1fd76aeb8b0d78d0b99fbc5b.PNG

 

Naime, posle trazenja "blagog remapa" dobio sam ovo... Pritisak od skoro 2.9 bara na oko ~2000 obrtaja.. Prepunjavanje od skoro 0.2 bara, na pola ugasen egr koji je radio prethodnih godinu dana i ako je trebao da bude ugasen... Pre snimanja loga je pregledana mapa i upozoren sam da se log snima na moju odgovornost jer auto nije bezbedno voziti sa ovim pritiskom. 

Ovo nije post gde cu ja sad da placem jer mi je neko izbio 500e iz dzepa, ovo je post sa kojim zelim da upozorim sve one koji su na forumu i one koji budu citali ovo kada pretraze na Guglu "chip, povecanje snage" itd..

Mozda je nekima odvratno sto sam ovo napisao ali ja bih voleo da vise ljudi pise svoja negativna iskustva da bi znali ostali pre nego sto se odluce da cipuju, servisiraju auto ili nesto drugo.

Jos jedan dodatak na celu ovu pricu:

Pre godinu dana, kada sam zavrsio ovaj divni proces cipovanja i gasenja dpf-a i polu gasenje egr-a, dobijem poziv na fejsbuku da se hitno javim na dobro poznati broj "chip tunera". Javim se ja u nekih 21h i dobijem informaciju da je zaboravio da zalepi ECU i da ga zasrafi. Naravno ponudjeno mi je da dodjem do njega i da mi on finansira putni trosak, sto sam i uradio odmah sutradan. Mozda je sitnica, mozda i nije ali je svakako ostavilo gorak utisak posle svega.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa mislim da si trebao navedes gde si radio, koga krijes i zbog cega, nemas cega da se plasis, ako ti se obrati zbog tvog posta nabijes mu taj turbo do grla ali odozdo.
Ima ljudi koji nisu registrovani pa nece moci da te pitaju na pp, a mislim da treba svi da znaju......
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@dekirs Nemoj me 100% drzati za rec, ali ovo bi trebao da bude apsolutni pritisak od koga treba oduzeti atmosferski pritisak sto znaci da je tebi pritisak turba ~1.9bar.

Ne znam koliko je standard za tvoj turbo, ali Stilov Garett je na punom gasu fabricki na ~1.3bar sto ipak izadje oko 50% preko sto je mnogo za polovan turbo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Kuvalja 

Nisam hteo jer i ovde sigurno ima ljudi koji veruju u to sta taj covek prica ali ajd kad si navalio :D

Radjeno je u Safe Chip-u kod Dejana. Ne znam da li on posecuje ovaj forum ali kao posecuje neka napise koju pametnu da vidim sta je uradio i zasto.

 

@igor0511

Ne znam koliko je max za ovu moju turbinu ali sigurno ne moze da gura 2.9 ili kao sto ti kazes 1.9 atmosferskog pritiska. Tj moze da gura ali pitanje dokle..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa dobro moze da neko veruje ili ne, ako se neko spominje kad je dobar onda treba i kad je los, cisto da ljudi znaju, da razmisle.....

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...