Jump to content
FAS Goran
rstefan88

Chip Tuning (čipovanje)

Recommended Posts

Mislim da je i balans štangla drugačija, za nosače ne mogu da se setim! Totalno neisplativo, bolje zameniti auto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jbeš računicu i digitron, treba u nečemu i uživati.

E konačno neko da kaže pravu stvar. Baš me zabole da li će da se vrti na 500rpm manje, ne vozim svaki dan 180km/h pa da mi igra ulogu. A da, još nešto, za one koji toliko brinu od broju obrtaja. Konkretno na bravu mk1 1.9JTD obrtomer pokazuje više obrtaja nego što ima stvarno. Ne znam tačne cifre, a nemam sada vremena da računam prema prenosnim odnosima, ali recimo da sam ga trećom navukao na 5200rpm, što je nekih 130 po satu. Ako se dobro sećam kada se proračuna prema prenosu i stvarnoj brzini od cca 120km/h to je u stvari oko 4800-4900rpm. Verujem da je i na Puntu slična stvar, ako se nekada poklope kockice proveriću broj obrtaja preko dijagnostike.

Evo ovo sam zapisao pre nekoliko meseci, da li neko može da proveri broj obrtaja:

4000rpm peta brzina

177km/h gps

190km/h cajger

Brzina po gps je sigurno tačna.

Edited by marko.jovanovic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bravo inace ima kratke brzine,kod rodjaka na 205 kmh je bilo oko 4500,punto ima daleko duze brzine...
@vincent gdje si nabavio tu lamelu :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

one prave se ne osecaju al zato kad gledas u brzinomer ne mozes da verujes.

 

Hoćeš da kažeš da se razlika između JTD-a od 110KS i istog tog remapiranog od 150KS ne oseti u vožnji, recimo kad u drugoj zalepiš patos sa 2000rpm? Hajte molim vas... zalepi te duplo jače za sedište, ne da moraš da osetiš, nego nema šanse da ne osetiš, koliko god da je "optimalna" mapa. Osim ako zaista sva snaga nije preko 3000rpm recimo, ali kakva je to šabanska mapa onda, kad u realnoj svakodnevnoj upotrebi (preticanju, međuubrzanju sa ~2000rpm) nemaš dobitak?

 

Kod mene je sve potkrepljeno cinjenicama, tako i ovo...

 

http://postimg.org/image/yqek6u4yx/

 

ovde konkretno treba da se uporede gornja zelena i gornja plava(dsvetlija) linija koje predstavljaju moment.

Zao mi je sto nije izmereno iz mesta da vidite koje su razlike, a i ovako mogu da se vide razlike i pikovi.

Ta zelena mapa je jela svakog nadr..nog punta koji je radjen kod kojekakvih "LIKOVA", i to ne za malo nego mnogo... a imala je samo 120 al pravih konja. Eto zasto neka mapa kosta 4 glave a neke 50. Bez icijeg omalovazavanja, znam tacno sta pricam i koliko niko od vas nije u pravu. Zelena mapa je izasla iz HS Chiptuning kuce a ostale iz Novaspeeda. Obe mape su prica za sebe i znam da su najbolje moguce odradjene mape koje postoje za 85ks motor. Ako sam rekao da se ne oseti razlika, onda to ne znaci da se bas ne oseti nego je potrebno dosta osecaja da bi se izvalilo... oseti se kad vratis fabricku mapu i vidis da auto ne ide :)

Zasto sam to napisao... Iz jednog jedinog razloga, vozne osobine auta su skoro identicne (nema naglog lepljenja za sediste-zato se i ne oseti razlika, nema kidanja na niskim obrtajima-Vincent je spomenuo otimanje auta na 1500rpm... to nije dobro ni za voznju a pogotovo ne za sklopove poput kvacila, zamajca, poluosovina i radilice i sto je naj vaznije nema otimanja auta- bezbedna voznja u svakom rezimu).

Upravo ovo sto sam naveo u poslednjoj recenici predstavlja chiptuning i odvaja garazne tunere i njihove mape od pravih tunera. 

Punto remap: na 2,0k o/min =105 kmh : 2,5k = 130 kmh ; 3,0k =160 kmh ;  3,9k =200 kmh ; 4,1 k = 215 kmh.  6-a brzina mu i ne treba

...a jeste 600kmh... koja bajka :) hocu i ja da mi auto ide 215 :)

Deluje suviše sportski za moj stil vožnje :)

 

Meni bi najbolje leglo sve sa mjet-a zajedno sa kvačilom i zamajcem, ali nema baš neke finansijske isplativosti u tome.

 

Tačnije, moja računica je da bi se isplatilo posle 70 000km (računam da imam 60% otvorenog puta gde bi 6. brzina došla do izražaja i tu bi max 1l štedeo, a troškovi su oko 400e za sve). S obzirom da su male šanse da toliko dugo vozim Stila verovatno ništa od toga.

Stilo, i punto imaju iste menjace kao Mjet... s tim sto je na Mjetu 6. kao na ovima 5.

Edited by chelic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stilo 1.9 mjet 16v ima prvih 5 brzina identičnih kao kod mene, a 6. obara za nekih ~500rpm u odnosuna 5. brzinu kod mene. Veruj mi da sam dovoljno lud da sam prveravao više puta :D


Jbeš računicu i digitron, treba u nečemu i uživati.

 

I to si u pravu, ali onda kada gledamo tako više bih uživao u kompletnom mjet-u sa boljom opremom :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na Stilu mjet je drugačiji prenos nego na recimo Alfama sa 6 brzina, gde Alfe 120kmh idu na nekih ~2150 recimo, dok Stilo mislim da čak ni ne dohvati 2000, nego je tu na 1900-1950. Taj prenos je carski :)

 

 

 

Jbeš računicu i digitron, treba u nečemu i uživati.

 

E konačno neko da kaže pravu stvar. Baš me zabole da li će da se vrti na 500rpm manje, ne vozim svaki dan 180km/h pa da mi igra ulogu. 

 

Vidiš ja recimo jako često vozim van grada, 3-4 puta nedeljno idem na neki teren, a barem jednom to bude autoput, tako da mi itekako znači i 300 obrtaja, a kamoli 500. Jedini loš momenat povratka sa Alfe na Bravu sam imao upravo tu, kad sam shvatio da sam opet na 5 brzina...

 

A da pakujem bilo šta sa Stila 115, na istom sam, isti je prenos bukvalno i na Stilu, Lybri, Alfi sa 5 brzina, svi su tu negde na 2500rpm kad se vozi 120, kao i Brava.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa moj je na 2750rpm 140km/h sto je podnosljivo i prihvatljivo po svim ( mojim) parametrima :) Ja bih najvise voleo 160km/h na 2500rpm ali za to treba vec ozbiljniji auto :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiat Stilo MW 1.9 JTD 115 ks

prenosni odnosi................................brzina 4000 o/min

1. 3.577:1 ...........................................35.6 km/h

2. 1.887:1 ...........................................67.6 km/h

3. 1.192:1 ..........................................107.0 km/h

4. 0.848:1 ..........................................150.4 km/h

5. 0.686:1 ..........................................186.4 km/h

R 3.308:1 .......................................... 38.5 km/h

Dif 3.632:1

120 km/h V ..........................................2582 o/min

130 km/h V ..........................................2797 o/min

150 km/h V ..........................................3227 o/min

0-100 km/h- 11.2 s

max (fabrička)...........................190 km/h pri 4088 o/min

pneu......................................205/55 R 16 O=1.930 m

 

 

 

Fiat Stilo MW 1.9 MJ 150 ks

prenosni odnosi..........................brzina pri 4000 o/min

1. 3.800:1...............................................38.3 km/h

2. 2.235:1...............................................65.2 km/h

3. 1.360:1..............................................107.1 km/h

4. 0.971:1..............................................150.0 km/h

5. 0.763:1..............................................190.9 km/h

6. 0.610:1..............................................238.8 km/h

R 3.545:1.................................................41.1 km/h

Dif 3.180:1

120 km/h V.................................................2514 o/min

120 km/h VI................................................2010 o/min

130 km/h VI................................................2177 o/min

150 km/h VI................................................2512 o/min

0-100 km/h- 9.2 s

max.........................207 km/h pri............3467 o/min

pneu...............205/55 R 16.......................O=1.930 m

 

Šestobrzinac u Stilu ima već petu nešto brzu u odnosu na petobrzinac dok u šestoj već lepo padaju obrtaji / razlika na 150 km/h 700 o/min manje.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa moj je na 2750rpm 140km/h sto je podnosljivo i prihvatljivo po svim ( mojim) parametrima :) Ja bih najvise voleo 160km/h na 2500rpm ali za to treba vec ozbiljniji auto :)

Jel to po satu ili Gps-u :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bravo inace ima kratke brzine,kod rodjaka na 205 kmh je bilo oko 4500,punto ima daleko duze brzine...

@vincent gdje si nabavio tu lamelu :D

Napravili mi drugari, imaš o tome na mom predstavljanju.

 

 

 

Kod mene je sve potkrepljeno cinjenicama, tako i ovo...

 

Punto remap: na 2,0k o/min =105 kmh : 2,5k = 130 kmh ; 3,0k =160 kmh ;  3,9k =200 kmh ; 4,1 k = 215 kmh.  6-a brzina mu i ne treba

...a jeste 600kmh... koja bajka :) hocu i ja da mi auto ide 215 :)

Chelicu, i ja potkrepljujem dokazima. Takođe u mom predstavljanju imaš snimak gde ćeš videti da Punto veoma lako dohvati 200 kmh, i ako misliš da dužim pravcem ne može da navrti još 200-300 o/min, grešiš!

Bajke pričam svom unuku, a na forumu iznosim činjenice. :secret:

Edited by vicent

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vicent, koliko ti je tezak Puntara?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na mom Stilu je fabricki 1.9 mjet 8v. Menjac mi je ok, ne vozim 180 km/h pa da mi trebaju manji obrtaji. Ali...nesto mi smeta u sporoj voznji u gradu (vucaranje u koloni sa nekih 20-30 km/h). Recimo: stojim, krenem. Prva, ubacim u drugu, kad dodjem do nekih 30 km/h kolona uspori na nekih 15-20-25 km/h. I onda opet ubrzava..ali u tom trenutku Stilo je u drugoj brzini, na nekih 1200-1400 obrtaja..dam gas...mrtav...i vuce se...a ne ubacuje mi se opet u prvu, onda skace ko jarac. Znaci briga mene da li ce on jos da povlaci posle 3000 obtrtaja, meni treba malo da povuce na 1200. Mada, ne znam da li se to moze "ispeglati" drugom mapom...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako mi veruješ, ne znam. Fabrički podatak je isti za troja i petora vrata, 1040 kg. meni je nelogično da težine budu iste, mada sam negde našao da trovratni ima 1010 kg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stilo u drugoj ne zna šta će od snage na 1400rpm :)

 

U 5. brzini se već muči, ali u 2. stvarno možeš i sa 900 obrtaja da kreneš fino, što kaže Mića prvo to proveri

Share this post


Link to post
Share on other sites

O tome ja pricam sa ljudima i oni kazu, chipovan ti je sigurno! Nije bre brate, nego je ispravan!

Share this post


Link to post
Share on other sites

I moj u drugoj skače. Obično kada prebacim u drugu izađem na 1400-1500 obrtaja.
Nema nikakve zadrške + meni je kvačilo pri kraju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Joshi, tvoj je neka druga priča. Kratak menjač, da vidiš kako skače kad se čačne !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo samo nesto da izjavim i gotov sam sa bajkama. Punto sa 230ks moze da ide 215/h, sa 156ks moze 210kmh. Jedino ako si stavljao hibrid turbinu i ima snage moze da ide preko 205.

Ps. Kako si merio brzinu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Android GPS aplikacije, Ulysse Speedometar i Dashboard Cam. Ova druga aplikacija može i da snima, zeznuo sam se i okinuo sliku umesto da uključim snimanje. Prvom prilikom biće crno na belo, muka je što uglavnom vozim po gradu, ali biće !

Što se snage tiče, stvarno ne znam (a i ne zanima me), ali znam da mnogo bolje ide od prethodnog  Punta i od Lybre. Za AR 156 ( svi JTD) , nisam siguran, ali tu su negde. Sve su to moji bivši automobili, i naravno svima je odrađen remap na istom mestu.

Edited by vicent

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...