vicent 1263 Posted October 14, 2014 Sva ova naša suprotna mišljenja, ne može nikakva konstruktivna priča da pomiri. Prvi put sam se i ja mnogo lomio,raditi remap ili ne. Prelomio sam i već 5 godina vozim remap auto,a i ubuduće ću.Pozitivnih razloga za to ima mnogo,čak mogu reći da negativnih i nema. Bolji odziv na gas,neuporedivo bolja među-ubrzanja,manja potrošnja, i nikada nikakav problem, niti greška na tabli. Normalno održavanje (mali servis na 10 hkm),normalan odnos prema autu (ne smatram sebe nežnim vozačem),potpuno isto ponašanje kao sa fabr. softverom,ma i ne razmišljam o tome! Trenutno dva čipovana auta u kući (Punto i Libra),kao prethodna dva (beli Punto i AR 156). Po meni,veću štetu motoru pravi EGR,jer užasno prlja motor,usis, Map (koji je vrlo bitan) i ulje,a sve zarad nekakve ekologije,a tamo izvode nuklearne probe,zrače nas čime stignu i truju modifikovanom hranom.Katalizator ima smisla samo ako se menja na 150-200 hkm,u suprotnom samo šteti motoru jer je u velikoj meri zapušen. Iskreno,ne poznajem nikoga ko se otvorio par stotina evrića za isti. Možemo danima da pričamo šta je dobro a šta nije za motor, šta mu smanjuje životni vek a šta produžava,na kraju će svako da uradi po svome,pravi zaključak će svako izvući na osnovu svog razmišljanja. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Evidenticar 0 Posted October 14, 2014 Kao što nedavno reče neko na ovom forumu, svako je kovač svoje sreće! Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7732 Posted October 14, 2014 Pocinjem da razumem Marka sto se nervira kad udje na ovu temu, i u pravu je covek. Raspitajte se koja kuca je najbolja, proverena i odradite kvalitetan remap i zdravo. Ja bih do sada odradio to vise puta ali ne stilo 85kw ispunjava u potpunosti i nemam potrebu za time. I jos jedno mnogo bitno posto cesto citam ovde na forumu da puno kolega voze auta tipa stilo jtd 85kw kojima pocne da vuce tek od npr 2000rpm, dovedite prvo auto u ispravno stanje, remap ne popravlja auto! Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mel 59 Posted October 14, 2014 Ne postoji u inzenjerskim specifikacijama granica izdrzljivosti. Ne postoji crta koja kaze: e dovde moze dalje ne moze! U industriji automobila (i svakoj drugoj zacinjenoj trgovinom) se stvari postavljaju na sledeci nacin:Pod datim uslovima ekspoatacije X% verovatnoce je da ce deo A trajati N sledecih godina.I to je jedina osnova od koje se kasnije dobiju sve racunice za garancije, profit itd...Naravno, sa remapom (tj. promenjenim uslovima eksploatacije) ce X i N biti malo promenjene, ali ne drasticno ako je recimo neki blag, (ili kako ga vec poznavaoci zovu) remap. I nista spektakularno se nece desiti.Auto se i dalje trosi, delovi habaju mozda neki malo vise. I dalje je moguce da ce da ce deo na remapiranom trajati i duze, kao sto moze i krace u bilo kom slucaju. Ima toliko uticaja na trajnost vozila da remap uopste ne mora da ima presudan znacaj.Ako neko vozi tako da unistava auto, uspece to svakako.Ko sto neki rekoste, 85kw je meni sasvim dovoljno, i vise nego.Ko zeli snage, treba da remapira, to je samo gomila gvozdja koja ako sluzi dobro bez, sluzice dovoljno dobro i sa remapom. Quote Share this post Link to post Share on other sites
igor0511 2881 Posted October 14, 2014 Bravo! To je suština svega i ja dalje ne bih ni ulazio u raspravu. A koliko će auto trajati to bukvlano niko ne može da kaže. Problem je 10 godina starom automobilu utvrditi i koliko je prešao, a kamoli koliko će tek da pređe. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dante Bg 4 Posted October 14, 2014 ^ pa to i jeste fora sto svi ovde cipuju 10 god stare aute,sumnjam da bi oterali nov auto kod nekog lika da im prcka po centralnom racunaru Quote Share this post Link to post Share on other sites
marko.jovanovic 925 Posted October 15, 2014 Evo ja bih oterao nov auto, naravno ne kod bilo koga, nego kod lupam, H&S Ćurčića, Novaspeed ili Revo iz Užica. I odmah bih ugasio DPF na dizelu, bez trunke dvoumljenja, i blokirao EGR.Ako imam za nov auto, valjda imam i za gorivo i za remap. Pod ovim ne mislim na najjeftinije kantle ala Sandero 1.4, punto classic, spark i slično. Bar da je neki 1.6TDi ili 1.6JTD, ili 1.2TSI i jače. Quote Share this post Link to post Share on other sites
vagenovac 4533 Posted October 15, 2014 Sam remap ce tesko da primete (osim) ako ga ne budu trazili ili pregledali ecu, ali vadjenje dpfa/egra ce videti odma i ostajes bez garancije na novom autu. Quote Share this post Link to post Share on other sites
voxxx 0 Posted November 29, 2014 Zivotni vek chipovanog motora dosta zavisi od stanja turba,i generalno stanja svih komponenti motora...i takodje zavisi od vozaca koliko ce taj motor poziveti znam iz licnog iskustva,dve 147 jtd sam cipovao koliko god moze,znaci extrime varijanta,i oba su i dan danas u funkciji i ako je proslo vise god...na jednij 147 8v sam imao turbo od jtd 16v i to je bio pun pogodak u kombinaciji sa chipom Quote Share this post Link to post Share on other sites
igor0511 2881 Posted November 29, 2014 Neka moja teorija je da daleko više šteti kolima loš vozač nego dobar čip.Čak i da odvrneš turbo za 50% više opet ne mora ništa da se desi ako se tih 50% ne koristi stalno. Sa druge strane onaj koji stalno izvlači maksimum iz kola će ih sigurno brzo sahraniti. Quote Share this post Link to post Share on other sites
voxxx 0 Posted November 29, 2014 Totalno se slazem... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Vule 795 Posted November 29, 2014 JTD 8v i 16v koriste isti 1749v turbo Quote Share this post Link to post Share on other sites
mladenke 7 Posted November 29, 2014 vetovatno je mislio na turbinu od 2.4jtd Quote Share this post Link to post Share on other sites
Vule 795 Posted November 30, 2014 I to je daleko od "punog pogotka" na 1.9 bez dosta drugih prepravki, ne dobijes skoro nista u odnosu na dobro navijen 1749 turbo, odnosno, dobijes u visim obrtajima, gubis u nizim. Mozes naravno i taj turbo malo ozbiljnije da navijes, ali onda dobijas 10 drugih problema, jer su to vec ozbiljne 200+ snage, za koje nisu predvidjeni ni kvacilo, ni zamajac, ni menjac, ni osovine, ni kocnice ni... Hocu reci, sve to moze, sve su to ljudi pravili vec, sa vise ili manje uspeha, ali mora da se zna redosled, ako krenes u mehanicki budz, onda to mora da se prati do kraja, a ne samo nabosti turbo i teraj. Quote Share this post Link to post Share on other sites
mladenke 7 Posted November 30, 2014 Neka sigurna granica za 1.9.jtd 8v je 2.4bar, sto bi znacilo da na taj boost mozes da podignes IQ na 80mm3 najvise a da ne dimi. Ako se ubaci 2,4jtd turbo moze da se ide sa IQ mnogo vise bez dima na fabrickim diznama. A i nije neka nauka, iskljucuje se MAF senzor i prelazi na MAP, koji moze da cita preko 2.5 bara, odradi linearizaija MAP senzora, podesi n75 mape... sto se kvacila tice moze da podnese taj obrtni moment u vecim obrtajima bez problema. Tako da se mnogo dobija sa turbom od 2.4 jtd-a. Razlika u manjim obrtajima je zanemarljiva, i jedva prpimetna ali zato na visim obrtajima je druga prica. Naravno, ako bi se radilo kako treba, onda tu ulazi sve to sto si nabrojao i povlaci mnogo vise od prostog menjanja turba. Ali, svako radi onako kako mu je zelja. Quote Share this post Link to post Share on other sites
vicent 1263 Posted November 30, 2014 Više puta se desilo da neće da prihvate boost od 1.4bar-a. Razlog je uglavnom bio zaprljanost (mazut i ugalj iz EGR-a) ,smanjen protok kroz usis i granu,samim tim i pogrešno očitavanje MAP-a. Na svakom mom JTD-u (dosad 5kom, svi remap.),sam čistio i usis i granu,a rekorder je prethodni Punto (3 god. u Srbiji,pre nego je došao kod mene),gde je protok kroz usis bio smanjen bar 30%. Zbog "umanjenog prečnika usisa",smanjuje se apsolutna količina vazduha a povećava brzina strujanja,tako da MAP luduje. Nakon čišćenja i blokade EGR-a,motor diše punim plućima i to je osnov remapa (kao i potpuna tehnička ispravnost). Quote Share this post Link to post Share on other sites
voxxx 0 Posted November 30, 2014 JTD 8v i 16v koriste isti 1749v turbo Mislim da turbo na 147 jtd 8v 2001 i 147 jtdm 16v 2004 nije isti Quote Share this post Link to post Share on other sites
vagenovac 4533 Posted November 30, 2014 Razlike su mizerne, isto kuciste, isti usisni impeler (koji je najbitniji), mala razlika na izduvnom impeleru. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Vule 795 Posted November 30, 2014 (edited) Moja (bivša) Brava je gurala 2.47-2.48, krajnja granica za MAP iako ni tako nikada nije prijavio nikakav problem, tako je 4 godine vožena / gažena I to sa dimovima, ko je video zna Ali opet, to je 1444 turbo, bez varijabile, oće oni malo duže da traju... Edited November 30, 2014 by Vule Quote Share this post Link to post Share on other sites
Kuvalja 406 Posted November 30, 2014 Bivsa? Nisi nas obavestio, sta se sada kotrlja? Quote Share this post Link to post Share on other sites
vagenovac 4533 Posted November 30, 2014 Ako cipovani jtd ne dimi, znaci da nije dovoljno cipovan Quote Share this post Link to post Share on other sites
Vule 795 Posted November 30, 2014 To svakako A novo vozilo uskoro... Quote Share this post Link to post Share on other sites
vagenovac 4533 Posted November 30, 2014 Sto se tice samog pritiska, moze da govori sve i nista, recimo 3.0 tdi je 2.3 bara, a ukupan protok vazduha je veci, veca zapremina cevi itd Quote Share this post Link to post Share on other sites
Vule 795 Posted November 30, 2014 Naravno, 2.5 bara na 1440 i na 2256 je potpuno druga prica Quote Share this post Link to post Share on other sites