Jump to content
FAS Goran
Guest 10660

Fiat Marea - problem sa brisačima

Recommended Posts

Pomagajte. Moj problem sa brisačima je totalno specifičan u odnosu na sve druge ovde prikazane, naime kada dugo rade(sat-dva)ne mogu da ih isključim uopšte, već non stop šljakaju u drugoj brzini. Mogu da ugasim-upalim auto i opet isto, jedino se isključe ako i svetla ugasim(ali čim ih ponovo upalim pale se i brisači). Problem je što sutradan kad krenem kod električara sve radi normalno i čovek nema pojma o čemu pričam,a mene je to uvek zadešavalo noću pošto tad radim(taxiram)tako da nisam mogao pravo kod njega. Ako neko zna kako da se izborim sa ovim gremlinom bio bih mu zahvalan. Reč je o Marei JTD 2001

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod mene sam skidao tri puta brisace,polude rade stalno,nekad nece da rade itd.problem je bio u jednoj od tri cetkice koliko ih ima na motoru,zagrejala se,i lepila u kucistu te se sve to desavalo..Ovo se desava veoma cesto na mareama..Moja je takodje jtd 2001g,drugar ima jtd.2002 godiste i isto kod njega..Pozdrav i nadam se da cete resiti problem....Resio sam problem zamenom te cetkice,nisam imao original dimenziju pa sam je rucno napravio od reglera zastave 101..:)Staklo smirgla itd....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Osigurač. Moj stari je uradio isto pre neko jutro (nije bilo snega već bilo zaleđeno staklo) i isto neće da rade brisači. Pogledam osigurače, zamenim jedan evidentno spaljen i sve radi kako treba bez problema tako da eto probaj prvo to da ne plaćaš bzvz dijagnostiku kad je osigurač par rsd ;)

imam apsoluto isti problem, pa me zanima gde treba da promenim osigurac-gde se nalaze za bravo 1.6?

Share this post


Link to post
Share on other sites

imam problem kod fiata marea pale se prednji brisaci kako kad im dune ponekad rade da uopste ne stanu dok ne ugasim auto i sacekam malo sta bi tu moglo dA PODJE unaprijed hvala na nekom od savjeta

Share this post


Link to post
Share on other sites

meni se nešto slično desilo jutros. Uključim grejač zadnjeg stakla, auto radi a ja za to vreme čistim ostala stakla.Seo u kola, krenem, bacim pogled u retrovizor kad ono brisač se pomerio ta 5 cm i stao. Pu majku ti...evo ga crko, nastavio sa vožnjom (ugasio brisač) kad u toku vožnje vidim da se on pomera u milimetrima. Ništa iskuliram ja, nastavim da vozim kad ono posle 15 min. počeo da radi.

Provjeri kontakte na gepeku, najčešće masa zajebava. Ja sam se često patio sa njom dok ih nisam promijenio, vjerovatno se pregriju, istope onu plastiku okolo i onda radi šta hoće, a najčešće ne radi nikako.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posto me je jutros zatrpao sneg kada sam upalio auto mislio sam da ce metlice moci da ociste sneg sa sajbe pa sam ukljucio rucicu ali metlice su se pomerile samo par santimetara i stale. Posle par minuta izasao sam i rukom ocistio ostatak snega a kao posledicu ove moje nepromisljenosti imam to da sada nemam ni jednu brzinu sem one najbrze, uopste ne reaguje. Pomagajte molim vas. Da li je jos neko imao slican problem i da li je to riknula rucica ili osigurac ili ... :shock:

(Fiat marea 2002.)

NE SLICAN NEGO ISTI PROBLEM IMAO SAM JA,pauze mi nisu radile ispravno tacnije zaustavljali su se brisaci na pola il tamo negde "po sopstvenoj zelji:)"otvori motor...unutra je "takozvani automat"ploca tu je problem ali to moze samo elektromehanicar....meni su sredili problem za 10minuta i naplatili mi 8eura "od prilike"POZDRAV!

Share this post


Link to post
Share on other sites

I meni na marei weekend problem pravi zadnji brisač, radi ali kako?
isprekidano i sporo.
Tj pokrene se i napravi 5 cm pa stane pa stoji par sekundi pa se opet pomakne i tako stalno. Dakle napravi puni potez od nule do kraja i nazad, ali u pola minute i to isprekidano. I čini mi se da ima manje snage nego što bi trebao imat kad se miče.

Do čega može biti i što da radim, kako se rastavlja zadnja vrata od gepeka da se dođe do mehanizma?
hvala.

Share this post


Link to post
Share on other sites

isto. sad sam skinuo onu plastiku sa vrata od gepeka i mrdao po kontaktima odspajao i spajao ih, puhao, čistio, kuckao i mrdao po motoriću dok radi, nikakve reakcije.

čuje se nekad neko škljocanje kao da se kontakti prebacuju, ili kao da neki relej radi tipa onaj od žmigavaca.... ne znam, mislim da je motorić ispravan kao i žice, ma da nisam probavao napon.

 

mogu li nekako spojiti motorić direktno na 12v akumulatora i onda vidjet kako vrti?

Share this post


Link to post
Share on other sites

dakle molio bih ako mi netko može reći kako da spojim motorić zadnjeg brisača direktno na akumulator da vidim vrti li ili ne.

ako ne vrti mjenjam motorić, ako vrti, tražim dalje, a u tom slučaju što može biti i koji je njegov relej ili što da provjerim još osim motorića?

hvala.

Share this post


Link to post
Share on other sites

brljavi ti onaj kao relej(tj bela kutija na motoru)ja to resio ovako duduse na bravo ali mislim a je isto dzek koji dolazi na brisac ima koliko se secam 3 zice a u motor ulaze 2 uzmes crnu koja dolazi i vezes diektno na crnu koja ulazi u motor e sad ne secam se mislim da narandzasta dolazna (ukljuci prekidac za zadni brisac i vidi koja je pod naponom) vezes je za crvenu koja ulazi u motor i vise nikada neces imati problem sa brisasacem,uvek ima ali brisac ce ti stati tamo gde ga ugasis na rucicu nece se sam vrati u pocetni polozaj i radice i to bez pauze dok ga ne ugasis na prekidac ako mislis da ti ove dve stvari nece smetati eto ti savet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kad ga spojim direktno na akumulator, motorić po svemu sudeći radi ispravno, brzo, bez prekida i ide normalno naprijed nazad, ali čim ga prištekam na onaj konektor tj na tiskanu pločicu onda radi onako isprekidano i sporo.

napon na konektoru na jednoj i drugoj žici je 12,3V, a na trećoj žici oko 0.5V i ne mijenja se, stalno tako stoji.

znači li to da je problem u tiskanoj pločici ili nečem drugom? skinuo sam plastični poklopac s nje i ne vidim ništa pregorenog ni odlemljenog ni neurednog, a ne znam kako tu pločicu izvaditi van da je vidim s druge strane, vidim samo tiskane veze tj donju stranu s lemovima.


brljavi ti onaj kao relej(tj bela kutija na motoru)ja to resio ovako duduse na bravo ali mislim a je isto dzek koji dolazi na brisac ima koliko se secam 3 zice a u motor ulaze 2 uzmes crnu koja dolazi i vezes diektno na crnu koja ulazi u motor e sad ne secam se mislim da narandzasta dolazna (ukljuci prekidac za zadni brisac i vidi koja je pod naponom) vezes je za crvenu koja ulazi u motor i vise nikada neces imati problem sa brisasacem,uvek ima ali brisac ce ti stati tamo gde ga ugasis na rucicu nece se sam vrati u pocetni polozaj i radice i to bez pauze dok ga ne ugasis na prekidac ako mislis da ti ove dve stvari nece smetati eto ti savet.

da izgleda da je to, ali mi nije jasno ovo sa žicama, jer meni su na dvije žice 12.3V, a na trećoj 0.5V , kako sad spojit??

Share this post


Link to post
Share on other sites

evo nassao sam  ide ovako crna i narandzasto plava koje ulaze u plastiku se vezu direktno na crnu i crvenu koje ti se nalaze posle elektronike 

Edited by borat

Share this post


Link to post
Share on other sites

hvala ti ali kod mene je nešto drugačija situacija.

http://i61.tinypic.com/2iu55bk.jpg

http://i57.tinypic.com/j59eh3.jpg

na jednoj žici je napon baterije i ona je stalno uključena dok je kontakt uključen, cca 12.4V.

na drugoj žici je nekih 0.5V.

na trećoj žici je nekih 11.6V i ta radi kad je uključen brisač, kad nije onda je i na njoj neki mali napon.

kad spojim motorić direktno bez one elektronike na ovu prvu sa 12.4 i ovu drugu sa 0.5 onda motorić radi ispravno.

problem je što radi cijelo vrijeme i kad je uključen i kad je isključen brisač, dok god ima kontakta.

kad spojim motorić na ovu žicu od 11.6V i ovu od 0.5V onda ne radi ni kad je uključen ni kad je isključen brisač. isto je i za posljednju kombinaciju kad spojim na 11.6 i 12.4  - logično...


Probao sam pod šeraf koji drži motorić brisača na vratima gepeka zavući još jednu žicu, koja bi bila kao neka masa, ali ni onda ne radi motorić, čak ni kad ga spojim sa ovom žicom s kojom je inače radio, jer je napon tada nešto slabiji.

znači li to da motorić može radi samo sa naponima preko 12.V, a ovaj od 11.6V mu je preslab?

otkud onih 0.5V na trećoj žici?

što da sad radim?

Edited by allenp

Share this post


Link to post
Share on other sites

ne vidim sta ti nije jasno skini prvo motor dve zice koje idu u sam motor posle releja su crna i crvena na crnu vezi minus (to je ona koja ti daje napon sa druge dve a plusevi medjusobno ne daju napon) a narandzasto plavu vezi na crvenu.ili probaj ovako ukljuci na ablenderu polozaj da je brisac ukljucen dve zice koje daju oko 12v vezes na dve koje ulaze direktno u motor plus ns plus minus na minus jednostavnije ne mogu da ti objasnim


pa napisao si (na jednoj žici je napon baterije i ona je stalno uključena dok je kontakt uključen, cca 12.4V) to ti je plus i tako ce stalno biti, relej pali i gasi brisac kad prevezes radice motor dok ga ti na prekidac ne iskljucis nevce biti releja da ga periodocnpali i vrati u pocetni poloaj

Share this post


Link to post
Share on other sites

pa probao sam to, probao sam sve kombinacije spojiti, dakle sa uključenim brisačem i ogoljenim žicama sam spajao dvije po dvije na te dvije žice od  motora.

jedina kombinacija koja je zavrtila motorić je ona kad spojim žicu sa 12.4V i onu sa oko 0.5V na motorić. ali onda ne mogu isključiti brisač stalno se vrti bez obzira na prekidač.

 

bilo koja druga kombinacija i brisač ne radi.

 

sad sumnjam na relej brisača, možeš li mi reći koji je relej brisača i gdje se nalazi, htio bih ga skinuti rastaviti i očistiti i opet probati ovo.

hvala.

Share this post


Link to post
Share on other sites

relej ti je na samom brisacu to je ona bela kutija, a okreni rucicu brisaca  da radi nadji koje 2 zice daju 12v kad ugasis rucicu treba da bude 0 v tad znas da si nasao dve prave te dve vezi na one dve na motoru uostalom probaj ovako skini motor i odnesi ga do akumulatora , te dve sto ti ulaze u sam motor vezi na akumulator direktno pa vidi da li ti je motor uopste dobar.javi sta si uradio pa da vidimo dalje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ma sve sam to već probao. prvo što sam probao je skinuti motor i direktno ga spojiti na akumulator. to radi bez greške.

 

onda sam odrezao onaj konektor sa 3 žice i ogolio sve tri njegove žice i tražio s koje dvije žice radi.

 

spojio sam prvo jednu žicu na multimetar i onda drugu sondu multimetra na šeraf na gepeku da dobijem masu - prva žica = 12.4V.

onda drugu žicu i šeraf = 11.6V

onda treću žicu i šeraf = 0.5V.

 

Probam spojiti tu žicu 12.4 i ovu 0.5 na dva kontakta motorića (na koja sam ga ranije spajao na akumulator kad je radio) i motorić opet radi!! Ali radi stalno i kad se isključi na prekidaču, jedino se ugasi kad se kontakt na autu ugasi.

 

E onda probam spojiti žicu 11.6V i ovu 0.5V na motorić - ne radi.

 

Probam spojiti žicu 12.4 i 11.6V i ne radi.

 

Probam mjenjati polove tj 11.6 i 12.4, pa onda 0.5 i 11.6, ne radi i ne radi.

 

Napominjem, kad su bile sve 3 žice preko elektronike spojene na brisač, onda je radio tako da se pomakne pet-deset cm pa stane i stoji par sekundi pa opet tako se pomakne i stane i to sve u pravilnim vremenskim razmacima, kao da je programiran da tako radi, nije zapinjao nigdje i išao je u oba smjera.

 

Sad me zanima kako skinuti onu kutiju s elektronikom s kućišta tj metalnog dijela i kako izvaditi pločicu s elektronikom van te plastične kutije?

 

Sutra bi ponovo zalemio konektor za 3 žice i rastavio elektroniku očistio kontakte na releju, pregledao sve komponente na pločici i tiskane veze, rastavio mehanizam sa kliznim kontaktima poravnao ih i očistio, rastavio osovinu i podmazao je i očistio, sve podmazao složio i probao spojit opet preko elektronike.

Edited by allenp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo kraja moje a nadam se da će ovo skratiti i nečiju tuđu agoniju!!

Uspio sam popraviti brisač.

 

Evo postupka i treba ga se držati inače može biti posljedica i potrganih kutijica ili tiskanih pločica itd:

1) skinuti brisač sa stakla pa stražnju plastiku sa vrata gepeka ispod koje je motorić brisača, te skinuti tri šerafa koja drže motorić i normalno konektor s motorića ištekati

 

2) sad kad je motorić na stolu odspojiti s njega dvije žice, s vrha osovine gdje je navoj  na koji dolazi brisač, ima jedan seger osigurač, na dnu tj na spoju s plastičnom cijevi kroz koju dolazi osovina:

http://i58.tinypic.com/2dv1kbo.jpg

 

3) skinuti seger i podložnu pločicu ispod njega, skinuti poklopac sa magneti marelli kutije u kojoj je mehanizam brisača, drži se na 4 šerafa, nakon čega treba pažljivo čekićem izbijati osovinu van tj od strane brisača (od strane navoja) prema dolje kroz plastičnu cijev tako da mehanizam s zupčanicima oblika polumjeseca izađe dolje.

http://i62.tinypic.com/2gucoid.jpg

 

 

4) obavezno s wd-40 počistiti tu osovinu i podmazati je masti, kao i cijev iznutra, zupčanike namastiti.

 

5) u kutiji izvaditi bijeli plastični zupčanik ispod kojeg se nalaze 3 klizna kontakta. kontakte provjeriti, poravnati, stisnuti prema dolje tj da budu okomitiji nego jesu da bi bolje prianjali na zupčanikov kontakt. kontakt tj pločicu na zupčaniku očistiti i odmastiti.

http://i60.tinypic.com/2u5rpki.jpg

 

6) skinuti bijelu kutiju s elektroičkom pločicom, jednostavno se pomakom u stranu sklizne s metalnog kućišta, ne drže je nikakvi vijci jedino jedna plastična capica.

http://i62.tinypic.com/aujxab.jpg

 

7) skinuti poklopac s kutije s elektronikom te odlemiti tri lema koji drže tri klizna kontakta van te kutije (ona na koji dolazi zupčanik)

http://i57.tinypic.com/15oi8as.jpg

 

8) sada se pločica može slobodno izvući van bijele kutije, s donje strane pločice je relej na kojem treba počistiti kontakte i provjeriti ima li spoja na njima.

http://i60.tinypic.com/dnoah4.jpg

 

9)Odrezati par mm široku trakicu šmirgl papira i zavući je među kontakte s jedne pa s druge strane releja dok se ne pošmirglaju kako spada. Znači postoje 4 kontakta, na srednjem pomičnom limiću po jedan sa svake strane (dvije točkice koje prianjaju na druga dva kontakta), te na kućištu releja sa svake strane po jedan, kad se relej ne nalazi na naponu kontakt na limiću se naslanja na jednu stranu kućišta na jedan kontakt, a kad se relej uključi onda se limić pomakne na drugu stranu i na drugoj strani dotakne drugi kontakt.

 

nakon što ih se počisti šmiglom, provjeriti vodljivost pištalicom na multimetru, jednu sondu spojiti na kućište releja, drugu na kontakt koji se ispituje, nakon toga ručno prebaciti relej u drugu poziciju i opet multimetrom ispitati ima li kontakt -ovo je vrlo važno jer meni nije imao kontakt u opuštenom položaju i ja sam ručno savinuo limić releja da bude u kontaktu i da pištalica zapišti!!

http://i59.tinypic.com/zy60lx.jpg

 

10) Sada je postupak gotov, relej ispravno radi i kontakti čisti, klizni kontakti presavijeni i čisti, kao i limić na zupčaniku, sve dobro namastiti (ali ne klizne kontakte i limić!!) sastaviti i probati!!!

 

Sretno i puno strpljenja!!!

Edited by allenp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pomagajte...Oprao sam motor i brisaci rade sve vreme(*^__^*) 嘻嘻…… izduvao sam sve dzekove i oni i dalje rade, proverio sam da nije motor pokvasen,ali suv je skroz. Proverio sam sve osigurace i izduvao. Prao sam oko creva intercoolera. Zanima me gde i sta proveravati... U napred hvala na svakoj pomoci( ^_^ )/~~拜拜

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...