Jump to content
FAS Euroauto Goran
oktopod

Fiat Punto mk.2 - tvrdo kvačilo

Recommended Posts

Cesto tvrdo kvacilo moze da ukaze na lamelu koja je pri kraju , znaci verovatno treba da se promeni. Da li se auto trese kada kreces, ne mora svaki put ali s' vremena na vreme, da li slabije vuce? Sve to moze da ukaze na losu lamelu , pa ukoliko imas takve simptome proveri lamelu! ;););)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest 10756

Ja sam promenio komplet set kvacila na Puntu, pa se zeznuh i ne stavih originalni Valeo nego neko smece tipa Mecarm. Auto je cimao na 60-70 km/h kao da ce da nestane goriva, ali pedala kvacila je bila meka. Tresao se ceo kokpit kad bih kretao uzbrdo, a nije proslo ni 200 km od zamene! Prvo jutarnje isparkiravanje je proizvodilo zvukove kao da vozim FAP 13. Posle sam zamenio sa Valeo-m i sve je O.K.

Share this post


Link to post
Share on other sites

problem je u povrsini nalezanja druk lezaja na lepeze korpe,mala povrsina pa se ureze u lepezu narucito za kratko vreme ako drzis nogu na kvacilu u voznji ili na semaforu.zamenom seta kvacila i podmazivanjem viljuske se resava 100%.preporuka valeo i luk je solidan ali losiji od valea

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cesto tvrdo kvacilo moze da ukaze na lamelu koja je pri kraju , znaci verovatno treba da se promeni. Da li se auto trese kada kreces, ne mora svaki put ali s' vremena na vreme, da li slabije vuce? Sve to moze da ukaze na losu lamelu , pa ukoliko imas takve simptome proveri lamelu! ;););)

Tvrdo kvacilo ukazuje na losu korpu ili ako druk lezaj ne naleze na korpu kako treba. Nema veze tvdoca sa lamelom nikakve. Moze da trese zbog lamele, a ne da bude tvrdo.

Proveri ti kod nekoga ko ima isti takav sporting pa uporedi, ako je dosta mekse onda se spremaj za zamenu kompleta kvacila.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proverio sam, na drugovom i još jednom Puntu je isto tako tvrdo, čak mi kažu da je normalno tvrdo za Punta :rant:

Imam set kvačila Valeo, nov stavljen pre 15 hiljada, cilindar kvačila gornji pre 25...

Share this post


Link to post
Share on other sites

U Stilu je kvacilo super meko, isto tako i u novom Puntu. Pre bi rekao da je to neplanirana tvrdoca.

I ja sam probao polovnog Punta, tvrdo je ko da ga je Rus pravio...

Ja sam svojevremeno prskao malo WD 40 u onaj cilindar, i malo se smeksa, a i skripanje se redukuje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

...imam nov auto Z10, pa se kvacilo stvrdlo posle 15.000km, ako se za to vreme mehanicki potrosilo, onda sto bi mu stavljao novo, na svakih godinu dana. Vozim ovo malo tvrdje do kraja...

Na Unu je kvacilo sa sve sajlom meko ko perce, a auto star 10 godina...

Share this post


Link to post
Share on other sites

uopste nije tvrdo kad je sve ok,nakon zamene bude bas meko pa bila sajla ili hidraulicno.moja praksa- trocifren broj zamenjenih setova a vi kako hocete

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest 3597

Ista situacija je na Puntu 1.3 MJ. Kad ceo dan vozim po gradu, počne da me boli koleno, bojim se da ne prođe u hronično. Ista tvrdoća je bila i pre i nakon promene seta kvačila. Stavljen je Valeo.

Kad posle Punta sednem u Caddy-a ili Mazdu, preporodim se zbog mekoće kvačila.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Generalno,tvrdo kvacilo znaci losa korpa i druk lezaj. Nisam nesto puno vozio fiatove automobile,ali meni nije tvrdo kvacilo! Negde na sredini se oseca kao da nesto tupo krcka ali nema nikakvih anomalija, mislim da je to mehanicki na pedali,pogledacu!

Share this post


Link to post
Share on other sites

tvrdo kvacilo je ipak najverovatnije posledica lose korpe.

kad sam menjao setove kvacila znala je da bude razlika izmedju starog i novog i 50% u sili potrebnoj za stskanje pedale. razliciti proizvodjaci rade razlicite tvrdoce...

ima jedna forica koju sam primenio na ladi jer je kvacilo pretvrdo za moj ukus: prateci sistem kvacila od pedale do druk lagera negde u sistemu mora da postoji bar jedna klasisna spiralna opruga. na ladi ima dve. jedna je kod same pedale a druga na menjacu, kod viljuske. namerno sam ih rastegao da budu slabije. pedala je znacajno meksa a sve radi normalno vec 40.000km. ko bas hoce da tera mak na konac moze da nadje i druge opruge iste duzine ali slabije...

inace poenta hidraulike kvacila mi nije jasna, lada ima hidraulicno kvacilo i tvrdo je u pm. ok, ruska izrada je precizna do moga ali sad vidim da kukate i na puntice.

ako crkne cilindar kvacila nece postati tvrda pedala. pocne sve nize da odvaja dok na kraju ne prestane da funkcionise skroz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

cak su jedno vreme bili problemi sa luk setom jer je korpa bila premekana da vrati pedalu kvacila na puntisi 2.u 99% strada korpa zbog druka,lamela obicno je mogla jos da ide

Share this post


Link to post
Share on other sites

zanimljiva tema, nego, kod mene na auto kvacilo je, pa ajde da kazemo tvrdo, meni sasvim odgovara i ne cini mi se tvrdo, volim kada imam otpor na pedali, ali kada predjem iz drugog auta (fabia npr.) jedva da mogu da pritisnem kvacilo do kraja

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest 10734

Ja sam mislio da je na mom Stilu kvačilo sasvim umereno, dok nisam seo u novu Fabiju i kad skoro nisam probio patos kad sam stisnuo kvacilo i shvatio da je ipak tvrdo :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Primetio sam da je kvacilo malko tvrdje pa pretpostavljam da je lamela pri kraju iako ne odvaja na vrhu i ne proklizava, pa me zanima koliko bi jos moglo da gura okvirno ako je uopste to u pitanju?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako je tvrđe pre će biti druk lager ili korpa...

Jel ti trese nekad kad krećeš, pogotovo kad vas je pun auto? Korpa..

Jel pušta neki zvuk dok držiš pritisnuto kvačilo? Druk lager :)

Valeo set za tvoj auto je oko 50 eur i još toliko za ruke okvirno, a kvačilo je, ne bih ja gurao ništa više ako je do njega, prvo proveri sa majstorom da ne bacaš pare džabe, možda je nešto i cilindar kvačila, jel gubiš kočiono ulje?

Više će te izaći ne daj bože šlep služba ako budeš daleko...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav svima.Na autu mi je prilicno trvdo kvacilo a zna i da zatrese prilikom kretanja na malo jacem gasu.

Majstor mi je rekao onako usmeno da treba da se menja set kvacila pa me interesuje sta vi mislite?

Pomenuo je i da neki zamajac moze da se osteti ako se na vreme ne zameni.

Edited by neshaoct
spojena tema

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ponekad, ne stalno u voznji zna se desit prilikom saltanja vece manje brzine kad se proba pritisnut papucu kvacila uopste se nemoze pritisnut vec je potrebno brzo par puta pritiskat dok ne odblokira dal neko zna do cega moze bit ne znam dal sam se dobro izrazio nadam se da cete shvatit sta sam htjeo rec auto je fiat punto mk2 benzin

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najverovatnije je izletela opruga iz lamele.Sta god da je,moras da skidas menjac.

Edited by zoki.pet

Share this post


Link to post
Share on other sites

promjenio oba cilindera zasad sve 10 plus odmah podmayao ispod papucice kvacila grafitnom masti da predupredimo skripu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...