Jump to content
FAS Goran
Guest 321

Fiat Punto mk.2 - lupanje / škripanje / češanje u zadnjem delu

Recommended Posts

Da dodam danasnje novo zapazanje. Kad automobil stoji, kad se pritiska papucica kocnice, cuje se kao da struze o nesto, nije onako besumno kako bi trebalo da bude, a samo cvilenje prestaje istog momenta cim se kocnica pritisne makar 2mm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav svima

posle duzeg vremena se vracam na forum (pod novim imenom jer ono staro nesto ne funkcionise - :()

Pre nekog vremena sam primetio jadnu pojavu pa bih zamolio svakog ko ima ideju sta bi to moglo biti da je iznese (pre nego sto mi u servisu pocnu da isprobavaju sve moguce opcije- :)).

Naime, 2-3 puta mi se desili da u toku voznje cujem cvilenje. Pomislio sam na kais ali verovatno nije s obzirom da nikada ne cvili dok stoji nego najcesce pri manjim brzinama 30-40 km/h, uglavnom pri ubrzanju ili kad pri vecoj brzini pocnem da usporavam (skidajuci nogu sa papucice gasa, bez upotrebe kocnice). Zvuk se ne javlja pri kocenju niti imam ikakvih problema sa kvacilom ili kocnicama, sve deluje u najboljem mogucem redu osim tog zvuka. Kola nisu koriscena nekih nedelju dana, krenuo sam na kraci put, od 50-ak km, nista se nije culo do poslednjih 1-2km. Posle 2-3h, u povratku se nista nije culo.

Inace, u pitanju je Punto 2009, 1.2, presao oko 41000, poslednji servis je radjen pre 4 meseca.

Pozdrav i hvala unapred

Meni se slicno desilo na mom Puntu letos i to bas pred godisnji odmor. Nesto je pocelo da cvili i niko nije mogao da odgonetne sta je. Kvacilo i korpa dobri, skinuti i provereni, kais relativno skoro promenjen (veliki servis)...nema razloga. To me je toliko zivciralo da sam hteo ili da odem u servis pa da rastavimo i sastavimo ako je potrebno ceo auto ili da ga zbog toga prodam. Majstori u servisu i ljudi ovde na forumu su me ubedili da to nije nista opasno (jer bi detaljan pregled koji sam obavio sigurno pokazao nesto) te ja krenuh na put i to dobar. Beograd - Pula, cvileo malo do Novske i posle kroz Ucku i tu je stao. Iz Pule nastavili koz Italiju do Francuske i nazad (oko 1700km) i onda nazad Pula - Bg...vise se nikada nije cuo. Imam bas dobro iskustvo sa Puntom u smislu pouzdanosti i izdrzljivosti ali neki zvukovi jednostavno dolaze i prolaze bez razloga a ja sam panicar i stalno u strahu da ce nesto da otkaze.

Najbolje je da pregledas auto u nekom servisu, ako majstor kaze da je sve ok, veruj mu. Da ima razloga i povoda, uzeo bi ti pare:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

To je glavobolja dok provalis sta je u pitanju, a moze se cuti sve sto imas pozadi i u trapu i u autu. Mogu vrata gepeka da cvile, moze onaj tapacir na njima da se olabavi pa da pravi takav zvuk, rezervni tocak i ono ostalo oko njega, stop svetla ako nisu lepo stegnuta ili ako je neki kabal zakacen kad su skidana pa landara, tapaciri, zvucnici, daska, naslon sedista(sto je kod mene bilo u pitanju), amortizeri, sajle rucne, silen blokovi a i mozda je nesto sto si zaboravio u gepeku :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam danas promenio sam zadnje amortizere i otvarao dobose da vidim paknove unutra i sve je bilo ok u dobosima,osim sto su korodirali.Paknove cu svakako da menjanjam jer sam kupio nove,a skripanje i lupkanje mi je prestalo cim sam zamenio amortizere i ocistio desni dobos od korozije unutra.Zadnjii amortizer kad sam ga skinuo bilo je malo ulja po njemu iako je gasni,ali kad ga sabijem rucno cujem udaranje kao metal o metal i ne vraca se sam kao novi amortizer.Dok kod novog amortizera se necuje nista kod sabijanja i vracanja.Kad ga sabijete on se polako vraca sam u prvobitni polozaj.A sto se zamene tice,greota dati pare majstoru za ovu operaciju.Ko ima znanja i alata bukvalno 10 minuta po tocku.Toliko je meni trebalo vazdusnim pistoljem da ih zamenim

Share this post


Link to post
Share on other sites

U sredu sam primetio da mi nešto cvrkuće oko zadnjeg desnog točka, amortizeri su odlični, ali sumnjam na silen blokove, a koliko sam iščitao temu, najčešće su oni u pitanju. Bio mi je otvoren prozor i čujem to na neravnom putu i pomislio sam da nije zadnja klupa, da ne škripi ona, ali kada zatvorim prozor zvuk nestaje, što mi govori da se čuje spolja, tako da ću ovih dana da posetim majstora da proveri to, pa prvom posetom AP Sportu da ih pazarim. Amorti nisu sigurno, oni su mi odlični..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam razmišljao o njima, ali su pritegnute dobro, još dotegnute vezicama, i to samo zadnji desni se čuje... pokušaću da skinem danas jednu pa da obrnem krug bez nje, mada je prva moja pomisao još u vožnji bila da je silen, mada videću..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nema veze ako je dobro pritegnuta, pogledaj da se plastika od ratkapne negde ne naslanja na gumu pa da ne zvace u toku voznje ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stavio sam prosle nedelje letnji komplet guma (koristim ih vec trecu sezonu) i od tada se pri skretanju u desno cuje neko cesanje, kao da guma kaci za nesto.

 

Skinuo sam zadnji tocak da pogledam vidi li se nesto - ona metalna zabica sto drzi neko crevo nije podvucena pod metalnu plocicu

 

20130513_115807a.jpg

 

20130513_115824a.jpg

 

Pretpostavljam da majstor nije vratio kad je radio kocnice, posto je ta zabica otkacena i na drugom zadnjem tocku. Probam ja da sam podvucem, popustim sraf na toj plocici kad on puce! Sav je bio zapeko, i ostade parce u onoj rupi. Zna li neko je l strasno ako ostane tako? Ne znam kako bih ga izvadio..

 

20130513_115824a.jpg

 

 

Prvo pitanje, moze li to da bude uzrok cesanja, s obzirom da se cuje samo kad skrecem desno, a otkacena su oba ta drzaca creva?

 

Sledeci momenat - to crevo je izgleda osteceno, vidi se kao neka pukotina i fleka ispod te pukotine. Je l to crevo od nekog ulja ili sta?

 

20130513_115908a.jpg

Edited by Dusco

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skini točak, slobodno pogledaj gde to crevo ulazi u doboš pozadi... 

Proveri nivo tečnosti za kočnice, ako fali, eto ti još jedan dokaz da je ulje za kočnice u pitanju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, i to zato jer ovaj metalni drzac nije bio zakacen.. To se verovatno i culo kad skrecem. S obzirom da je pukao ovaj sraf od plocice za koju se zakaci drzac creva, imas li ideju cime bih mogao da pricvrstim sajlu da ne landara i kaci tocak?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala Gorane, uradicu to sutra pa se javljam. Mada verujem da je to - to

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pricvrstio sam danas ovo crevo od rucne, sa po dve vezice, sad nema kud da mrdne. Da sve bude kompletno testirao sam danas ostro skretanje sa kocenjem, bez kocenja, nista se vise ne cuje. Dakle i konacno, problem je bio u sajli rucne koja nije bila pricvrscena pa je kacila gumu. Gorane hvala jos jednom, resio si mi problem u dve recenice  :thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ljudi, kupio sam zadnje silen blokove i po onom katalogu iz prodavnice radnica mi je prvo dala 4 tj 2 vrste po 2, dok je ona tamo pakovala u kesu ja bacim pogled na knjigu i vidim da pored njih pise Punto 1, a ispod gde su samo 2 ista komada pise Punto 2 i pitam je ... pogleda ona malo bolje, obavi poziv i da mi samo ta 2 ... koji kostaju negde oko 2600 dinara, dok su ovi prvi bili 3200 ... sad cekam da drugar nadje malo slobodnog vremena da mi zameni to, pa me interesuje da li pozadi treba jos nesto da se menja ili samo to da bi se uklonilo ono lupkanje ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ima li koga  :welcome:

 

meni silen blokovi jos stoje u gepeku jer je problem sto drugar ne zna da li mu je potrebna presa da bi nove silen blokove postavio na mesto ... ako neko moze da pomogne neka kaze nije u redu da cutite  :question:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Punto_z_v.png

Puntoz_v_1.png

 

Beli brate :D , ocekivao sam da se javi neki strucnjak za Puntisu al' ... :D

Po ovome vidis gde ,sta i kako. Ne bi trebalo da bude komplikacija jer nema tu sta jos da se pokvari ! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav svima . Posle zamene amortizera i silen blokova i dalje lupka nesto kad udarim u rupu . vadio sam sedista skidao zadnji lonac i dalje nesto lupka . Da li je neko imao slican problem i da li neko zna resenje ? Unapred hvala 

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imao sam ja te gremline pozadi i promenio amotizere,silen blokove,kad ono cev zadnjeg lonca udara o gredu pozadi...Bio previse nabijen.Uzmi otvori gepek i lezi ispod njega a neko neka ga klacka bas muski onako gore-dole i nacices sta je.Tako sam i ja i video sta je..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav..

 

Imam problema sa skripom u zadnjem delu auta. Pretpostavljam da je nesto oko zadnje klupe, ali ne mogu da nadjem problem. Raspitivao sam se i niko ne zna o cemu se radi. Ono sto sam primetio je da se ta skripa cuje samo kada nema nikoga pozadi, a dok neko sedi ili se stavi nesto teze pozadi ona nestaje. Primera radi, takodje kada oborim naslon zadnje klupe skripa se ne cuje. Inace cuje se vise kada vozim preko neravnina, a po ravnim ulicama manje, Zvuk je bukvalno nalik pilicima ili kvockama u gepeku i vrlo je iritirajuc !!! :o:D :D :D

Da li je neko imao slicnih problema jer sam podmazivao i pritezao i sta sve nisam radio i ne mogu da sredim to?
 

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

pozdrav svima...

 

nedavno sam postao  clan foruma, nisam imao nesto specijalno da pitan osim da stavim slicicu auta, ali evo posle mesec dana se javljaju neki problemcici koje nisam bas ocekivao tako brzo sobzirom koliko sam platio puntisu i posle ubedjianja vlasnika da nema sta da se ulaze u isti, a coveka poznajem preko kolege tako da  opet imam neke bolje potvrde da je auto sasvim lepo mazen i pazen...

 

naime, desava se nesto u zadnjem trapu, nebih pisao ovo da nedavim pre citanja svih postova, ali ni u jednom nisam nasao moj broblem

 

desava se sledece: nebitno je da li se neko vozi pozadi ili ne tj da li je auto opterecen ili ne preko i najmanje neravnine se cuje bukvalno BOOOMMM i kad prodjem dalje nista, nema skripanja, ljuljanja, lupkanja svae do sledece neravnine pa opet BOOMMM, kao recimo, lupam, da auspuh udari u auto, ali zamislite tu besmislicu da je to, a ja se brukam na forumu, ali stvarno ne znam sta da pomislim.

 

 

da li je neko imao takvo iskustvo, i ako jeste bio bih zahvalan na odgovoru sta raditi... :unworthy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Druze, koliko vidim, auto ti je 98godiste, znaci ne moze biti bez ulaganja...nebitno da li je wv, fiat, alfa, reno, pezo...

Oko problema ne znam da ti pomognem, ali moze biti neka sitnica...najbolje da pogleda majstor...

Edited by Marko-Topola

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...