Jump to content
FAS Goran
MilosLB

Fiat Bravo / Brava - propada pedala kočnice

Recommended Posts

Počelo je pre 3 meseca,pedala za kočnicu mi propada kada stojim u mestu,ne skroz do kraja,ali blizu je.Bio sam kod 3 mehaničara i iskreno mi je muka više od njih.Prvi mi kaze da to mora tako,uvek propada,tako da sam ga odmah preskočio i otišao kod drugog,da bi auto bio 2 dana kod njega i on je ustanovio da mi se zapušilo prednje desno kočiono crevo.Odem kupim oba,zamene,sipaju novo ulje,auto ide extra 4 dana,da bi opet počeo da zeza.

dodje na redu treći majstor,pogleda,gurne prst u čantricu za kočiono ulje kad ono puno mulja,da,to je to reče majstor i skine je,opere,ispusti vazdu na sva četiri točka,uze pare i tako ti ja vozim 2 dana,kad opet isto.Drugari,jel imao neko sličnih problema ili možda zna rešenje za moj problem?Inače,ne gubim ulje,ma ni kap i zamenjeni su diskovi i pločice pre 3500km i još su dobri.Neko mi reče da je možda u cilindru otišla neka gumica i da tu pušta ulje,tj. ne drži pritisak.A,da,u pitanju je fiat brava 1.4. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa meni to liči kao glavni kočioni cilindar... meni se slično dešavalo (ne na Bravi nego na drugom autu) i posle određenog vremena je kočnica propala potpuno i ostao sam bez kočnoca pri nekih 120km/h srećom bez posledica, ali upravo je u tome nešto bio problem... prvo je pomalo probijao i pomalo propadao, da bi u datom momentu propao potpuno...

Meni se to manifestovalo tako što se pojavilo malo ulje na cilindru, ali mi tada majstor reče da to uopšte ne mora da bude slučaj...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idi do TIM-a,zamena glavnog kocionog cilindra,klasika.Pedala najvise propada kad je slabiji pritisak noge na pedalu kroz vreme drzanja.Kad odu gumice pocnu da pustaju ulje kroz sistem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
pa nisam te bas razumeo,kazes da ti ne gubi ulje ili ti gubi ulje?

Ne gubi ni gram.Znam o cemu pricas,ja sam se lose izrazio,u samom sistemu negde propusta ulje,unatar cilindra,kazu mi da treba da se skine glavni kocioni i da se vidi da li na nekoj od gumica pusta.Majstor je pogledao glavni i nigde ne pokazuje da pusta ulje.Sta sad,skupicu lovu,machinu garazirati i da se skroz pregleda sistem za kocenje,da i ja ne bih ostao bez kocnica.Hvala puno sto ste mi izasli u susret.Videcemo se na sledecem okupljanju,na ovo nisam mogao da stignem.Pozz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa to sam ti i rekao u postu iznad,propusta ulje kroz gumice,a ne napolje.Zato gubi pritisak.I sto slabije kocis to brze propada pedala.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve sam ugovorio sa majstorom,idem da kupim glavni kocioni i da ne razmisljam o tome vise.Hvala na odvojenom vremenu.Pozz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav drugari :) vidim da sam pogodio temu, jer mi se isto upravo to dešava od sinoc ali uz ovo propadanje papučice meni se čuje i neki zvuk nalik žuborenju, škripkanju, iskreno ne mogu da ga definišem najbolje, ali je najveća briga što se taj zvuk gubi sa pritiskom papučice kočnice. Stao sam usput na Umki kod Bojana koji radi mehaniku i prodaju Fiat delova i koji je probao 10ak puta i bio u čudu jer to nije imao u praksi do sada.. a zvuk dolazi iz pravca boce za kočiono ulje, ili ispod, pojma nemam više... Ulje je na maximumu, sto znači da je problem kočioni cilindar ali kojiko se ja razumem u mehaniku, on ne bi mogao da proizvodi nikakav zvuk... ili se varam? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plocice na levom tocku su mi se potrosile totalno pa sam kupio danas nove i zamenio na oba tocka.

Diskove nisam obradjivao a na hidraulicnom sistemu nisam nista dirao, samo skinuo komplet celjusti, sabio stegom klip unutra, stavio nove i vratio nazad.Ali sad kocnicu skoro i da nemam, kad je auto ugasen mogu da je pritisnem negde do pola prvi put(vise nego pre ali podnosljivo), kad nadrukam par puta hvata odmah na pocetku kako bi i trebalo, ali kad je auto upaljen propadne skoro do patosa prvi put, a kad se nadruka malo se podigne i to je to....a sto se kocenja tice recimo da moram da se oduprem o sediste i pritisnem kao konj da bi prednji tockovi proklizali na zemljanom putu, znaci uzas, dok je sa starim sve bilo perfektno, na levom su bile do metala potrosene pa je opet ukopavao i papucica je bila tvrda.

 

Ja razmisljam o vazduhu u sistemu, ali mi nije jasno gde i kako je mogao da udje kad nista u tom delu nisam dirao, jedino ako se uvuko pored klipova, ali bih onda valjda primetio da su izleteli ili bi se bar pojavilo malo ulja i slicno...

 

Ee da, i nekako se sporije vraca kad se pritisne, sad ne znam da li mi se to cini jer jednostavno ima vise hoda, mada mislim da nije vec da je stvarno nekako troma.

 

Pa ima li neko ideju sta mu je? Auto je ovako nesiguran, po meni uopste nije za voznju, da mi zatreba da naglo zakocim...sanse nema....

 

Evo cisto onako slika starih i novih plocica:

20150324_175120_1.jpg

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

To nije problem, svakako sam planirao da probam sutra ali mi nije jasno kakve veze to ima sa plocicama, tj kako je vazduh mogao da udje...

Edited by Milos1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam skoro imao isti slucaj i kod prvih par  kocenja isto kao sto kazes,kao da ne koci nikako.

Drugar koji je to radio kaze da ne brinem da ce to doci na svoje i tako je i bilo,posle par dana je sve doslo na svoje.

Kada se sabija klip udje malo vazduha pa treba vremena da se sam "ozraci" a i plocice kad su nove moze da bude da im treba i do par stotina kilometara da lepo nalegnu na povrsinu diska koji nije idealno ravan.

Ovo zavisi i od materijala od koga su plocice,mekse ili tvrdje.

Ako ozracis sistem bice bolje ali ne ocekuj bas odmah da koci kao zmaj dok ne nalegnu plocice.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dakle trebalo bi da se izluftira i sam ako ga vozim ovako par dana?

Ako ne onda jos jedno pitanje, da li da luftiram dok je auto upaljen ili ugasen(zbog servo kocnice ako je za to uopste i bitno)?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dok budes eliminisao vazdih iz sistema (da ne kazemo "oDzračivao" isti prati i nivo kocionog ulja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kuda može vazduh da uđe ?

Pre će ulje da iscuri pod pritiskom nego vazduh da se tu uglavi.

Proveri da nije neko crevo usukano, naprslo i slično ili dok pločice nalegnu na neravne diskove.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisu nalegle pločice sigurno! Od kanala na diskovima pločice možda ne naležu ni 30% svojom površinom. Za par dana će se polako podići pedala...opušteno!

Share this post


Link to post
Share on other sites

I meni je odmah posle zamene jedva kocio, na to me je i mastor Miki iz TIMa upozorio, da se ne zalecem dok plocice ne nalegnu, ubrzo je sve leglo na svoje mesto i ukopavao je kao zmaj. Ali meni pedala nije bila na patosu, imala je visinu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bas tako, kakve veze ima sto plocie nisu nalegle sa tim sto njemu propada papucia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa to i meni cudno, meni je pedala bila na patosu samo posle pucanja creva i povlacenja vazduha u sistem. Ispustanjem ulja slobodnim padom, od tocka do tocka, i dolivanjem u sud, isterao sam vazduh napolje i vratio visinu pedale. Nisam imao nikoga da druka pedalu pa sam slobodnim padom to radio. Tako da ja isto tipujem da je vazduh nekako usao u creva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma nije ni kod mene bas na patosu, ali kazem skoro, dosta ispod polovine hoda kad je auto upaljen...

 

Moguce je onda da jednostavno nisu legle pa ih prvo pribije lepo uz disk sto se manifestuje kao prazan hod pa tek onda lepo zalepi, bas onako kao da je papucica nekako elasticnija nego pre, nije da dodje do neke tacke i da se odatle tesko pritiska nego ako se napregnem moze jos dosta vise da se pritisne ako me razumete o cemu pricam...

 

Probacu ipak da ga par dana vozim ovako pa ako ne legne da luftiram onda, jer kako Ivan rece pre ce ulje da iscuri nego vazduh udje.

 

Hvala puno svima na pomoci, javicu da li se stanje popravilo :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Popravlja se vec situacija, koci mnogo bolje i papucica je vec tvrdja, ne kao pre ali mnogo bolje, moze sad normalno da se vozi, hoce da ukopa i na asfaltu kad se jace pritisne itd, mislim da ce doci to samo na svoje mesto...

 

Nego, da li je moguce da amortizer blokira?Otkako sam zamenio plocice prednja leva strana ne mrda, ko da imam krutu vezu umesto opruge i amortizera, svaku neravninu oseca a preko lezeceg policajca se nakrivi prednji deo ceo jer desna strana radi...a imam osecaj kao da sam presao preko nekog ivicnjaka...ovako inace drzi pravac u voznji, nista tu nisam dirao, nisam mogao to da postignem i da sam hteo, kad probam da pritisnem auto ne mrda, ko da je zakovan u tom polozaju a opruga nije pukla koliko vidim i visina je ok pa mi jedino pada na pamet da je mozda amortizer nekako blokirao posto je bio podignut neka 2 sata, da li je to moguce?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sad kad je leglo cepaj na temu sa amortizerima i sličnom tematikom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa jedino da otvorim novu jer ne nalazim nista sa slicnim problemom :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...