Jump to content
FAS Goran
raligno

Reparacija boje i poliranje

Recommended Posts

Uzecu verovatno neku, sredicu one ogrebotine oko brava i probacu na braniku sto imam jednu povecu ogrebotinu kad me neko ocesao na parkingu. Isti slucaj kao ove ogrebotine, kad je mokro ne vidi se, cim se osusi eto ga :) Ima negde gde se oseca i na dodir, to ce verovatno i da ostane, ali veci deo ogrebotine se ne oseca... Tu i da zase*em nece da bude steta :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoću sutra da uzmem Farecla pastu za poliranje i mleko/vosak G10, naravno i neku kvalitetnu krpu za finiširanje kao i sunđer za nanošenje paste...

E sad šta me interesuje... pošto nemam neka velika oštećenja po laku - uglavnom su to sitne, plitke ogrebotine i senke što od pranja ranijih što od noktiju oko kvaka itd. preskočio bih onu grubu pastu već bih uzeo nešto finije za takvu vrstu oštećenja. Koja je da kažem finija pasta G3 ili G6? Hvala!

Share this post


Link to post
Share on other sites

What is the difference between G3, G6 and G10?

A. G3 both paste and liquid, and G6 are first-stage cutting compounds, this means they have an aggressive cut to remove surface defects and abrasive sanding marks. The difference between these products is that G3 Paste is designed for use on Medium Solids paint systems; G3 Liquid on High Solids; and G6 Paste on very aged paints.

G10 is a second-stage finishing compound; it has much finer abrasive compound designed to remove very light scratches, swirl marks and fading, and provide a high gloss finish.

These products will all work on scratches as long as they haven't penetrated through to the primer layer.

Koliko se iz ovoga da zaključiti ja ni nemam pptrebu za kupovinom ičeg drugog sem G10 i nekog adekvatnog sunđera i krpe za tu pastu.

Možda još nekom pomogne...

Share this post


Link to post
Share on other sites
 

te oznake su ti inace finoca paste, kao sto su ti i vodobrusne smirgle oznacene oznakama recimo 1000,2000,3000,6000, tako su i te paste oznacene po strukturi paste, kod farecle je g3 grupa,koja sluzi za uklanjanje dubljih ogrebotina ili posle "peglanja" laka ako je to potrebno (sve zavisi od ostecenja ili dubine ogrebotine), a posle toga idu sve finije, g6,g10, g12... Farecla moze i na mokro da se polira,dok kod ostalih, recimo 3M, ide samo na suvo, finije paste sluze samo za finisiranje i za "glancanje" tj uklanjanje riseva i tragova (holograma) nastalih koristenjem grubljih pasti ili vodobrusnih smirgli. kao i sundjeri,koji takodje se razlikuju,tvrdi,meksi itd. Ali za sve te egzibicije je potrebna i pouzdana masina,rucno poliranje moze da bude efikasno jedino za neke sitnije ogrebotine,a ne poliranje celog elementa ili auta... Kod 3M programa ne mozes pogresiti sa izborom pasta i sundjera, jer svaka pasta ima svoj sundjer predvidjen za nju

Edited by Nino.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala za info! Ja baš mislio ručno da se zanimam kad budem imao vremena. Polirku nemam i ne bih je kupovao jer koiko sam upućen sa njom je realno uraditi 3~4~5 puta komplet auto i upropastiti/otanjiti ili skinuti lak, naročito ako si nestručan kao ja!

Za ručno poliranje/voskiranje kažu da je to daleko duži (brojčano) period. Ne očekujem da otklonim neka oštećenja koja su dublja već bukvalno sitne senke da ih tako nazovem od krpa, sunđera (koje inače ne koristim ali neko pre mene jeste), noktiju....

Zato bih uzeo ovu najfiniju g10 i polako.

Misliš da neću imati efekat ili da ću nešto zahebati ako budem ručno radio ili..?

Share this post


Link to post
Share on other sites
 

Voskiranje i poliranje nije isto, to su dve razlicite stvari, ako ces samo voskirati auto sa nekim voskom, to je vec nesto drugo. Voskiranje se radi rucno ali polirati auto ceo rucno i da to bude dobro,opet zavisi od stanja laka ali je skoro pa neizvodljivo. Masinom se lak moze probiti ali za to treba dugo drzati masinu na jednom mestu,pod velikim brojem obrtaja i sa najgrubljim sundjerom i pastom. ukoliko se radi redovno,i nema veliki pritisak,pod uslovom da je lak dobar, (da nije prethodno auto farbao neki "moler" ) ne mora se bojati da ce se probiti lak. Znam na sta mislis i te sitne tragove sto hoces da skines se radi sa finim sundjerom i finom pastom, moze g10, 12 ili od 3m antihologram ili zutim cepom,ili uzmes menzernu fg400, ako budes krenuo rucno,ne mozes nista upropastiti ne boj se

Share this post


Link to post
Share on other sites

+1

Ne možeš ništa zeznuti ali da bi stekao osećaj probaš prvo polako, i to na manje vidljivim delovima... Ja sam pre godinu dana starog očevog Yuga čak polirao Arf-om - za ribanje po kuhinji, pa mu nije ništa falilo i dobio sam odlične rezultate... naravno, farba je pre toga bila toliko matirana i zamazana korozijom koja je curila sa zarđanog krovnog nosača da je to bilo strašno... Nisam hteo da za Yuga starog 23 godine kupujem polir pastu skuplju nego ceo auto, pa sam probao bilo čime i ostao zadovoljan - vratio mu se stari sjaj...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala ljudi... uzeo sam danas Farecla G10 i neku ultra finu finish krpu za glancanje pa ću kad budem imao vremena da se polako zanimam. 

Još dva pitanja..kojim sunđerom ili čime već da nanosim pastu odnosno da poliram (nije bilo da se uzme u Ehom-u nijedan sem onog za mašinu) i da li nakon ove paste odraditi i voskiranje ili nije protrebno?

Opet hvala!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pošto imam ovakvu mašinu vidim da će da padne kupovina 3M plavog sunđera ugradnja reostata za obaranje obrtaja i onda vežba na Doblu.

Screenshot_2015_04_07_18_20_32.jpg

Kvalitetnija je ova brusilica od ovih no name polirki od par hiljada dinara.....

Edited by Markobgd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemoj samo preterivati sa pritiskanjem, bez obzira na niske obrtaje i odmaraj povremeno masinu i sebe, da ti ne padne koncentracija...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Baci pogleda na Detailing forum Srbija. Kplega Rele je administrator tamo. Pravo mesto za tebe i tvoje nedoumice :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam ni mislio da pritiskam pošto je sama mašina prilično teška. Samo bih je pustio svojom težinom da radi posao.

Biće neka sličica radova nadam se...

Ako zahebem nešto iće hauba na farbanje kod Dache u kliniku

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne igraj se sa masinom - u tvom slucaju brusilicom :D raspitaj se lepo rekoh ti gde. Mozes da sj.lak kao nista. I na to tvoje blago i pazljivo cackanje vrlo moguce da ces napraviti holograme :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
 

Ne sto ce napraviti holograme, ukoliko pokusas da poliras brusilicom vrlo verovatno da ces spaliti boju... Brusilica izgleda samo na oko slicno kao polirka, ali nema regulator broja obrtaja i vrti se na mnogo vecim obrtajuma nego masina za poliranje, kod polirke zavisi od marke i kvaliteta (da li je rotaciona ili dual-action, kod ove druge ide na oscilacije ne obrtaje) ima regulator kojim biras na koliko da radi,obicno od 600-3000, 3500o/min, na nizim obrtajima razgradjujes pastu,kasnije dizes obrtaje da bi se uklanjale sitnije imperfekcije u laku (za metalik boju ) ili obicnu. fleks to nema,slepice pastu za karoseriju,i posle ces je dosta tesko skinuti,a da ne spominjem da sa fleksom,mozes probiti lak,a posle toga jedino resenje je farbanje... (da li citavog elementa ili samo senka zavisi od mesta na kome probijes). ako vec mislis masinski,uzmi neku polirku, i polako, prvo nizi obrtaju, zatim ih polako podizes,pritisak u zavisnosti od stanja laka,i ogrebotina prilagodi,ali to sam moras steci osecaj... Brusilica sto si spomenuo, NE nikako ! to ti je barem moj savet , zbog velikog broja obrtaja,verovatno bi se i sudjer raspao cim bi zakacio malo neku ivicu,a boja bi isto letela dole :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Mićo:Ću da bacim pogled...

 

@Nino:

ugradnja reostata za obaranje obrtaja i onda vežba na Doblu.

Ma zato sam i napisao ugradnja reostat gde bih bio u mogućnosti da kontrolišem obrtaje od maltene 0 pa nagore a naročit akcenat je vežba na Doblu za čiju me boju da izvineš baš zabole jer je jadničak matirao da dalje nemože! :smoke:

Ako vidim da nema vajde od toga ručno lagano kao što sam i planirao.... ako se i odlučim da probam na Delti biće prvo na nekom diskretnom delu pa ako bude dobro onda se upustim dalje u zahebanciju.

Edited by Markobgd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uzmi ti ovu dual action ( rotira i pomera glavu) Ona je najbolja za te stvari, za pocetnike pogotovo. Na doblu vrlo verovatno ces skidati boju sa ivica :)

Predji ga rucno Cif-om i izvoskiraj i bice extra :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo pik oko reostata...najprostija varijanta od 5min posla čisto da se pokaže da može. U opticaju ima raznih mogućnosti, od ove nema prostije...

Ova brusilica mala je inače na 11000o/min ona velika o kojoj pričam je 6~6500o/min. Reostat....:

Dual je ok naravno ali na snimcima na YT od profi majstora ja ne videh ni jednu...sve su običnog tipa...

Ponavljam proba, igranje i vežba na Doblu, nakon toga može i na Lybri da se vidi kako ide na metalik a onda eventualno na Delti.

Na haubi imam nekoliko dubljih ogrebotina (neke su od ranije, neke mi je nako napravio ključem ili čime god ) za njih znam da ne mogu da izvučem jer su do podloge ali sam rad da probam da rešim ove od nepažnje prilikom pranja auta i ostalih gluposti. Kakav sam na posletku ću oterati na farbanje haube kad mi do qurči...e dok do toga ne dođe malo ću da se igram:-D

Share this post


Link to post
Share on other sites

evo dual action masine, rupes bigfoot :)

 

Edited by Nino.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doooobra naravno!:-)

Evo par koje sam ja gledao.....

Farecla G3 Buffing Video:

Farécla

G10 Polishing Tutorial:

Farécla G12 Fine Cut Compound Video Tutorial (AGM-PF):

Sve su obične, ne kažem da su bolje ali očigledno više nego dovoljne...

Share this post


Link to post
Share on other sites
 

Dovoljne su obicne,ali je sa dual action lakse raditi i jednostavnije, manje moras paziti da ne ostavi holograme nego obicna :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav drugari. Fiat punto classic 2009, ogrebotina dugacka 80 cm od kljuca, da li je resivo? Vidim,mnogi od vas se razumeju u sve ovo,ja ne bas, iako volim automobile. Sta ciniti? Na slici se vidi da je na jednom mestu bas duboko,imam strah da ne dodje do korozije. A ne farba mi se cela hauba.  Preporuka,cena? nadam se da sam uspeo da postavim slike

DSCN0158.jpg

 

DSCN0157.jpg

 

DSCN0159.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nema ti spasa, ovo se ne moze popraviti da se ne vidi bez farbanja.

Ne vidi se dobro - da li se vidi metal? Ako se ne vidi, vec je samo osnovna farba nece korodirati, pa ne moras farbati ako ti izgled nije bitan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Možda je off za ovu temu ali čime najlakše da skinem tragove boje od šlepera koji me je zveknuo?

Narandžasta boja sa njegovog branika. Pokušao alkoholom i neće.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...