danijel55 700 Posted April 13, 2020 (edited) Polirao sam sa 3m srednjon pastom, pa posle ultra finom. I crnu i crvenu boju, ispalo je swirl free i na nissanu se dosta ogrebotina skinulo, al duboki risevi naravno ne. Ipak auto nema, zastitne lajsne. Sad zanima me posto 3m vazi za lošije paste, koju za ubuduce koristiti? Edited April 13, 2020 by danijel55 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dule 021 660 Posted April 13, 2020 Ko kaze da spada u losije? Ja za te dublje korisitm smirglu 2500-3000 i Fareclu 3G koja se kvasi i radi solidno posao mada najbolja gruba pasta mi je bila Upol 333 ali ne mogu vise nigde da je nadjem. Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7732 Posted April 13, 2020 Ja sam napisao. Ne iz mog licnog iskustva nego od ljudi koji se time bave. Ne da su lose nego da ima dosta boljih.Послато са SM-J330F помоћу Тапатока Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dule 021 660 Posted April 13, 2020 Problem je sto se ti ljudi koji se tim bave ne bave iskljucivo poliranjem nego i prodajom tih polir pasta. To je nesto sto sam ja primetio i onda automatski paste neke ne valjaju jer su bolje te sto oni prodaju. Ja evo bez crnog cepa 3M ne mogu da ispoliram auto na kraju tj da ga finisiram da bude bez holograma. Po meni je mnogo vazan sundjer cak vazniji od paste. Quote Share this post Link to post Share on other sites
danijel55 700 Posted April 13, 2020 Ja sam zavrsni sloj ultra finom ,plavi cep. Mico ako znas neku pastu za preporuku dobro dosla je. Eto rezultata n crnoj boji. Bez dobrog sudnjera nema nista Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7732 Posted April 13, 2020 Ne bavim se time . Pratim to po malo, volim detailing generalno ali nije mi to proslo kroz ruke sto bi se reklo pa sada da kazem ovo je bolje od onog. I ono sto sam napisao za 3m je iz tudjih iskustava. Sta znam, raspitaj se malo kod strucnjaka, baci pogled na Megiuar's , Chemical guys pa ces da udjes u pricu verovatno Послато са SM-J330F помоћу Тапатока Quote Share this post Link to post Share on other sites
danijel55 700 Posted April 13, 2020 Ja cisto radi svojih potreba,jednom godisnje prepoliram kola i ako nesto zatreba ovako Ne bih se bavio profi time,cisto ono hobi.Kad imam vremena i da ne bi cekao nekog drugog. Quote Share this post Link to post Share on other sites
biciklista 3 Posted April 24, 2020 (edited) Zdravo svima, Već duže vreme planiram da kupim polir mašinu, ali ne znam šta da izabrem, ne znam koje mašine su dobre i na šta treba da obratim pažnju. Budžet mi je do nekih 100 evra, jel može neko da me posavetuje šta da uzmem? Može i novo i polovno, najbolje preko kupujem prodajem Hvala Edited April 24, 2020 by neshaoct pismo Foruma Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dule 021 660 Posted April 24, 2020 Iz mog ugla gledanja mnogo su vazniji sundjeri i paste. Ove DA masine sam probao ali meni ne lze a holograme izbegnem sa najmanjom brzinom na obicnoj masini. E sad neko ce reci ovako a neko onako. Imam neku nemacku polirku koja evo radi 10 ako ne i vise godina i stucnula nije. Po meni gledaj samo polirke sa potenciometrom a ne one sa digitalnim ekranom i tasterima za plus minus. Moja je veca polirka ali zato i ima snage dok te manje mogu imati snagu ali su onda i skuplje od para koje planiras da izdvojis. Quote Share this post Link to post Share on other sites
francuz69 995 Posted April 24, 2020 Slazem se, masina sa potenciometrom. Dual Action je generalno bolja ali ne srazmerno razlici u ceni izmedju obicne i DA. Ja recimo koristim nesto slicno kao Dule, i to neki Woby-ev Womax. Vec 3-4 godine ju arcim i to za sve i svasta, ne samo poliranje i radi ko zmaj. Jedino je problem kod tih vecih sto su teske, pa nisu za profi upotrebu samo zbog celodnevnog rada i otpadanja ruku. Za hoby i weekend warrior varijantu perfektna. Kostala je oko 6-7000 dindzosa. Quote Share this post Link to post Share on other sites
biciklista 3 Posted April 24, 2020 (edited) Hvala na odgvorima. Niko ne spominje polirke sa ekscentrom, to izgleda da nije toliko važno? Ja sam baš pre neki dan u vobiji gledao polirke i deluju mi nekako ne kvlitetno, ali šta znam Ok znači bitno je da uzmem sa potenciometrom, taman ću preko vikenda da se angažujem da naručim sve što treba pa od nedelje da krenem u sigranje Edited April 24, 2020 by neshaoct pismo Foruma Quote Share this post Link to post Share on other sites
danijel55 700 Posted April 24, 2020 Ja sam sebi ovu porucio:einhell 1100/2e čitao sam na jednom forumu, lik je nju pohvalio od hobi alata. Sundjer sam porucio od rupesa dva komada, srednji i najfiniji. @Dule 021 jel peres auto glinom pre poliranja? Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7732 Posted April 24, 2020 (edited) Neko je skoro pitao, da li sme nitro razredjivacem da skine neku fleku. Evo ja sam danas skidao, veliku, nisam imao sta da izgubim jednostavno. Skinulo se lako i bez ostecenja boje. Fleka je bila od bumper spreja. Treba uzeti u obzir da nije metalik boja mada ima laka i da je fleka bila taze. Edited April 24, 2020 by neshaoct prebacio sliku na FLCS server Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dule 021 660 Posted April 24, 2020 (edited) @danijel55 Nisam jos nikad koristio glinu. Nekako ne vidim logiku da skidam nesto posle cega cu da prodjem polir masinom. Ako ima nesto sto zaista ne moze da se skine onda to uradim sa vodenom smirglom 3000 pa ispoliram. Mozda i gresim ali svodi mi se sve na to. Upravo dam savetovati da polirmasina nema te plus minus tastere i displej a zasto? Pa zato sto sve profi masine imaju potenciometar tj tockic s kojim stelujes brzinu i daleko je lakse raditi sa potenciometrom. Drugar je imao takvu digitalnu pa mu je crkao taster od silnog drukanja i onda joj nije nogao nista a potenciometar radi i radi i radi... @MS PK Ja drvim na forumima vec vise od decenije da sam potrosio ko zna koliko stotina litara za skidanje razniraznih farbi i ostecenja od drugih automobila sa nitrom i da nikad nisam ni na jednom ostetio lak u bilo kojoj da je izvedbi. Posle se samo ispolira to mesto i bude kao ostatak. @biciklista Kako niko nije spomenuo polirke sa ekscentrom? I ja i @francuz69 smo ih spomenuli a to su DA masine tj Dual Action. Edited April 24, 2020 by neshaoct popravio tagove Quote Share this post Link to post Share on other sites
biciklista 3 Posted April 24, 2020 (edited) Aha ok. Nisam znao da se tako zovu 3 hours ago, danijel55 said: Ja sam sebi ovu porucio:einhell 1100/2e čitao sam na jednom forumu, lik je nju pohvalio od hobi alata. Sundjer sam porucio od rupesa dva komada, srednji i najfiniji. Jel to ova? Кoliko vidim ta ima dig. podešavanje brzine. Edited April 24, 2020 by neshaoct pismo Foruma / prebacio sliku na FLCS server Quote Share this post Link to post Share on other sites
francuz69 995 Posted April 24, 2020 (edited) Glina tj clay je odlicna stvar. Koristi se za pripremu pred poliranje, ili kao jednostavan tretman laka. Tretiranje glinom nije isto sto i poliranje. I Dule, poredjenje poliranja sa glinom je stvar koja se ne treba porediti, cisto da ne dajemo dezinformacije ljudima. Da bih to objasnio trebalo bih da nacrtam shemu, recima je teze, ali da probam. Poliranje je, plasticno objasnjeno, brusenje povrsine laka do nivoa kada izvlacis ogrebotine na taj nacin sto brusis povrsinu laka do tacke gde je najdublji deo ogrebotine. Dakle, imas lak koji je, lupicu, debljine milimetar. Ogrebotina na njemu je dubine 0.5 mm. Poliranjem ti obrusis pola debljine tog laka da bi ravnu povrsinu sveo na nivo dna ogrebotine. I to je to... Zato se i ne treba preterivati sa poliranjem jer ces u jednom momentu toliko stanjiti lak ili probiti ispod do baze, tako da lak gubi svoju funkciju, te bi tada morao auto da se ponovo farba kako bi se obnovila debljina zastitnog sloja - laka. Tretman glinom je nesto drugo... kroz eksploataciju automobila u dodir sa lakom dolaze razne prljavstine, takozvani kontaminanti. To su razne cestice peska, katrana, kocionih plocica i svega sto se moze naci kao otpadak na putu. I sve te mikronske cestice su prilicno ostre, kao minijaturno kamenje. Te cestice se jednim svojim coskastim delom zabadaju u povrsinu laka i ostaju tu zaglavljene. E u tom grmu cuci zec. One su jednom svojom polovinom zabodene u lak, naprimer 0.3mm a drugi deo viri iz laka, npr 0.5mm. Poliranjem se dobar procenat tih cestica ne vadi iz laka i taj procenat koji ostaje pravi pichvajz. Odnosno desava se da polirate auto, a kontaminanti ostaju zaglavljeni izmedju laka i pad-a za poliranje i time se ne ostvaruje cist kontakt izmedju laka i polirke vec bukvalno imate sitan pesak koji uzrokuje swirl-ove odnosno holograme-paukovu mrezu. Ta paukova mreza mozda na pocetku posle poliranja nije toliko primetna ali sto vise prolazi vreme sve vise dolazi do izrazaja. E bas zato treba raditi clay-ing jer je glina jedini efikasan metod za izvlacenje tih kontaminanata iz laka kako bi pripremili povrsinu za poliranje ili cak obicno pranje sundjerom. Gomila ljudi se cak kune da im lak posle claying-a izgleda kao da je poliran. To je zato sto na dodir i vizuelno izgleda uglacano posle tretmana. Probaj samo da stavis tanku kesu preko ruke pa lagano prodji prstima preko laka. Garantujem da cete osetiti sitne zabodene cestice u laku pod prstima. Poliranje to ne eliminise a claying da. Edited April 24, 2020 by francuz69 3 2 BGMilos, ISV_01, Dale and 2 others reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
danijel55 700 Posted April 24, 2020 @Dule 021 Sta znam tu je ovaj hvalio, poredio je par hoby varijanti i posle presao na profi masine.Inace ne znam kakva je ona villager vln120? Da,da to je ta Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dule 021 660 Posted April 24, 2020 Svakako je to low cost polirka a i ova moja je kostala preko nova 100€ a ja sam je uzeo ovde na pijaci novu za 40€. Ovi sto dovlace iz Nemacke i Austrije polovnu robu su kraljevi pa sam tako uzeo x puta novo po smesnoj ceni kao npr Kranzler masinu za pranje koja kosta 650€ a ja je dobio za 190€ ili kompresor sa racunom gde pise da je placen 250€ a ja ga dobio za 70€ ili Kirby usisivac sa peracem i racunom na 2400€ a ja ga uzmem za 850€. Sve ganc novo i nikad ukljuceno u struju. Ovo sa glinom cu jednom pokusati da probam al ja kad ispoliram auto prosto ne mogu da verujem da tu nesto moze da ostane posle poliranja. Idem u dve ruke, prvo sa grubom pastom i sundjerom za to a onda menjam sundjer i zavrsavam sa drugom pastom. Posle toga gledam sam ta kola jer ih dosta prodam drugarima i dugo, bas dugo imaju taj sjaj posle politanja i nikakve ja holograme i paukove mreze ne primetim. Eto bas neki dan sam radio jedan auto i ostali mi hologrami jer sam pokusao sa jednom drugom pastom i juce siznem i uradim sve sa starom pastom i evo danas na suncu nema holograma. Quote Share this post Link to post Share on other sites
cane 205 Posted April 24, 2020 Fora kod DA polirki je sto su ti mnogo manje sanse da nesto shebes. Ona radi u dve ose, i mnogo bolje rasporedjuje toplotu i skoro je nemoguce spaliti lak, dok je kod obicne rotacione toplota koncentrisana u samom centru, i nestrucno rukovanje moze belaj da napravi. Koliko sam materijala procitao o poliranju i detailingu, a nikako da se usudim da to sam uradim... Ali mislim da je karantin ucinio svoje i da cu morati samo da pokupujem sve, ozbiljna cifra izadje Dule fora sa glinom je da sto bolje ocisti lak pred poliranje, iz laka izvuce sve i svasta sto pranjem nema sanse da se skine. U suprotnom ti polirkom samo jos dodatno utrljavas te sitne cestice u lak i pravis ogrebotine. Tako kaze literatura i meni je skroz logicno, ali kapiram i da nekad budu dobri rezultati i bez tog koraka Sent from my Mi 9T Pro using Tapatalk 1 MS PK reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7732 Posted April 25, 2020 Jasno je i skroz logicno za sta glina sluzi, vidi se i kada se prvi put povuce ali isto tako stoji da je mnogi profesionalci ne koriste i da su im rezultati izvanredni ali oni su profesionalci ipak Послато са SM-J330F помоћу Тапатока Quote Share this post Link to post Share on other sites
francuz69 995 Posted April 25, 2020 (edited) Najvise zavisi od toga koji auto radite, odnosno da li je i koliko bio zapusten. Auto koji je mlad i redovno se pere, pogotovu auto koji je svoj kratak radni vek proveo van grada ima neuporedivo manje kontaminanata u laku od starijih, zapustenijih automobila, a pogotovu onih koji su u gradu. Zagadjenje, prasina, toplane... gradska govna jbg. Dule verovatno ima srece da uvozi mladje aute iz unutrasnjosti zemalja iz kojih uvozi. Ako imate ortaka koji bas i ne pazi auto, a znate da ga ima 7,8,9,10 godina i da ga pretezno vozi recimo u BGu, operite ga pa probajte test sa kesom preko ruke. Takav auto da ispolirate bez pripreme glinom, bilo bi sranja kolko necete. Edited April 25, 2020 by francuz69 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Kosta Smosta 1861 Posted April 26, 2020 Treba paziti kada se radi sa glinom i sa njom može da se izgrebe farba jer, ti uključci koji su isčupani iz farbe i nosi ih sa sobom glina mogu i dalje da grebu. Najviše te prljavštine ima sa prednje starne kola (mi dok vozimo ustvari nalećemo na te čestice) i na haubi. Znači kada se čisti glinom treba ići suprotno od šoferšajbne ka prednjem delu (u suprotnom smeru bi neke čestice ustvari još više nabijali u farbu). U petak sam uspeo samo jednom glinom da odradim prednji deo, haubu i krila, iako sam dobio odmah na sjaju, kada prođem ponovo rukom preko farbe i dalje se oseća. Sutra ću još jednom da pređem glinom pa onda poliranje mlekom, pa ako imam sreće da do 1.Maja nanesem i keramiku. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Bingodalton 735 Posted May 4, 2020 Ja sam kupio onaj sundjer umesto gline i super radi stvar, bas se oseti razlika pre i posle. Istih ima i kineskih. Kad odradis deo autatim sundjerom i posle poptskas i predjes krpom, klizi kao da je voskirana povrsina.A oseti se u pocetku kako struze te cestice prljavstine koje ni krpom me mozes skinuti. Nikad sa glinom nisam radio, ovo je ekonomicnije resenje i lakse za upotrebu.Postoje sad i cele krpe u tom fazonu.Sent from my SM-G960F using Tapatalk Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7732 Posted May 4, 2020 Daj neki link, sliku Послато са SM-J330F помоћу Тапатока Quote Share this post Link to post Share on other sites
db_polish 228 Posted May 4, 2020 Ja sam kupio onaj sundjer umesto gline i super radi stvar, bas se oseti razlika pre i posle. Istih ima i kineskih. Kad odradis deo autatim sundjerom i posle poptskas i predjes krpom, klizi kao da je voskirana povrsina.A oseti se u pocetku kako struze te cestice prljavstine koje ni krpom me mozes skinuti. Nikad sa glinom nisam radio, ovo je ekonomicnije resenje i lakse za upotrebu.Postoje sad i cele krpe u tom fazonu.Sent from my SM-G960F using TapatalkTo da bitno je samo da imas lubrikant neki kad radis sa tim da ne izgrebes lak Sent from my ELE-L29 using Tapatalk Quote Share this post Link to post Share on other sites