Jump to content
FAS Goran
oktopod

Fiat Punto mk.2 - city servo ; senzor pozicije volana

Recommended Posts

Ne bi preporucio popravku senzora, pre par godina mi je jedan tako popravljen senzor (nisam ja majstorisao) namotao volan u voznji tako jako da mi je izvrnuo palac.Prosle nedelje mi se javila zena iz Bjeljine koja je imala isto iskustvo. Zamislite da se nesto tako dogodi na 120km/h na auto putu.....ne bi se igrao sa tim.. :ouch:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo zime evo meni opet prvog otkaza serva prilikom isparkiravanja :) Uvek zimi...i prošle i pretprošle sa novim akumulatorom...

Pošto mi se i ovaj akumulator čudno ponaša, moraću da proverim alternator kad navatam komšu sa mernim instrumentom :thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne bi preporucio popravku senzora, pre par godina mi je jedan tako popravljen senzor (nisam ja majstorisao) namotao volan u voznji tako jako da mi je izvrnuo palac.Prosle nedelje mi se javila zena iz Bjeljine koja je imala isto iskustvo. Zamislite da se nesto tako dogodi na 120km/h na auto putu.....ne bi se igrao sa tim.. :ouch:

Prihvatam savet, mada su (bar po fiatovom forumu na engleskom) to mnogi odradili bez problema kao ovo http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=36151&view=findpost&p=678037

Još sam nešto interesantno pročitao mada nisam proverio: ovaj servo ima dodatne osobine i velika ograničenja pri brzinama preko 60. Isključuje city, ograničava brze pokrete (i još nešto što nisam tada razumeo jer mi nije trebalo a sada ne mogu da nađem). To nema veze sa senzorom već dobija komande iz motornon ecu-a. To bi, navodno, trebalo da znači da takvo naglo motanje čak i greškom ne može da se desi u brzini. Ali kažem proveriću te podatke.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To apsolutno nije tačno. Takozvani "senzor pozicije" je ustvari skup klizećih bakarnih kontakata oko volana, koji se okreću sa volanom i precizno određuju položaj i brzinu okretanja. Mongo sam sreo uređaja sa takvim sezorima (čak su i video-rekordari imali takav senzor pozicije). Vremenom kontakti popuste, korodiraju, mast kojom su podmazani otvrdne, ili se izližu (pojedu) te gube kontakt. Kompjuter to vidi kao grešku.

Volan baš trebe da radi do oba kraja da bi se uvek "čistili" kontakti. Sad ako propadnu to je viša sila. Najčešće mogu da se očiste, osveže i poprave, ali je OGROMAN posao, i dosta je komplikovano sve to rasturati. Eto to je jedini problem. Moj povremeno (retko - jednom u 2 meseca) zeza. Kada bude više problema sigurno ću ga rasturiti, žrvovati dva dana, i PAŽLJIVO odraditi.

Sto je najbitnije moze se voziti bez motorica za city u slucaju da je na opravci ili u kvaru. A sa klasicnim servom se moze slikati kada se pokvari ili pocne po malo gubiti ulje.

Jednostavno ili radi ili ne radi.

Edited by edinko

Share this post


Link to post
Share on other sites

pa dok cekas pumpu serva ili nosis creva na pravljenje skines kajs sa servo pumpe i mozes da vozis isto kao i bez motorica

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kazu ljudi da se servo volan cuva tako sto se nikada volan ne smota do kraja,uvijek da se ostavi malo zazora.

To apsolutno nije tačno.

Volan baš trebe da radi do oba kraja da bi se uvek "čistili" kontakti.

Mislim da je Car Careva mislio da ne treba ugasiti motor i ostaviti auto parkiran sa smotanim volanom do krajnjeg polozaja.To navodno zbuni komp prilikom sledeceg startovanja motora.Negde sam i ja to procitao... :book:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Servo-komp pamti zadnji položaj čak i kada ga isključiš sa napajanja. Možeš i da ga izvadiš, zapamtiće. Senzor takođe UVEK precizno pokaže koji mu je položaj. Važno je da su senzor i komp usaglašeni a to se po ugradnji (ili nekoj popravci) radi kalibracijom preko dijagnostike, i opet tada trajno pamti. Teško da možemo servo mi da pokvarimo ili sačuvamo. Naravno, treba da je trap dobro centriran, jer ako nije tada će (pošto točkovi stalno vuku u stranu) servo nepotrebno opterećivati da držimo pravac, tako ga treba zaista čuvati.

Edited by Banetv

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kazu ljudi da se servo volan cuva tako sto se nikada volan ne smota do kraja,uvijek da se ostavi malo zazora.

To apsolutno nije tačno.

Volan baš trebe da radi do oba kraja da bi se uvek "čistili" kontakti.

Mislim da je Car Careva mislio da ne treba ugasiti motor i ostaviti auto parkiran sa smotanim volanom do krajnjeg polozaja.To navodno zbuni komp prilikom sledeceg startovanja motora.Negde sam i ja to procitao... :book:

Ne znam,vjerovatno je tako ali znam iz iskustva da se nista ne sili do krajnje granice,pa ce trajati.Valja i gas nekada dodati do kraja,kao i volan smotati do kraja,ali cesto to ciniti sigurno ne valja.Opet kazem,mozda nisam u pravu ali stvari inace tako funkcionisu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

e sad da vas ja pitam ja nemam servo u svom puntu pa me interesuje dal se moze naknadno ugradit servo i sta treba ...koliki je to posao isplatili se radit

Share this post


Link to post
Share on other sites

Molimo Vas da pre otvaranja teme pogledate da li tema sa istim ili sličnim sadržajem već postoji.

Kako se koristi pretraga Foruma pojašnjeno je ovde:

Korišćenje pretrage Foruma-Search

--------------------------------

Konkretno...na početnoj strani ovog podforuma

http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showforum=21

...gore desno sam ukucao reč ugradnja, lupio Enter i:

Punto mk.2a - naknadna ugradnja serva?

:thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdravo društvo, pozdrav Banetv, čestitke za nesebične savete za ovu temu kao i za temu o dijagnostici, softveru itd. !

Evo da se i ja učlanim u klub vlasnika problema sa servom.

Godište automobila 2003; 1,2; 16V; dynamic.

Ove godine mi se na komandnoj tabli povremeno počela paliti crvena lampica ‚‚ Power steering failure ‚‚ , koliko sam uspeo da prevedem - greška u servo sistemu. Auto sam stavio na dijagnostiku i očitana je greška ‚‚ Senzor ugla položaja volana .

Crveni simbol upozorenja se vremenom uključuje sve ščešće i kao potvrda rezultata dijagnostike to se dešava kad je volan ‚‚namotan‚‚ u jednom od krajnjih desnih položaja. Signal upozorenja se pojavljuje u vožnji i u toku vožnje ne primećujem nikakvo otežano upravljanje automobilom, a kako vidim to je veoma izvesno u budućnosti.

Prilikom ponovnog startovanja automobila signalna lampica se ne uključuje sve dok volan ne dođe ponovo u kritični položaj i teda se lampica ne gasi sve do završetka vožnje, pri tom se ugao aktiviranja pomenute lampice vremenom smanjuje, a počela je da se aktivira i u levom položaju.

Uvideo sam da je ovo slaba tačka kod Fiata pa sam iz objektivnih razloga rešen da pokušam otkloniti samostalno ono što je u mom domenu i uradiču osnovne korake (tipa čišćenje kontakta sprejom za elekro kontakte i prelemljivanje sumnjivih kontakta na pločici) navedene na ovom forumu da pokušam da saniram problem pa cu videti koliko će biti efekta.

Banetv, strava su ti nastojanja za osposobljavanje sopstvene dijagnostike za očitavanje i brisanje grešaka kao i praćenje parametara rada uz pomoć kompjutera i ELM adaptera. Isto bih i ja uradio pa bih te zamolio da , ako možeš , napišeš potrebne komponente.

Imam Asus-ov lap top koji na sebi ima samo USB 2.0 portove i (ako se ne varam ) VGA izlaz za monitor, koji u ovom slučaju (ako se opet nevaram) nista ne znači. Nema onaj konektor sa dva puta po devet pinova koji si opisivao kod tebe.

Vidim da ste ELM nabavljali preko eBay-a, uz neko prelemljivanje da bi se mogao dijagnostifikovati servo (kad sam ga odvezao na dijagnostiku video sam da je čovek koristio za moj model Punta onaj softver što se može videti na FiatECUSkan - Delphi steering...). Preterah sa opširnosti. Pozdrav.

Share this post


Link to post
Share on other sites

- koma

Pomešao si teme. Za ovu našu amatersku dijagnostiku imaš sve u temi o dijagnostici. Naravno možeš da pročitaš grešku serva da bi imao uvid, a i da je obrišeš da bi oslobodio mesto u memorojo za nove greške odnosno da bi znao kada se pojave da su to nove. Bez obzira što smo pisali o tome i mnogi rade sami, ne bih ti savetovao diranje i čišćenje samog senzora položaja. Tu ipak treba dosta iskustva a i alata. Sam Fiat preporučuje čišćenje konektora kod servo-kompjutera. Možeš i da prelemiš kontakte relea u motora i to rešava 90% problema.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pa kod njega ne bi trebalo da postoje relei na 2003 godistu.nego i mene zanimaq to oko ciscenja senzora,niko do sad nije uspeo sa garanciom da popravi senzor pa makar i 3 meseca garancije

Share this post


Link to post
Share on other sites

U pravu si Banetv- skačem sa teme na temu iako su povezane i od sad pišem samo vezano za tekuću temu. Pregledao sam malo bolje navedene teme i video da je tu sve ono što treba i za amatersku dijagnostiku (inače rešen sam da to obezbedim)i za osnovno čišćenje kontaktora (a ne kontakta - moja greška). Predpostavljam da moj Punto (godište) nema pomenute releje ali opet videću kad odvojim kontaktore i skinem elektromotor serva (po uputstvu i slikama iz ‚‚Uradi sam‚‚). Nešto alata i Elektro kliner sprej, pa ćemo videti. Kontakte u senzoru položaja volana ni u ludilu ne diram, nemam tog iskustva - pa samim tim i izvinjenje mikisxy na pogrešno stvorenom utisku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ko za maler, meni se poslednjih par dana stalno pali lampica volana.

Osim paljenja lampice, sto se javlja nekad sekund po paljenju kola, ili u toku voznje posle par km, nista se ne desava. Ne trzne volan pri prvom paljenju, ne oteza.

Kuci uvek parkiram sa ispravljenim volanom.

Moracu sto pre na dijagnostiku da vidim sta me ceka. :whistle:

Akumulator je star pola godine, pali kao metak i na -10, jos je uradjen remont anlasera, tako da njega otpisujem kao uzrok, u smislu pada napona.

U servisnoj knjizici prethodne vlasnice pise da je pre 40000km radjena "popravka city volana", ma sta ona podrazumevala. Osim toga nista vise.

Sta teorijski moze da bude?:

- senzor pozicije/polozaja volana [sto je oko 200-250 evrica]?

- mozda onaj motor?

- nesto trece?

Da li mi se osim otezanog volana jos nesto moze desiti u voznji?

Mislim, da ne krene sam da mota volan, ne daj Boze, kao sto sam ovde procitao da se Goranu desilo .. :no

Edited by steva_anya

Share this post


Link to post
Share on other sites

Akumulator nije sigurno. Mislim da tvoj 1.3mjt kao i moj nema relea kod motora (ali proveri), ali sam ja ipak tu celu pločicu prelemio. Obavezno očisti kontakte konektora kod servo kompjutera nekim kvalitetnim kontakt sprejom (radio klub) - čak je i fiat objavio da to često pravi probleme, a nevedeno je i u Autodati. Sigurno pomaže i kompletno čišćenje kritičnih mesta na masama po celim kolima. To je za sada sve. Isto sam uradio i smanjili se problemi postepeno. Možda će jednom i sam senzor pozicije doći na red ali tada...videćemo...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nema te releje.

Probacu sa tim kontakt sprejem, pa da vidim ima li promena.

Ja sumnjam na senzor pozicije volana. :realmad:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod mene je dijagnostifikovana greška ‚‚senzor položaja‚‚. Volan mi je otežao samo jednom (interesantno da je to bilo posle detaljnog pranja u autoperionici, a možda i nema veze) u dosadašnjih šetiri meseca istorije sa tom lampicom. Ponavljam da se lampica sada pali i pri malom okretanju volana u desnu stranu. Stevanya, u pravu si - dijagnostika što pre. Od toga krećeš.

Edited by koma

Share this post


Link to post
Share on other sites

- steva_anya

u PM si me pitao koji kontakt sprej? U radio klubu su oduvek bili provereni. Ima ih čitav spektar ali je važno da bude BEZMASNI. A ako ti smeta što često ispada a teško je voziti, čitao si da možeš da skineš servo motor. Tada se lakše vozi a dobićeš na vremenu da skupiš novac za senzor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije meni tesko voziti, radi i normano servo i city servo.

Uopste ne ukruti, ne ocvrsne volan.

To skidanje bi mozda bilo ako bi imao poteskoce sa motanjem?

Prvo cu probati sa kontakt sprejom, pa ako to ne urodi plodom [a imam osecaj da nece :whistle: ] onda cu na zamenu senzora. Kod mene je zuti kabal i on ide sa nekom "1075 centralom".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lampica se i dalje pali povremeno.

Radi volan-servo normalno, cak i kad ukljucim city samo probe radi.

Danas naprskan dzek na zutom kablu, i posle nekog vremena se opet lampica upalila. :rolleyes:

Drugar je imao isti problem, sve isto kao kod mene, i evo, godinu dana vozi a da mu ni jednom nije otvrdnuo volan.

Do daljnjeg cu ostaviti ovako ..

Inace, mozda nekog zanima:

- cena novog senzora sa zamenom je oko 25000rsd. Negde je 3, negde 6, negde 12 meseci garancije.

- polovan "set kod volana", tj i senzor, i motor, i servo je oko 150e kod ekipe iz SA.

- polovan senzor je od 80 do 120e.

To su okvirne cene, i odnose se na one Puntice kod kojih je zuti a ne plavi kabal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...