Jump to content
FAS Goran
oktopod

Fiat Punto mk.2 - city servo ; senzor pozicije volana

Recommended Posts

On 3/28/2014 at 6:05 PM, simkeico said:

Meni se upalila lampica volana!

Posto je akumulator bio prazan upalio sam ga na kablove i posle 2 dana mi se upalila pomenuta lampica, naravno tvrd volan ... To je trajalo nedelju dana pa sam poceo malko da guglam i nasao sledece. Otvori se kutija sa osiguracima kod motora izvadi se osigurac od serva (60 A) upali se motor i vrati pomenuti osigurac na mesto. I gla cuda servo i naravno city rade. E sad pitanje da li sam time samo resetovao elektroniku ili ...? Moze li to da izazove neke nezeljene posledice ili ne. Da li mogu slobodno da ga vozim kao da nije bilo nista ili moram kod majstora? Pitanje za vece strucnjake nego sto sam ja!!!

Hvala na odgovorima unapred!

 

Ako nije privremena mera nego je nesto trajnije poslacu i link do snimka na kome pise da je to samo privremeno resenje dok se ne ode kod majstora!!

 

Kako se skida taj osigurac, cupam ga prstima ali nece napolje, mozda sam slab u rukama :)

Upalila mi se lampica volana na puntu2 i ostala da gori,  ali volan se samo malo slabije okrece neko kada lampica nije gorela...napominjem da mi se pre par puta lampica palila i volan je bio kao kamen ali se posle gasenja i paljenja suta lampica gasila i dve na normalu,  ali sada nije slucaj lampica gori stalno ....u voznji je ok jedino malo kad stoji je otezano ali ni to nije strasno....vidim ljudi su skidali i vracali maxi odigurac 60A iz kutije motornog prostora (nek neko javi kako se skida posto mi ne ide), pa onda neko pominje slab akumulator ...kontam da je crko servo volan bi volan  bio kao kamen tvrd  a ne ovako samo malo slabiji nego inace ...dajte neku pomoc 

On 3/28/2014 at 6:05 PM, simkeico said:

Meni se upalila lampica volana!

Posto je akumulator bio prazan upalio sam ga na kablove i posle 2 dana mi se upalila pomenuta lampica, naravno tvrd volan ... To je trajalo nedelju dana pa sam poceo malko da guglam i nasao sledece. Otvori se kutija sa osiguracima kod motora izvadi se osigurac od serva (60 A) upali se motor i vrati pomenuti osigurac na mesto. I gla cuda servo i naravno city rade. E sad pitanje da li sam time samo resetovao elektroniku ili ...? Moze li to da izazove neke nezeljene posledice ili ne. Da li mogu slobodno da ga vozim kao da nije bilo nista ili moram kod majstora? Pitanje za vece strucnjake nego sto sam ja!!!

Hvala na odgovorima unapred!

 

Ako nije privremena mera nego je nesto trajnije poslacu i link do snimka na kome pise da je to samo privremeno resenje dok se ne ode kod majstora!!

 

Jel imate neki link za ovu foru sa osiguracem 

On 4/1/2014 at 10:45 PM, simkeico said:

E da, dodjem ja sutradan kuci s posla a klinci slusaju radio u kolima otvorili prtljaznik da se bolje cuje a plafonsko svetlo radi i naravno probam da upalim kad ono ponovo radi lampica za servo. Ugasim ga izmerim napon na akumulatoru 12,1 V. Sutradan zet donese pun akumulator namontiram ga i probam i naravno servo opet radi. Znaci da komp iskljuci najveceg potrosaca da bi zastitio akumulator od praznjenja!!! A ja sa mojom voznjom svaki drugi dan malo po gradu ne mogu nikako da dopunim akumulator, a kockica se za cas isprazni. Bitno da servo radi bar zasad. Pozz

Izgleda je i meni takav slucaj jer mi je akumulator vec preko 6 god star....javite kako ste vi resili 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da iskoristim ovu aktuelnu temu da priupitam nesto. Na Puntu mk1 mi je "majtsor" menjao obicnu letvu volana, nakon toga mi je svetleo airbag koji je posle resio (ne znam kako) i ne radi sirena. Sta je mogao da pokvari? Spominjao je neku spulnu, ali negira da je skidao volan.

Hvala.

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 hours ago, rocco said:

Spominjao je neku spulnu, ali negira da je skidao volan.

Spulna ima ogranicen broj namotaja, iz krajnjeg u krajnji polozaj.

Dovoljno je da prilikom skidanja ostavis volan/spulnu namotane npr. udesno (umesto centrirane). Ako ostane tako prilikom vracanja, na prvo sledece motanje punog udesno, kidaju se namotaji spulne (tj. flat kabl).

Citaj Airbag Failure, ne radi sirena, ne rade komande na volanu.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 hours ago, Mijailović P. said:

@rocco

Stoji li upravljač dobro centriran kada su točkovi ispravljeni.

Ako ne stoji onda je definitivno pokidana špulna/trakasti konektor.

Kada mi je zamenio letvu volana, viljuske i spone, volan na ravnom je stajao dosta udesno, rekao mi je da odmah idem da centriram trap pa da se vratim kod njega kako bi "vratio spulnu" da ne pokazuje airbag gresku. To sam i uradio, sada je volan ravan na ravnom, ali ne znam kako je ugasio airbag gresku jer sam ostavio auto.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minute ago, Mijailović P. said:

@rocco

Što nas dovodi do prethodnog odgovora našeg kolege @Ivan

Definitivo je tako.

Znaci prevaren sam. Da li je u pitanju neznanje, nepaznja ili teze montiranje letve ako se pazi na spulnu? Hvala puno na pomoci!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa ostaje ti da proveris.

Daleko bilo da nekoga okrivljujem, samo kazem sta moze da se desi.

Nevezano sad za tvoj slucaj letve, montirali su ljudima npr. MF komande, menjali spulnu, sta god vec u vezi toga... Zaborave da centriraju spulnu pre vracanja (u brzini, neznanje), i prvo motanje na "zakinutu" stranu i flat kabl puca. Recimo, ako je spulna skidana i vraca se - prvo se u ruci namota skroz na jednu i skroz na drugu stranu. Prebroji se broj namotaja, pozicionira na sredinu i blokira do montaze na osovinu volana.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako se reseva pomenuti problem, kupovinom druge spulne ili reparacijom postojece? Koliko to otprilike kosta? Hvala.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volan je čudno počeo kao da krcka i blago se sam pomera  kad stoji u mestu i pri brzinama do 40km,preko toga radi normalno. 

Šaljem i snimak kako bi videli. 

Pre 2-3 god je stavljen polovan senzor pozicije volana i od tada je 3-4 puta zakucao volan. Palio je i crvenu lampicu nekad svaki dan, a sada već pola godine nije upalio. 

Bio sam do električara koji je rekao da je bezbedno da se vozi dok volan ne zakuca. Koje je vaše mišljenje? 

https://youtu.be/1Ahy3TaGzEY?si=f8E2gEopjHDUoIlU

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 hours ago, salevs said:

električara koji je rekao da je bezbedno da se vozi dok volan ne zakuca

Po mogucstvu u nekoj krivini u brzini, kako to biva...ne igraj se glavom. 

To je verovatno opet senzor pozicije, dijagnostika ce sigurno bolje reci. 

Da je motor serva, verovatno bi samo volan otezao (kao kad crkne servo volana) a ne bi se sam cimkao. 

Mislim da je vreme da se proveri dijagnostikom sam kvar, proba se kalibracija i na kraju ako nista ne pomogne 》 nov senzor. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problem na punta  ukljucio mi servo al pre ukljucenja osetio sam jaku vibraciju u volanu na levoj strani  ugasim upalim nediram volan  krenem par metara nista sv ok cim uvatim volan  ista stvar se desi dali mozda neko zna da mi kaze   sta je u pitanju el motorce nije jer sam zamenio  sa ispravnog  i ista desavanja  jedan mi rece da nije spona   ili nosac spone pa prenosi vibraciju  i dtako ukljuci  servo  

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...