Jump to content
FAS Goran
oktopod

Fiat Punto mk.2 - city servo ; senzor pozicije volana

Recommended Posts

Ufff taj servo! Meni na tabli prikazuje upaljen zeleni natpis CITY i crveni volan. Pre nego sto je moj drugar cackao taster CITY bilo je prikazano samo crveno volance. E, sad pitam se da nije meni samo prekidac u nekom kvaru? Mozda se samo kontakt tu nesto sj...o? Zna li neko? Mozda da razmontiram tu gde su tasteri i malo brisnem i naprskam kontakt sprej?

U svakom slucaju cu da skinem motoric i da vidim ako su se releji slepili kao i kod nekolicine kolega sa foruma. Ako je to, nosim kod nekog da mi prelemi. A lemljenje stavljam na listu domacih zadataka koje treba da naucim da radim, da se ne bih svaki put cimao i isao kod nekog.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posle duzeg pracenja problema otkazivanja serva kod punta mk2 dosao sam do sledeceg zakljucka:

Servo je otkazao svaki put kada sam malo jace slusao muziku a upao u guzvu kroz grad ( Brankov most i Karadjordjeva ). Neko je pomenuo da kompjuter usled slabog napona prvo iskljuci servo sto je kod mene postao redovan slucaj.Akumulator Black horse je kupljen u septembru prosle godine i celu ovu zimu nisam imao problema sa paljenjem.Proverom kod majstora punjenje je ok kais ne proklizava znaci ostalo je samo da je akumulator od 55ah preslab.Jedino resenje je da kada ovaj odapne kupim neki jaci a istog gabarita a dotle muziku najvise na 15 % snage ( samo za drustvo u puntu na uvce :clap: )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni je bio 40 Ah, sad sam stavio 44 ili 45 da ne slazem.Mrzi me da gledam, ali jaci je svakako malo od fabrickog.

Samo sam promenio prednje zvucnike fabricke i stavio Pioneer standardne snage (35 W). Cini mi se da se odmah odrazava na gasenje serva i ako je aku jaci.

Ranije se gasio samo po mrazu i retko kad kad se bas mota po nekom uskom parkingu.

Sad se pre par dana ugasi iz cista mira. Radila je muzika, normalno, cak nije ni bilo pojacano preko pola.

Ma taj servo citav na Puntu je golo *ovno i bruka za fabriku koja to ugradjuje godinama a sigurno zna da to ne vredi ni dve pare.

Sad mi se cini i da nije samo servo kriv, verovatno ni elektricna instalacija nije bas najsrecnije kalibrisana. Kad su upaljena svetla i ako ne daj Boze upalim i sva 4 migavca, motor automatski radi u taktu migavaca i to se tako jasno primecuje da je to za nepoverovati!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne, meni kada se gasio servo uvek se desilo pri paljenju nikad u voznji tako da sam siguran da je zbog potrosnje struje.Moj Pioneer je 4x50 w i imam 4 zvucnika tako da je potrosnja struje poprilicna. Kada parkiram u dvoristu zgrade imam dosta manevara sa volanom ali jos mi se nije desilo da se zbog pregrevanja iskljuci kako neki kazu. Auto nikada ne palim pod upaljenim svetlima.Ne primecujem pri koriscenju parking migavaca da se nesto menja u radu motora niti kada koristim podizace stakla istovremeno.Ta promena rada motora pri koriscenju elektrike u automobilu moze da bude zbog korodiralih kontakata u cvoristima. Trebalo bi to da proveris.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod mene je ta promena u radu izrazena i kad podizaci dodju u krajnje polozaje i kad upalim sva 4, kao sto sam i rekao. Gde da trazim ta cvorista i sta sve treba da proverim uz to?

Hvala puno na informaciji!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja popravio servo! tj, ne ja, vec majstor.Dijagnostika rekla motor. Majstor skinuo, lemio, petljao....uglavnom sada radi. CITY koristim tek kad bas moram da se uguzim negde gde je bas ''cupavo''. Povremeno kao da cujem ''ONO'' pucekatnje iz volana i svaki put se isprepadam da ce opet nesto da....Devojka mi kaze ka se pretvaram u Stevu Zigona iz ''Majstorske radionice''! Je l' smo mi forumasi stvarno ovakvi?..ii sam ja izolovan slucaj? :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja nemam taj problem :harhar: to mi se par puta desilo da otkaze servo pri paljenju auta,a sam city bas slabo palim,skoro nikako,resavao sam tako sto sam ponovo ugasio auto i ponovo upalio i onda normalno

sta da radimo,nemoze sve na puntu da bude idealno,da nam malo trosi i da nemamo problema,koliko para toliko i muzike

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ljudi pomagajte da li neko moze da mi kaze sta znaci greska kod serva koja je konstatovala dijagnostika "C1008 faza motora".

Edited by rudi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bas tako pise, desilo mi se pre nekoliko dana da se uplaila lampica za servo i isto je volan bio "tvrd" i onda posle dva dana sama od sebe se ugasila i sve je bilo OK. Juce opet iz pocetka upali se lampica volan kao da vozim dajca, odem na dijagnostiku i pokaze mi ovu gresku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

...Devojka mi kaze ka se pretvaram u Stevu Zigona iz ''Majstorske radionice''!

Meni i zena i cela familija.. uhvatio sam sam sebe kako lazem zenu da ostajem ispred Tempa dok ona kupuje, kao da oslobodim mesto pozadi, a onda gledam, osluskujem, proveravam, gledam u punto pored mene da li je i kod njega sve isto (dok me neko ne upuca)........ sad mi je lakse..... :laughing:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mene je bilo sramota da to priznam javno, ali posto sad vec nisam prvi to izjavio, evo da priznam da imam takve tripove i ja...

Moja zena ne cita forum ( takoreci najezi se i kad vidi da sam za racunarom...opet), tako da mislim da je ova moja izjava krivice ovde bezbedna... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ybg evo me i na ovoj temi...

Juče su me na poslu, neki majmuni tako zagradili, da sam se isparkiravao sat vremena... :realmad:

Ukljućim City i krenem da manevrišem... Pun levi -rikverc, pun desni -prva, i tako više puta... Više, više puta..

Napokon se isparkiram, ugasim auto i vratim se u firmu, da se zahvalim kolegama...

Kad sam se vratio u auto, primetim da mi je ostao upaljen City i da pored njega svetli crveni volan.. Pokušam da isključim City, ali bezuspešno... Ugasim, okrenem kontak ključ, ugasim City, upalim auto, ali crveni volan ostade da svetli... Ništa, krenem, primetim volan tvrd ko k*****... Poludim... Ništa, dođem tako kući i krenem da čitam forum... Sutra ću na dijagnostiku...

Pokušao sam da skinem motor serva, ali nemam one zvezdaste gedore, ne može sa običnim...

Ako je volan skroz tvrd, da li to najverovatnije znači da je u pitanju motor serva? Ili ne daj bože senzor?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najverovatnije se pregrejao. Zbog aktivacije city serva puno struje je prolazilo kroz, najcesce lose, lemove. Probaj ujutru ponovo, moguce da ce raditi normalno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako je do pregrevanja samo, cim se malo ohladi radi normalno.

Znaci, nema potrebe cekati da se hladi 12 sati :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije do pregrevanja... Da je do toga, već bi se ohladilo... Ali je definitivno pregrevanje učinilo da nešto rikne...

Iskreno se nadam da je relej... To je kao najjeftinije da se popravi...

Edited by Dača

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da. Najjeftinije verovatno.

Ti stariji imaju releje. Kazu da se samo preleme ponovo i sve je ok.

Noviji su drugaciji, nemaju ta 2 velika releja sto se odmah vide.

Edited by Hardvet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ostavio auto kod majstora...

Priključio ga je na kompjuter i očitao je grešku kvar u motoru serva. Kaže da nije ništa strašno i da će mi rešiti u toku dana, da ne brinem ništa, nije nešto skupo...

Verovatno hladan lem, ili relej...

Videćemo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemestio mi je majstor servo...

Inače, on to ne radi, nego mu neko radi uslužno. On samo skine deo, pa onda dođe lik koji mu to sredi. Uglavnom, skinut je servo i kaže mi da je bio već rađen. Prelemljeno je šta je već trebalo, zamenjeni neki delovi, četkice u motoru nisu dirane, pobrisane greške i sad je sve OK. Sve to naplaćeno tri i po hiljade.. Rad, zamena delova dijagnostika.

Međutim, primetili smo da se sad čuje neko grebanje iz samog motora releja, kad se okreću točkovi, bez obzira dal je uključen City ili ne. Rekao mi je da vozim tako par dana, pa da mu se javim, kad budem imao veme da mu ostavim auto na ceo dan da opet pogleda. Uradiću to u sledeći ponedeljak.

Dakle, skinem plastiku poklopca osigurača, stavim levu ruku na motor serva, desnom okrećem volan i čuje se grebanje prilikom okretanja volana...

Da li je neko imao slično iskustvo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...