Jump to content
FAS Goran
oktopod

Fiat Punto mk.2 - city servo ; senzor pozicije volana

Recommended Posts

evo i ja da se i ja uclanim u klub crvenog volana...

Ja imam isti problem kao i MILAN-JTD samo sto se meni bas nista nije promenulo posle ciscenja kontak sperejom :question:

Kako da dodjem to majstor Gorana? jel ima neko broj telefona ili adresu gde je servis?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo da se ispravim posle par dana, ni ja nisam resio problem kontakt sprejom, servo i dalje luduje... To je bio samo privremeni trip...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zanimljiva tema, već toliko polemike oko tog serva, i ja sam menjao taj senzor pozicije volana, kako da je toliko skupo i toliko kvarljivo, i da Fiat nije rešio to sa tim glupim servom, ja sam ga kupio novog od mk2b jer nije bilo za mk2a pa sam morao i računar i motor jer nisu pasovali stari i tako potrošio 1000€ i sad nakon 70,000 predjenih s vremena na vreme, jednom nedeljno mi u punom levom zakuca i isključi. Ako nekom treba imam da prodam ispravan motor i komp za servo, daću ih po 50€.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kome treba pomoc za servo mozete me nazvati 0616542923 ili kontakt ovde zavisi koliko vam je hitno.

Meni definitivno treba pomoc :crybaby: nije da je auto neupotrebljiv ali je vrlo iritirajuce... narocito sto se stalno gasi...

jel imas predstavu sta mu je?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kontakt sprej je cudo, resava 50% problema na fiatu, posle ciscenja konektora, servo vise ne "luduje", radi najnormalnije...

Sad mi je zao sto nemam u planu duzi put da proverim da li ce se ugasiti...

Pucanje pri motanju je i dalje prisutno kao i blagi osecaj neutegnosti zbog spone...

pucanje ce proci samo zameni senzor,iz iskustva pricam...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav svima na ovom izuzetnom forumu! Pratim ga redovno i dosta mi je pomogao.Al da se prvo predstavim.Ja sam Mladen iz Male Krsne (kod Smedereva).

Imam Punta 1.9D 2001.Imam problem sa servom pa me muka tera da kucam.Vidim dosta resenja ima ovde ali ne znam odakle da pocnem pre nego sto odvezem auto

kod bilo kog elektricara.Kako da se izrazim.Servo mi radi.Pun levi,pun desni(i city i obican) ali u bilo kom polozaju da ostavim volan(dok je upaljen auto)

servo motor pocinje da trese(vibrira).Juce mi se desilo da mi upali cuvenu crvenu lampicu volana gde je nakon toga ostao bez serva i bio tvrd gde je

pomoglo gasenje auta i ponovno paljenje.Ali taj zvuk i dalje postoji.Dakle na pocetku pomeranja volana u bilo kom polozaju.Dok ga okrecem nema ga.Kao da

nemoze da se odluci na koju ce stranu kad mrdnem volan.

Rasturio sam motor,gledao plocicu gde nema hladnih lemova.Maltene nova.Al rekoh za svaki slucaj da prelemim.Al opet isto.Kontakte sam takodje ocistio.

Nemam problema sa punim levim ni sa punim desnim.

Razmisljam opet a i hteo bih da se posavetujem i sa vama sta da radim.Da probam prvo zamenu releja.ne znam ni gde ih mogu da nadjem.da lihoce zbog njih ili

je u najgorem slucaju senzor pozicije volana ili nedaj boze racunar.Sto je najgore auto mi treba svaki dan.

Jos jednom pozdrav dobri ljudi!

Edited by mladenn80

Share this post


Link to post
Share on other sites

mladene, koliko ja kontam taj mehanizam serva, kao laik, releji nisu u pitanju jer oni samo odradjuju ono sto im kompjuter, tj senzor kaze. tako da po mom misljenju je u pitanju senzor ili u najgorem slucaju kompjuter. ako si vec rasklapao motor onda bi mogao i sam zameniti senzor, jer koliko vidim u ovim postovima neko je sam zamenio senzor, uz pomoc ovde dobro poznatog Gorana.

sve u svemu, dijagnostika bi trebalo da bude prvi korak pa posle ide sve ostalo. pozzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

kompjuter serva je jeftiniji i jednostavniji za zamenu dok je senzor komplikovaniji i skuplji pricam o polovnim delovima na koje manje vise mozete dobiti garanciju kod prodavaca.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Auto Punto MK2 1.9D (obican) 2001. godiste

Moram da dodam da se i meni jednom desilo da mi auto upali crvenu lampu u obliku volana i da tada izgubim servo pomoc, volan postane tvrd ali i dalje upotrebljiv. Gasenjem i paljenjem auta sve se vratilo u normalno stanje i potpunu funkcionalnost, takodje na pun levi ponekad, ne bas uvek se cuje "klank" zvuk, kao neki mehanicki udarac, koji mogu osetiti pod rukom na volanu.

Interesantno je to da se meni ta lapmica od volana upalila neposredno nakon sto se radio u kolima ugasio i upalio, kao da sam na kratko ostao bez struje, takodje motao sam volan u levo i isao u rikverc.

To nije jedina stvar koja mi se desava sa ovim autom, gotovo uvek kada mi se ugasi i upali radio u kolima, nesto od lampica na kontrolnoj tabli ce se upaliti. Pa sam imao slucajeve da mi se upali CODE lampica (u obliku kljuca) ili da mi displej pocne lagano i postepeno u treptajima da se gasi.

Ugasim i upalim auto, sve radi potpuno normalno.

Najsmesniji simptom sam imao jednom prilikom kada sam upalio auto i ubacio u rikverc brzinu, da bi se auto nakon toga odmah ugasio i to se desilo tri puta za redom :question: .

Nakon zamene sijalice leve zadnje pozicije i malo ciscenja po konektorima (onima ispod haube) uz dodavanje kontakt spreja, simptomi su prestali da se dogadjaju tako cesto, sta vise gotovo da ih nema ali i dalje strahujem da mi se radio ne ugasi i upali jer mi je to siguran znak da ce se nesto desiti.

Bio sam na dijagnostici, gde su mi rekli da je sve u redu i da mi mozda malo kasni neka "klapna" na usisu pa je auto mozda malo tromiji na pedali gasa.

Jesam otisao malo sa teme ali nisam znao kako da razdvojim ostale simptome sa ovim vezanim za servo jer se i on dogodio po slicnom principu kao i ostali.

Share this post


Link to post
Share on other sites

E evo mene.Dakle odradio sam prvo dijagnostiku i to dva puta.Opa puta je ukazalo na senzor polozaja volana.Majstor mi trazi 150 evra za polovan sa ugradnjom.

Ok.Slozio sam se.

Nego ako nije problem jer moze neko da mi odgovori u vezi kalibracije. Sta je tacno ona i da li je potrebno odmah da se radi nakon zamene senzora?

Da li ce majstor to da odradi ili nece? Moram li ja da mu predlazem? Da bar odem sa nekim predznanjem o njoj kod njega. Da li se ona posebno posle placa?

Kako ja kapiram to je podesavanje nultog polozaja volana. I da za to treba poseban uredjaj. Ne moze preko uredjaja za dijagnostiku? Pozz...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kalibracija se radi examinerom ili nekim drugim uredjajem. Po pravilu bi trebala da se radi svaki put kada se skida senzor pozicije. Proveri cenu novog senzora dosta je pala tako da vidi sta ti se isplati.

Share this post


Link to post
Share on other sites

E evo mene.Dakle odradio sam prvo dijagnostiku i to dva puta.Opa puta je ukazalo na senzor polozaja volana.Majstor mi trazi 150 evra za polovan sa ugradnjom.

Ok.Slozio sam se.

Nego ako nije problem jer moze neko da mi odgovori u vezi kalibracije. Sta je tacno ona i da li je potrebno odmah da se radi nakon zamene senzora?

Da li ce majstor to da odradi ili nece? Moram li ja da mu predlazem? Da bar odem sa nekim predznanjem o njoj kod njega. Da li se ona posebno posle placa?

Kako ja kapiram to je podesavanje nultog polozaja volana. I da za to treba poseban uredjaj. Ne moze preko uredjaja za dijagnostiku? Pozz...

za te pare mozes nov deo ugradit...kontaktiraj gorana odmah.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imam problem sa mojom Z10 koji do sada nije pomenut a, čitajući sve ovo ovde, ispada da je čudan.

Poslednja 3 - 4 dana primećujem da volan ima malo lufta koji se posebno oseti prilikom vožnje na pravcu, mogu da blago cimam volan levo - desno a da auto ide savršeno pravo. Takođe, kad na pravcu pustim volan (sklonim obe ruke), isti malo "padne" tj. sam se blago okrene u levo a auto zadrži pravac.

ALI, za razliku od svih prethodno opisanih slučajeva ovde, volan je i dalje mekan (ne koristim city servo), ne pale se nikakve lampice (niti su se ikada palile), ništa ne krcka, škripi, trese.

Gremlin ili ipak neki ovozemaljski problem?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

http://www.acspowersteering.co.uk/alfa/steering-pump/fiat-punto-electric-steering-column-ecu-motor-1077-p-647.html

Dragi moji sapatnici isti slucaj i sa mnom .

Fiat punto mk3,senzor sa zutim kablom,popravak kod svih BG majstora izmedju 200 i 250 Eur-a.O da ,cak i garancija 1 godina .Mnogo za krs star 8 godina ,ali sta da se radi ,pre cetiri godine kostalo 600 Eur-a .Prilicno nezgodan problem,a sta u stvari FIAT krije kao zmija noge ?

Sistem Dualdrive je patentirala kompanija Delphi automotive systems ,sediste Michigen ,U.S.,i taj patent prodala Fiatu i Opelu .

Opelu u stvari i nije ,posto je i sama kompanija u sastavu G.M.

Sistem dualdrive je inace zasticen imenom "E-STEER" T.M. (sto mozete i pogledati na prezentaciji Delphi.com).

Njihova fabrika koja iskljucivo radi ovaj sistem se nalazi na Tajland-u (kompanija se zove Minebea.co.th ), a sklapanje svih komponenti za Fiat se radi u njihovoj fabrici koja se isto tako zove u Milanu Italija ). I to je iskljucivi razlog zasto se ne mogu naci senzori posebno, nasi Fiat-ovi serviseri ih traze i dobijaju tamo gde ih u stvari i nema vise nego sto im treba za kompletiranje proizvodnje .

Kad pogledate kako su ovi problemi resavaju u U.K. a kako u Srbiji, pripadne vas muka! Kompanija ACS (acspowersteering.co.uk ) vam prodaje komplet reparacioni kit za 160 funti, letva kosta 50 funti, daje vam dvogodisnju garaniji bez ogranicenja kilometraze, a najlepse od svega je da kad im vratite vas stari pokvareni refundiraju vam 75 funti. Dakle komplet kosta 100 Eur-a. A sad idite sami na slike, cisto da vidite pa da muku podelimo .

Samo vas molim obratite paznju na sam tekst koji u prevodu glasi, kad dualdrive (po naski servo) pocne da zeza, on je u stvari vec otkazao, a koliko ce to da trpi uvek je pitanje.

Fiat Punto Electric Steering Column to fit models...

With ECU Code 6670

Fully Reconditioned and Tested EPS column ready to fit to your vehicle.

Comes complete with the ECU & Electric motor.

The Fiat Punto Electric power steering (EPS) is prone to intermittent or

complete failure, below is a list of common faults.

Common faults -

1. The Electric motor is usually intermittent but always leads to complete failure.

2. The components inside the ECU can also fail and cause the ECU to shut down.

3. The Torque/Angle sensor inside the column can fail causing the steering to

become heavy in one direction or both.

Before ordering please call us on 01827 259699 with the 4 digit number on the

steering column ECU to ensure you get the correct one for your vehicle,

if you order the wrong part number it will not work on your vehicle.

The part numbers are 6670, 9238, 9234, 1077

Comes with 24 Months Unlimited Mileage Guarantee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav klubu crvenog volana.od juce sam i ja ponosan clan kluba!

Naime, posle skretanja i okretanja volana u pun desno i nakon voznje od 300m, poceo sam da osecam tezinu volana, kao da je malo tresao i od jednom pafff, crvena lampica volana u kombinaciji sa lampicom city....

Padne mi mrak na oci, parkiram masinu u garazu i normalno na flcs forum po savete.

Jutros upalim masinu, svetli samo crveni volan, obrnem par km i ugasi se lampica, servo i city proradili, odem na dijagnostiku kod majstora, prikacio na kabel i sve ok...

Šta se zbiva nije mi jasno?

Primetio sam jos da kad stisnem kocnicu ponekad mi se pali lampica airbag i jos jedna ali ne mogu da upecam koja je....zbog cega se to desava?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav.

Na bratovom puntu se pali lampica od serva kad god auto ne koristi po 2-3 dana.Tada ne postoji sansa,ma koliko ga puta palio i gasio,da se ugasi signalna lampica serva i da volan postane mek.Naredni dan sve bude ok i sve tako dok ga opet ne ostavi ˝˝mirnim˝ po 2-3 dana.Onda opet isti problemi.Inace,ranije se desavalo kada se volanom ¨smota¨ do kraja da se ista upali.Ugasis auto,upalis i sve bude ok.

E sad,ni jedan elektricar ne moze da tvrdi sta mu je.Jedan je rekao da mu je crkla neka plocica na servu(50eura).Jedino mi nije jasno ako je crkla kako onda upste radi i kako ako ga vozi svaki dan,ta lampica se nikada nece upali.

:unsure:

Edited by neshaoct
spojena tema

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prva stvar koju treba proveriti kada se pojavi povremeni problem sa iskljucivanjem servo-a i lampicom volana je akumulator. Meni se pre par godina par puta desio taj problem i ispostavlio se da je bio slab akumulator (a servo vuce dosta struje). Zamenjen akumulator i problem se vise nikada nije javio.

Inace, po nepisanom pravilu i iskustvu mnogih, servo (odnosno senzor pozicije volana) jako retko ili gotovo nikada ne crkne ako se ne koristi "CITY" mod.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav.

Na bratovom puntu se pali lampica od serva kad god auto ne koristi po 2-3 dana.Tada ne postoji sansa,ma koliko ga puta palio i gasio,da se ugasi signalna lampica serva i da volan postane mek.Naredni dan sve bude ok i sve tako dok ga opet ne ostavi ˝˝mirnim˝ po 2-3 dana.Onda opet isti problemi.Inace,ranije se desavalo kada se volanom ¨smota¨ do kraja da se ista upali.Ugasis auto,upalis i sve bude ok.

E sad,ni jedan elektricar ne moze da tvrdi sta mu je.Jedan je rekao da mu je crkla neka plocica na servu(50eura).Jedino mi nije jasno ako je crkla kako onda upste radi i kako ako ga vozi svaki dan,ta lampica se nikada nece upali.

:unsure:

Gorane,je li mozes da mi barem savjetom pomognes jer sam daleko nekih 600 km od tebe?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav.

Na bratovom puntu se pali lampica od serva kad god auto ne koristi po 2-3 dana.Tada ne postoji sansa,ma koliko ga puta palio i gasio,da se ugasi signalna lampica serva i da volan postane mek.Naredni dan sve bude ok i sve tako dok ga opet ne ostavi ˝˝mirnim˝ po 2-3 dana.Onda opet isti problemi.Inace,ranije se desavalo kada se volanom ¨smota¨ do kraja da se ista upali.Ugasis auto,upalis i sve bude ok.

E sad,ni jedan elektricar ne moze da tvrdi sta mu je.Jedan je rekao da mu je crkla neka plocica na servu(50eura).Jedino mi nije jasno ako je crkla kako onda upste radi i kako ako ga vozi svaki dan,ta lampica se nikada nece upali.

:unsure:

Loš akumulator...kad odstoji isprazni ga zima taman toliko da kad vergla padne napon dovoljno da upali lampicu...moja neka pretpostavka..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...