Jump to content
FAS Goran
oktopod

Fiat Punto mk.2 - city servo ; senzor pozicije volana

Recommended Posts

Nema logike da imaš senzor a imaš mehanički volan. Samo ako je neko pre toga menjao i budžio. Meni liči da je tu samo tabla zamenjena.
Da bi znali o čemu se radi trebaš odgovoriti na sledeća pitanja:
Koliko dugo si vlasnik auta.
Koliko dugo ti svetli, da li je svetlela od prvog dana i kada se upalila crvena.
Koji je tačno model i godište Punta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alfa 147 ima klasičan servo i ima senzor pozicije volana.
Puntaši na forumu slabo poseduju takvu varijantu Puntaća, zato ti niko ne odgovara...
Što ne pitaš@Goran Zemun na njegovoj temi?

Poslato sa POT-LX1 pomoću Tapatoka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Punto ili ima obican volan ( znaci nije servo nego kao kod yuga npr) ili je el.servo volan gde je letva klasicna mehanicka a pomaze el.motor serva da bi islo lako . Onaj bez el.serva nema nikakve senzore ali ni lampice

Послато са SM-J330F помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo da napisem i ja problemcic jer iskreno nisam procitao svih 50 stranica u temi pa ne znam jel trebam da se brinem :D

U pitanju je punto 2, 2001 god. Ovih dana (konkretno poslednja 3 je hladnije), pri prvom paljenju, pali normalno sve al kad upalim prvi put hladan auto znaci ni ne pipnem volan upali se volan lampica na tabli i oteza volan. Ugasim auto, upalim, bez daljeg problema. Tako poslednja 3 dana za redom... 

Edited by LWFtheDJ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoće to i zbog slabog akumulatora...
Prati sada situaciju

Poslato sa POT-LX1 pomoću Tapatoka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sigurno je akumulator. Kad sam nosio u servis da pregledaju auto, testirali akumulator onom spravicom i kazu dobar, al anlaser los, uzeli mi 7000 za remont anlasera pre 10-15 dana i evo jutros krenem na posao, mrka kapa. Danas odma po novi akumulator...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probaj da ga napuniš do kraja, možda jos nije crkao

Poslato sa POT-LX1 pomoću Tapatoka

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 27/11/2019 at 11:50 PM, tvzmaj said:

Nema logike da imaš senzor a imaš mehanički volan. Samo ako je neko pre toga menjao i budžio. Meni liči da je tu samo tabla zamenjena.
Da bi znali o čemu se radi trebaš odgovoriti na sledeća pitanja:
Koliko dugo si vlasnik auta.
Koliko dugo ti svetli, da li je svetlela od prvog dana i kada se upalila crvena.
Koji je tačno model i godište Punta.

Vlasnik sam neka 4 mjeseca. Svijetli oduvijek, znači otkad sam ga kupio. Vlasnik mi je rekao da ima veze sa pinjonom senzora brzine, ali nisam ništa pokopčao. Senzor sam u medjuvremenu popravio.

2001 godište, verzija 2 (188) 

Nisam ulazio na forum, zato tek sad odgovaram. Pitaću prijašnjeg vlasnika da li je mijenjao tablu.

Edited by gavranpero

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nakon zamjene senzora s volanom je sve u najboljem redu, što se tiče motanja, paljenja greške i sl. Međutim, negdje nakon promjene senzora mislim da mi je otlisla letva volana. Preko sitnih rupa u volanu jako suska, treska ugl. totalno neugodan osjećaj. Zanima me, postoji li mogućnost da san nešto zaznuo u senzoru pa da neki vrag u njemu klapa ili je naprasto otišla letva koja se samo slučajno poklopila negdje oko promjene senzora? 

Edited by dodo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imam problem sa Fiat Puntom 1.3 mjt 2004 god sa servom ukljucio mi lampicu a servo radi i radi sity nemam problema sa volanom sve normalno probao sam skinuti kleme opet isto ako neko zna molim odgovor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takav zna bude pre crkavanja...Svejedno, ne možeš ništa bez dijagnostike...

Poslato sa POT-LX1 pomoću Tapatoka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koja je fora sa tim bojama i senzorima, plavi, zuti, beli, koja je razlika?

Sent from my SM-A520F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minute ago, rage_man said:

Koja je fora sa tim bojama i senzorima, plavi, zuti, beli, koja je razlika?

Sent from my SM-A520F using Tapatalk
 

Razlikuju se po tipovima vozila i po opremi koju vozilo ima.. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 16/11/2019 at 6:44 PM, gavranpero said:

DSC-0016.jpg

DSC-0017.jpg

Riješena misterija. Mijenjana je tabla, a skinuta sa servo verzije. Imam drugo pitanje. Stalno mi trepće displej, ravnomjerno. Znači brojevi, slova. Na koji način da to sredim ? Vjerovatno treba nešto resetovati na računaru ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mora da se uradi uparivanje table, imas ovde kako se radi:

 

Quote

Evo kao što sam i obećao . Za rešavanje blinkanja kontrolne table sam koristio MultiECUScan,Elm327 interfejs,laptop i naravno Punto :laughing: ! Izaberete svoj model auta i kliknete na ŠASIJU . Tu obeležite CAN SETUP / PROXI ALIGNMENT PROCEDURE . Odete na F7,treća po redu je PROXI ALIGNMENT PROCEDURE i to obeležite i kliknete F10 - izvrši . Pita za nastavak i pritisnete Y . Sad on radi upisivanje PROXI PODATAKA . Kad je gotovo kaže vam da isključite kontakt i da stisnete Y . I to je cela nauka :thumbsup: ! Nemojte da vam uzimaju pare za ništa ;) !

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne znam da li pripadam ovoj temi, ali da opisem problem pa ce mi mozda neko i pomoci.
Grande punto je u pitanju, desava se skoro uvek ujutru, kada je temperatura ispod nule, kao jutros recimo -7c, krenem i posle nekih mozda kilometar, pri motanju volana u levo, trzne jednom ili dva puta i nakon toga servo prestane da radi i upali se crveni volan na tabli.
Napomenuo sam da je ujutru jer preko dana kada malo temp.skoci nikada mi ne otkaze servo. Zamenio sam i akumulator citajuci da servo motor vuce dosta struje te da moze biti do njega, na zalost eto nije. Da li moze biti do instalacija pa eletronika brljavi ili je ipak u pitanju famozni senzor pozicije ugla volana?

Sent from my SM-A520F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako jeste alternator, kakav je moguci epilog, zamena ili remont? Mozda nesto trece...

Sent from my SM-A520F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma ja bih rekao da je senzor. Da je motoric serva onda bi to bilo stalno. Znam da je odgovor otidji prvo na dijagnostiku nervirajući jer trazis od drugih pomoć, al uistinu teško je bez toga odgonetnuti. Al meni se ponekad gasio i pogotovo po hladnim jutrima. Sam zamjenio senzor pred 2 mjeseca i sad je ko bog, nijednom se nije ugasio. Opcije s akumulutorom i alteratorom mi nisu realne, slab akumulutor bi se već očitovao pri teškom paljenju ili slično. 

Al evo imam ja jedno pitanjce pa ako može pomoć. Nakon zamjene mi je otišla letva i sad tucka ko blesav po makadamu i kaldrmi. Išao sam skidati motoric serva i podmazati onu osovinicu (ima opis na drugoj temi) kako bi smanjio mozebitne vibracije. Pa me zanima mora li volan bit baš u odredjenom polozaju kad se vraća motorić ili je svejedno zapravo, samo neka osovinica udje u volan? Jer sad mi volan u citiyu ode za jedan cm udesno ako ga je drzim rukom. Recimo drzim ga ravno i pustim ruke i kad kocim tj stajem on ode blago, blago desno. 

Edited by dodo

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, dodo said:

Jer sad mi volan u citiyu ode za jedan cm udesno ako ga je drzim rukom. Recimo drzim ga ravno i pustim ruke i kad kocim tj stajem on ode blago, blago desno. 

poslije zamjene senzora polozaja mora da se uradi kalibracija senzora (jedan klik - apply dijagnostikom). Nisam imao iste simptome poslije zamjene senzora...blago pomjeranje volana u stranu prilikom paljenja city moda su bili moji simptomi, poslije kalibracije nestali.

 

1 hour ago, dodo said:

Opcije s akumulutorom i alteratorom mi nisu realne, slab akumulutor bi se već očitovao pri teškom paljenju ili slično

ovo je dobro razmisljanje! @rage_man, moja procjena je da ti senzor polozaja volana otkazuje...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Danas idem kod majstora na dijagnostiku, samo ne znam da li body pamti gresku koju je ukljucivao servo?

Inace nov akumulator uzet pre 3 dana.

Ako bude taj senzor, koji ide na Grande, plavi, zuti, zeleni...? Ili se to zna tek kada se razmontira pola auta(gledao slike)...

Kako se krecu cene senzora?

 

Sent from my SM-A520F using Tapatalk

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...