nstyner 171 Posted November 30, 2015 Ajd pratiću kako se ponaša,a oba puta mi se desilo prilikom parkiranja kada smotam volan skoro do kraja onda se ukoči i izbaci lampicu.Kolegi sa posla se isto sa desetkom desilo jedanput pre dve godine,i nikad više.U svakom slučaju hvala na savetu! Quote Share this post Link to post Share on other sites
vicent 1261 Posted November 30, 2015 Proletos menjan exide ubačen.Koliko sam skontao ima neka elektronska ploča ispod volana koja bi trebala da može da se skine,i da neki stručnjak to sredi-prelemi stare lemove.Drugaru je na puntu mk2 Stojanov tražio prošle godine 130 jurića da mu skine staru i ugradu remontovanu ploču.E sad negde sam video da neko radi za tipa 25-30 eura,al ne mogu da se setim gde! mk 2b nema ploču sa releima, relei se menjaju (ili preleme) na mk2a. Kod mk2b nema šta da crkne u elektro-motoru, uglavnom kad se desi, umro je senzor pozicije volana. Ispitaj dobro aku, proveri punjenje alternatora, ako treba dopuni aku, jer u kratkim vožnjama ne može sam da se dopuni. Prva indikacija slbijeg napona je elektro-servo, jer je najjači potrošač na autu. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Trulex 0 Posted December 1, 2015 Ako sam dobro razumeo domaći Punto 2011 godište je mk2b, i on nema ploču sa relejima, znači samo zamena senzora,da li sam u pravu sa sa oznakom i godištem auta i koliko je trenutno cena zamene senzora? Quote Share this post Link to post Share on other sites
nstyner 171 Posted December 1, 2015 Pa neko ih krsti mk3 a neko mk2b,tako da nisam siguran.Hvala na savetima,a nasao sam i na temi uradi sam ciscenje kontakata na el. motoru serva,pa praticemo kako se ponasa Quote Share this post Link to post Share on other sites
vicent 1261 Posted December 1, 2015 Ako sam dobro razumeo domaći Punto 2011 godište je mk2b, i on nema ploču sa relejima, znači samo zamena senzora,da li sam u pravu sa sa oznakom i godištem auta i koliko je trenutno cena zamene senzora?U pravu si. Domaći i svaki drugi Punto od 2003 god., koji ima široka,velika svetla i masku na prednjoj haubi je model MK2B. Za zamenu senzora pozicije volana ne postoji pravilo, raspon cena je veliki. Drugar je menjao kod nekog lika u Leštanima i sve ga je koštalo 70eur (polovan senzor i rad). Neki naplaćuju i duplo. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Tufnica 0 Posted December 9, 2015 (edited) Ako nemo može da mi pomogne. Jutros mi se na kontrolnoj tabli upalila crvena lampica volana. Servo volan ne radi, ni da mrdne. Mogu da vozim bez njega ali to je blagi užas. Ništa nije ukazivalo na kvar. Juče sam vozila bez problema. Kad jutros...?! Vozač sam početnik, nemam blage veze šta je u šitanju a o majstorima i da ne pričam. Šta da radim i da li imate nekog pouzdanog majstora za preporuku u Beogradu. Hvala unapred. Edited December 9, 2015 by Tufnica Quote Share this post Link to post Share on other sites
milan-jtd 319 Posted December 9, 2015 Za pocetak proveri kakav ti je akumulator i punjenje akumulatora, dosli hladni dani pa je mozda i do njega, to moze bilo koji elektricar za minut da ti proveri. Za sve ostalo nista bez dijagnostike, moze biti do releja na servo motoru (ako je punto sa uskim farovima), ili do senzora polozaja volana. Preporuka za servis https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/39186-fiat-servis-goran/ A prelistaj malo temu unazad, ima tu dosta stvari napisano, mozda su pominjani i neki drugi majstori Quote Share this post Link to post Share on other sites
Tufnica 0 Posted December 9, 2015 Hvala na odgovoru. Akumulator je zamenjen pre mesec dana tako da ne verujem da je do njega. Hvala u svakom slučaju. Čula sam sve najbolje o ovom servisu ali kako doći do njih sa ovim volanom Quote Share this post Link to post Share on other sites
milan-jtd 319 Posted December 9, 2015 A jel moguce da nema neka muska ruka da mota volan? Inace znam koja je muka smotati bez serva, bio sam u toj situaciji, samo ja sam kupio polovan senzor i sam ga zamenio tako da me je jako jeftino izaslo, ali u servisu nije bas mala cena ali dobijes garanciju. A koji punto je u pitanju, onaj stariji sa uskim farovima ili noviji sa vecim farovima? Quote Share this post Link to post Share on other sites
pedjabj 16 Posted December 11, 2015 (edited) Pred sam put do sela (nekih 270 km) krenem na posao i nesto pre parkiranja primetim da mi sija lampica za volan.Kada sam nasao parking mesto, ugasim/upalim auto i lampica ostane ugasena.Posle posla krenem na put i pri paljenju auta ostane lampica volana ukljucena.Ja zovem svog majstora i on mi kaze da je to "pocetak kraja" serva i da se mora menjati senzor pozicije volana kada oteza volan.Kod njih je 15000 din.Do tada je volan bio lagan i sa paljenjem lampice nije bio nista tezi.Pitam ga, smem li ovakav na put, kaze pici samo, jak si ti u rukama.:-)Krenem, volan lagan kao i uvek, pravi mi drustvo upaljena lampica za volan i ja stignem do Kragujevca.Na samom ulazu stanema da natocim tng i kada sam ponovo pokrenuo motor lampica se ugasila.Volan i dalje, posle skoro mesec dana funkcionise besprekorno (pu, pu,...), lampica se nije palila, a za sve vreme volan ni jednom nije otezao.Nisam ustanovio razlog upaljene lampice. Edited December 11, 2015 by pedjabj Quote Share this post Link to post Share on other sites
pilauda 3 Posted December 11, 2015 Tako sam i ja vozio jedno pola godine sa lampicom a onda je poceo i servo da se gasi, sve cesce i cesce pa sam ga zamenio kad je poceo da se gasi pri samom startu auta, tako da vozi opusteno dok ne krene da se gasi 1 Danko77 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
vicent 1261 Posted December 11, 2015 Pred sam put do sela (nekih 270 km) krenem na posao i nesto pre parkiranja primetim da mi sija lampica za volan.Kada sam nasao parking mesto, ugasim/upalim auto i lampica ostane ugasena.Posle posla krenem na put i pri paljenju auta ostane lampica volana ukljucena.Ja zovem svog majstora i on mi kaze da je to "pocetak kraja" serva i da se mora menjati senzor pozicije volana kada oteza volan.Kod njih je 15000 din.Do tada je volan bio lagan i sa paljenjem lampice nije bio nista tezi.Pitam ga, smem li ovakav na put, kaze pici samo, jak si ti u rukama.:-)Krenem, volan lagan kao i uvek, pravi mi drustvo upaljena lampica za volan i ja stignem do Kragujevca.Na samom ulazu stanema da natocim tng i kada sam ponovo pokrenuo motor lampica se ugasila.Volan i dalje, posle skoro mesec dana funkcionise besprekorno (pu, pu,...), lampica se nije palila, a za sve vreme volan ni jednom nije otezao.Nisam ustanovio razlog upaljene lampice.Možda je razlog Kragujevački TNG !Šalim se naravno. Verovatno je duža vožnja dopunila aku na pravi napon, jer gradske vožnje ubijaju. Nikada se ne napuni dovoljno, naročito u ovakvom vremenu (ventilator, grejač zadnjeg stakla, brisači, muzika isl.). Zato se i preporučuje da se aku dopuni 1-2 puta godišnje. Quote Share this post Link to post Share on other sites
mudri 63 Posted December 12, 2015 Pre par dana uradim reglazu trapa i kupim nove gume. Od tada imam utisak da mi auto blago vuce u levu stranu, odem ponovo na reglazu sve ok. Proverio sam pritisak u gumama sve ok. Negde sam cuo da treba ponovo kalibrisati servo. Ako je to tacno, kako se to radi, mogu li sam ili mora da ide na diagnostiku? Quote Share this post Link to post Share on other sites
vicent 1261 Posted December 12, 2015 Ma kakva kalibracija, ona se radi samo kada se rastura letva ili menja senzor pozicije. Ili je trap loše namešten (što je najverovatnije) ili su krive gume. Iako su nove, mogu biti II , III klasa. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Markobgd 609 Posted December 12, 2015 Rotiraj prednje točkove, levi desno a desni levo montiraj i provozaj. Ako bude vukao u suprotnu stranu onda je do guma. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mare_car 0 Posted December 12, 2015 Pozdrav, kupio sam Punta sa već upaljenom lapicom i nisam imao nikakvih problem jedno 3-4 meseca. Jednog jutra sam upalio auto i volan je baš otežao, skoro da nije bilo moguće da se okrene. Šta ću, otišao kod majstora, 150 EUR sa zamenom. Sada radi kao sat, nema problema. Quote Share this post Link to post Share on other sites
mudri 63 Posted December 14, 2015 Rotiraj prednje točkove, levi desno a desni levo montiraj i provozaj. Ako bude vukao u suprotnu stranu onda je do guma. Probacu. Quote Share this post Link to post Share on other sites
snebojsa 56 Posted January 4, 2016 (edited) I meni se juce dva puta i danas jednom upalila lampica i volan je otezao. Stanem, ugasim, upalim, lampica se iskljuci i servo radi. Punta sam pazario pre tri meseca i sada se prvi put javlja ovaj problem. Bio sam kod elektricara da proveri akumulator, kaze da je odlican, i punjenje je dobro, tako da nije to. Pretpostavljam da se dosta opteretio zbog ovog snega. Prvi put se upalila kad sam se isparkiravao a oko mene smetovi snega, jos sam bio parkiran na uzbrdici, jedva sam izasao, motao sam ko lud levo-desno, isao napred-nazad... Ugasim-upalim auto i lampica se ugasi, servo radi, vozim dvadesetak minuta, sve ok, onda naidjem na neku ulicu sa dosta snega, auto seta i kliza se, ja cvrsto drzim volan da odrzim pravac i upali se ponovo. Ugasim, upalim, sve ok. Praticemo ovih dana kako ce se ponasati, ako nastavi onda skidanje serva i menjanje relea pa cemo da vidimo.Inace, pre punta sam vozio juga, tako da kad oteza volan nista strasno Vidim da su relei u Ap sportu 467 din a u Mikro Princu 1056, da li su isti ili su ovi skuplji bolji? Edited January 4, 2016 by snebojsa Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mladen Pa 0 Posted January 17, 2016 Ja ljudi stvarno vise ne mogu da izdrzim sa ovim servom,ovo pisem u tolikom besu da je to strasno.....pa dal je moguce da je to tako lose uradjeno?!?!naravno pre par meseci mi zakucao volan skroz,ni paljenje gasenje nije pomoglo i sta cu odnesem dugogodisnjem majstoru na zamenu,zameni on sta je radio letva i taj motoric ne znam uglavnom 120 evra sve,evo sad na levo kad motam jedan pun mogu da smotam i to je to,u desno mogu jedan i popre dvadesetak dana na velikom minusu mi je zakucao volan pri kretanju,pa sam ugasio upalio i proradio je..sta vise da radim ima li neko neki savet,vise para ni vremena za bacanje nemam? Quote Share this post Link to post Share on other sites
milan-jtd 319 Posted January 17, 2016 A senzor položaja volana? Jel on menjan? Tu ti je glavni problem, pod uslovom da ti je akumulator dobar Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mladen Pa 0 Posted January 18, 2016 a kakve veze ima akumulator?ja cu da odem sutra da ga proverim u servis,znaci moze da bude da nece pun da okrene zbog akumulatora?? jel moguce to?ne verujem pazi..pa ne znam ovo je punto 2.2002 godiste 1.2,120 evra je izaslo to kad je menjao,eto nije gorela lampitca i kaze to je to..a koliko taj senzor kosta? Quote Share this post Link to post Share on other sites
markoobr 0 Posted January 18, 2016 (edited) Pozdrav društvo, imam jedan problem. Naime pre par dana je počela da mi se pali lampica za servo, međutim kada se auto ugasi i ponovo upali lampica ne sija. E sada, od prekjuce kako je poceo da pada sneg tj kada su pocele hladnoce kada sam upalio auto poceo je da sija servo i lampica od akumulatora i volan se toliko teško okretao da ne mogu da opišem, bukvalno trebate iz sve snage okretati volan da bi se okrenuo jedan centimetar. Ali posle nekih 5 minuta, ugasila se lampica od akumulatora i serva, i tada je odblokiran volan, normalno se okretao kao i pre. I juce mi se desila ista stvar. Da li neko može da me posavetuje šta da radim ? Pozdrav Edited January 18, 2016 by neshaoct spojeno by Dezurni :) Quote Share this post Link to post Share on other sites
dj_warped 1 Posted January 18, 2016 Moguce da ti je akumulator oslabio i pri tome ti iskljuci motoric servo upravljaca jer on u nekom trenutku povuče dosta veliku struju,isto tako moze da bude da ti je regler pri kraju ,najgore je da ti je motoric crkao,ja sam ih uspesno popravljao ,zato prvo na dijagnostiku da se tacno utvrdi sta je problem. Quote Share this post Link to post Share on other sites
milan-jtd 319 Posted January 18, 2016 Ovako, servo kod punta je jedan elektro motor koji je najveci potrosac struje na autu. Ako nema dovoljno struje nece da radi. Ako je akumulator prazan, nema dovoljno struje i nece da radi. Ako je alternator neispravan i lose puni opet nece da radi. To je najprostije receno. Ako ti svetli lampica akumulatora to znaci da alternator ne daje odgovarajuci napon. Tako da Marko ti imas problem sa alternatorom, a servo je samo posledica, komp ga iskljuci jer nema dovoljno struje. Ne znam sada koliko se krecu senzori, ali bili su oko 80 evra sa garancijom. Ja sam ga kupio za 10 ili 15 evra, ne secam se tacno, i sam ga zamenio, ali tu muku nikome ne zelim! Cena je bila takva jer je covek sve rasprodavao a ja sam uzeo vise stvari, pa mi "poklonio" senzor. Listajte malo temu, sve je vec receno do detalja... Quote Share this post Link to post Share on other sites
markoobr 0 Posted January 18, 2016 Hvala na brzom odgovoru. Međutim ja kada sam kupio auto što je relativno skoro bilo vlasnik je rekao da je stavljen potpuno nov alternator. Verujem da sam ti sad vise odmogao ovim nego pomogao. Quote Share this post Link to post Share on other sites