Jump to content
FAS Goran
oktopod

Fiat Punto mk.2 - city servo ; senzor pozicije volana

Recommended Posts

A znaci koliko sam ja shvatio najcesce se gasi zbog tog senzora polozaja? Cuo sam i ja da treba gasiti city ali vozi ga samo keva a vise joj odgovara sa ukljucenim, a senzor radi istu fungciju i kad je ukljucen i iskljucen samo sto se poveca snaga motora pa mi je logicno jedino da moze da se desi da zbog ukljucenog city-ja lakse crkne motor ali ne i da strada senzor polozaja(moja logicna pretpotstavka), u svakom slucaju videcemo kako ce dalje da se ponasa, nadam se da nece da postane ucestalije, ako da onda ce verovatno morati taj senzor da se menja(uzgred, koliko se sad krece cena sa zamenom? )

 

A sto se vuce u stranu tice to je vrlo malo da se jedva i primeti samo kad se pusti volan tek koliko da ne ide bas pravo kao strela a posto je pocelo da se desava posle zimskog sna(to je kevin auto a ona ne dozvoljava da se njen mezimac uopste istera zimi po snegu, soli itd nego tera mene i caleta da je vozimo nasim automobilima, tako da nije pomeren iz garaze par meseci) pa ce pre biti da je mozda do guma, mozda se malo deformisale ili tako nesto a jos su fabricke(2006 kupljen auto a one su verovatno malo i starije), to mi je logicnije nego da se trap vec rascentrirao, ipak je to mala kilometraza, u glavnom vozila zena dakle nikad se niko nije izivljavao sa njim itd, mada ono po nasim putevima me nista ne bi cudilo...

 

Hvala u svakom slucaju, ako pocne da pravi vece probleme javljam se u ovoj temi pa da vidimo sta dalje, za sad radi ok samo me brine to sto kazes da je i kod tebe pocelo tako da se desava vrlo retko kao ovde pa onda postalo sve ucestalije, ali videcemo vec... :)

Edited by Milos1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav svima,

Imam problem sa servom, pre 4 dana mi se po prvi put upalila lampica za servo i volan je otezao, bez razloga, ugasio sam auto, upalio ponovo i servo je radio, taj dan mi je jos jednom otkazao servo... ovih dana sam vozio normalno, nije otkazivao, danas je ponovo otkazao 2 puta, a nije zbog motanja punog levog ili desnog, sam od sebe... Ima li ko predstavu sta moze da bude i koliko moze da me kosta, posto sam dobio neke informacije da je skupa varijanta kad ode servo :p 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tako je i meni bilo isto na pocetku i vozio sam ga jos godinu dana sigurno dok mi nije poceo gasiti servo svaki put kad upalim auto, mene je varijanta iskostala 120 evra.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Xsander

Prvo pogledaj stanje akumulatora, ako nije dovoljno pun hoće da radi to što radi, bord prvo isključi najvećeg potrošača. Može biti da je aku dotrajao ili alternator ne puni kako treba. Ovo pišem iz iskustva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Xsander

Prvo pogledaj stanje akumulatora, ako nije dovoljno pun hoće da radi to što radi, bord prvo isključi najvećeg potrošača. Može biti da je aku dotrajao ili alternator ne puni kako treba. Ovo pišem iz iskustva.

Kako mogu da proverim stanje akumulatora ? Da li postoji mogucnost da fm transmiter koji je u uvek ukljucen (ne vadim ga iz upaljaca kad gasim auto) nekako trosi akumulator i kad auto ne radi ? MOzda je pitanje glupo, ali ne razumem se mnogo, pa mozda gresim sto ne izvadim transmiter...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako se ne razumeš mnogo i nemaš nikakvog teoretskog predznanja, ako nemaš alata (makar i onaj unimer iz kineskih radnji), ako te mrzi da pretražuješ ovaj forum, onda pravac kod nekog autoelektričara, dobićeš dijagnostiku odmah, možda ti neće ni naplatiti. U krajnjem kompjuterska dijagnostika je 1000 dinara.
 

A taj FM transimter ti ne vuče struju jer upaljač ne dobija napajanje kada se skine kontakt.
 

Ako te baš mrzi da uradiš sve navedeno, valjda imaš nekog drugara čiji je akumulator noviji od tvog da ih privremeno zamenite, pa ako se i dalje dešava ista stvar onda ti ne gine opravka sistema za city servo. Od čiče toliko.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juče sam uključio city servo, i ni jednom nije otkazao, videćemo kako će se pokazati narednih dana :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

I da, kada dam kontakt, cekam da se pogase sve lampice, ali lampica akumulatora ostaje da svetli dok ne upalim auto, da li je to normalno? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzaba, iako je bio ukljucen city servo, sinoc mi je ponovo zakazao servo, ipak cu morati kod majstora da vidim :p

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav svima!

Da li neko zna sta bi mogao biti problem ako mi volan u voznji lagano ide u desno, na levo ide teze, identicno je i kad ukljucim City samo sto sve ide lakse? Gume nisu, nekoliko puta su menjane i uvek je isto. Problem sa lampicom i otezanjem volana mi se javi periodicno, nekad 2 puta u toku meseca, nekad ni jednom za godinu dana. Servo nikada nisam skidao niti bilo sta cistio.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To je senzor polozaja volana, u stvari veliki komplikovani potenciometar, nema popravljanja, samo zamena. Mozda ti moze pomoci njegova kalibracija preko dijagnostike

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sta se dobija kalibracijom? Meni auto ide ravno, ne vuce, jedino sto se desava je to sto volan teze ide u levo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sada cu ja laicki posto se ne razumem u celu tu problematiku, ali mozda je kod tebe problem i naponu koji senzor salje motoru, za jednu stranu je veci pa ide lakse. Kalibracijom se dovode vrednosti na nulu, i polozaj i naponi.

 

To mi je neko razmisljanje jer kada sam kacio dijagnostiku i ocitavao vrednosti, tacno se vidi koliko struje povlaci servo motor kada se mota u jednu i u drugu stranu, na sredini je nula.

 

Ako imas ELM i MES to je vrlo jednostavno i nece te kostati nista, a mislim da nista ne mozes da zeznes.

Javice se vec neko strucniji.

 

Ja sam kod mene sam zamenio senzor i uradio kalibraciju. Pre kalibracije se volan nije sam vracao na nulu, tj jeste koliko su ga tockovi ispravljali, ali to nije bilo dovoljno, morao sam da mu malo pomazem i to je malo neprijatan osecaj. Posle kalibracije je sve radilo kako treba. Pisao sam vec na nekim stranicama unazad, potrazi...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ljudi treba mi pomoc u pitanju je Zastava 10 par puta izgubila servo stavili smo drugi senzor (polovan) i kad smo sve vratili na auto i upalili volan se smotao na pun levi,vratili smo stari senzor i ista situacija svaki put kad se auto upali on namota pun levi na dijagnostici izcitava gresku C1015  Greska ECU-a. Jel zna neko sta bi moglo da bude !  (Menjali smo samo senzor bez kucista)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ljudi, nije to za zezanje, po meni ne treba uzimati polovni senzor. Ili da se sredi kod nekog dobrog elektroničara (možda su hladni lemovi problem), ili da se vozi na "suvo", kao što sam ja vozio skoro 2 godine, ili kupiš novo sa ugradnjom i garancijom 2 godine, kao što sam na kraju i sam uradio. Inače u pitanju je isto Z10, simptomi su bili otkazivanje serva najpre na pun desni, onda na bilo koji nagli pokret volana, na kraju se servo nije ni palio. Novi šljaka super, sve u garanciji, brigu ne brinem kad poteram auto pun dece. Ali to me izašlo 20k sa ugradnjom i kalibracijom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U zadnje dve nedelje,dva puta mi se upalio simpatični mali volančić i volan mi se ukočio.Kada ugasim auto i ponovo upalim,greška nestane ali bolje da znam šta mi je činiti ako mi rikne skroz.Čitao sam da se to dešava jel lemovi "omatore",pa ih treba prelemiti.....Ajd mala pomoć

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proletos menjan exide ubačen.Koliko sam skontao ima neka elektronska ploča ispod volana koja bi trebala da  može da se skine,i da neki stručnjak to sredi-prelemi stare lemove.Drugaru je na puntu mk2 Stojanov tražio prošle godine 130 jurića da mu skine staru i ugradu remontovanu ploču.E sad negde sam video da neko radi za tipa 25-30 eura,al ne mogu da se setim gde! :question:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probaj za pocetak najjeftiniju varijantu a to je da dopunis akumulator pa vidi da li ce se problem sa crvenom lampicom vratiti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...