Jump to content
FAS Goran
bolens

Ugradnja tempomata u Punto/Stila/Multiplu/Nouva Bravo/Alfa 147/Alfa 156

Recommended Posts

loveisintheair1195.jpg

evo da vidite gdje se u mene konektor skrivao netko ga je gore zaljepio i uopšte se nevidi kad se skine donja zastita mozda je jos kod nekih modela tako zaljepljeno.stilo 140ks 2004god.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na Stilu 1,9 JTD SW Dynamic 2004 godište, nema konektora za tempomat ispod volana. Instalacija je bila samo do smeđeg konektora. Proveo sam kablove do smeđeg konektora i spojio. Na crnom konektoru do smeđeg, kabal bijelo-zeleni nema plus napajanje prilikom kočenja. Našao sam taj plus na konektoru koji se nalazi na prekidaču štop svjetla. Međutim na ovom modelu (proizvodnja 5 mjesec 2004.) bijelo zeleni kabal na štop-šalteru je plus kada je kočnica puštena, a kada je kočnica pritisnuta plus dobija na zeleni kabal. Ja sam zeleni kabal spojio sa ručicom tempomata. Sve sam spojio po objašnjenjima ali tempomat se ne uključuje (kada prebacim on/of na displeju se ništa ne pojavljuje). Kontrolisao sam i osigurač 36 i on je u redu.

Ako neko zna na koji pin na crnom konektoru kod volana treba spojiti napajanje prilikom kočenja neka javi.

P.S. Ručicu od Stila original platio sam 50KM/25eura

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^^ Vidim da još niko ne odgovara na predhodno pitanje pa molim nekoga ko je ugrađivao ovu ručicu da mi sa sigurnošću napiše šemu.

Pročitao sam sve postove ali je nejasno ovo za kočnice, jer negdje piše da plus treba da ima kad je kočnica pritisnuta, a vidim u jednom postu da piše da je plus aktivan ako je kočnica puštena. Molim da neko napiše tačnu šemu jer me zanima gdje treba dovesti plus sa kontakta,jer ne želim da spržim ECU pa ne bih rizikovao.

To u nijednom postu ovdje ne vidim da je navedeno sa 100% sigurnošću, a mislim da svak ko je radio instaliciju može jednostavno da napiše koja komanda ide na koji pin.

Unaprijed hvala svakom ko se potrudi da mi ovo malo pojasni!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dva puta čitam šta si napisao i ne razumem gde je zapelo. Prvo na displeju se neće ništa pojavljivati ako ti samo nakačiš ručicu, najverovatnije neće ni lampicu da pali. Drugo da li si isprobao da li ECU prima komande od ručice i ako jesi kako si to izveo. Treće jako je nezahvalno da ti ja sad pišem boje žica a boje su slične pa ti napraviš neku havariju i onda meni da nabijaš na nos.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam probao da li ECU prima komande sa ručice. Ja sam samo spojio ručicu sa smeđim konektorom (četiri kabla koja su na njemu višak po uputstvu iz ovog posta doveo do ručice i spojio)i doveo zeleni kabal (na njemu je +12V kada se kočnica pritisne) sa prekidača kočnice na odrđeni pin ručice.

Napominjem da sam sve radio po uputstvu iz ovog posta posebno vodeći računa o rasporedu pinova na konektorima.

Hvala na brzom odgovoru!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako moze da neko napise npr. ovako:

bijeli konektor na rucici:

pin 1- npr. plus kocnica

pin 2- plus preko kontakta koji treba spojiti na ... konektor na pin...

pin 3- prazno

....

.....

Tako da napise neko ako moze, ovo sto sam pisao pisano je samo radi primjera i nema nikakve veze sa stvarnoscu!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja nisam pisao to uputstvo, nešto si pomešao u tim žicama. Daj mi link do tog uputstva po kom radiš. I druga stvar, ovo se bez dijagnostike ne radi, pojma nemaš šta si uradio šta nisi. I možeš samo da se nadaš da sve prođe kako treba a ako ne prođe pojma nemaš gde je zapelo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja nisam pisao to uputstvo, nešto si pomešao u tim žicama. Daj mi link do tog uputstva po kom radiš. I druga stvar, ovo se bez dijagnostike ne radi, pojma nemaš šta si uradio šta nisi. I možeš samo da se nadaš da sve prođe kako treba a ako ne prođe pojma nemaš gde je zapelo.

Sve što sam radio, radio sam po upustvima iz ovog posta, ali sutra čim budem mogao pogledat ću tačno šta sam spojio i kako a onda ću napisati da bi vidjeli gdje sam pogriješio. Što se tiče dijagnostike za Fiata imam ELM 327 , VAG KKL 409.1 i sw Fiatecuscan, mada jos nisam ništa radio sa njim tek sam sw dobio.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja nisam pisao to uputstvo, nešto si pomešao u tim žicama. Daj mi link do tog uputstva po kom radiš. I druga stvar, ovo se bez dijagnostike ne radi, pojma nemaš šta si uradio šta nisi. I možeš samo da se nadaš da sve prođe kako treba a ako ne prođe pojma nemaš gde je zapelo.

Sve što sam radio, radio sam po upustvima iz ovog posta, ali sutra čim budem mogao pogledat ću tačno šta sam spojio i kako a onda ću napisati da bi vidjeli gdje sam pogriješio. Što se tiče dijagnostike za Fiata imam ELM 327 , VAG KKL 409.1 i sw Fiatecuscan, mada jos nisam ništa radio sa njim tek sam sw dobio.

Ručicu tempomata sam spojio sledećim redoslijedom:

D4B(smeđi konektor)------H7(bijeli ko0nektor na ručici)

Pin A02--------Pin1

Pin A03--------Pin6

Pin A04--------Pin5

Pin A05--------Pin4

--------------------- Pin2----+12V kada je kočnica pritisnuta

Na Pinovima A02, A03, A04, A05 nema +12 kada je kontakt uključen, i napon od +12V nisam još nigdje kopčao pošto ne znam gdje treba!

Edited by neso_b

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^^ Uradio sam tako i tempomat radi. Na FEC kad spojim sve komande prikazuje.

Jedino što mi za sada ne radi to je na displeju nema nikakvog obavještenja da je tempomat uključen. Kad uključim test akutara Cruise, na FEC, ne primjetim nikakvu sijalicu da svijetli niti ispisuje poruku na displeju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vidim da se ovde pise o ozbiljnim stvarima, pa bih nesto upitao:)

Lybra 2002. 2.4 JTD, ali se konektor na ECU ne uklapa sa dokumentacijom, lici na Stilo. Pokusao sam da ugradim tempomat, ali naravno ne radi jer fizicki nedostaje prekidac kvacila. U nekoj dokumentaciji od Stila sam nasao da je prekidac kvacila vezan na pin 61 i to prema masi. Konektor je 4 reda po 19 pinova, obelezeni od 6 do 83. Prekidac kocnice je povezan, i mirni i radni kontakt su prisutni na 54. odnosno 59. pinu. Konkretno pitanje je da li prekidac kvacila moze da se izbegne, odnosno da li da ga spojim na masu ili +, posto je u dokumentaciji od Lubre on prema +, a kod Stila prema masi.

Unapred hvala.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Konektor-i na ecu su isti kod stila i kod libre, ja još nisam video da nema prekidača kvačila. Jesi siguran u to? Taj prekidač nema veze sa -(minusom). Ne može se povezati direktno (+) jer bi u tom slučaju na pritisak kvačila auto zakucao obrtaje umesto da deaktivira tempomat. Opasno je to igranje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na licu mesta fizicki ne postoji prekidac na pedali kvacila, nema ni konektor. Za probu bih ga prespojio, pa ako radi tempomat resio bih to. Nego, ako nije problem, razjasni mi dilemu da li je radni kontak ka plusu, ili mirni ka masi. Auto mi se zove Lybra 2.4 JTD, a konektor na ECU se uklapa sa dokumentacijom od Stila 1.9 JTD:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Upravo sam ispitao taj pin 61 koji je od prekidaca kvacila. Na masi je direktno. Pokusao sam da ga isecem, ali opet nece da ukljuci tempomat. Seti se dela seme koji si ovde postavio za vezu konektora H7 sa M10, gde zice sa rucice dolaze na 53, 55, 56, 57. mirni kontakt kocnice na 54 i prekidac kvacila na 61 na M10A. S koje auta je ta sema, od Lybre nije. Da li ima jos nesto sto treba proveriti. Vec gubim ideje:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemam. Uporedjivao sam vise sema, merio na licu mesta, i sigurno je sve spojeno i ima sve potrebne uslove za koje znam a to su: mirni i radni kontakt kocnice, uslov kvacila i ono napajanje pre prekidaca kocnice. Kod mene na Lybri se se konektor na ECU uklapa sa Mareom. Cudno mi je sto nisam nasao semu gde ECU sa takvim konektorima ima apliciran senzomat, a kod mene na autu ima konektor ispod vlana (H7) i proveravao sam da li ima sve veze na M10 i ima. Ne verujem da imam gresku u vezivanju, i ako se ne uklapa sa dokumentacijom od Lybre.

Da li imas ideju da mozda postoji neki uslov u smislu algoritma, na primer da treba reset napajanjem, ili da mora da radi prekidac kvacila a ne da bude stalno vezan na masu kao sto je kod mene na autu. I nisam siguran u rukovanje, ali sam pokusao da memorisem brzinu i sa + 3 sec. i sa RES 3 sec. ali nista se ne desava.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moraš naći negde FiatECUScan i ELM pa se nakači i onda ćeš videti da li ti komande dolaze do ECU-a a reći ću ti i koje druge parametre da pogledaš da ti to proradi.

Pošalji mi na PM broj šasije da još nešto proverim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...