pesutpk 0 Posted June 1, 2010 nemam ispod volana ali imam braon kod akumulatora. ima šema kako se prevezuju žice od ovog braon do ručice tempomata ali kako sam razumeo abarta koji je imao isti slučaj potrebno je dovesti i neku žicu sa kočnice najverovatnije da bi se tempomat gasio kad se koči. koliko sam shvatio ako imaš beli džek kod volana onda ništa drugo ne treba samo uštekaš ručicu u njega i on radi normalno Quote Share this post Link to post Share on other sites
Bocca 2 Posted June 1, 2010 Da, postoji shema, cak i u vise varijanti (zavisi od godista i prozivodjaca komponenti, zica, konektora - nije sve uniformno sa bojama nego su se menjale vremenom, ali je raspored ostajao isti), jedino sto moras da rasturis kokpit ili vozaceva vrata jer negde moras provlaciti te zice A sto se tice toga za kocnicu, pa zamisli kad ne bi bilo tako kao sto si napisao? Normalno ponasanje svakog tempomata je da cim se kocnica aktivira, kao i gas on ti prepusta komande i kontrolu. Ako hoces da usporis imas na rucici prsten koji vrtis u jednom ili drugom pravcu i on ti usporava respektivno za 1 km/h tj ubrzava sa istu vrednost. Najelegantnije resenje jelte!@rex: Cenim da je taj braon konektor neka medjuspona koja je potrebna kod polu pripremljenih automobila jer deo zica koje su izvucene mora negde da se zavrsi. Kao sto se nama zavrsava ispod volana, pa je za ocekivati da odatle ide novi deo, tako se tamo deo instalacije zavrsava kod akumulatora pa se moze nastaviti.kod nas su provucene zice direktno u ECU i nema potrebe za braon konektorom. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Rax011 0 Posted June 1, 2010 Ako imam konektor kod volana zanima me da li trebam dovoditi zicu sa kocnice ili je sve vec u konektoru? Quote Share this post Link to post Share on other sites
pesutpk 0 Posted June 1, 2010 (edited) pa da logika, mislim da i kvačilo kad se stisne treba da se sam ugasinego koliko sam ja to razumeo ova ručica 12V koje dobija konstantno šalje nazad stalno na ljubičastu ON/OFF žicu kad je prekidač uključen. pa onda opet šalje 12V kada recimo hoćemo da povećamo ili smanjimo brzinu ili kada stisnemo RESUME?Jel ima neko da je proverio ovo? Znači ako je ručica običan prekidač (ne smanjuje struju nego šalje 12V) onda je veliki izbor džoistika koji mogu da se koriste. treba samo neki sa jednim stalnim prekidačem za ON/OFF i tri tastera za + - i RESUME Edited June 1, 2010 by mirko Quote Share this post Link to post Share on other sites
Bocca 2 Posted June 1, 2010 Ako imam konektor kod volana zanima me da li trebam dovoditi zicu sa kocnice ili je sve vec u konektoru?sve je u konektoru vec Quote Share this post Link to post Share on other sites
bokija 83 Posted June 1, 2010 Tempomat na JTD?Jako korisna stvar...Udjes u brazdu,spustis drljacu,i uzivas... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Terza 1 Posted June 1, 2010 Ili plug E recite mi imali pravila koji stilo ima vec tu pripremu za tempomat, mislim na tu ispod volana, da ne mora da se razvlace zice itd. Ako vec ima sve, a potrebno je kupiti rucicu, to cu lagano da sredim, e sad ako je nesto komplikovano to ne mogu da budzim Quote Share this post Link to post Share on other sites
Bocca 2 Posted June 1, 2010 Pa nema pravila generalno.Jedino sto je priblizno pravilu je da sto ti je bolji paket opreme to je vise sanse da imas sve vec povezano.Pricalo se na fiatforumu da oni koji imaju ESP imaju zice, ali eto moj nema EPS ali ima sve vec povezano Quote Share this post Link to post Share on other sites
Terza 1 Posted June 1, 2010 Znaci da zavirim pod volan, pa ako ima, da jurim tu rucku po otpadima... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Bocca 2 Posted June 1, 2010 Bas tako. Ja sam gvirnuo kod sebe i ispalo je da imam crveni prikljucak, ali to je verovatno jer je moj stilo 2006, a ovi iz raznih uputstava po forumima su 2001 do 2003 pa se to vremenom izmenjalo Quote Share this post Link to post Share on other sites
Terza 1 Posted June 1, 2010 Moj je 2002. e sad ne znam da li je active ili dinamic paket opreme. Ustvari je nesto izmedju Kad prodje ova kisa odoh napolje da zavirim pod volan cuj mene sukljnu, volan Quote Share this post Link to post Share on other sites
abarth 5 Posted June 2, 2010 Ja sam kod sebe uspešno ugradio tempomat prateći uputstva sa fiatforum.com. Postoje tri moguće varijante za ugradnju: 1. da postoji šteker ispod volana i potrebno je samo nabaviti ručku i proključiti je. Obično stilovi koji su dynamic i imaju ESP. Takođe je moguće da se mora modifikovati prekidač kočnice kao kod varijante 2.2. da nema štekera ispod volana i da je potrebno dovući kablove do "braon konektora" kod akumulatora. Takođe je potrebno dovesti 12v do ručice koja to dalje šalje prema ECU. Uvek postoji prekidač na kvačilu, ali na kočnici ima prekidač koji detektuje kad je kočnica stisnuta i kad je puštena. Povezan je samo onaj koji detektuje stiskanje. Za tempomat je neohodno da radi i drugi prekidač. Treba izvući žicu sa prekidača do konektora kod akumulatora.3. da nema ništa i da se mora napraviti sva instalacija direktno do ECU-aKod svih varijanti je zajedničko da nakon instalcije neće raditi lampica tempomata na tabli ali će tempomat funkcionisati normalno. Trebalo bi da se i ovo može rešiti na Examineru. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Rax011 0 Posted June 2, 2010 Kod prve varijante jel potrebno raskaciti akumulator pre povezivanja Quote Share this post Link to post Share on other sites
Bocca 2 Posted June 2, 2010 jeste koliko sam ja video. sto te to brine? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Rax011 0 Posted June 4, 2010 Ugradio sam tempomat juce ali ne radi!Kada ukljucim tempomat treba li da se prikaze na displeju?Ima li neko ideju sta moze da bude u pitanju?Ispod akumulatora postoji braon konektor! Quote Share this post Link to post Share on other sites
Rax011 0 Posted June 4, 2010 Da li ECU prepoznaje sam ugradjenu rucicu (tempomat )? Quote Share this post Link to post Share on other sites
pesutpk 0 Posted June 4, 2010 (edited) Pročitao sam i preveo celu temu od 17 stranica na fiat forumu i rešenje je moralo da bude baš na zadnjoj.kao prvo rax proveri osigurače F 35 i za svaki slučaj F39 nisu ni oni baš jasni potpuno ali proveri ti njih za svaki slučaj imaju neke veze sa kočnicama i tempomatom. onda proveri da li ti je povezan taj prekidač kočnice. to bi trebala da bude belo-zelena zica koja izlazi iz prekidača i ide na D4 konektor a to ti je onaj crni pored ovog braon. proveri ima li je uopšte na D4 konektoru a ako je ima proveri da li dobija +12v kada se stisne kočnica.ako zice nema onda moraš da sa prekidača dovedeš jednu na poziciju A02 na D4 konektoru(na belo zelenu zicu mada boje se možda mogu i razlikovati od godišta i modela). na ECU jedinici ova zica ide na pin 54 pa ako imaš znanja i smelosti možeš i direktno da proverišsve ovo ja nisam probao već sam pokupio od ljudi kojima kao i tebi prvo nije radilo pa su onda izvodili zice sa prekidačakoliko sam razumeo prekidač kočnice treba da ima 3 pozicije- 1 stalni napon +12, 2 služi za stop svetlo i 3 je za ovo ide na D4nadam se da ćeš uspeti nešto da uradišpozz Edited June 4, 2010 by mirko Quote Share this post Link to post Share on other sites
Bocca 2 Posted June 4, 2010 (edited) Ugradio sam tempomat juce ali ne radi!Kada ukljucim tempomat treba li da se prikaze na displeju?Ima li neko ideju sta moze da bude u pitanju?Ispod akumulatora postoji braon konektor!nema prikazivanja na displeju. Verovatno moze da se ukljuci kod Mikija Examinerom, ali to tada, ECU se vizuelno ponasa kao da ga nisi ugradio.On the other hand, cruise control i ECu komuniciraju i sve bi trebalo da je ok! Naravno CC se pali na preko 30 ili 40 km/h. Da li si probao da izadjes na neki otvoreni putic i na nekih 50 kliknes da zapamti poziciju? Edited June 4, 2010 by Bocca Quote Share this post Link to post Share on other sites
panther 0 Posted June 4, 2010 Ugradio sam tempomat juce ali ne radi!Kada ukljucim tempomat treba li da se prikaze na displeju?Ima li neko ideju sta moze da bude u pitanju?Ispod akumulatora postoji braon konektor!Koliko si platio rucicu i gde si je kupioEDIT:Evo proverio sam kod mene i nema prikljucka za tempomat. Quote Share this post Link to post Share on other sites
pesutpk 0 Posted June 4, 2010 Sad sam čitao uputstvo ipak samo osigurač F35 ima veze sa tempomatom i senzorom za položaj pedale kočnice.jesi siguran da si ti to dobro palio. znači po uputstvu treba ti 30 km/h i više, 4 ili 5 stepen prenosa (mada za ovo nisam baš siguran odakle on zna manuelni u kojoj je brzini a i pisali su na fiat forumu da može i u ostalim brzinama), uključiš na ON i onda držiš minimum 3 sec ono + da bi memorisao brzinuajde daj neku informaciju da vidimo može li to Quote Share this post Link to post Share on other sites
a.m 1 Posted June 4, 2010 evo nasao nesto na drugom forumu:Konacno je jucer stigla rucica tempomata za Alfu 147 i ugradjena je danas u Stilo 1.9 MultiJet. Sto reci nego da sve sljaka kako treba.Moj Stilo je dosao totalno zicano neopremljen za ovaj zahvat pa je tu doslo do izrazaja moje poznavanje elektronike. Za sve one koji ce to eventualno ugraditi imajte moje iskrene preporuke za ovu rucicu jer mehanicki potpuno pase na konzolu na koju se ugradjuje. Jedino sto treba preraditi je jedan mali vijak koji se odvije s poluge za zmigavac zamjeniti 5-6 milimetara duzim a donju plastiku volana treba samo malo pazljivo izrezati i to je to ali cu to napraviti sutra po danu kad opet bude svjetla dovoljno.Spomenuo sam da je auto bio totalno zicano nepripremljen sto znaci da sam morao povlaciti zice izravno u ECU. ZA MultiJet motore koriste se slijedeci pinovi na ECU-u za Cruise Control: 77 ON, 38 Restore, 78 - i 56 +. Morao sam najprije odspojiti akumulator da bi odspojio konektor sa ECU-a (veliki konektor blizi kabini). Uslijedio je kratkotrajni sok. Nema niti kontakata u konektoru na pinovima koji se ne koriste. Rastavio sam konektor i malo ga proucio. Malo sam usporedjivao kontakte i ustvrdio da su pinovi vrlo slicni kao pinovi na audio kabelu koji se u PC-u koristi za spajanje CD-ROM >>> zvucna kartica. Izvadio sam 4 komada s kabela, zalemio zice u njih i ugurao ih u veliki konektor. Buduci da nisu 100% isti i da vole kliznuti van kod spajanja osigurao sam ih tako da sam nakon guranja pinova u konektor zagurao one male plasticne iglice koje sluze kao cepovi na konektoru gdje nema zica i to je savrseno dovoljno.Usljedio je jos jedan problem. Gdje provuci kabel? Malo sam gledao kuda provuci ali bi trebalo rastavljati neke komponente u motornom prostoru pa sam odustao od toga jer sam bio krajnje nestrpljiv da vidim hoce li proraditi. Malo sam proucio kuda bi provukao kabel i krenuo. Kabel sam vukao iz ECU-a u plasticnu kutiju za accu i osigurace, zatim izmedju veznog lima i blatobrana na vozacevoj strani pa prema vratima i usao u kabinu kroz mali gumeni cep pored velikog konektra za vrata. Dalje kroz pretinac za osigurace pa na konzolu volana. Nestalni vod +12 sam skinuo s kontakt brave tako da sam ugurao malo jace pin s rucice u izvode koji idu s kontakt brave i spoj je odlican i bez lemljenja ili kidanja pa spajanja.Usljedio je kretkotrajni test i odusevljenje ucinjenim poslom. Sve radi onako kako je i predvidjeno. Najvise sam se bojao da ne zeznem sa spajanjem na ECU ali me je ohrabrilo to sto kad sam mjerio rucicu onda svaki izvod prema van iz rucice ima otpornik po 330 Ohm-a sto je dobro ako se slucajno spoji na krivi pin da ne dodje izravno +12 na pin nego preko otpornika koji bi sprijecio pregaranje ECU-a.Puno srece kod buducih ugraditelja Cruise Control-a i slobodno me kontaktirajte za savjet. Rucicu koju sam ja koristio je rucica za Alfu 147 i pase skoro pa savrseno osim sto treba donju plastiku obloge stupa volana samo malo pazljivo izrezati da sve sjedne na svoje mjesto. Rucica izgleda super i neovisni promatrac ne vidi nikakvu razliku da lije tvornicka ili naknadna ugradnja. Quote Share this post Link to post Share on other sites
pesutpk 0 Posted June 4, 2010 imaš to i ovde na prvoj strani drugi po redu na kraju nešinog posta od reči do reči Quote Share this post Link to post Share on other sites
a.m 1 Posted June 4, 2010 eto lenja guzica bio iz nocne smene pa mi se nije citalo u detalje isprika Quote Share this post Link to post Share on other sites
Rax011 0 Posted June 4, 2010 (edited) Probao sam ponovo i nista!Postignem neku vecu brzinu, ukljucim tempomat i pokusam na "+" da memorisem i nista.Probao sam i da zadrzim "+" vise od te tri sekunde i ponovo nista onda proveri da li ti je povezan taj prekidač kočnice. to bi trebala da bude belo-zelena zica koja izlazi iz prekidača i ide na D4 konektor a to ti je onaj crni pored ovog braon. proveri ima li je uopšte na D4 konektoru a ako je ima proveri da li dobija +12v kada se stisne kočnica.ako zice nema onda moraš da sa prekidača dovedeš jednu na poziciju A02 na D4 konektoru(na belo zelenu zicu mada boje se možda mogu i razlikovati od godišta i modela)Na prekidacu kocnice ima ta belo-zelena zica!Zasto sad pominjes crni D4 konektor? Braon?Kako mogu ja da ispitam ispravnost same rucice tempomata?Na koji nacin da eliminisem neispravnost rucice tempomata?Ima li neki dobrovoljac da probamo rucicu kod njega , a da mu tempomat provereno radi? Edited June 4, 2010 by Rax011 Quote Share this post Link to post Share on other sites
boki 10 Posted June 4, 2010 sta je komsija,nisu uspeo?...ja se ne bi tako zahebavao sa tim stvarima otisao bi kod nekog strucnijeg da mi to uradi Quote Share this post Link to post Share on other sites