Jump to content
FAS Goran
bolens

Ugradnja tempomata u Punto/Stila/Multiplu/Nouva Bravo/Alfa 147/Alfa 156

Recommended Posts

Ma da, u pravu si. Zanemarimo trud i iskustvo forumasa od 2008., sto je sve do detalja objasnjeno i islikano, moze se pronaci pomocu Search... Pa sacekajmo da neko po XYZ put sve ponovo objasni... Sto se mene tice, gest linkovanja ka postojecoj temi je (kao i uvek) bio iskljucivo dobronameran.

 

On 3/26/2017 at 6:39 PM, Miroslavjtd said:

Edc 15- Edc 16, to su neke verujem važne skraćenice

 

Electronic Diesel Control - verzije Bosch centalne motorne jedinice koje su isle na Stilo. Proverio si D4B konektor, ne postoji ili nema linija za tempomat u njemu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

U pravu si za uloženi trud, treba podeliti svaku informaciju...svi ljudi sve znaju...nema smeđi konektor...totalno je žično nepripremljen, pa stoga i pitam ima li način da se iz oznake na ECU utvrdi ima li bar preduslov za vađenje iz ECU pa stoga i pitam još i to koje kvadrature su dovoljne žice jer želim provući i razvući sve za nekoga ko to zna pokopčati stručno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kuvalja ti je vec napisao da moze na bilo koji Stilo dizel, bilo EDC15 ili 16.

Pomocu Search teme, za par sekundi dodjes do ozicenja:

Jedan od lepo opisanih i u jedan post sazetih primera ugradnje (by nas drugar Branko, a ima ih gomila) - ozicenje, koriscena oprema, nacin provlacenja, itd. itd...:

 

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li moze neko da mi kaze da li rucica tempomata od AR147 treba da ima neku otpornost ili se ponasa kao prekidac? Da li je neko merio? Uzeo sam pre neki dan doticnu, posto imam konektor ispod volana, nakacio i ne radi. Premerio sam pinove na rucici i pored toga sto sam ustanovio da prekidac ON/OFF gubi kontakt, imam otpornost od 330ohm i na njemu ali i na ostalim tasterima... sutra idem da zamenim rucicu drugom, ponecu unimer ovaj put pa na licu mesta da premerim, ali me buni ovaj otpor od 330ohm, nije ga pominjao niko do sada. Da li ima neko da zna da li je normalno to, ili bi trebalo da se ponasa kao obican prekidac-taster sa otpornoscu priblizno 0?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poz svima.Upravo ugradjen tempomat u stila 1.9 sve radi savrseno po upustvu sa foruma hvala svima.Sad me interesuje ko u NS moze da mi upali lampicu za tempomat.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Da li moze neko da mi kaze da li rucica tempomata od AR147 treba da ima neku otpornost ili se ponasa kao prekidac? Da li je neko merio? Uzeo sam pre neki dan doticnu, posto imam konektor ispod volana, nakacio i ne radi. Premerio sam pinove na rucici i pored toga sto sam ustanovio da prekidac ON/OFF gubi kontakt, imam otpornost od 330ohm i na njemu ali i na ostalim tasterima... sutra idem da zamenim rucicu drugom, ponecu unimer ovaj put pa na licu mesta da premerim, ali me buni ovaj otpor od 330ohm, nije ga pominjao niko do sada. Da li ima neko da zna da li je normalno to, ili bi trebalo da se ponasa kao obican prekidac-taster sa otpornoscu priblizno 0?

Jesi li proverio prekidače na pedalama kočnice i kvacila?

Послато са SM-G900F уз помоћ Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Reseno je i ugradjeno odmah sledeci dan. U samoj rucici je gubilo kontakt ON/OFF dugme. Otisao na otpad i zamenio rucicu. Na rucici kao sto sam napisao u prethodnom postu ima otpornost od 330oma. To ako neko bude merio otpornost, da ga ne buni. Kod mene je sve vec bilo spremno, samo sam spojio konektor i to je to.
Plastiku sam izrezao tako sto sam na namontiranu rucicu, list papira sam zalepio na gornju plastiku i polako iskrojio papir tako da legne lepo na plastiku rucice, i tako napravio oblik koji sam posle zalepio na donju plastiku i po tome izrezao otvor. Za to sam koristio testericu za OTO...
Eto mozda nekome i ovo bude od koristi...


Sent from my iPhone using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Od danas sam ponosni korisnik tempomata :)

 

Stilo 1,4 16v 2005. godište sa Active paketom opreme, imao sam džek ispod volana i prekidače na pedalama kočnice i kvačila.

 

Što se tiče sečenja plastike, lepio sam papirnu traku (krep traku) kao šablon, i rezao bonsekom, a potom fine radove radio običnim skalpelom. Dimenzije možete videti na slici :down:

 

59907915a71eb_Doradaplastike.thumb.jpg.937859e1b48844574a2751306c39d304.jpg

P.S. više nemam porblem sa time da ručica migavca neće da ostane u donjem položaju :D

 

Što se tiče montaže ručice, odvrnuo sam šrafčić na ablenderu (ispod ručice migavca) BEZ SKIDANJA VOLANA. Za to sam koristio malu nasadnu glavu (osnova 4 mm) koju sam okretao malim papagajkama

IMG_20170813_182130.thumb.jpg.c0506a1c115bcbd8bcde5067c2459f05.jpg

 

Sama ručica tempomata se bočno namakne na ablender tako da je ova duga ruka dođe iza, a ovaj otvor levo dođe ispred ablendera (gde je bio šraf na ablenderu). Potom sam taj šraf ušrafio sa zadnje strane na ruci u ablender, a sa prednje strane nisam mogao da pristupim od volana, tako da sam stavio parče malo deblje žice sa izolacijom (privremeno rešenje).

image2.thumb.jpg.67b405d8862e0bb1ef27aa1a23fc588a.jpg

Rezultat
IMG_20170813_152149.thumb.jpg.1e694620e8fe4bd2505b429b09f6dcd7.jpgIMG_20170813_152124.thumb.jpg.b896ebba37cd0d74dba8d306e55e54e5.jpg
 
Tempomat radi, sve sam funkcije isprobao, ima samo jednu malu manu. Ne ugasi se kada se otvore vozačeva vrata u vožnji :whistle:Ostaje mi samo da prijavim ručicu preko dijagnostike, i cela stvar je gotova :smoke: Hvala svima koji su do sada doprineli u ovoj temi, dosta mi je pomoglo pri ugradnji! :cheers:
 
Edited by profa_chb
Tehnički problem sa slikama

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prelistaj malo temu, pisalo se o tome. Vidi i ovaj klip, mislim da je na portugalskom, ali se vidi šta treba ;)

On 7/19/2012 at 10:09 PM, VladaNS said:

Jeste FES.. Našao sam na nekom stranom forumu:

just go to: FIAT > STILO 1.9JTD > Body > CAN Setup / PROXI Alignment Procedure > Adjustments (F7) > Cruise control light > click Execute (F10) > choose: Enabled > go to: PROXI Alignment Procedure > click Execute (F10) > when you got success to all systems than turn the key OFF > wait for 15-30 seconds > turn key ON > turn the cruise switch on - it should be on! :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kad odradis test table da li ti tad zasvetli lampica za tempomat, nije problem da ti to neko odradi, ali ako ti vec nisi uspeo, mozda je nesto drugo problem.....

Sent from my HTC One M9 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav ekipo, ovo mi je drugi post ovde, ali mislim da bi mogao nekom da koristi. Moje ugradnja tempomata u Stilo 1.9MJ .

Naime, od kako sam uzeo Stila hteo sam da ugradim tempomat jer ga nije imao fabricki. Kod Stila postoje bar 3 opcije kod ugradnje istog:
1)potpuna priprema, rucica tempomata se samo prikaci na konektor i radi
2)priprema izvucena u motornom prostoru, dalje treba sprovoditi zice
3)nepripremljen, treba izvlaciti zice sa ECU

Kod mene je na moje opste odusevljenje bila opcija 3, dakle najkomplikovanija. Hvala Bogu ima dosta toga o ovoj problematici napisano na netu, pa sam uspeo sve to da spojim u jedno i odradim ceo ovaj posao koji je potrajao. Da krenemo.
Od materijala je potrebno:
1)Rucica tempomata Fiat Stilo (mada odgovara i od Alfe 147 provereno) sa konektorom sa strane instalacije
2)Oko 8m zice, poprecnog preseka 0.35 mm2 sam ja koristio
3)Traka za bandaziranje, ja sam koristio tekstilnu PET traku (dakle ne izolir traku, nego pletenu) koja se inace koristi na auto kablovima
4)4 kom 968220-1 zenskih terminala za konektor na ECU (imam jos par u rezervi, ako nekom bude trebalo neka se javi na pp), mogu se naruciti na internetu http://eu.mouser.com/ProductDetail/TE-C ... CCDQ%3D%3D
5)Termobuzir adekvatne dimenzije
6)Male plasticne vezice
Po zelji
5)Fiat Ecuscan dijagnostika

Alat & ostalo: Nesto baznog alata i lemilica sa kalajem.

Prvo sto treba uraditi jeste skidanje oplate ispod volana da bi se utvrdilo da li eventualno postoji ozicenje i konektor za tempomat. Oplata se skida na 3 mala imbus vijka. Kako kod mene nije bilo konektora trebalo je nabaviti isti, a njega sam dobio zajedno sa polovnom rucicom tempomata koji na oglasima kosta oko 20e. 
Posle toga treba pristupiti, tj. otkaciti jedan od konektora sa motornog racunara, i to onaj blizi putnickoj kabini. Sa konektora treba skinuti kapu koja pokriva kablove, uz presecanje plasticne vezice, sto je prilicno lako. 

DSC_0117.thumb.JPG.3b3d020b9d870bd8b593a737fcc48969.JPG DSC_0118.thumb.JPG.f40d9e04fbc711ba282b831d00aa7bd2.JPG DSC_0119n.thumb.jpg.7cb22d05f48d2820411c2ba7acebb50d.jpg

Naime, u ovom konektoru nisu ubacene zice koje bi spojile tempomat sa racunarom, vec su umesto 4 teminala koji fale stavljeni zuti plasticni cepovi. Na ta mesta treba staviti terminale (zenski pin). Pre postavljanja terminala naravno treba izvuci plasticne cepove, a zatim i ljubicastu snalu kako bi se terminali mogli do kraja pozicionirati u odgovarajucim supljinama konektora. Nakon toga se pozicioniraju terminali, guraju se dok se ne cuje klik, zatim treba pokusati izvuci terminal iz supljine radi sigurnosti i provere ispravnog postavljanja. 

DSC_0121.thumb.JPG.3e5acc15ead57a5aeee8e0c5645dd79a.JPG DSC_0126n.thumb.jpg.0b1acdc717d32e0e5881c18732d10bb5.jpg DSC_0123n.thumb.jpg.7e453072b052165da93506cce42b7fea.jpg DSC_0124n.thumb.jpg.2a517e2a19f99fa19bae6c043d1ca36b.jpg 

Terminali se postavljaju u sledece supljine na motoru 1.9 Multijet, sto nikako ne znaci da i na ostalim motorima (JTD i slicno) ide ista sema: terminal 77-ON (ukljucivanje tempomata na rucici), 38-RESume, 78- dodavanje brzine (+), 56 oduzimanje brzine (-), sa druge strane, na konektoru rucice je sledeci raspored: 1-resume, 2-stalni +, 4-ON, 5- oduzimanje brzine (-), 6-dodavanje brzine (+). Kada se to uradi potrebno je vratiti snalu na mesto. Pre vracanja poklopca ja sam obmotao ova 4 kabla navedenom PET tekstilnom trakom, zbog zastite kablova, a i sto blizeg izgleda fabrickom. Kada su kablovi tako obmotani mogu se vrlo lepo, skoro neprimetno sprovesti do pozarnog zida, a zatim i do same rucice. Ja sam to uradio prateci snop koji ide od motornog racunara ka pozarnom zidu, zatim levom stranom haube do gumenog zaptivaca gde prolazi jos nekoliko provodnika ka levom A stubu. Tu je i najlakse provuci kablove u putnicku kabinu, jer je na svim ostalim mestima vrlo tesko prici od strane motornog prostora pozarnom zidu, ali ni sa kabinske strane nije lakse. Dakle, skine se unutrasnja oplata A stuba i u samom dnu prostora na pozarnom zidu se moze videti mali gumeni cep, njega treba izvaditi, ja sam ga probusio busilicom, i nakon toga se kroz njega provuce prethodno pripremljeni snop od 4 provodnika. Nakon toga se cep i poklopac A stuba vrate na mesto (prostor za vracanje cepa je vrlo ogranicen, pa je posao prilicno otezan).

DSC_0137n.thumb.jpg.b01ae974c5d72a953497e45c4ae1fb84.jpg

Iz te pozicije kablove je vrlo jednostavno progurati do mesta gde se nalazi tempomat. Nakon toga sam ja zalemio konektor rucice tempomata za 4 provodnika. Treba znati da ovaj konektor ima 5 kontakata, a peti sluzi kao dovod pozitivnog pola. On se srecom moze vrlo lako izvuci zbog blizine kontakt brave, ja sam lemljenjem spojio ovaj kontakt na jedan od terminala kontakt brave koji je pod naponom cim se da kontakt na bravi. Nakon toga se moze namestiti rucica na mesto, na konusno leziste gde se sa strane volana pricvrscuje i jednim vijkom. Nakon toga sve se moze preliminarno probati, medjutim kod mene se nije pojavljivala informacija na ekranu pri ukljucenju tempomata, niti se ukljucivala signalna lampica na kontrolnoj tabli. 

DSC_0128.thumb.JPG.f09b0b4da42f2bc924058f19311810a6.JPG

Svejedno, probao sam tempomat u saobracaju, i on je bez greske radio. Treba imati na umu da tempomat ne radi uvek, dakle moraju da se ispune neki od uslova, a koliko znam u ovom slucaju mora se voziti bar u 3. stepenu prenosa i ne manjom brzinom od 30km/h, tako da se ne uplasite na prvu loptu da nesto ne valja.
Posle toga valja vratiti poklopac ispod volana na mesto, ali se mora prvo iseci adekvatno parce plastike gde prolazi tempomat, ja sam to uradio uz pomoc druga koji je vec prosao kroz ovaj poduhvat, nacrtali smo sablon, zatim preslikali kod mene i isekli skalpelom plastiku, ispalo je vise nego ok.

DSC_0176.thumb.JPG.9978e5cf7356b8fc68353d8d8107218c.JPG

Opciono je da se ukljuci i signalizacija na tabli, kod mene kako sam vec pomenuo to nije radilo, na nekim modelima radi sve plug&play. Uputstvo za ukljucivanje sam nasao na jednom stranom forumu, pa da ne duzim ovde, kome bude trebalo neka pogleda na linku. Uglavnom treba ELM327 dijagnostika, mozda moze i neka druga. Uploadovacu ovde PDF sajta ovde, jer su slike vec nestale sa drugog foruma. Kacim i pdf-ove sa semom iz Fiatovog uputstva. Srecan rad!

DSC_0182.thumb.JPG.d222878c562b34c8a1a4fee67a728506.JPG

Ovo uputstvo je informativnog karaktera i nije zvanicno uputstvo za rad, podaci mogu sadrzati greske, svaku intervenciju koju vrsite ide na vasu odgovornost.

 

Edited by Ivan
Sredjen post i slike

Share this post


Link to post
Share on other sites

@dragvorl

Preneo sam ceo tvoj tekst i slike sa linkovanog portala (http://forum.garaza.rs/viewtopic.php?f=56&t=4881). U principu nije problem, ali se trudimo da sadrzaj foruma bude samostalno funkcionalan i da ne zavisi od drugih portala.

Tematika oko CC je "provaljena", opisana i islikana jos pre vise godina na forumu, ali u svakom slucaju je od koristi jos neko konkretno iskustvo i fotka, lepo i pedantno uradjeno, a i dokumentovano.

Upustvo za Proxy Alignment koje si napisao da ti fali imas na prethodnim stranama, a video 3 posta iznad svog.

Ako volis da se igras sa opremom, sledeca stavka moze da ti bude kozni MF volan, navigacija i sl. ;) (delovi su sada bagatela, a za sve imamo i detaljna uputstva).

 

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdravo Ekipo.

Procitao sam celu temu,posto i mene interesuje ugradnja tempomata u moj Stilo 1.9 Multijet :D

Rucicu jos nisam kupio,ali hteo sam pokusati dali imam sanse za ugradnju.

@dragvorl - svidja mi se kako se opisao ugradnju tempomata,i posto se radi isti o Multijet motoru i isto ni kod mene nije opremljen auto sa izvodom,moram iz ECU a da izvlacim pinove.

Ja sam pokusao samo pin 77 za ON/OFF da prikopcam da vidim dali se nesto desava, znaci stavio sam kabel na 77 pin i dao kontakt na to(+12v), pod kontaktom nista mi ne izbacuje na display u. :( jel to ne funkcionise kad auto ugasen ili kad stoji u mestu? ili da se neigram sa tim,nego uradim sav izvod i kupim rucicu i da povezem kako treba.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne piše ti ništa na ekranu jer ti nije "prijavljen" tempomat putem dijagnostike. Nisi pratio na času :whistle:

 

Meni sve radi samo ne svetli lampica i ne prikazuje ništa na ekranu jer nije "prijavljen" ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni se na Alfi 147 pali lampica na bordu kad stiskam +, a ona zelena lampica na km satu ne gori.
I neće tempomat da se aktivira.
Vidim da mi i prozori seckaju kada se podižu pa pretpostavljam da će proraditi tempomat ako se uradi proxy alignment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

aaaa.... izgleda zaspao na tom casu... :) znaci nema nikakvih signala dok se ne aktivira ;)

bio danas kod druga,i prikopcao dijagnostiku, eto par slika ---->

a za vikend idem po potragu Cruise Control Rucke :D

IMG_20171019_171015.jpg

IMG_20171019_171028.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...