Jump to content
FAS Goran
Dovla

Fiat Brava / Marea 1.9 TD - dimi

Recommended Posts

Vidis kako svi majstori sve znaju, ne moras da razmisljas negativno, na merenje kompresije pa gledaj sta dalje. Meni je Bravo TD isto tako na jakom gasu purnjao :treca brzina , a kompresija mu bila kao na novom. :dugokosi:

E ovo sam hteo da pitam... znači kad mu malo ožežem po gasu, a naročito kad je pun, počne da dimi crno ludilo... u principu ne troši ulje, ide odlično ništa ne ukazuje na to da je motor zaribao... videću eventualno da odem na merenje kompresije, ali mi se ne žuri jer sam video čak i nove dizelaše koji dime na jači gas i veće opterećenje... valjda je to normalno...

Share this post


Link to post
Share on other sites

I meni se desava isto kad ga opteretim,ne mora samo da je pun,recimo autoputom od B.Potoka ka gradu na onoj uzvisici. Stisnem ga odozdo i negde pri vrhu kad pocne da gubi snagu i usporava dimi crno,ali kao sto rece video sam da se i neki noviji motori isto ponasaju i ja ne vodim brigu oko toga,odrzavam,sipam i vozim!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Upravo tako, ja video Merc i Audi , oba preko 2005 god, stoje na semaforu ispred mene, akcenat na STOJE, a iz auspuha kulja crni dim, :shock: znaci , pored svega, "mozda" i losa nafta. :lool:

Share this post


Link to post
Share on other sites

E da znaš da možda ima i do toga nešto... recimo pre neki dan sam išao u RS i u odlasku sam imao malo nafte sa NIS-a i tamo negde u brdima počne da dimi kad ga nagruvam preko 3000 obrtaja, a u povratku naspem na Petrolu gruvam ga do 4500 i nikom ništa, a broj putnika i opterećenje isto... sad kad malo premotam film biće da je baš to razlog... :?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoce do nafte,ali je trenutni kvalitet nafte kod nas,posebno euro dizela veoma dobar!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kad vec hoces da probas euroD sipaj na Lukoil-u , mislim da ces osetiti razliku, narocito u potrosnji, makar je kod mene tako bilo. :dugokosi:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa turbaci su poznati po tome da vole da dimena ostrijem gasu i kad je sve OK.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od makedonija sum...

Iimam brava td 100 konja, kad menjam brzine najcesto vtora=treta na retrovizorot vidim crn oblak, i dimi mnogo.

Ranije nije bilo tako, u zadnjih dana se primecuje epten, neki kazu da ja zbog lose nafte, neki kazu da su dizne za menjanje. Kolku evra su te dizne?

Ako ima veza, ulje ne trosi, proveravam, taman je.

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verovatno lose gorivo, a i trebas proveriti EGR ventil, ocistiti ga, a ako je crkao, zatvoriti ga, a o tome imas negde na forumu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ehmm,zatvoren Egr ( bio ustvari zatvoren još u Italiji ) nov novcijat protokomer, filteri vazduha 2x godišnje i opet dimi crni dim. Sad sam se navikao ali vidim da onima koji voze iza mene, malo smeta...

Jedino što mi pada na pamet su dizne (valjda da se očiste) jer ne verujem da je Bosch pumpa, a inače motor pali iz prve na - 26 c, ide vrlo solidno, ali crni dim mi ipak smeta, pa ako neko ima iskustva sa time, ako je to radio, neka napiše o tome par reči.. :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

imam mareu 1,9 td 100,u poslednje vreme mu se desava da ponekad pocne da trokira i na leru opadne broj obrtaja na oko 500 i pocne da dimi beli dim,i ima miris kao da nema sagorevanja.inace ekstra pali.kad ne trza ekstra radi i ne dimi uopste.filter goriva je stavljen od golfa.dal neko ima ideju sta li bi moglo da bude.antifriz stoji na mestu.da nisu dizne

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

vedrovatno je da se ne mirise sa golfom....

a ako nije to proveri grejace...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne vidim razlog da se stavlja od bilo kog drugog auta filter kad i njegov kosta 500 dinara i ne razmisljas, ne vidim kakve veze grejaci mogu da imaju veze sa trokiranjem auta, da je do njih verovatno ne bi upalio, a ne da trokira kad sastavi. Proveri ti u kakvom ti je stanju EGR ventil, i nadaj se da je to, u slucaju da nije to onda je verovatno otisao ventil visokog pritiska na pumpi i kosta 160 evra makar je mene toliko kostao 2006-2007 imao sam iste simptome kao i ti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kad sam kupovao filter goriva rekli su mi da odgovara od golfa,zato je stavljen.a inace sve je pocelo da mi se desava kad sam sipao d2.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Filter od G2 je stavljen i kod mene. Razlog nije u uštedi para, već što na tim Fiatovim motorima postoji jedno povratno crevo za koje se u praksi pokazalo kao nepotrebno, a filteri su skuplji od Golfovog 2-3x, a veći je problem što ih je teško naći.

Konkretno, što se tiče problema sigurno nema veze sa filterom. Naspi par puta ED pa vidi da li je do toga ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa verovatno da nema veze sa filterom, ali mi i dalje nije jasno sto bi iko rekoa e odgovara ti od golfa stavi njega, pa odgovara mi i originalni i nemam nikakakvih problema sa njim pa cu u svakom slucaju njega uzeti, ja nisam na mom autu primetio nikakvo povratno crevo koje nema funkciju. Znaci klasican filter samo ga navrnes, i dole ima onu plastiku sto moze da se odvrne i na njoj rupicu a to je koliko znam za vodu u slucaju da ima vode u gorivu tu ispustis. Ali u svakom slucaju svako radi sta hoce pogotov na svom autu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod mene je išao noviji filter, nije na uvrtanje nego je imao sisice na koje su se naticala creva i postojao je taj neki povratni vod koji se ubadao u filter. Prvo, nikad za 5 godina koliko imam auto nisam našao originalni filter za njega (a tražio sam i po Italiji nekoliko puta). Drugo, to povratno stranje je bilo na fazon dihtunga tj. gumice koja se vremenom razjela i počeo je da pušta vazduh u filter što je posebno pravilo probleme ako se auto ne pali svaki dan. U svakom slučaju, ne bih od svog auta pravio hibrida da nisam morao. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam znao da nam se razlikuju filteri mislio sam da su nam svima sa TD motorima isti, ja imam nosac na koji dolaze creva i ima sraf za ispustanje vazduha i jedan dzek koji pretpostavljam da je za neki grejac filtera sobzirom da nemam javljanje na tabli za vodu, i pre tog nosaca imam pumpicu rucnu kao na rezervoaru od pente (motor za camce) da kad stavim novi filter odvrnem taj srafi nadrukam naftu i ispustim vazduh, i nisam imao nikada problema sa vazduhom, uslikacu ovih dana pa postaviti da vidite kako izgleda moj filter i nosac, a za vas pretpostavljam kakav je kao na golfu 4?

p.s. Nisam ni ja mislio na original sa prve ugradnje nego na zamenske filtere (tipske) koje mozemo naci u AP sportu, raznih proizvodjaca.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moj je bio najsličniji čini mi se Puntu JTD pa sam od njega pravio svaki put neku modifikaciju, Problem je bio što nije mogao nigde da se kupi ni original ni zamenski nikakav... jedino je taj od Punta JTD bio najsličniji pa sam nešto vezivao žicom i glupirao svaki put... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

bio kod jednog majstora sinoc,onako odoka kaze covek treba remontovati lukas pumpu i remontovati dizne.sinoc ga probao ide 140 i ne dimi uopste cak ni crn dim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sigurno imaš neki problem sa pumpom ili diznama. Ulazi ti vazduh ili su prosto raštelovani. Gledaj da to što pre središ da ne bi bilo većeg belaja ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nek ti proveri taj ventil na pumpi, vidi se on deluje kao neki sraf sa kablicem. meni je to bio problem a isto se ponasao auto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

na tom ventilu na pumpi malo je prskalo gorivo.dal nije on crkao.jedan bosista mi je rekao da se ne cuje uopste

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...