Jump to content
FAS Goran
Sign in to follow this  
chikavili

Svet je nas :)

Recommended Posts

Fijat preuzima 35 odsto Krajslera

09:05 | Izvor: Beta

London -- Italijanski proizvođač automobila Fijat najverovatnije će preuzeti 35 odsto američke kompanije Krajsler (Chrysler LLC) uz mogućnost da taj udeo kasnije poveća.

Britanski dnevnik Fajnenšel tajms objavio je na svom sajtu, pozivajući se na ljude koji učestvuju u pregovorima dve kompanije, da Fijat neće kupiti akcije Krajslera. Umesto toga, italijanski proizvođač uložiće novac u pojedine proizvodne pogone američke kompanije, na osnovu čega će postati vlasnik 35 odsto Krajslera.

Fijat će takođe pomoći Krajsleru da u američkim fabrikama počne proizvodnja delova za fijatova vozila, a omogućiće i korišćenje italijanske tehnologije.

Očekuje se da će dogovor Fijata i Krajslera zvanično biti obelodanjen u narednih nekoliko dana.

http://www.b92.net/biz/vesti/svet.php?yyyy...p;nav_id=340187

Sta da vam kazem... danas krajsler, sutra mercedes ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

...lepo zvuci da su vlasnici jedne kompanije od velike trojke, al sta im to znaci, taj krajsler je ionako na granici bankrota, JAKO tesko ce se izvuci i poslovati s profitom, a zastava je mala investicija (u odnosu na krajsler) i ipak u neku ruku sigurnija jer je ta prodaja sigurna, plus bi imali povecanu prodaju u zemljama s kojima imamo bezcarinski sporazum, sto im je i bio cilj. ovo ko iz vedrog neba nekako :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

TI Italijani su u nekom gadnom tripu, prvo su kupili Zastavu koja je već uveliko propala, a sada posrnuli Krajsler vade iz go*ana... ili su smislili neku mnogo zaje*anu taktiku ili su žestoko prsli u mozak :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^^^Pre bih rekao da je ovo drugo.... s obzirom da vlada svetska kriza, svašta se dešava, fabrike stopiraju proizvodnju, daju se masovni popusti na automobile, negde se čak i dele besplatno (na jedan kupljen dobiješ dva) a Fiat mu ga daje samo tako... široookooo! Najebaća!

Share this post


Link to post
Share on other sites

da, uz to i njihovi radnici su sad bili na prinudnom od mesec dana, i opet ce po nekim rechima, ako izvuku krajslera postace jako popularna globalna kompanija a ako ne, ode sve, a mi cemo i dalje praviti yugo 55... :xmassnow:

Share this post


Link to post
Share on other sites

To je najbezbolniji način da se Fiat vrati na američko tržište. U Krajsler ne ulažu keš već samo know-how. U pravo vreme ulaze na tržište sa "malim" automobilima koji su još od prošle godine postali veoma traženi na američkom tržištu. Mislim da će na taj način Krajsler dobiti od senata keš za oporavak koji im je "obećan", ali nisu imali konkretan plan za izlazak iz krize.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sad mi je jasno zasto ne krece Zastava ;)

Heehehhe sad ce da zavrnu i Chrysler :applause: i da ture kljuc u bravu :mrgreen:

Sala na stranu.

Videcemo sta ce da se izdesava al sam siguran da ce ameri polako da krenu da pazare malolitrase.

Share this post


Link to post
Share on other sites
U Krajsler ne ulažu keš već samo know-how. U pravo vreme ulaze na tržište sa "malim" automobilima koji su još od prošle godine postali veoma traženi na američkom tržištu

Upravo tako.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest 79

Polako momci, nije sve tako ruzicasto...

MILAN (Reuters) - Italy's Fiat SpA (FIA.MI) slashed its profit outlook for 2009 by about a third and revealed a debt pile three times its own forecasts, sending shares in Europe's sixth-biggest automaker nearly 12 percent lower.

Industrial debt, which excludes debt from financial services, soared to 5.9 billion euros ($7.66 billion) last year, shocking investors and sending shares in the maker of cars, trucks and tractors down 11.35 percent to 3.9450 euros at 1339 GMT (8:39 a.m. EST), their lowest level in around 15 years.

"They are burning cash ... It's awful," said one Milan broker.

Fiat, which is planning an alliance with U.S. automaker Chrysler LLC CBS.UL, also reported a 30 percent drop in fourth quarter trading profit to 663 million euros, which did beat analysts' average expectations.

The company said trading profit for this year would be in excess of 1 billion euros compared to a previous forecast for between 1.5 and 2.3 billion euros.

The debt news appeared to give weight to a la Repubblica newspaper report of a possible capital increase that could be used for a potential merger with France's PSA Peugeot Citroen (PEUP.PA). But Fiat called the report groundless and made no reference to a possible merger with PSA.

However, a source told Reuters Fiat was working with banks on a credit line of up to 5 billion euros.

The global economic crisis has led to a decimation of car sales worldwide as consumers postpone big purchases amid fears for their jobs as well as problems getting credit.

Fiat and other automakers have been scrambling to cut the cost of mounting inventories of unsold vehicles by suspending production and laying off workers. They have also called on their governments for help.

INVENTORIES PILE UP

In reference to its soaring debt, Fiat said capital spending had risen 36 percent during 2008 while working capital climbed to 3.6 billion euro as unsold vehicles piled up.

Fiat will also have to provide financing to its agricultural equipment unit, CNH Global NV (CNH.N), because the U.S.-based operation was not able to get funding from the asset-backed securities market. This market has virtually shut down as a result of the crisis, a source close to the group told Reuters.

Fiat, whose Chief Executive Sergio Marchionne had prided himself on meeting his targets, said in a statement it had suspended its share repurchase program. It will not pay a dividend except for savings shares in a move to preserve cash.

At the end of 2008, it had 3.9 billion euros of liquidity.

For 2009, Fiat expected net industrial cash in excess of 1 billion euros with net industrial debt falling below the 5 billion euro mark.

Since Fiat was the first European car maker to report results, its numbers gave the market an idea of what to expect from its peers.

"We are going to be shocked by the state of balance sheets by the end of 2009," Bernstein analyst Max Warburton said.

Shares in France's PSA were down 3.17 percent and those of Renault (RENA.PA) off 6.25 percent.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pa sad... najavljuju pad profita a ne gubitke! sa proslogodisnjih 2.3 na 1 milijardu evrica! i dalje su u plusu. sada je prilika da se pazari crysler za male pare i da se udje na najozbiljnije trziste sveta. procena trajanja svetske ekonomske krize se vrti oko 2 godine. kupovinom crysler-a kupuju i udeo na trzistu usa. nije mala stvar. naravno da moze da se zavrsi i kao projekat yugo amerika ali ko ne reskira...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ne treba zaboravit da krajsleru ne daju kes, vec znanje i iskustvo u pravljenju malih/ekonomicnih automobila, koje vredi trecinu akcija krajslera :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Polako momci, nije sve tako ruzicasto...
MILAN (Reuters)...Industrial debt, which excludes debt from financial services, soared to 5.9 billion euros....

For 2009, Fiat expected net industrial cash in excess of 1 billion euros with net industrial debt falling below the 5 billion euro mark.

Očekuju da ozbiljno smanje ukupan dug grupacije Fiat...Naravno, ovde je reč o celoj grupaciji kompanija, a ne samo o automobilima...

MILAN (Reuters)...Fiat, which is planning an alliance with U.S. automaker Chrysler LLC CBS.UL, also reported a 30 percent drop in fourth quarter trading profit to 663 million euros, which did beat analysts' average expectations.

The company said trading profit for this year would be in excess of 1 billion euros compared to a previous forecast for between 1.5 and 2.3 billion euros.

Ostvaren je profit čak i u poslednjem kvartalu prošle godine ( dok su svi ostali objavljivali gubitke, pa čak i Toyota ), a za celu godinu imaju profit malo preko 1 milijarde eura. To je mnogo manje od prvobitno ( pre krize ) projektovanog.

MILAN (Reuters)However, a source told Reuters Fiat was working with banks on a credit line of up to 5 billion euros.

Ispravi me ako grešim, ali zar se sada Banke upravo ne utrkuju sa obaranjem kamata na kredite...?

Čak je i Narodna Banka Srbije danas spustila svoju kamatu ( pa bi sada i poslovne Banke u Srbiji trebale to da urade ), a bila je kritikovana kako kasni sa tom merom u odnosu na sve Evropske Banke koje su te kamate već spustile na rekordno niske nivoe. Dakle, ko danas ima kakav takav profit ( izvor finansiranja kredita ) je u najboljoj poziciji da uzme kredit...najpovoljniji krediti su upravo sada, i izgleda da Fiat želi da iskoristi tu situaciju jer još uvek ima profit, a očekuje da će ga imati i sledeće godine. Naravno, iznos tog profita će biti neuporedivo manji sa npr. proekcijama za 2008. godinu, ali je bitno da ne idu u povećanje dugova cele grupacije, već naprotiv...očekuju smanjivanje tih obaveza...

MILAN (Reuters)Fiat and other automakers have been scrambling to cut the cost of mounting inventories of unsold vehicles by suspending production and laying off workers. They have also called on their governments for help.

Ovo je najveći problem. Trenutna situacija i nije toliko loša kao kod ostalih, ali tržište se neće oporaviti ove godine, i ukoliko se želi i dalje ostvarivati profit, moraju se smanjivati troškovi, moraju se otpuštati radnici...To nikako ne valja.

MILAN (Reuters)At the end of 2008, it had 3.9 billion euros of liquidity.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest 79

Pazi sad, nisam rekao da je katastrofa, ali je trend itekako negativan kod Fiat-a, a nazalost okolnosti na trzistima na kojima Fiat posluje ne idu na bolje.

U poslednjem kvratalu 2008, prodaja je bila -17%, u Auto diviziji -19% u odnosu na zadnji kvartal prosle godine. Profit je manji za trecinu, a oko 50% u auto diviziji. Druge divizije koje su spasavale Fiat grupu u vreme kad je auto biznis bio los, CNH i Iveco ce verovatno da imaju najtezu godinu u 2009. jer su sektor transporta, izgradnje i poljoprivrede (delimicno) dosta sjebani krizom.

Zabrinjavajuca stvar kod Fiat Grupe je veliko povecanje duga od skoro 6 milijardi. Imaj u vidu da je vrednost kompanije (equity) na berzi pao €4.4 milijarde, sto drasticno smanjuje mogucnost daljeg zaduzivanja. Pad profita takodje utice na smanjenje mogucnosti finansiranja putem kredita.

Evo link ka Fiat-ovom saopstenju, ako te interesuju detalji:

http://www.fiatgroup.com/en-us/mediacentre...8%20-%20ing.pdf

Ispravi me ako grešim, ali zar se sada Banke upravo ne utrkuju sa obaranjem kamata na kredite...?

Čak je i Narodna Banka Srbije danas spustila svoju kamatu ( pa bi sada i poslovne Banke u Srbiji trebale to da urade ), a bila je kritikovana kako kasni sa tom merom u odnosu na sve Evropske Banke koje su te kamate već spustile na rekordno niske nivoe. Dakle, ko danas ima kakav takav profit ( izvor finansiranja kredita ) je u najboljoj poziciji da uzme kredit...najpovoljniji krediti su upravo sada, i izgleda da Fiat želi da iskoristi tu situaciju jer još uvek ima profit, a očekuje da će ga imati i sledeće godine. Naravno, iznos tog profita će biti neuporedivo manji sa npr. proekcijama za 2008. godinu, ali je bitno da ne idu u povećanje dugova cele grupacije, već naprotiv...očekuju smanjivanje tih obaveza...

Kamate jesu na rekordno niskim nivoima, ali jos uvek nema masovnog kreditiranja sa strane banaka, zato kriza ne prolazi, nego se produbljuje. Razloga za malo kreditiranja ima vise, a najvaznije je da su banke u velikim problemima zbog gubitaka od postojecih kredita i fali im kapitala za rast (tj. davanje kredita) i da kad su kamate koje daje banka niske, postoji tendencija da su troskovi kapitala (tj. kamata koju banka placa za depozite koje se kod nje drze) veoma blizu, ako ne i iznad onoga sto mozes da zaradis kad plasiras depozite kroz kredite. Zato vlade u Evropi i US pomazu bankarskom sistemu da bi im ojacale capital base i povecale likvidnost.

Share this post


Link to post
Share on other sites
REUTERS, 17. Maj 2023.

Fiat najavio konacni prekid proizvodnje modela "Golf"

:mrgreen:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala na .pdf... ;)

...2008. godina nije bila loša za Fiat, bez obzira na pad u poslednjem kvartalu. Naprotiv, 2008. godina je najbolja godina u istoriji Fiat Grupacije.

Ali, problem je što će poslovanje u 2009. biti neuporedivo teže, i sve cifre koje si naveo u vezi poslednja 3 meseca 2008. godine pokazuju koliko će problema biti.

Fiat Grupacija je ipak mogla da ima uspešnu 2008. godinu zbog odličnih rezultata u prva tri kvartala, tako da veliki pad u poslednjem kvartalu nije mogao da neutrališe sve pozitivne efekte odličnog poslovanja u prva tri kvartala 2008... Nije mogao da ih neutrališe, ali ih je ozbiljno umanjio.

Ako gledamo samo Automobile ( Fiat, Lancia , Alfa, Maserati, Ferrari ), prihodi u 2008. su veći nego u 2007. godini, ali za malo da očajan poslednji kvartal u potpunosti pojede rezultate ostvarene do tada, što govori koliko je ustvari velika kriza.

Inače, 2008. godina i pre ispoljavanja efekata svetske ekonomske krize nije bila dobra kad je u pitanju tržište automobila, ali je i pored toga Fiat uspevao da ostvaruje ukupan rast prihoda i profita. Npr. u sektoru lakih komercijalnih vozila, tržište je opalo u zapadnoj Evropi za preko 10% u odnosu na 2007. godinu, ali je Fiat ipak prodao 1,1% više takvih vozila nego u 2007., i dostigao cifru od 241.000 komada.

Profit za celu 2008. godinu, kad su u pitanju automobili, iznosi 1,1 milijardu eura, ali od te sume samo 200 miliona otpada na poslednji kvartal.

Zanimljivi podaci :

Za 2008. godinu prihod koji je ostvario Maserati iznosi 825 miliona eura, što je 18,9% više nego u 2007. godini.

Profit je takođe veći za 48 miliona eura u odnosu na 2007.

I, sad kad bi se moglo očekivati da je i Maserati imao naročit pad u poslednjem kvartalu 2008. godine zbog efekata svetske ekonomske krize ( oni bi trebali da budu prvi pogođeni jer prodaju skupe i luksuzne automobile), podaci su sledeći :

Q4 2008 veći prihodi nego u Q4 2007 za 9,6%

Ferrari takođe nije imao očekivani pad u Q4 2008. godine, i ukupni prohodi za celu 2008. su 1,92 milijarde eura, tj. za 15,2% više nego u 2007. godini.

Naravno, bilo je dosta rada i na smanjivanju troškova i povećanju produktivnosti, tako da sve te dobre cifre u pogledu ostvarenog profita ne znači da su se bazirale samo na porastu broja prodatih automobila, već i u značajnom smanjivanju troškova...

Međutim, na dodatno smanjenu tražnju tokom 2009. godine neće biti drugog izlaza od smanjivanja proizvodnje ( kako se ne bi gomilale zalihe ), a to znači privremeno zatvaranja pogona, i verovatno otpuštanje dela radne snage...I oni očekuju pad tražnje za njihovim proizvodima ( cela Grupacija ) za 20% u odnosu na 2008. godinu.

Treba sačekati rezultate Q1 2009. godine, ali još važnije rezultate Q2 i Q3 jer će se u njima više videti kako se Fiat Grupacija prilagodila. Realno je da će imati manje problema u odnosu na one proizvođače koji imaju u ponudi znatno više skupih, luksuznijih automobila. Obični ljudi će ili odlagati kupovinu novih automobila ( oni koji su ionako planirali da kupe jeftinije modele ), ili će se odlučiti za jeftinije, manje automobile ( oni koji su planirali da kupuju veće i luksuznije )...

Ono što Fiat Grupacija ima od luksuznih i skupih automobila ( Maserati, Ferrari ) nije osetilo krizu tokom cele 2008. godine, a čak ni u poslednjem kvartalu 2008. godine...

Npr. mnogo će teže biti BMW-u, imajući u vidu da mu je tradicionalno najprodavaniji automobil serije 3, a njegova cena je uvek značajno veća od cene automobila u klasama u kojima je Fiat zastupljen...itd...itd...Ili, još gora situacija kad su u pitanju X6, X5, X3...ili SUV modeli ostalih proizvođača koji su proteklih godina imali snažni rast, pa su mnoge fabrike ostvarivale ozbiljne prihode ( naročito na USA tržištu ) od njih, a sada tih prihoda nema.

Takođe, za Fiat, Američko tržište ( gde je kriza najizraženija ) ni blizu nije toliko značajno kao za BMW ili Mercedes...ili Japanske proizvođače...U onom aspektu gde im to tržiše jeste važno ( Ferrari ), nisu imali problema, a teško da će ih imati i tokom 2009. godine jer su lansirali nove atraktivne modele koji uvek podižu tražnju...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest 79

Svaka ti je ka' Njegoseva ;) Slazem se potpuno

BTW. Da ne bude zabune, ja jako cenim Fiat Group kao kompaniju i sve sto su uradili u poslednje 3 godine, mislim da su uz Daimler najbolje uspeli da dovedu finansije u red. Nazalost, idu gori dani i videcemo kako ce ko da prodje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Izvor: Economy

Smatra se da je doprinos kompanije Fiat Group ovom savezu od strateške vrednosti i da treba da podrazumeva sledeće: deljenje proizvoda i platforme, uključivanje gradskih i kompaktnih segmentnih vozila, kako bi se proširio Chrysler-ov trenutni portfolio vozila; deljenje tehnologije, uključujući i „powertrain“ tehnologiju za nisku potrošnju goriva i smanjenje zagađenja životne sredine, kao i pristup dodatnim tržištima, uključujući i distribuciju Chryslerovih vozila na tržištima van Severne Amerike. Fiat će dobiti početni udeo u vlasništvu Chryslera od 35%. Savez ne smatra da Fiat treba da investira gotovinu u kompaniju Chrysler ili da je u obavezi da finansira Chrysler ubuduće.

„Partnerstvo Chrysler-Fiat je odličan potez jer pravi potencijal za moćnog novog globalnog konkurenta, koji kompaniji Chrysler pruža brojne strateške prednosti, uključujući pristup proizvodima koji odgovaraju našem sadašnjem portfoliju, distributivnu mrežu van Severne Amerike, uštedu troškova dizajniranja, inženjeringa, proizvodnje, kupovine i prodaje i marketinga“, rekao je Bob Nardeli, predsednik i generalni director kompanije Chrysler LLC.

Nardeli je dodao da će ova transakcija omogućiti kompaniji Chrysler da ponudi širu konkurentnu liniju proizvoda svim distributerima i klijentima, koji zadovoljavaju standarde emisije gasova i uštede u potrošnji goriva, istovremeno zadovoljavajući uslove koje diktira Vladin zajam. „Partnerski odnos će obezbediti povraćaj ulaganja američkim poreskim obveznicima tako što će obezbediti dugoročan održiv razvoj Chrysler-ovih brendova na tržištu, zadržavajući budući razvoj proizvoda i tehnologije u našoj zemlji i gradeći obnovljeno poverenje korisnika, zadržavši poslove u Americi“, istakao je Nardeli.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Možda ima i nešto dobro u toj krizi automobilske industrije. Možda fiat-u konačno padne na pamet da je malo mnogo tražiti 20.500 eura za grande punto sa 1.6 MultiJet motorom. U poslednjih desetak godina se na automobilsku industriju zakačilo mnoštvo krpelja pa se došlo do apsurdne situacije da mali gradski automobili prdavci koštaju preko 10.000 eura a normalan prosečan auto ne može da se kupi ispod 15 - 16 hiljada. Prosečni modeli D klase se opasno približavaju cifri od 30.000 eura. Alfa je sama sebi pucala u noge sa modelom 159 koji je daleko skuplji nego što prosečan alfista ima nameru da za svoja kola plati a to se uveliko dešava i drugima. Jedini put za izlazak iz krize je da se autoindustrija reorganizuje i smanji svoje troškove a samim tim i cene za 20-30%, a i da se i država malo skine s grbače vlasnika automobila i stvar će polako krenuti.

Ako to niko ne prepozna kukaće na slabu prodaju sledećih desetak godina dok polako većina proizvođača ne ponestaje sa zemaljske kugle, a radnici će moći da pište do mile volje što su ostali bez posla.

Ni svi mi ostali ne dolazimo do posla lako, ne zarađujemo novac lako i niko nam ne garantuje radna mesta pa je potpuno besmisleno očekivati da stalno budemo taoci večito gladne države i razmaženih radnika autoindustrije...

Share this post


Link to post
Share on other sites

razmazeni su kupci automobila! svi bi da u malom gradskom auti imaju klimu, servo, mp3, abs, ebd, airbag*4, elektropodizace, brave na daljinski, alu felne... i sto se onda cudite kada auto kosta 10.000e, ili sto rece grande punto 20k evra? prisetite se automobila od pre 10-15 godina, moze auto da ide i bez serva i klime. sva ta oprema kosta. ne kazem da treba svi da voze juga ali nisu ljudi padali u nesvest za volanom na svakom cosku pre nego sto je izmisljena auto klima

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest 10734

^ To o cemu govoris objasnjava Kano dijagram u nauci, koji objasnjava odnos izmedju karakteristika proizvoda i zadovoljstva kupaca. Po tom dijagramu postoje tri osnovna tipa atributa:

- obavezne

- jednodimenzionalne

- atraktivne

Pod obavezne atribute spadaju oni atributi koje proizvod mora posedovati da bi kupac bio indiferentan ili zadovoljan. Ukoliko ovi atributi ne postoje kupac je nezadovoljan.

Jednodimenzionalni atributi se zasnivaju na principu da je zadovoljstvo kupaca proporcionalno sa funkcionalnoscu proizvoda.

Atraktivne karakteristike su one koje treba da iznenade i oduseve kupca.

E sad sustina je da atraktivne karakteristike (kao sto je to bila klima, abs, esp, itd) koje su bile atraktivne karakteristike pre 7~8 godina a i pre, vremenom postaju obavezne karakteristike, koje ukoliko automobil ne poseduje, kupac je nezadovoljan.

Nadam se da nisam smorio pricom :lool: , spremao sam ispit iz marketinga ovih dana :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...