Jump to content
FAS Goran
mikisxy

JTD / MJet - čišćenje interkulera

Recommended Posts

interkuler rashladjuje sabijeni i zagrejani vazduh koji stize od turbine i time omogucuje vecu snagu motora.posto postoji neko malo isparenje ulja na lezajevima turbine uljne pare zajedno sa vazduhom stizu u interkuler gde se hlade i delimicno kondezuju.vremenom se skupi ulja u interkuleru i motor pocinje da ga usisava i masti usis,gusi motor i sam interkuler teze rashladjuje vazduh.nikakvo strucno znanje nije potrebno da se skine i lepo opere spolja i iznutra,potrebno je nesto alata,strpljenja i malo benzina a auto lakse dise (narucito kad je napolju toplo).pored egr-a,dizni,turbine i raznih senzora evo jos jedne stvari za ciscenje a nije komplikovana i moze da se odradi u "kucnoj" varijanti

Share this post


Link to post
Share on other sites

Istinu da kažem nisam baš vičan majstor ( možda za Yuga jesam ali za Lancu slabo), ali kad sam video ovaj post malo sam zagledao motor i polako sam poceo da shvatam kako to sve funkcioniše i gde se sve nalazi.

Skinuo sam interkuler i našao poprilično ulja u njemu..

Da li je to normlano obzirom da je auto prešao 130.000 Km ?

Auto je Lancia Thema 2.0 Turbo 1993. godište...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmm ma sve je to OK miki, ali kada bi ti tu proceduru malo slikovitije (koja slika) objasnio, recimo na Lybri ili makar Stilu, pa da imamo barem neke naznake gde je to i kako se to radi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miki, kad se vratis sa odmora - daj slike. Sad sam bio da zamenim ulje i filter, pitam lika sta je ovo desno od hladnjaka (2b JTD), kaže interkuler. Nisam smeo da slikam koliko je crn spolja, unutra ko zna šta će da se nađe. Verovatno nikad nije čišćen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

benzinom,karbon klinerom ili bilo kojim srestvom koje je dobar dastvarac a nije agresivno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jako važna stvar za funkcionisanje sistema usisa. Sa zaprljanim interkulerom, mašina ima ima blago rečeno bronhitis. Preporuku da se to radi u kućnoj radinosti ne preporučujem, jer sa celom tom sklopu prilazi od "ispod". Prema tome, ko nema kanal ima dizalicu. Ko nema ni jedno ni drugo, zove Mikija!. Pre mesec dana mi je to radio i zapanjio sam se koliko "mastila" odatle izlazi... sve dok ne počne da izlazi bistra tekućina. Kad smo već kod snabdevanja mašine smešom, nije loše i očistiti turninu i brizgaljke. Onda je efekat rada motora PRAVI. Potpuno druga situacija. Često ovde pišemo o tim lampicama koje gore, a koje ustvari pretstavljaju opomenu elektronskog sistema da sastav smeše koja dolazi u mašinu nije baš kako treba. Kompjuterska dijagnostika će vam pokazati grupu elemenata koje mogu da vam prave muku, a obe su uglavnom vezane za usis, a to su: Interkuler, Overbust, EGR, Maf, filter za vazduh (to možete i sami) i BRIZGALJKE!. Uglavnom su nam nečiste. Postoji uredjaj koji ultrazvučno čisti karbonizirane nasklage i sumporne okside i napravi brizglaljku #kao novu". Ceo ovaj postupak nije dug, ali je potrebno da motor u leru radi bar jedan sat. Potrebno je da se i prvih 30-tak kilometara auto ne siluje tokom vožnje. KAd se sve ovo prodje - vožnja uživanje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

sa predjenih 135 000 sam otisao po prvi put da ocistim dizne!Preporucili mi ljudi nekog majstora koji se bavi samo sistemima za ubrizgavanje i nicim vise,sto mi se svidelo jer ne volim one sto svastare...

Prikljucio mi je auto na neku bocu u koju je sipao tecnost za ciscenje dizni i tako je auto na leru radio dok se ro nije potrosilo.Istinu da kazem neku preteranu razliku ja ne vidim ali kontam da ce mi ovo postati redovni deo odrzavanja vozila bas zato da bi izbegao gore navedena paljenja kojekakvih lampica!

poz :welcome:

Share this post


Link to post
Share on other sites

moze i ciscenje direktno na kolima ali nekako sam sigurniji kad skinem,testiram,ocistim pa ponovo istestiram i vratim na kola.dobra stvar ciscenje na kolima ako je skidanje dizni nocna mora,ipak skinute dizne cisti hemija+ultrazvuk.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 000.

lancia thema 2000 16v turbo

Dragi Gašo, benzinski motor koristi gorivo koje je samo po sebi rastvarač - benzin. Nafta je nešto sasvim drugo.

Edited by Damjanović

Share this post


Link to post
Share on other sites

da nisam danas video nebi verovao, stigne Brava kod Mikija na čišćenje dizni 1.2 16v benz :coffee: :

aj što je sve plastika - usisna, razvodna grana, brizgaljke, ali onoliko uglja i masti na tako malim igračkama nisam očekivao... ( verovatno nije čišćeno od kupovine negde 2001...) :wallbash::wallbash:

sve me podsetilo na čišćenje mog Airbrush-a za moje avio makete, čak mi neke moje "airbrush dizne" izgledaju ozbiljnije...

a o čistoći neću ni da pričam ... :welcome::welcome:

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^^ Iza leve resetke za vazduh na braniku a ispod levog fara i kucista akumulatora. Vidi se kroz tu levu resetku kao mali hladnjak, sto ustvari i jeste samo ne za antifriz vec za vazduh! Valjda sam pomogao, bar malo.:rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@dusandjkc

Ja sam danas skidao na Lybri mada mislim da je isto i na Stilu.

Mora branik da se skine i onda je interkuler manje vise na izvolte ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ako imas nekog sa dizalicnom popustis branik, skines levi tocak, onu zastitnu plastiku i onu odozdo, nije tesko da se skine, uzmes benzin i pod pritiskom sve ocistis lepo, a ako skidas ocisti cevi od turbine, proveri nju, ocisti hladnjak interkulera, zna i on da bude pun.

Share this post


Link to post
Share on other sites

interkuler rashladjuje sabileni i zagrejani vazduh koji stize od turbine i time omogucuje vecu snagu motora.posto postoji neko malo isparenje ulja na lezajevima turbine uljne pare zajedno sa vazduhom stizu u interkuler gde se hlade i delimicno kondezuju.vremenom se skupi ulja u interkuleru i motor pocinje da ga usisava i masti usis,gusi motor i sam interkuler teze rashladjuje vazduh.nikakvo strucno znanje nije potrebno da se skine i lepo opere spolja i iznutra,potrebno je nesto alata,strpljenja i malo benzina a auto lakse dise (narucito kad je napolju toplo).pored egr-a,dizni,turbine i raznih senzora evo jos jedne stvari za ciscenje a nije komplikovana i moze da se odradi u "kucnoj" varijanti

Pozdav mikisxy interesuje me koliko je normalno da ima ulja u intrekuleri jer mi je puklo crevo na mjtd stilu(ono cuveno koje puca)pa sam oko rupe primetio povecu masnu fleku,crevo cu zameniti suta ali ostaje pitanje koliko je to ozbiljno i da lito znaci da turbina posustaje.Vole bo da ti auto pogledas pa mi posalji neki kontaktda se dogovorimo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...