mikisxy 6 Posted December 18, 2008 interkuler rashladjuje sabijeni i zagrejani vazduh koji stize od turbine i time omogucuje vecu snagu motora.posto postoji neko malo isparenje ulja na lezajevima turbine uljne pare zajedno sa vazduhom stizu u interkuler gde se hlade i delimicno kondezuju.vremenom se skupi ulja u interkuleru i motor pocinje da ga usisava i masti usis,gusi motor i sam interkuler teze rashladjuje vazduh.nikakvo strucno znanje nije potrebno da se skine i lepo opere spolja i iznutra,potrebno je nesto alata,strpljenja i malo benzina a auto lakse dise (narucito kad je napolju toplo).pored egr-a,dizni,turbine i raznih senzora evo jos jedne stvari za ciscenje a nije komplikovana i moze da se odradi u "kucnoj" varijanti Quote Share this post Link to post Share on other sites
gasha 0 Posted June 18, 2009 Istinu da kažem nisam baš vičan majstor ( možda za Yuga jesam ali za Lancu slabo), ali kad sam video ovaj post malo sam zagledao motor i polako sam poceo da shvatam kako to sve funkcioniše i gde se sve nalazi.Skinuo sam interkuler i našao poprilično ulja u njemu..Da li je to normlano obzirom da je auto prešao 130.000 Km ?Auto je Lancia Thema 2.0 Turbo 1993. godište... Quote Share this post Link to post Share on other sites
nidza 617 Posted June 18, 2009 Ne paniči, naćićeš kondenzovano ulje verovatno i u kućištu filtra za vazduh. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Zoran SM 1 Posted June 18, 2009 Hmmm ma sve je to OK miki, ali kada bi ti tu proceduru malo slikovitije (koja slika) objasnio, recimo na Lybri ili makar Stilu, pa da imamo barem neke naznake gde je to i kako se to radi. Quote Share this post Link to post Share on other sites
mikisxy 6 Posted June 18, 2009 prvom prilikom Quote Share this post Link to post Share on other sites
Coo 1 Posted July 4, 2009 Miki, kad se vratis sa odmora - daj slike. Sad sam bio da zamenim ulje i filter, pitam lika sta je ovo desno od hladnjaka (2b JTD), kaže interkuler. Nisam smeo da slikam koliko je crn spolja, unutra ko zna šta će da se nađe. Verovatno nikad nije čišćen... Quote Share this post Link to post Share on other sites
dachisss 0 Posted July 19, 2009 A sa cime se interkuler cisti iznutra. Quote Share this post Link to post Share on other sites
dachisss 0 Posted July 26, 2009 Ponavljam pitanje iz prethodnog posta... Quote Share this post Link to post Share on other sites
mikisxy 6 Posted July 26, 2009 benzinom,karbon klinerom ili bilo kojim srestvom koje je dobar dastvarac a nije agresivno Quote Share this post Link to post Share on other sites
Damjanović 9 Posted July 26, 2009 Jako važna stvar za funkcionisanje sistema usisa. Sa zaprljanim interkulerom, mašina ima ima blago rečeno bronhitis. Preporuku da se to radi u kućnoj radinosti ne preporučujem, jer sa celom tom sklopu prilazi od "ispod". Prema tome, ko nema kanal ima dizalicu. Ko nema ni jedno ni drugo, zove Mikija!. Pre mesec dana mi je to radio i zapanjio sam se koliko "mastila" odatle izlazi... sve dok ne počne da izlazi bistra tekućina. Kad smo već kod snabdevanja mašine smešom, nije loše i očistiti turninu i brizgaljke. Onda je efekat rada motora PRAVI. Potpuno druga situacija. Često ovde pišemo o tim lampicama koje gore, a koje ustvari pretstavljaju opomenu elektronskog sistema da sastav smeše koja dolazi u mašinu nije baš kako treba. Kompjuterska dijagnostika će vam pokazati grupu elemenata koje mogu da vam prave muku, a obe su uglavnom vezane za usis, a to su: Interkuler, Overbust, EGR, Maf, filter za vazduh (to možete i sami) i BRIZGALJKE!. Uglavnom su nam nečiste. Postoji uredjaj koji ultrazvučno čisti karbonizirane nasklage i sumporne okside i napravi brizglaljku #kao novu". Ceo ovaj postupak nije dug, ali je potrebno da motor u leru radi bar jedan sat. Potrebno je da se i prvih 30-tak kilometara auto ne siluje tokom vožnje. KAd se sve ovo prodje - vožnja uživanje. Quote Share this post Link to post Share on other sites
gasha 0 Posted July 27, 2009 sa predjenih 135 000 sam otisao po prvi put da ocistim dizne!Preporucili mi ljudi nekog majstora koji se bavi samo sistemima za ubrizgavanje i nicim vise,sto mi se svidelo jer ne volim one sto svastare...Prikljucio mi je auto na neku bocu u koju je sipao tecnost za ciscenje dizni i tako je auto na leru radio dok se ro nije potrosilo.Istinu da kazem neku preteranu razliku ja ne vidim ali kontam da ce mi ovo postati redovni deo odrzavanja vozila bas zato da bi izbegao gore navedena paljenja kojekakvih lampica!poz Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dovla 9 Posted July 27, 2009 Koliko para i koji auto? Quote Share this post Link to post Share on other sites
gasha 0 Posted July 27, 2009 3 000.lancia thema 2000 16v turbo Quote Share this post Link to post Share on other sites
mikisxy 6 Posted July 27, 2009 moze i ciscenje direktno na kolima ali nekako sam sigurniji kad skinem,testiram,ocistim pa ponovo istestiram i vratim na kola.dobra stvar ciscenje na kolima ako je skidanje dizni nocna mora,ipak skinute dizne cisti hemija+ultrazvuk. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Damjanović 9 Posted July 27, 2009 (edited) 3 000.lancia thema 2000 16v turboDragi Gašo, benzinski motor koristi gorivo koje je samo po sebi rastvarač - benzin. Nafta je nešto sasvim drugo. Edited July 27, 2009 by Damjanović Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9590 Posted July 27, 2009 @ Damjanović...i dizne na benzincu mogu da budu u out-u, bez obzira... Quote Share this post Link to post Share on other sites
obelix 1 Posted August 5, 2009 da nisam danas video nebi verovao, stigne Brava kod Mikija na čišćenje dizni 1.2 16v benz :aj što je sve plastika - usisna, razvodna grana, brizgaljke, ali onoliko uglja i masti na tako malim igračkama nisam očekivao... ( verovatno nije čišćeno od kupovine negde 2001...) sve me podsetilo na čišćenje mog Airbrush-a za moje avio makete, čak mi neke moje "airbrush dizne" izgledaju ozbiljnije...a o čistoći neću ni da pričam ... Quote Share this post Link to post Share on other sites
dusandjkc 0 Posted January 30, 2011 LJudi, gde se tačno nalazi interkuler kod stila 1.9 jtd. Ako ima neko sliku da postavi? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Branko 0 Posted January 30, 2011 ^^^ Iza leve resetke za vazduh na braniku a ispod levog fara i kucista akumulatora. Vidi se kroz tu levu resetku kao mali hladnjak, sto ustvari i jeste samo ne za antifriz vec za vazduh! Valjda sam pomogao, bar malo. Quote Share this post Link to post Share on other sites
dusandjkc 0 Posted February 6, 2011 jesi, hvala. predpostavio sam da je to al nisam bio siguran. Da li je problem da se skine i na šta da obratim pažnju? predpostavljam da se skida od dole Quote Share this post Link to post Share on other sites
dusandjkc 0 Posted February 17, 2011 Samo još kad bi mi objasnio kako se skida, da li odozdo ili kako ...? Quote Share this post Link to post Share on other sites
bglion 401 Posted March 11, 2011 @dusandjkcJa sam danas skidao na Lybri mada mislim da je isto i na Stilu.Mora branik da se skine i onda je interkuler manje vise na izvolte Quote Share this post Link to post Share on other sites
ZLO32 0 Posted April 15, 2011 ako imas nekog sa dizalicnom popustis branik, skines levi tocak, onu zastitnu plastiku i onu odozdo, nije tesko da se skine, uzmes benzin i pod pritiskom sve ocistis lepo, a ako skidas ocisti cevi od turbine, proveri nju, ocisti hladnjak interkulera, zna i on da bude pun. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Botunjac 0 Posted January 2, 2012 interkuler rashladjuje sabileni i zagrejani vazduh koji stize od turbine i time omogucuje vecu snagu motora.posto postoji neko malo isparenje ulja na lezajevima turbine uljne pare zajedno sa vazduhom stizu u interkuler gde se hlade i delimicno kondezuju.vremenom se skupi ulja u interkuleru i motor pocinje da ga usisava i masti usis,gusi motor i sam interkuler teze rashladjuje vazduh.nikakvo strucno znanje nije potrebno da se skine i lepo opere spolja i iznutra,potrebno je nesto alata,strpljenja i malo benzina a auto lakse dise (narucito kad je napolju toplo).pored egr-a,dizni,turbine i raznih senzora evo jos jedne stvari za ciscenje a nije komplikovana i moze da se odradi u "kucnoj" varijanti Pozdav mikisxy interesuje me koliko je normalno da ima ulja u intrekuleri jer mi je puklo crevo na mjtd stilu(ono cuveno koje puca)pa sam oko rupe primetio povecu masnu fleku,crevo cu zameniti suta ali ostaje pitanje koliko je to ozbiljno i da lito znaci da turbina posustaje.Vole bo da ti auto pogledas pa mi posalji neki kontaktda se dogovorimo. Quote Share this post Link to post Share on other sites