etibor 21 Posted December 17, 2008 Ako neko zna kojim se redom ispušta vazduh iz kočnica tj. koji točak je prvi, drugi, treći, a koji četvrti.Ispuštao sam vazduh iz kočnica na mnogo starijih automobila bez ABS-a, ima li ovde neke razlike ili je isti princip. Motor treba da radi ili ne?Ja sam probao da ispištam vazduh, ali nikakvu razliku nisam primetio (mada nisam ispoštovao redosled točkova, jer ne znam koji je). A imam osećaj da ima vazduha u sistemu...Pozdrav... Quote Share this post Link to post Share on other sites
MarkoJTD 1 Posted December 17, 2008 kad sam poslednji put bio u servisu, bilo je prvo prednji levi, pa prednji desni, pa zadnji levi, pa zadnji desni. Quote Share this post Link to post Share on other sites
mikisxy 6 Posted December 17, 2008 ...nije toliko bitan redosled, motor ne mora da radi samo kod kocnica sa abs-om ume da zeza ponekad, pa se dijagnostikom aktivira pumpa da pogura ulje. Kako ti se "pojavio" vazduh? Sta ti se desava ? Postoji tu jos dosta stvari koje imaju slicne simptome. Pisi, mozda postoji nesto drugo... Quote Share this post Link to post Share on other sites
etibor 21 Posted December 18, 2008 Imam osecaj, a i po zvuku (škripanju) prednja dva točka ne hvataju u isto vreme kada i zadnji, a i prvo hvata prednji desni, pa levi, pa onda hvataju zadnji. To provaljujem po škripanju kada polako počinjem da stiskam kocnicu. Kočnice ne rade lose, ali mi se čini da bi to trebalo malo bolje. Ne vuce levo-desno ali tačno se čuje kako ne hvataju u isto vreme. Kada se malo jace prikoči, hvataju one dobro, ali sam siguran da može bolje, pa sam mislio da jos malo ispustim vazduh, da probam. Izmedju ostalog mislim da mi se prednji levi disk malo pokrivio, jer se tačno cuje kako se okreće točak kako zaskripi uvek u istom polozaju točka. Znate na sta mislim. Malo je tesko objasniti dok se ne pogleda, ali punto mk1 mi je bolje kočio od ovoga. Napred su mi CAR, a nazad Jurid diskovi, a sve ETF pločice. Mozda su ipak Lukasovi diskovi+pločice bolji od CAR diskovi+ETF pločice. Prvo sam bio zamenuo zadnje diskove+pločice, i to je bilo super. Ali kada sam zamenuo prednje, kada su legli nije to vise bilo to (mada ne znam koji su bili pre toga).Ili sam ja lud...Hvala i pozdrav... Quote Share this post Link to post Share on other sites
etibor 21 Posted March 7, 2009 (edited) Jedno kratko pitanje.Zbog cega mi je ponekad kocnica tvra "kao kamen" u toku voznje?Uglavnom je dobra, ali nekada mi se desi da kada hocu da zakocim ona je mnooogo tvrda i moram da je stisnem kao konj da bi stao.Diskovi i plocice su menjani pre jedno 6 meseci. Tako da su provereni i u odlicnom stanju. Kipovi ne glave, barem nisu do sada, svi tockovi ravnomerno koce. Sa 100km/h mogu da kocim jako, bez drzanja volana.Pozdrav... Edited March 7, 2009 by etibor Quote Share this post Link to post Share on other sites
boki 10 Posted March 7, 2009 Sa 100km/h mogu da kocim jako, bez drzanja volana.jesi li probao? Quote Share this post Link to post Share on other sites
bokija 83 Posted March 7, 2009 Uf mislim da si malko preuvelicao.S druge strane voleo bi da probam takav kvalitet vesanja i kocnica.Ne iskljucujem to sto tvrdis,al ja do sad nisam imao prilike da vidim takav auto. Quote Share this post Link to post Share on other sites
boki 10 Posted March 7, 2009 pa dobro mozda i moze ako se ukljuci auto pilot Quote Share this post Link to post Share on other sites
etibor 21 Posted March 7, 2009 (edited) Pa dobro ne bukvalno da legnem na kocnicu da se aktivira ABS :lol: ali da, probao sam sa 80km/h. Odlicno drzi pravac pri jacem kocenju.Samo mi se javlja ponekad taj problem. Edited March 7, 2009 by etibor Quote Share this post Link to post Share on other sites
mikisxy 6 Posted March 7, 2009 vakum pumpa ili creva vakuma?jedna od mogucnosti Quote Share this post Link to post Share on other sites
vicaNo 0 Posted March 9, 2009 kad smo vec kod kocnica... jeste probali nekad sa 180-190kmh skroz stanete? Meni se pri kraju kocenja vec cuje neki neubicajeni zvuk i malo trese, pa me interesuje je l` to normalno? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Vukasin 0 Posted March 9, 2009 JBT pa valjda je bitno, i valjda ide zadnji desni, pa zadnji levi, pa prednji desni, pa prednji levi??? Quote Share this post Link to post Share on other sites
boki 10 Posted March 9, 2009 kad smo vec kod kocnica... jeste probali nekad sa 180-190kmh skroz stanete? Meni se pri kraju kocenja vec cuje neki neubicajeni zvuk i malo trese, pa me interesuje je l` to normalno?pa ako imas ABS kad stisnes kocnicu on krene da lupa i da trese,ako na taj zvuk mislis i na to drmanje pedale Quote Share this post Link to post Share on other sites
mikisxy 6 Posted March 9, 2009 @vicano-pa pregrevanje materjala,nema gde da odu vreli gasovi koji se prave pri trenju.stavis si perforirane diske pa koci do mile volje,jos ako su ate diskovi i plocice onda cudo Quote Share this post Link to post Share on other sites
vicaNo 0 Posted March 9, 2009 @boki - nisam mislio na ABS, nego jako kocenje ali bez proklizavanja...@mikisxy - hvala na odgovoru... necu ja da se izivljavam, nego sam samo hteo cuti da l` to tako treba... Quote Share this post Link to post Share on other sites
mikisxy 6 Posted March 9, 2009 kapiram nego sam ti dao kao opciju ako zelis ekstra bremzu za sve rezime pa i ekstremne Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted March 9, 2009 kad smo vec kod kocnica... jeste probali nekad sa 180-190kmh skroz stanete? Meni se pri kraju kocenja vec cuje neki neubicajeni zvuk i malo trese, pa me interesuje je l` to normalno?To su ekstremne situacije...nije to nešto što se isprobava... Jednom mi se dogodilo slično... - krajnja leva traka, negde oko 160 km/h, i kamion odjednom iz srednje trake prelazi u krajnju levu a da uopšte nije ni pogledao ima li koga...full na kočnicu...usporio sam do nekih 90km/h, ali su tako strugale kočnice da sam mislio da sam spalio sve...Mogu samo misliti šta bi od njih ostalo da sam morao da kočim do kraja...do zaustavljanja...Nemamo mi na našim autima kočnice koje bez posledica izdrže takva ekstremna kočenja...tako da kočenja sa tih brzina nije nešto što se treba isprobavati... Quote Share this post Link to post Share on other sites
etibor 21 Posted March 9, 2009 Probao sam onu foru. Nadrukas kocnicu dok je ugasen auto, pritisnes je i upalis auto. Polako propadne, treba joj oko 5-6 sekundi. Ali eto juce i danas sam vozio (danas po Beogradu) i nisam imao problema.Mikisxy da li mislis da mozda treba rasturiti i ocistiti vakuum pumpu? Da li bih to mogao sam da uradim, ili nema smisla ako ima neku membranu koja treba da se menja. Da li tu ima nekog servisa ili se menja komplet? Ja bih je skinuo i ocistio, ako nema nesto specijalno da se raspadne ili slomi???Sta mislis? Quote Share this post Link to post Share on other sites
bokija 83 Posted March 9, 2009 5-6 sekundi je mnogo.Trebalo bi ranije,cim motor prihvati,trebalo bi pedala da omeksa. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Manfred 2 Posted March 9, 2009 kad smo vec kod kocnica... jeste probali nekad sa 180-190kmh skroz stanete? Meni se pri kraju kocenja vec cuje neki neubicajeni zvuk i malo trese, pa me interesuje je l` to normalno?To su ekstremne situacije...nije to nešto što se isprobava... Jednom mi se dogodilo slično... - krajnja leva traka, negde oko 160 km/h, i kamion odjednom iz srednje trake prelazi u krajnju levu a da uopšte nije ni pogledao ima li koga...full na kočnicu...usporio sam do nekih 90km/h, ali su tako strugale kočnice da sam mislio da sam spalio sve...Mogu samo misliti šta bi od njih ostalo da sam morao da kočim do kraja...do zaustavljanja...Nemamo mi na našim autima kočnice koje bez posledica izdrže takva ekstremna kočenja...tako da kočenja sa tih brzina nije nešto što se treba isprobavati...Ne bi se nista dogodilo ni da si kocio do stajanja, kocnice bi ti i dalje funkcionisale, ako spalis plocice malo ce slabije da koci ali ce kociti, a ako spalis diskove poplavece i tu ne pomaze nikakvo obradjivanje na strugu, nego samo novi diskovi, posto od temperature menjaju svoju molekularnu strukturu, pa gube kochiona svojstva...Mada da bi diskovi poplaveli mora mnogo da se kochi, meni ni posle dva koshutnjaka, pun gas, nisu poplaveli Quote Share this post Link to post Share on other sites
etibor 21 Posted March 9, 2009 bokija. Krene ona odma da omeksava, cim se motor zavrti, ali joj treba 5-6 sekundi da stigne do dole... Mislis da je to mnogo? Quote Share this post Link to post Share on other sites
bokija 83 Posted March 9, 2009 5-6 sekundi je mnogo.Samo ja mislim da je to mnogo brze,nego se tebi cini.Cim motor uhvati pedalapadne i omeksau sekundi.Mislim da si se zabrojao.Garant se to desava brze. Quote Share this post Link to post Share on other sites
etibor 21 Posted March 9, 2009 Bas je u tome trik. Brojao sam Bas polako propada, ja drzim pritisnutu a ona polaaaako ide dole.Evo sada sam probao, oko 4 sekunde. Od trenutka kada krene da pada, pa dok ne stane. Krene odma dole, ali mi to nesto sporo. Da li mislis da bukvalno za 1-2 sekunde treba da propadne skroz? Mozda ima veze sto je dizel pa ima pumpu i treba mu vise vremena? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Manfred 2 Posted March 9, 2009 ja vozim dizel, pa propadne za sekund Quote Share this post Link to post Share on other sites
etibor 21 Posted March 9, 2009 Znaci Manfrede mora da padne i rasturanje vacuum pumpe :) Ali pre toga provericu crevo i onaj nepovratni ventil. Mozda je samo malo zapusen...Dokle vise... Quote Share this post Link to post Share on other sites