Jump to content
FAS Goran
space2703

Paljenje zimi - grejači / aditivi

Recommended Posts

Unapred se izvinjavam ako nisam uredno pretražio forum u vezi ovih pitanja. Hteo bih sumirati na jednom mestu sve nedoumice:

Kakve grejače ima common rail jtd odnosno multijet ? Ako u samoj komori ima sabijenog goriva za par minuta rada onda je jasno da će on najverovatnije "kresnuti" na bilo kojoj temperaturi. Ja se pitam šta dalje? Startujući mog multijeta vidi da on ni na minus deset ne greje ništa više od tri-četiri sekunde. To mi kaže da on tad ne greje ni rezervoar ni pumpu ni cilindar nešto ozbiljno već računa da će sve to ugrejati nakon starta? Da li postoji grejač u rezervoaru i da li su grejana creva od rezervoara do common rail komore? Da li je tih par minuta rada za koliko ima goriva u common railu dovoljno da odmrzne crevo od rezervoara do pumpe i sam rezervoar? Sipam isključivo na Eko pumpi euro dizel, a sudeći po njihovim specifikacijama to je euro4 kvalitet (En-570) koji ne mrzne do nekih minus petnaest valjda (Zrenjaninac sam inače bih sipao na Mol-u Euro 5). Sve ovo me zanima pošto sam jedan od skijaša zagriženika koji svaki drugi vikend odlaze gore na 1.700m gde znaju biti niske temperature. Imate li takva iskustva, da li sa common railom uopšte treba da razmišljam o aditivu?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest 455

Neki aditiv može da se doda kada puniš rezervoar i to je dovoljno do -25, a ako bude ispod toga, onda pali vatru ispod reyervoara!!!! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

aditivi za gorivo i pokrivanje kola. ma koliko smesno zvucalo ali time sto pokrijes auto dobijas nekoliko stepeni zastite jer stiti od vetra i padavina

proverena varijanta za planinu i sneg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma ja sam mislio da si ti odavno na skijanju a ti još ni sezonu nisi otvorio.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Provereno, zimi znaci i kad mi je auto parkiran u zavetrini blizu nekog objekta. Cak ni prozori ne zamrznu. I sto neko rece, cak i snezni pokrivac znaci.

Inace ja prosle zime nisam imao nikakvih problema sa paljenjem 1.9D, a ove zime sam cisto iz preventivnih razloga po preporuci kupio Castrol TDA aditiv.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vidi,sigurno je najbolje obogatiti jelovnik auta raznim aditivima.Uz redovnu primenu sigurno cine dobro,ma koliko neki Srbi pricaju drugacije.Samo treba paziti na marku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

grejac u rezervoaru nema ali ima predgrejac u filteru goriva.posto svi komonreil sistemi ubrizgavaju gorivo u vidu magle potrebno im je veoma malo zagrevanja.sto se tice aditiva ja ga licno sipam jer bolje spreciti nego leciti.PS-jedan zanimljiv i koristan podatak za JTDovce:kada rikne senzor temperature u kucistu filtera goriva auto nece da zavrti preko 3000 obrtaja jer nemoze da iskoriguje parametre.dobra stvar je da mnogo retko crkava

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest 9036
.posto svi komonreil sistemi ubrizgavaju gorivo u vidu magle

I obican dizel ubrizgava gorivo u vidu magle.

ni na minus deset ne greje ništa više od tri-četiri sekunde.

Pogresno,pali lampicu na par sekundi,a grejaci rade od 30-180 sec u zavisnosti od temperature motora.Lampica je tu samo da te upozori da bar malo sacekas pre verglanja,inace APSOLUTNO nikakve veze nema sa samim radom grejaca.

Da li je tih par minuta rada za koliko ima goriva u common railu

Onog momenta kada pritisak goriva opadne ispod 150 bara odnosno jedno otvaranje brizgaljke nema sanse da radi ni na leru 1 sec.

da li sa common railom uopšte treba da razmišljam o aditivu
CR je samo tip ubrizgavanja,znaci sipas aditive kao i u golfa II
grejac u rezervoaru nema ali ima predgrejac u filteru goriva

Predgrejac nema ni jedan od broja motora 182B9000416499

Cak se i filteri potpuno razlikuju.

kada rikne senzor temperature u kucistu filtera goriva

To sto se nalazi u filteru je samo senzor vode i kada se voda nakupi ogranicavaju se obrtaji da ne bi doslo do detonacije vodonika u motoru.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trenutno je euro dizel dobrog kvaliteta i licno mislim da ti ne treba nikakav aditiv,ali ako hoces,sipaj. Sacekas da ti se ugasi lampica i pali!

Ako ne upali onda razmisljaj o grejacima i ostalom,garaza,ili pokrivanje su dobro resenje,pa cak i parkiranje uz neki zid i to jos ako je zaklonjen sa severne strane,garantovano par stepeni manje!

Share this post


Link to post
Share on other sites

prvo ne nalazise u filteru goriva vec kucistu filtera goriva i ne senzor za vodu vec temperaturu dizela.punto 1.3 jtd kod motora 188A9.000 godiste 2005 konektori na racunaru za senzor temperature B13 i B61 a za predgrejac boje pink i crna konektovane na rele grejaca i pin 1,2,3 na racunaru.izgleda neradimo iste fiate

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kada temperatura ide na manje od -5 tada sipam Castrol aditive i dva puta dajem da odrade grejači, ali ne nakon gašenja lampice već nakon onog klika kad se grejači isključe. Letos sam kupio i nov akumulator od 69Ah tako da ove zime ne očekujem bilo kakve poteškoće :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni se čini da lampica gori duže nekih dve sekunde kada je temperatura u minusu. Možda haluciniram.

Ajde da sumiram za sad prikupljeno:

1. aditiv je poželjan!

2. 1.3 mjet grejač u rezervoaru nema

3. grejač creva na dovodu od rezervoara do napred - niko se nije izjasnio

4. lampica nema veze sa grejanjem

5. poneko očigledno misli da lampica ima veze sa grejanjem pošto ga "greje više puta" pre prvog pokušaja startovanja

6. grejač napred oko filtera nekakav ima

7. common rail raspršuje naftu u cilindrima u vidu "magle" . u prevodu, skoro u gasovitom stanju pošto je pod pritiskom većim od 150 bara. Golf 2 isto pravi "maglu"

8. mnogi od nas su čitali i shvatili da je osnovna razlika common raila upravo taj ogroman pritisak i ta "magla" koje naravno nema kod golfa 2 zbog daleko manjih pritisaka u pumpi koji su daleko od tačke prevođenja nafte iz tečnog u gasovito stanje. U tome bi trebalo da leži zec i kod boljeg starta na niskim temperaturama

9. neki mi rekoše da u common rail komori ima goriva za par minuta rada. O ovome se niko nije izjasnio

Zanimljivo je šta kaže u uputstvu za punto mk2b 1.9 jtd: najefikasniji momenat paljenja je odmah nakon gašenja prve (od dve) žute lampice (simbol žice-grejača), ne čekajući ceo check. Ukoliko sačekamo, deo koji je zagrejan se već hladi. ---- Iz ovoga ja zaključujem da je tih par sekundi žute lampice u simbolu grejača ipak bilo grejanje tog nečega, da li filtera ili čega god već i da je završeno.

Ja bih rekao da svi dosta slabo poznajemo ovu tehnologiju i poprilično nagađamo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

O ovome je već bilo govora u temi Kada paliti dizel automobil?.

Normalno je da na nižim temperaturama grejač duže radi da zagreje do potrebne temperature, a čim završi grejanje treba paliti dok ne počne hladjenje.

Lampica jeste indikator rada grejača.

U rezervoaru nema grejača, a ne bi ni imao smisla (zamisli grejanje 50l goriva).

U common rail komori ("magistrali") stalno ima goriva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

...space2703, ja ne znam šta ti želiš da ti se kaže... :?

Rečeno ti je da nema grejač u rezeorvaru, da možeš sipati aditiv iz preventivnih razloga...i, šta više želiš da čuješ ?

Inače, CR rasprušuje naftu na daleko preko 1.000 bar-a, a poslednja generacija dizela to radi i na skoro 2.000 bar-a...tako da nema mesta poređenju sa 150 bar-a... :cool

...p.s. I, kako si zaključio da lampica nema veze sa grejanjem, kad ti je napisano šta ona signalizira...

Share this post


Link to post
Share on other sites
mnogi od nas su čitali i shvatili da je osnovna razlika common raila upravo taj ogroman pritisak i ta "magla" koje naravno nema kod golfa 2 zbog daleko manjih pritisaka u pumpi koji su daleko od tačke prevođenja nafte iz tečnog u gasovito stanje. U tome bi trebalo da leži zec i kod boljeg starta na niskim temperaturama

, neki mi rekoše da u common rail komori ima goriva za par minuta rada. O ovome se niko nije izjasnio

Osnovna razlika izmedju common raila i obicnog dizela je u komori,pritisak je veci kod ovih novijih motora,ali kako rece "magla" to ima i kod najobicnijeg dizela jer je to uslov da bi uopset upalio posto kod njega nema varnice vec dolazi do samozapaljenja smese goriva i vazduha i delom produkta sagorevanja iz prethodnog takta usled visokog pritiska i temperature. Znaci ako nema magle,nema paljenja,a kako ce se ta magla stvoriti to je sad drugo pitanje ;)

Mislim da u komori nema goriva za par minuta,mozda za par taktova!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pritisak na diznama starih dizela je reda veličine 60-100 bara, ako se ne varam.

Sada je 15-20 puta viši.

To izmeđuostalog govori o kvalitetu magle raspršivanja, lakoći paljenja....

Imali iko da se žali na zimsko paljenje jtd-a, mjet-a ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest 1083

Kakvo crno zimsko paljenje na ovakvoj temperaturi.

Ni moj golf 2 gtd jos uvek nema problema. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

stara dobra vremena pre elektronike u dizelasima... lepo se znalo: zimi ako nece da pali - ili si zaboravio za sipas aditiv, ili motor nema kompresiju.

NEMA grejaca za vodove za gorivo i rezervoar. ne znam na kojoj temperaturi treba da mrzne eurodizel, ali za sve ispod -5 sipaj aditiv.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko ja znam zimi se u evrodizel dodaju aditivi, da li u rafineriji ili na pumpi to ne znam. Jedan kolega, koga ne mrzi da sve proba i otvori da vidi šta ima unutra i kako radi, sipao je evrodizel u flašu i stavio u zamrzivač. Posle 24h je izvadio flašu iz zamrzivača, a gorivo u istoj nije davalo ni naznake smrzavanja.

Ja sam auto našao na placu u subotu, 21. decembra prošle (2007) godine u prepodnevnim satima kada je temperatura bila -15C. Auto je na placu upalio na pola ključa ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

sem pred grejaca u kucistu filtera i grejaca na motoru nista drugo se negreje.ako pritisci klasicnog dizela i komonreila ti negovore nista o kvalitetu rasprsivanja(magle)vidi razliku u snazi tih motora.nakon gasenja lampice grejaca i paljenja auta grejaci ostaju jos da rade u zavisnosti od zagrejanosti motora i spoljnje temperature.sto se tice aditiva od volje ti.ako nema odgovarajuci pritisak u magistrali ili je manji od dozvoljenog motor ti nece ni upaliti a kamo li raditi neko vreme.kod fiata pritisci na diznama klasican 130-150bara (lukas ili bos) komon reil do 1300bara- noviji 1600bara.jesmo li sad odgonetnuli sve?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest 7638

Podaci u "Autodata2005'' za moju Xantiu 2.0 HDI, 80 KW, piše: pritisak otvaranja mlaznice 200-1350 bari :? . A vreme aktivacije grejača max 16sec . Stvarno sam :? :? .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...