Jump to content
FAS Goran

Recommended Posts

Da, bas ta jedina lampica za ESP :) Mada tabla nije bas ovakva, ali lampica je na mestu, pali se kad dam kontakt i kad se u voznji upali ESP

Share this post


Link to post
Share on other sites

:clap:

Onda imaš ESP, što prvi put vidim sa ACTIV opremom...ali to samo potvrđuje ono što je i Boki pomenuo da ih ima sa milion vrsta opreme... :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa ja mislim da to nisu vrste opreme, nego je recimo prodavac dao cene prema paketima opreme, pa je neko kupio recimo active po nekoj ceni i hteo da doplati za recimo ESP, ne znam sta bi moglo da bude drugacije... Ja sam nasao da na racunu od vlasnika iz italije pise da je active, na epaer ili kako se vec zove sajt sam takodje nasao auto i uklopilo mi se sve od broja sasije, motora, boje i sifre enterijera itd. i tu je pisalo da je active paket opreme! ima i prednje, bocne i vazdusne zavese, lajsne u boji, ne i brave, esp, fioku ispod suvozackog i vozackog sedista, ali recimo nema daljinsko zakljucavanje, a el podizaci su mu samo napred, klima je klasicna...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imam i ja ESP - Dynamic oprema. ESP se ne gasi pritiskom na dugme ASR. Ja kad pritisnem dobijem informaciju na bord komp. da sam iskljucio ali mi ne svijetli lampica za ASR...Svijetli samo ona lampica na dugmetu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li ESP može da se isključi?

Koliko mi je poznato, na klizavim podlogama (sneg i led) često zna da se gubi i čak se u uputstvima određenih kola preporučuje da se isključi. Čak i što se ASR tiče, ja Jettu nisam uspeo da isparkiram sa nekog snega dok nisam ugasio ASR i oslonio se na svoj osećaj, umesto na procenu računara.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verovatno moze ako iscupas neki osigurac :)

A i moj stilo ima active opremu a ima ASR. Ali el, podizaci samo napred, lajsne i kvake su fuj crne, sa celicnim felnama je dosao... ali ima frizider, bocne airbagove, fioku samo ispod vozacevog sedista i PIXLU! :thumbsup:

tako da bas milion kombinacija i opcija ima kad je u pitanju nivo opreme

Share this post


Link to post
Share on other sites

ne! i ne desava se nista ako mislis na gasenje ESP-a... Esp ce se u svakom slucaju aktivirati ako je potrebno!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sta god da si rekao ne bi me ubedio...ali kad rece da pise u eper-u... :unsure: To me bas zacudi... Oni izgleda da su svakom kupcu pravili sta je hteo :) Mene su svi ubedjivali u pocetku da je moj dinamic, ali je ipak active i ima pola stvari koje bi trebalo da ima dinamic... E sad ili nam je neko debelo cackao i budzio oko auta, ili su u fijatu posasavili :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sta god da si rekao ne bi me ubedio...ali kad rece da pise u eper-u... :unsure: To me bas zacudi... Oni izgleda da su svakom kupcu pravili sta je hteo :)

Baš tako...:thumbup:

Pa sve sto si naveo active bas i treba da ima...

Zavisi i od godišta, jer npr. nije isto ACTIV iz 2002. i 2005. godine. Onaj iz 2005. nema kao standard pepeljaru, niti ima 6 jastuka, već 4 kao standard...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ccc... Fiat komplikasi! Sto ti ljudi u fabrici vole da zakomplikuju pa to je cudo!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa, ima tu i objektivnih i subjektivnih razloga. :whistle:

Sve fabrike svojim modelima obično dodaju opremu nakon prvih par godina proizvodnje, tj. u osveženju dođe do povećanja nivoa opreme kako bi se model učinio dodatno konkurentnijim jer je u međuvremenu konkurencija izbacila svoje nove modele na tržište.

Kod Stila je to bilo obrnuto, jer je počeo sa visokim nivoom opreme kao standard...ali posle par godina se pokazalo da Fiat na njemu ne zarađuje pare, pa se od 2004. godine zajedno sa par izmena u izgledu pristupilo i smanjivanju osnovnog paketa opreme.

Takođe, Fiatovi automobili se dosta kupuju za razne rent-a-car agencije širom Italije i Evrope, kao i za potrebe raznih državnih organa u Italiji, a njima je važno da automobil pre svega ima klimu...dok ostale stvari i nisu previše važne, tako da se još u fabrici sklapaju čitave serije automobila koji će upravo biti korišćeni za te namene.

Naravno, naši uvoznici uglavnom kupuju lošije primerke...a to su upravo takvi službeni automobili. Međutim, vole i naši uvoznici da ih dodatno očerupaju, nešto od opreme promene i sl...pa nam zbog toga dolaze sa još čudnijim paketima opreme.

Plus što je i normalno da su ljudi dokupljivali pojedine komponente sa viših paketa opreme i tako napravili jedinstvenu kombinaciju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

15 GODINA ESP-a

Kompanija Bosch je u septembru obelezila 15 godina od pocetka serijske proizvodnje elektronskog programa za kontrolu stabilnosti, koji, po nezavisnim istrazivanjima, sprecavajuci proklizavanje vozila moze da smanji broj teskih saobracajnih nesreca (sa fatalnim ishodom) za skoro 50%.

Dajmler je utvrdio da je u 2004. broj saobracajnih nesreca u kojima ucestvuju Mercedes automobili standardno opremljeni ESP-om opao za 42%. Volkswagen tvrdi da je ESP u stanju da spreci cak 80% svih nesreca sa fatalnim ishodom. Univerzitet u Kelnu je 2007. u studiji o nepohodnosti uvodjenja ESP-a u serijsku opremu konstatovao da bi se njegovom ugradnjom svake godine u Evropi sacuvalo najmanje 4.000 zivota, a broj povredjenih smanjio za 100.000!

Po navodima Boscha ovaj sistem je najkorisnija bezbednosna oprema u drumskim vozilima posle sigurnosnog pojasa, cak vaznija od vazdusnih jastuka.

U leto prosle godine Evropska unija je usvojila propis po kome ce svi novoproizvedeni automobili od novembra 2014. morati serijski da budu opremljeni ESP-om. Na globalnom nivou 36% novih vozila u standardnom paketu opreme ima ESP a u EU taj procenat varira od 40% u Francuskoj do fantasticnih 99% u Svedskoj.

Khg40.jpg

U SAD-u je donet propis (prvi u svetu) po kojem ce od naredne godine sva nova vozila ukupne mase vece od 4,5 tone obavezno morati da imaju ugradjen ESP, a na cuvenom EuroNCAP testu maksimalan broj zvezdica vise ne mogu da imaju vozila koja nisu opremljena ovim sistemom.

M5BSA.jpg

Jedan od znacajnih doprinosa masovnoj primeni ESP-a je i to sto je velikoserijskom proizvodnjom postao jeftiniji. Uz to, Bosch je toliko usavrsio ovaj sistem da je maksimalno smanjio masu svih komponenti od kojih se sastoji, pa je deveta generacija, uvedena u proizvodnju ove godine teska samo 1,6 kilograma. Prva generacija ESP-a iz 1995. tezila je 4,3 kilograma.

Kg9e0.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa onda nije dinamik...

Meni je po eperu oprema Dynamic/Power (ne znam da li to power ima veze sa opremom, al ajd rolleyes.gif) , pa nemam lajsne u boji auta, ali imam brave u crvenoj boji.

takodje imam manuelnu klimu i podizace samo napred. Ali zato imam i napred i nazad pepeljaru (nisam pusac wallbash.gif) i deljivu zadnju klupu sa podesivim uglom :)

A ni ESP-a video nisam, dok ASR cesto primetim (mladost ludost ) thumbsup.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

A to znam, cinimi se da ranija godista imaju samo brave u boji auta, a da posle, tipa od 2004 mozda, farbaju i lajsne, ko ce ga znati... Ja recimo imam sve abs, esp, podizace samo napred, deljivu klupu... a nije dinamic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li je obavezno da postoji dugme za uključivanje tj. isključivanje ESP-a (konkretno me interesuje na Pandi i na Grande Puntu). Gde se nalazi dugme ako ga ima.

A obavezno je da se upali žuti trougao sa znakom uzvika na tabli?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skineš sa foruma vlasničko uputstvo za oba modela:

http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showforum=102

:thumbup:

Pri davanju kontakta mora da se upali lampica za ESP ukoliko je ugrađen. Ne postoji varijanta da je ESP ugrađen, a da lampica ne sija prilikom davanja kontakta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa onda nije dinamik...

Meni je po eperu oprema Dynamic/Power (ne znam da li to power ima veze sa opremom, al ajd rolleyes.gif) , pa nemam lajsne u boji auta, ali imam brave u crvenoj boji.

takodje imam manuelnu klimu i podizace samo napred. Ali zato imam i napred i nazad pepeljaru (nisam pusac wallbash.gif) i deljivu zadnju klupu sa podesivim uglom :)

A ni ESP-a video nisam, dok ASR cesto primetim (mladost ludost ) thumbsup.gif

Ja imam Stila Sa 2 vrata 1.8b nz koji je moj od tih sa opremomal ima Esp,Asr,airbag ispred vozaca i su vozaca i bocne onda ima ispod oba sedista ladnice (sto sam primetio da mnogi nemaju ) ima naslon za ruku pozadi pepeljaru,grejanje,na zadnjem sedistu ima na sredini naslon za ruku u kojem se i nalazi kao neki nosac za pice i stocic...Stilo je 2002godiste..e sad ja nz kako da proverim i na kom sajtu cuo sam da moze po broju sasije da se zna godiste i ostale karakteristike pa ako moze malo upustvo od vas..hvala :)

Edited by Dimche

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li mi neko može reći kako da proverim imam li ABS na Puntu?

Edited by neshaoct
isključi CAPS LOCK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...