ivan.ik 625 Posted June 15, 2014 (edited) Kako rade varijabilna krilca Edited June 15, 2014 by ivan.ik Quote Share this post Link to post Share on other sites
ata 77 Posted June 15, 2014 Nisam bas siguran sta treba zakljuciti iz ove price? Za nize obrtaje shvatam da povecava brzinu (pritisak) zatvaranjem usmerivaca, vidi se i na indikatoru sa desne strane, da kad se zatvore usmerivaci poraste brzina i pritisak, ali kakva je korist kod promene sa visokih na srednje obrtaje... koliko vidim brzina (ili pritisak) isto opada, bez obzira na promenu ugla usmerivaca?? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Zvezdo 991 Posted June 15, 2014 (edited) Ovo što si napisao je meni još davno palo na pamet u vezi start&stop, ali sam pomisilo ko sam ja da dovodim u pitanje nešto što tolika fabrika odlučiMislim da sam vec pisao ali ponovicu.Taj famozni start-stop sistem vise sluzi da pre unisti motor nego sto zaista stedi gorivo.On se na aute ugradjuje iz samo jednog jedinog razloga a to je sto manja potrosnja odnosno emisija izduvnih gasova gasova ali na NEDC testu!!!Posto je test tako osmisljen da auto (motor) u njemu dosta vremena miruje logicno je da ako se motor ugasi da ne trosi gorivo. Tako da je razlika u potrosnji veoma primetna na TESTU kod vozila sa tim sistemom i onim bez njega-gde motor radi u leru. Tako da se slobodno moze reci da je fabrika dobro odlucila jer se u podatke unose samo rezultati sa NEDC testa. To sto taj test kao i drugi pre njega ostavljaju dosta mesta za manipulacije i nemaju puno veze sa realnoscu je sasvim druga tema ali razlike su od 20-70% vece potrosnje od deklarisane gde prednjace Nemacki proizvodjaci... "pa to sam i ja pročitala u Blicu ili B92 gde su pisali o našoj marei" Pa brateee, zeni se onda... Pa dobro Nemanja sta ti vise cekas??? Edited June 15, 2014 by Zvezdo Quote Share this post Link to post Share on other sites
igor0511 2881 Posted June 15, 2014 Jasno. A i ta ušteda može biti vidiljiva samo u Kneza MIloša gde semafor drži 80s. U mojoj standardnoj ruti ja stojim na 16km na najviše 3 semafora i to 20ak sekundi tako da tih da kažemo ~6min na 100km izađe čak 0.02l ako je tačan onaj podatak o 0.2l/h potrošnje. Inače, koliki je fabrički max actual pressure Garett turbine? Gledali smo na tečinoj čipovanoj 156jtd i ide i preko 2.5bar. Quote Share this post Link to post Share on other sites
deki87 7 Posted August 24, 2014 (edited) Pricamo o overboostu ima otpor kad se duva a kad se uvlaci ide lako,sad da lisi probao da dok radi auto vuces ustima i dok je dat gas istio da lizatvara u tim rezimima ili je uvek otvoren tj kad povuces dalu uvek prolazi vazduh.To je normalno kad odstoji duze. Edited August 25, 2014 by neshaoct prebačeno Quote Share this post Link to post Share on other sites
badgonzzoo 0 Posted August 24, 2014 kad je upaljen auto on uvlaci vazduh stavis na jezik u sustini da imamo vakum metar bilo bi negde 0.6 bara Quote Share this post Link to post Share on other sites
deki87 7 Posted August 24, 2014 Ne kapiras me,kad je upaljen auto vakum prodje kroz ventile i uvuce sipku unutra i zatvori krilaca za niske obrtaje bar ja mislim tako i sad kad se daje gas ventil bi trebao da zatvori dovod vakuma i automatski krilca idu u visoke obrtaje i sipka ide na dole bar ja tako kontam da treba.E sad kad skines crevo sa famozni westgate i crevo koje dolazi iz vakum rezervoara i uzmes to crevo koje dolazi i vuces u njega vazduh prolazi,upalim vazduh prolazi,dajem gas vazduh prolazi razumes na sta mislim.Nisam probao kad se da samo kontakt tada bi trebao valjda da radi sad cu da probam i tako ispada da ne zatvara. Quote Share this post Link to post Share on other sites
badgonzzoo 0 Posted August 24, 2014 (edited) razumem ja tebe overboost ventil je 75% uvek otvoren kako dodajes gas on ide do 20 % min. t je ispravan rad i on radi uvek e sad ti pogresno tumacis turbo turbo kad je ugasen ato krilca su komplet zatvorena za usis sve ide u izduv vgn kanal sve vani ide , kad upalisa auto krilca se namestaju u polozaj da ide i u usis tj prema mafu ali takodje ide i u izduvnu granu jer se nisu komplet otvorila krilca kako dodajes gas a krilca se otvaraju ali pritom sve manje i manje ide u izduv sve gura prema mafu nadam se sad da lirazumes to je taj vakum sto regulise geomtriju krilca tj polozaj vise vakuma krilca se zatvaraju za izduv ali je polozaj krilca sav za usis i gura ga prema mafu sto bi znacilo u tvom slucaju da se krilca nikad ili vrlo malo komplet otvore za usis a zatvoren vgn tj za izduv to je geometrija i ja sam sumnjao da mi to nije nastimano sve vreme na koji pritisak reaguje vgn otvor zatvor krilca i naravno da prolazi vazduh kad je upaljen auto ali usisava ne ilazi vazduh mora usisavati to je vakum kontra smer i ti ako duvas u crevo normalno je da prolazi jer vec ide u tom smeru usisavanje jer ventil to i radisada kad je ugasen ato ti kad bi to ponovio beio bi otpor nesme lagano da prolazi, ali kad bi uvalacio vazduh to bi bilo lako to je taj smer kontra sve evo ti variabilna trubina pgledaj to http://paultan.org/2...-geometry-work/ Edited August 24, 2014 by badgonzzoo Quote Share this post Link to post Share on other sites
deki87 7 Posted August 24, 2014 Znaci kad je auto ugasen krilca su otvorena kad se upali sipka se uvuce unutra i zatvori krilca koja se ravnaju sa perajima turbine kako se dodaje gas sipka ide dola pomera krilca ona se iskosavaju i usmeravaju izduvne gaseove na turbinu tj na peraja jer tako? Quote Share this post Link to post Share on other sites
badgonzzoo 0 Posted August 24, 2014 (edited) ne kad je auto ugasen krilca su zatvorena za smer usisa pogledaj link sto sam ti poslao slika ima hiljadi reci prva slika ti je 850 rpm koliko malo vazduha je usmereno u usis sve ide na izduv to je akd upalis auto to je ta sipka sto otvori sto se pomera toliko se otvori vrlo malo izduvnih gasova ide u maf kako dodajes gas vakum jos vise u+vuce tu siku i krilca se otvaraju za smer tj. usmerava vazduh u usis .... e ta mala krilca su problem gradske voznje ona se zablokiraju od garezi gradska voznja i ciscenje turine neko kaze da barem jodnom godisnje treba da se uradi ko se voza po gradu ako ne i dva puta u godini ostanu zaglaljena u nekom polozaju i nema turba kao da ga nema se ponasa Edited August 24, 2014 by badgonzzoo Quote Share this post Link to post Share on other sites
deki87 7 Posted August 24, 2014 Krilca ne uzmeravaju vazduh prema maf nego usmeravaju izduvne gasove u peraja rotora kako bi se brze zavrteo i nabio sto pre pritisak.Kolko se ja secam kad sam cistio turbinu kad je auto ugasen krilca su otvorena i usmerena na peraja rotora kad se auto upali sipka se pomeri i zatvori krilca uporedo sa rotorom kako se daje gas krilca se pomeraju i usmeravaju gasove na rotor i brze ga vrti.Ima li jos neko da kaze ko gresi ovde. Quote Share this post Link to post Share on other sites
badgonzzoo 0 Posted August 24, 2014 (edited) deki po tvojoj logci sipka kad se upali motor kazes da zatvara krilca a sza je sa dodavanjem gasa nemoze se vise zatvarati, logicno razmisli u kom smeru ide poluga od turba uvek uvlaci sipku sto vise dodajes gasa ona jos uvlaci sipku e sad ti logicno pokusaj da razumes sta si rekao sipka ide uvek u jednom smeru uvlaci se i vraca na 1 cm otprilike gde su krilca najmanje otvorena ...nadam se da sad razumes taj vakum od 0.6 bara otvara krilca u pocetan polozaj koji je najmanje pozicioniran na usis usmeravanje kako dodajes gas ona se jos iskose kontar kazaljke na sata u vise uvlace...ato kad je ugasen krilca su skroz zatvorena za usis sve ide u izduv... ne maoze drugacije skontaj kako ti sipka radi pa ces skontati u kom smeru ide ne moze taj smer da zatvara krilca nikako ... po toj logici jos bi zatvarao krilca prilikom dodavanja gasa jeli moze tako? NE eto ti princim primitivno odradjen ali eto o tome pricam Edited August 24, 2014 by badgonzzoo Quote Share this post Link to post Share on other sites
deki87 7 Posted August 24, 2014 Ja mislim kada ga upalis krilca se zatvore i manji deo gasova ide na rotor a veci prema izduvu kako se dodaje gas krilca se otvaraju i veci deo gasova ide na rotor i bolje puni i ubrava,po tvome kad ga upalis krilca su otvorena skroz i kako se dodaje gas ona se zatvaraju i preusmeravaju gasove na izduv a sta je sa rotorom i pritiskom.Vidis na klipu da su otvorena kako se sipka uvlaci u nutra ona zatvara krilca i gasovi idu vise u auspuh. Quote Share this post Link to post Share on other sites
badgonzzoo 0 Posted August 24, 2014 (edited) e sad kad bi se vratio napocetku kad sam iznosio problem ima tamo da sumnjam na geometriju zbog ovog vazduha sto mi fali, nacicu drugi protokomer ili ti maf pa cu da idim njegova merenja, meni protokomer pisem bas tako zato sto sama rec kaze sta radi maf meri protok vazduha, i veruj mi da kad budem stavio maf ponovo neki ako bude merio ko ovaj ja definitivno imam problema sa turbom koji ne otvara dovoljno , citajuci i raspitivajuci se dosta ljudi kaze da vi u Uzicu nemaju masine za variabilne turbine pa sam se malo zabrinuo doduse u krajnjem slucaju igracu se sa sarafom 10mil i gurnucu sipku za jedan krug prema dole ali to je u krajnjem slucaju .ova merenja nova pokazuju da nemam curenje od turba imao sam zeljeni boost sto znaci da mi turbo iz nekog razloga kasniti na primer imas drugi problem koliko sam skontao imas slabu vucu ai nece preko nekog limita jeli koji je to limit posto kazes da 1000mbara ne mozes dobti posto je taj turbo nemoguce ustimati na oko bas zbog tih vakuma jer on radi na princim veci vakum vise otvara uzmemo li u obzir da se taj vakum krece 0.6bara pa do lupam 2 bara taj aktuator na turbu treba ustimati u tom rezimu tom rangu koliko otvara najmanje pa koliko otvara najvise u barima , naravno tu ima jos punoparametara stari turbo prljav slabije otvara ili nikakako ne otvara ...... ja sam prvu turbinu zamenio iz razloga sto sam imao overboost ili turbo rupu pacila mi je preko 2.5bara u usis i ato se ukopa ode u safe mode to se desavalo pri opterecenu na 3000 rpm pa na dalje obino bas na 3000 je blokirao to mi se desilo par puta i na kraju sam morao da idem u uzice oni su je skinuli popravili ekli da je imala problem i vratili je i oni kazu ajde prbaj meni isto vuce slabo ko i pre u niskim obrtjima, oni zovu gazdu gazda kaze da ti stavimo hibridnu turbinu to je ista turbina samo je nastimana ranije da otvara...hajde stavi li je oni moj auto ni makac sjebali se svi, u tom trnutku iz ko zna kog razloga baksuz zaglavio egr ali niko nije skontao, skidaju oni nju kontju prejaka treba jace ovo jace ono ... stavljaju trecu novu fabricke postavke , auto ni makac i tad se ja setim za lim ....egr i vratim se jedva u sarajevo zamalo molo Boga samo da mi se vrati auto ko sto sam i dosao tamo tako je i bilo nista nisam sredio tri turba isto zato ne sumnjam mada su me komentari ope poljuljali da nemaju masine za varijabbilnu turbinu...zao mi je sto nisam probao turbo br 2 hibrit sa zatvorenim egr-om... Edited August 24, 2014 by badgonzzoo Quote Share this post Link to post Share on other sites
deki87 7 Posted August 24, 2014 (edited) Ukapirao mene buni samo sipka kontra ide.Pa moj turbo je fabricki nije remontovan niti stelovan jer je blombirana poluga za stelovanje.E sad turbo je star ima dosta lufta dosta tere ulje bas dosta tako da moguce da bude i to glavni problem.E sad se opet vracam na overboost ventil jer kad se upali auto i vakum prolazi kroz njega non stop i povlaci sipku koja otvara krilca kako se dodaje gas ventil gura membranu ona zatvara protok vakuma i westgate automatski vraca sipku na gore i zatvara krilca i turbina bolje puni auto bolje ide jer tako e moguce da kod mene overboost steka ne zatvara dobro jer sam ga skidao i cistio par puta jer je isao u safe mod na 3000obrtaja,mada moze da bude nemora da znaci opet se vracamo na maf i ubrizgavanje goriva sa fbrickom mapom fuel quantity treba da ide do 65 mg/l akod mene ide plafon do 55 mg/l i evo sta mi je napisao iskusni poznavaoc dijagnostike. Oko 65mm³/inj je za 1.9 JTD 8v. Ako je sa maksimalno pritisnutom pedalom gasa i na velikim obrtajima ta količina 55mm³/inj... ili nema dovoljno vazduha (neka prepreka u usisu, prljav filter...) ili MAF loše meri (neodgovarajući ili dotrajao) ili je u pitanju falš vazduh (neka pukotina u usisu posle MAF) ili je slabo snabdevanje gorivom (pumpa u rezervoaru ili CR pumpa)... Edited August 24, 2014 by deki87 Quote Share this post Link to post Share on other sites
badgonzzoo 0 Posted August 24, 2014 (edited) nemoj ni da je forsiras crcice ako trosi ulje meni je crkla na 120km ..na sat .jesi sad skonto turbo kod tebe jesam li ja u pravu ?ti kad si skidao turbo da cistis ona krilca su bila vec zaglavljena pa ti se zato cinilo da treba da budu otvorena ne nego zatvorena poluga se podize i zatvori se komplet zato je vazno ono 1cm kretanje sipkice otprilike ako se to ne desava.... mi se sve vrtimo ko kisa oko Kragujevca sve je to ok sto si napisao i moj ima malo miligrama goriva ali mi rece ovaj englez da se pozabavim sa mafom za pocetak , tako i ti pozabavi se sa ovrboostom ja sam kupio polovan isto se ponsa tako da ne znam sta da ti kazem bacio sam 15 eura jebat ga e sad kolika je sansa da je i on sjeban ... necu ni da kontam o tome pusti over boost probaj maf ako imas probaj i over boost to bi to bilo nema vise sta da se raspravlja o ovoj temi sve sam ukapirao smo jos da resim problem hehehe ne daj boze da je ono sto sam na pocetku sumnjao turbo ccccc videcu sa drugim mafom ako budu tako losa ocitavanja turbo ne otvara n pocetku koliko treba ...vntil po nekoj logici kako ga citas znaci krece sa 75% snage i kako dodajes gas on se smanjuje sto znaci da se i vakum smanjuje valjda jer su vec krilca zakrivljena da ih sam vazduh u turbu drzi u toj poziciji sto sto znaci sto vise dodajes gas sve je jaci pritisak u turbu i krilca se posle sama otvaraju u tom smeru a vakum popusta ne znam to je vec visa matematika.opseg rada overboosta u barima tesko da nadjem po fabrici koliki su pritisci .....kad bih imao to lase bi bilo znam za pocetak treba 0.6 bara to pokrece sipku i krilca e sad u voznji sta se desava nisam siguran 100% pretpostavljam po multiskenu i ocitavanju 75% pa ide do 30% sa gasom ne moguce da se smanjuje ali opet i moguce zbog vec usmerenog leptira vec struji vazduh sto znaci da vakum sada sluzi kao kontra teg da se ne otvore skroz to je moja logika Edited August 24, 2014 by badgonzzoo Quote Share this post Link to post Share on other sites
deki87 7 Posted August 24, 2014 A negde sam procitao da da su maf egr ventil i map medjusobno povezani i prate rad jedan drugog i salju posatke ecu koji dalje odradjuje svoje,a kod mene egr ventil ne radi kako treba vise je neactivan nego sto je activan cim se da gas on je neaktvan tj ne radi e sad da lito moze da utice na rad maf-a pa da on ne salje dobre podatke ne znam.Ukapirao sam u pavu si. Quote Share this post Link to post Share on other sites
skydive11 7 Posted July 28, 2015 U zadnje vreme sam primetio da mi se čuje zvizdanje turbine od 1.500 obrtaja do 2,000 obrtaja,najčešće u drugoj blizini.Da li je to normalno ili ne, posto ne mogu da se setim da li se i pre tako čula ili ne. Isto tako sam čuo nekog stila pre neki dan i njemu se isto čuje turbina na malom gasa. Quote Share this post Link to post Share on other sites
deki87 7 Posted July 28, 2015 Ma nema kome se ne cuje,ako ide uzivaj. Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7732 Posted July 28, 2015 Pa svaka se cuje kad radi samo to mora neko strucniji da ti pogleda da bi utvrdio da li je to normalno ili je lose. Taj neko mora i da bude posten, da ti ne bi remontovao dobru turbinu Toplo je vreme pa verovatno vozis sa otvorenim prozorima cesce, pa si mozda tek sad primetio. Moja zavija godinama i jos radi hvala Bogu. Resio sam da je vozim dokle god traje, jer i kao sto su mi i majstori rekli, isto ce da te kosta i dobru i losu da je saljes na remont, niko nece da ti je vrati i kaze, nije joj nista, salili smo se Proveri u svakom slucaju. Quote Share this post Link to post Share on other sites
skydive11 7 Posted July 29, 2015 Ok hvala na savetima. Provericu sva creva od turbine za svaki slučaj, takodjee cu očistiti cevi za dovod ulja posto ima sito unutra pa zna da se zapusi , pa čisto preventivno to da odradim. Quote Share this post Link to post Share on other sites
skile86 539 Posted July 29, 2015 @Skydive Je l' si siguran da je turbina?Ja sam imao slican zvuk i bio je problem sa auspuhom. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Marko Topola 50 Posted July 29, 2015 Jesi li skidao katalizator?Meni se turbina nije cula uopste, kad sam kat skinuo cuje se u drugoj i trecoj negde na 1700-1800obr. Quote Share this post Link to post Share on other sites
skydive11 7 Posted July 29, 2015 (edited) Skinut je katalalizator odmah na carini Skoro sam stavio neki lonac umesto katalizatora i mislim da bas da je od tada počelo sa se čuje, probaću bas sutra da skinem taj lonac Edited July 29, 2015 by Skydive11 Quote Share this post Link to post Share on other sites