Jump to content
FAS Goran
Guest 10171

Fiat Punto mk.2b - zamena ulja

Recommended Posts

Guest 10171

Pozdrav,

na predjenih 95.000 km sipao sam u Punta 1.3 MultiJet ulje Selenia WR 5-40.Interesuje me na koliko predjenih kilometara bi trebao da promenim ulje,posto je rec o cistoj sintetici?

Negde sam cuo da sa tim uljem mogu da predjem komotno 15.000 km bez razmisljanja,da li je to tacno?

Unapred zahvalan.

Pozdrav

Share this post


Link to post
Share on other sites

Isti motor, isto ulje - radim servise na 10k km ;) PozZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

po servisni knjizicama ulje treba menjati na 20 000 km. ili cesce ako su uslovi voznje: cesta voznja pri niskim temperaturama/ cesta voznja kratkih relacija (5-7km i cest rad na ler).

tako da mozes na 10 ali nije frka i do 20 da teras zavisno od nacina voznje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za 1.3Multijet po knjižici je interval zamene ulja - 30.000km ;)

Kada ga majstor ispusti na 10.000km ono je zift CRNO :cool:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Isto je crno i mnogo ranije, ali to nije mera istrošenosti ulja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

treba prvo proveriti kvalitet i originalnost ulja kod nas zavisi gde kupujes ulje a sto se tice zamene ja menjam izmedju 6-8k i mirna mi glava

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^^ Apsolutno se slazem, sto redovnija zamena ulja to bolje po motor, i zanemari te price o zameni na 10 do 20 000 km :shock: , to je mozda ok , ali ne i kod nas. Ja menjam ulje na 6500 - 7000km, isto sam menjao na toliko i kada sam vozio Bravo TD i ubedjen sam da je to ocuvalo motor koji je i dan danas odlican. :clap:

Znaci, redovna zamena mirna glava :cool:

Share this post


Link to post
Share on other sites

da ne pokrećem novu temu zbog verovatno - gluposti ... elem :

posle startovanja auta kad se pogase sve lampice ona uljna ostane da gori jedno sekund-dva duže ?!?

otvorim ja haubu kad se motor ohladio i onu žicu za proveru ulja - kad tamo ne vidim one graničnike min-max ???

i toliko je dugačka ta žica da mi se čini da pokupi svo ulje usput ...

jesu ovo uobičajeni simptomi za 1.3 mtj ili ipak nešto tu ... :whistle: :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lampica se gasi kada ulje dostigne potrebni pritisak. Nista cudno.

Sto se tice "sipke" za proveru, kod mene ima na dnu "srafirani" deo na kom treba da se ocrta ulje (polje izmedju minimuma i maksimuma).

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok znači lampice su Ok, ali na tom 'ebenom šrafiranom delu extra teško se vidi nivo, a i čini mi se da je 1.9 kraća šipka...

Share this post


Link to post
Share on other sites
... a i čini mi se da je 1.9 kraća šipka...

'De kratka, ima skoro metar :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok, hvala momci, pregledaćemo na skupu glupo je da se ovako ubeđujemo ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

kad smo već kod menjanja ulja, jel ima neka fora da se sa nekom tabletom pročisti karter ili na neku drugu foru???

Share this post


Link to post
Share on other sites

ima mikisxy neki vurtov aditiv i ja svako drugo menjanje ulja pre zamene sipam da odradi 15ak minuta bas procisti sve

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne preporucujem aditive, mozda ti propisa motor na glavi, ovako ima koksa i to ga dihtuje, bolje menjaj ulje jedno 3-4puta na 5.000km pa ce se sam procistiti..

Moj predlog da ispustis ulje, skines filter, pa skine karter, operes ga, stavis nov dihtung, stavis filter, sipas ulje i to je to...

Sto se tice lampice za ulje, sporo nabija pritisak, taj problem imaju i neki 1.2 puntici[ne i moj] i resava se tako sto se stavlja fiat ricambi crni filter i lampica se expresno gasi, nakom pola sekunde mozda...

Posto je naslov teme nedefinisan, ili ga promenite, da se napise koji motor i sta je problem, pitanje, ako necete da pocnem ja da postavljam za benzince:)

Dakle u 1.2 8v moze gold, ali je fabricka preporuka Selenia 20k, da li je neko mozda sipao Racing ili Sport? Dok sam vozio jugo, posle Galaxa koji je cale sipao, sipao sam Gold, motor se preporodio, stisao... Posle toga je imao Racing i isao je kao mutav, mozda zvuci cudno, ali isao je drugom 60-70-na 80da se raspadne, sa racingom druga 90-100bez problema:D

Racing je polusintetika, jel tako? A Sport, zeleni me interesuje..

Share this post


Link to post
Share on other sites

prvo na karteru nema dihtung,drugo za sve benzinske motore bez hidro podizaca fiat je preporucivao gold pa je posle presao na 20k i sad kad su razvili K preporucuju njega a sutra ko zna sta ali to neznaci da gold nije vise dobar za te motore.ako koks drzi dihtung na glavi suvisno je dalje pricati o tom "motoru".u cemu je razlika oces li skinuti koks aditivom ili menjanjem ulja svaki cas on ce biti skinut i ovako i onako samo je razlika u finansiskom delu.inace rikambi filter za ulje koji kupis u delti je klinov filter ili ako uskoro neko drugi prodje na tenderu moze da bude i ufi.sto je ulje redje normalno je da se motor vise vrti samo je pitanje koliko dugo

Share this post


Link to post
Share on other sites

preporuceno ulje zbog hidro podizaca ventila je 20K

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...