Jump to content
FAS Goran
Sign in to follow this  
Guest 10871

Stilo JTD - Pumpa za vodu

Recommended Posts

Guest 10871

Dragi forumasi odavno citam vase postove i zaista ima pametnih stvari. Vlasnik sam Stila JTD/2004 i evo sta mi se desilo proslo vece.

U guzvi koja se inace u gradu desava izmedju 17h i19h, krenuo sam u centar. Pri samom paljenju autoa cuo se kao neki zvizduk koji je trajao oko sekundu. Pomislio sam da je neki spoljni zvuk i krenuo. Auto se ponasao normalno. U jednom trenutku na Brankovom mostu primetio sam neki mali dim u desnom kutu soferke sa spoljne strane. Bacim pogled na temperaturu i ona pocne da se penje. Brzo sam ugasio auto i pogledao pod haubu. Nije prokuvao,vode ima dovoljno ali posle skidanja buksne koja daje struju ventilatoru na hladnjaku venitilator ni kratko spojen nije hteo da radi. Zakljucio sam da je u pitanju ili pumpa ili ventilator. Sacekao sam da se auto ohladi pa sam resio na ler tj. ZALET lagano da ga odvezem do servisa. Medjutim pomenuta pumpa koja se izuzetno zagrejala je istopila inace plasticne lezaje, kajs je spao i motor je prezupcio, sto se pokazalo pri pokusaju paljenja.

Pozvao sam slep i naravno pravac servis!

REZULTAT - SERVIS GLAVE MOTORA, VENTILA, KARIKE, LEZAJEVI, KAJSEVI, SPANERI, ULJE ITD.... T.J. RUKE

********** PROVERITE PUMPU ZA VODU*************************

Share this post


Link to post
Share on other sites

...ok skapirao poentu,samo ubuduce ne prespajaj nista oko ventilatora, jer tebi racunar pali ventilator. Mozes prespojiti na releju ventilatora (tabla kod akumulatora).

Pitanje : pre koliko si menjao zupcasti, spaner i roler zupcastog ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest 10871

Pre 20k, kompletan veliki servis, ali plasticni lezajevi. Sada dolaze obavezno metalni!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest 9036

^^^ KOMPLETAN veliki servis ukljucuje i zamenu vodene pumpe....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest 10871

Veliki servis je jedino sto sam odradio tamo kao i nosac motora (sto su oni preporucili) koji sam ubrzo reklamirao a oni objasnjavali da je to stilo i da tako treba da radi *VIBRACIJE*. Od tada ne odrzavam kod njih. Znam za ove majstore koji se preporucuju ali ja i dalje lutam, jer nijedan nije pokazao neko interesovanje, nego sve "ovo je ono je" itd. Cini mi se da jos uvek niko nije uspeo da provali STILA i da konkretizuje probleme koji se javljaju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kod mene u servisu ugradjivao i plasticne i nisam imao tih problema.vodena pumpa na stilu bas retko crkava,za sest godina zamenio samo par zbog curenja.mozda si jednostavno imao "srece".nadam se da neces imati takva iznenadjenja ubuduce.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest 10871

Sredio sam auto. Na kraju i nije ispalo mnogo strasno. Uradjena samo glava sve ostalo OK, kazu imao sam ipak " MNOGO SRECE ", makina ide dosta bolje!

Share this post


Link to post
Share on other sites
imao sam ipak " MNOGO SRECE "

Koliko je to zadovoljstvo "mnogo sreće" u konvertibilnoj stranoj valuti, eventualno po stavkama? :roll:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Čekaj, prijatelju, ako nije kuvao, a prezupčio je, šta je moglo sa glavom da bude pa da su ti je radili ? Ajde da je razlupao klip ventile, a nije, zašto je rađena glava?

Oprostite ako sam pitao glupost, kola su mi samo velika ljubav, pojma nemam o njima. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Možda glavi ništa nije bilo, ali praktikuje se ravnanje kod otvaranja motora.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest 10871

Bas tako, posto je morao da se otvori onda se sredjuje glava. Kostalo je sve zajedno sa ostalim delovima i rukama 55k.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A sto je morao da se otvori motor, ako nista sem dihtunga nije otislo, a dihtung bez kuvanja tesko moze sam od sebe da pregori?

Jedino da su se sudarili klipovi i ventili, pa ventili ostali citavi, a polomili glavu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pretpostavljam da je ponovljen i veliki servis, nakon što je prezupčio, jer je cifra stvarno poprilično visoka?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jedino da su se sudarili klipovi i ventili, pa ventili ostali citavi, a polomili glavu?

To se ne zna dok se ne otvori. Ne mora da bude tako katastrofalno, ali ventili mogu da udaraju po klipovima, budu iskrivljeni ili klip oštećen, ali ništa od toga se ne vidi bez otvaranja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, ali ja znam za dosta slucajeva da pucanje kaisa nije dovelo do havarije.

Vrate kais i teraj dalje, zar nije osnova problema pucanja kaisa, upravo sudaranje klipa i ventila.

Ako ovde nije doslo do toga, sto se vidi iz opisa, sto su ga otvarali, zar nisu mogli jednostavno da vrate kais, i zavrte par krugova npr?

Nisam ni ja ekspert, samo ne kapiram pricu.

Sta je moglo glavi da se desi, ako motor nije pregrejao, i ako su ventili ostali citavi?

Zar nije recimo mogao da se vrati kais, i da izmere kompresijuju, da vide sta je sa ventilima?

Share this post


Link to post
Share on other sites

postoji neka sansa da nepokrivi ventile ali mala,u toj varijanti kida kajlu(zub)na remenici bregaste.trebalo bi da prezupcivanje trpe do dva zuba na kajsu preko toga stize klip ventil sem kod 1.1 i 1.2 8v motora,njih mozes i da verglas bez kajsa,uzupcis ga ponovo i teraj :p inace svako skidanje glave podrazumeva bar proveru na masinskoj obradi ali praktikuju da je bar "liznu"kako oni kazu

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest 10871

Naravno da je usledio i veiki servis, pumpa, korsantin itd... Ali posto je auto poprilicno zveketao, jer je kais spao moralo je sve da se proveri.Na svu srecu steta nije bila kompletna. Sve u svemu sada radi!

Share this post


Link to post
Share on other sites
,... KARIKE, LEZAJEVI, ....

zasto karike i lezajeve menjase, to mi nije jasno, ili ti je motor bio toliko los ili je to bilo sisanje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prijatelju, ne mrzelo te, raspitaj se još kod nekih majstora, dok ti je sveže u sećanju šta je sve rađeno da vidiš zašto je rađeno i što je toliko koštalo.

Takođe mi liči na šišanje. 650 EUR čoveče - i nije strašno? Ajde de, veliki servis 300, zar je obrada glave i ruke 350?‚¬? Aj' da je neki fensi auto u pitanju, nego prvi korak posle Juga (karikiram) u cenama održavanja.

Karike ne verujem da su ti dirali - i ja laik ne vidim zašto su radili osvežavanje motora, pa nije valjda prešao 300 hiljada da je bilo potrebno?

Onda se ljudi meni smeju što biram auto koji ću da kupim prema onome šta moji drugari majstori znaju da održavaju - hvala lepo, mož' polovnjak da bude kupovina kakva hoćeš, da jurcam nekog novog majstora nema šanse.

Prosto proveri da znaš za ubuduće, ali po meni je ta cifra preterana.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bliži mi se veliki servis na kojem bi trebao izmjeniti i pumpu vode. Čuo sam da su original fiatove sa plastičnim propelerom. Je li najbolje nju staviti ili da potražim neku zamensku sa metalnim propelerom.

Edited by neshaoct
moved post

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne vidim poseban razlog da uzimas fiatovu koja je koliko se secam kostala 70 eur.

I neke zamenske su sa plasticnim propelerom, a kostaju duplo manje.

Najbolje da ti majstor preporuci i ugradi, oni znaju koje zamenske su se pokazale dobrim a koje nisu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam uvijek mislio da je originalna najkvalitetnija. Tu na forumu je bilo priče da je zamjenska znala blokirati. Mislim da zamjenske imaju lošiju kontrolu kvalitete pa se može naletiti i na lošiji primjerak. Original ipak ima veću kontrolu. Sad imam blizu 180tkm i još je originalna pumpa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...