Jump to content
FAS Goran
Guest 11599

Katalizator

Recommended Posts

Pa gledaju izduvni sistem spolja. Ako je bas skroz ravna cev, onda je jasno slucaj za obaranje, ali ako ima ono prosirenje, samo je iznutra 'suplje', to bi trebalo da moze da prodje (ako su parametri ok) ... 

Share this post


Link to post
Share on other sites
39 minutes ago, Mijailović P. said:

Da se ja pitujem, sve bi' ja to u katanac a table o klin!
Dosta MORE više mi truju moju/našu Srbiju!
Aj' sad ožežite ćumuraši! emoji991.pngemoji445.png

tt
 

Bolje se bori za "ciste" elektrane i industriju nego za ukidanje cumurasa s obzirom da oni ucestvuju sa oko 8% u zagadjenju vazduha kod nas :)

 

Edit: Ne zelim da ovo preraste u Dizel vs gas vs benzin vs struja, samo mislim da se veoma dobrom demagogijom skrece paznja sa onih pravih zagadjivaca.

Edited by dekirs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imam neke cifre sa merenja iz 2019-te god. Posto se ne razumem u to ono sto je pisalo najvecim brojevima je bilo 0.194. Da li se neko razume u to?

Edited by Laser

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minutes ago, Laser said:

Imam neke cifre sa merenja iz 2019-te god. Posto se ne razumem u to ono sto je pisalo najvecim brojevima je bilo 0.194. Da li se neko razume u to?

 

Daleko od granice (1.5)

 

Kao i kod mene, ali bez katalizatora i DPF-a...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svi radnici koji rade na tehnickim pregledima su veoma šturi na recima. Moras im klestima izvlaciti reci o tome sto su pregledali. Bar je tako na onim pregledima gde sam ja bio prisutan. 

Edited by Laser

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zato sto se ne zna jasno. Nigde u zakonu ne pise konkretno, zato sto bi to verovatno napravilo neke slucajeve-izuzetke, kada su u pitanju neki stariji auti ili neki neobicni, i zbog toga se zakon pise generalizovanim recnikom. I tada dolazimo do situacije, da vlasnici tehnickih pregleda, a i radnici pogotovo, ili to uopste ne citaju, ili ne razumevaju dovoljno dobro, i oslanjaju se na 'raspitivanje'. Cuo od ovog, cuo od onog, rekao mu kum iz policije, itd... Kada to sve krene (znaci obaranje zbog izduvnih gasova), neki ce pristupiti kurazno, i pustace sve i svasta, a neki ce biti 'veci katolici od pape', pa ce obarati i za najmanje gluposti, i tako ce to ici neki prvi period, dok se ne ustali neka praksa (na osnovu kaznjenjih tehnickih pregleda, odnosno na osnovu iskustava u praksi sa tim inspektorima koji kontrolisu tehnicke preglede), posle cega ce se, pretpostavljam, jasno znati sta je za prolaz sta nije. Ono sto ti u ovom trenutku jedino mozes da uradis, jeste da fizicki proveris prisustvo katalizatora, da proveris da li ti je automobil u ispravnom stanju, i eventualno da izmeris izduvne gasove (to rade i sada). Ako ti je sve od navedenih stavki ok, onda ne bi trebalo da imas brige nikakve. Ako nije, onda vec razvijaj taktiku shodno potrebama, mogucnostima, prilikama, itd... 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, horvat said:

Podaci o zagadjenju tokom vanrednog stanja (kada se gotovo uopste nije vozilo) su pravi dokaz o tome :) 

Apsolutno se slazem :thumbup: . A sta ce nasi "strucnjaci" da smisle, ostaje da se vidi. Na vise primera smo videli da su "veci katolici i od pape", nebulozna resenja, nepotrebne komplikacije, maltretiranje ljudi... I to tako prolazi, videli smo sta je samo bilo sa brojevima motora, atestima, folijama... Apsolutno sam za to da se neka problematika uvede u red i ne budemo Divlji Zapad (kao sa osvetljenjem trenutno) - ali ne tako sto ce npr. papirologija biti i po skoro 2 puta skuplja (u pocetku) nego ugradnja kvalitetnih folija.

Licno bih vozio bez problema bilo koji turbak (benzin/dizel), ali sam sve blize odluci da pre zamene za sledeci auto mozda ipak jos ovo malo teram turbo-benzinu, do pocetka kontrole izduva, dok ne vidim da li ce krenuti rebranje. Ako ce da drve, lako se proveri i da li nesto uopste postoji, da li je suplje, vareno sa teze vidljive strane i sl... Nadam se da nece maltretirati ljude, mada iskreno me ne bi nista zacudilo, ne bih ja to tek tako okretao na sprdnju dok ne vidimo...

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prilicno sam siguran da ce prva 2-3 meseca svi izigravati vece katolike od pape, da ce gledati i jel ima nesto na mestu katalizatora, da li je suplje i sta izbacuje... Posle ce verovatno krenuti stara prica, ako pokazuje ok, to je to... Malo izvucemo sondu, ovo ono i teraj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Identicno razmisljam, jos neki mesec (nepuna godina) pa cemo videti...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ljudi gledam nekog punta 2 jtd 1.9, nisam siguran da li ima katalizator i gde se nalazi, kako to da proverim?
Da li mogu negde izduvne gasove da izmerim pre kupovine?
2003 godiste

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bitinije ti je koje godine je uvezen, da li pre 2014. ili posle... Katalizator se nalazi iza turbine u onoj prosirenoj cevi, mozes da vidis po lambdi sondi (koja bi trebalo da stoji i ispred i iza njega). Gasove mozes da proveris samo na tehnickom pregledu koliko ja znam. Meni su bili voljni da izadju u susret pa su mi besplatno izmerili, pred kraj radnog vremena sam dosao :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prva reg kod nas je 2011, za tu kvaku sam cuo. Ima i ono da je ispod 100ks olaksavajuca okolnost za merenje. 

Nisam znao da ima te sonde. Na tehnickom su uglavnom NE SMEMO MI TO DA RADIMO i slicno ali uspeo sam da nadjem 1 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Čišćenje katalizatora, za i protiv mišljenja?

 

pročitao sam neku kaubojsku metodu, kao sipaš nitro razređivač u gorivo, 10% u odnosu na količinu goriva za dizele i 20% za benzince, isteraš na autoput i peglaj jedno pola sata dok se ne isčisti :)

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne bih nikad to radio. Univerzalni zamenski katalizator u prodavnicama je 6000-8000 dinara, ne bih za te pare nikad rizikovao da napravim neku glupost na motoru... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uzeo sam skoro Alfu 147 mjet 130 konja,kupljena je prosle godine na placu kod Čačka i naravno nema katalizator. Jer ima neko iskustva sa onim univerzalnim? Na Silux sajtu nadjoh za oko 8000din za dizela do 2000 kubika. Nisam merio izduve a registracija ide pre ovih merenja. Pa bih kasnije stavio taj univerzalni jer polovan kosta 100e a opet polovan je.

 

Edited by Ivan
Prebaceno

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Gagy.GM

Pitanje o katalizatorima je spojeno u odgovarajucoj temi. Nema potrebe postavljati isto pitanje u vise tema ;) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobro vece drustvo kupio sam skoro fiat multiplu 1.6 benzin-metan 2005 god i uvideo sam da se mnogo cuje kod izduvne grane i kada sam skinuo katalizator uvide sam da je oklop pukao pored vara i da se sace moglo izvaditi bar ono sto je ostalo jer je izgoreo pa me sada interesuje dali postoji neki univerzalni koj mogu da zavarim gde je bilo sace a da mi ne izgori veoma brzo a tipski trenutno nema nigde na stanju i neznaju kad ce biti.... 

 

IMG_20210328_180125.jpg

 

Edited by Ivan
Spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...