Jump to content
FAS Goran
oktopod

Aparat za gašenje požara

Recommended Posts

gde ste smestili i kako aparat (bocu), za gashenje pozara u/na autu ?

 

hvala!

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam cusnuo neki lak za kosu u gepek, cisto ako pitaju nekad da li imam, a iskreno sumnjam da ono ista moze da ugasi :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@lapobb

 

U gepek, ili kao kolega @oktopod nekada odmah napred kod pedala, kod vozačkog stuba: 

 

On 11/16/2008 at 4:43 PM, oktopod said:

Ljudi, jel imate i vi paranoju sa aparatom za gašenje požara, ja ga npr držim pored leve noge, ne smeta mi ič, a držim ga tu da bi mi bio pri ruci, šta mi znači sletim s puta, ne mogu da izađem, auto gori, kreće tabla da pucketa pred očima a meni PP aparat u gepeku npr...

 

zza4624.jpg

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, o tome sigurno treba misliti, ne samo u smislu da se otkači, nego i šta ako auto krene da se gužva tu prilikom nekog jačeg sudara i sl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da je ipak gepek najbolje mesto, Jos nesto, svi mi racunamo na to pp aparat i prvu pomoc iskoristimo ako nam se nesto desi, pa stavljamo da nam bude blize, ali realnije je da ce nam pritrebati da nekome pomognemo u slucaju udesa ili pozara na kolima. Isto tako je za ocekivati da nama neko drugi pritekne u pomoc sa aparatom ili prvom pomoci. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

pokusacu sa varijantom ispod sedishta...boca od 1.5L

relativno dobro je fixirana,blizu je...samo mi se ne ostavlja boca narochito leti ( na parkingu ) u kabini na 50°C !

 

ako je neki drze u gepeku..kako ste je fixirali..neka futrola..prstenovi..?

Share this post


Link to post
Share on other sites

emisijaSATyoutubelogonovi.jpg Emisija SAT: Kako preživeti požar u automobilu?

 

Naša ekipa ovog puta puta simulira lančani sudar, a u središte događaja ubacili smo Mladena Alvirovića koji je bio zarobljen u zapaljenom automobilu bez mogućnosti da samostalno izađe. Videćete kako iz ove situacije izaći, kako povećati šanse za preživljavanje do dolaska vatrogasaca. Naravno, sve ovo je deo vežbe vatrogasaca - spasilaca uz čiju pomoć će gledaoci moći da steknu deo znanja koje bi jednog dana moglo da im spase život:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovako Rusi gase auto u plamenu

 

rusija plamen.jpg

 

Nakon što nisu uspeli da ugase vatru klasičnim metodama, Rusi su posegnuli za nešto moćnijim rešenjem. Sloveni su poznati po improvizaciji, a među njima neretko Rusi posežu za radikalnijim rešenjima. A kada je požar u pitanju, verovatno se još uvek oseća miris u BMW-u koji je ugašen fekalijama iz cisterne. Ovde je slučaj osetno prijatniji.

Snimak nemilog događaja dolazi iz grada Osinnikija, a dogodio se polovinom februara. Vozaču se nasred puta u vožnji zapalio Mitsubishi. Vatra se širila iz prostora motora, a uprkos naporima nisu uspeli da je ugase pomoću protivpožarnih aparata. A onda stiže rešenje u obliku bagera s korpom punom snega. Iskrcao ju je na prednji kraj Mitsubishija i tako doveo i prednje vešanje na iskušenje. Gašenje vatre nije prošlo na najbolji način, ali ubrzo su stigli i vatrogasci te odradili posao na školski način. Najvažnije je da niko nije povređen.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Norvežani izmislili poseban prekrivač za gašenje požara na automobilu

 

blanket.jpg

 

Požari u automobilima su zastrašujuće pojave koje mogu da brzo izmaknu kontroli. U nedavnoj nesreći Tesle vatrogasci su morali da iskoriste 32.000 litara vode za gašenje požara, ali zato norveška firma, nazvana Bridgehill, nudi bolje rešenje - vatrogasni prekrivač koji može da prekrije celi automobil. Deluje tako da priguši plamen, uskraćujući vatri kiseonik.

 

Požari automobila mogu da budu i otrovni jer bezbrojne hemikalije ističu u okolinu, a štetan dim ispunjava vazduh dok vatrogasci pokušavaju da ga ugase vodom. Prekrivač pomaže u uklanjanju nekih od tih opasnosti gaseći požar za nekoliko minuta, kažu u kompaniji. Ovaj pokrivač je idealan za benzince ili dizelaše. Međutim, litijumske baterije u električnim vozilima mogu da gore bez kiseonika, mada pokrivač može da pomogne u izolaciji vatre do dolaska vatrogasaca.

 

Pokrivač je velik, dimenzije su mu 6 puta 8 metara, i zato može da pokrije širok spektar modela automobila. Pokrivač je težak 28 kilograma. Sve što morate da učinite jeste da raširite pokrivač na tlu, zatim ga navučete preko gorućeg vozila i pritom osigurate da je pokrivač dobro prilegao uz tlo oko vozila. Firma preporučuje da se na automobilu ostavi najmanje 20 minuta kako bi se garantovalo da je vatra ugašena i dozvoljava samo obučenim vatrogascima uklanjanje nakon tog perioda.

 

Firma nudi dve vrste pokrivača - Standard i Pro. Standard izgleda kao proizvod za jedno korišćenje namenjen prostorima sa velikom koncentracijom automobila, poput garaža i servisa. Pro verzija je za višekratnu upotrebu do 30 požara, što je savršeno za vatrogasce i druge sigurnosne organizacije.

 

 

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vozač Tesle spasio vozača u zapaljenom BMW-u

 

bmw tesla.jpg

 

Statistike pokazuju da je veća verovatnoća da će požar izbiti na vozilu pogonjenom benzinom nego na onom koje ima električni pogon. Zvanični podaci iz Tesle za period od 2012. do 2020. godine kažu da se kod Teslinih automobila desi požar svakih 330 miliona kilometara, dok podaci Nacionalnog udruženja za zaštitu od požara (NFPA) pri ministarstvu saobraćaja kažu da do požara u vozilu dođe na svakih 30 miliona kilometara. Način gašenja automobila u požaru i opasnost od izbijanja vatre su već drugi par rukava.

 

Sve rečeno na svojoj koži je iskusio vozač Tesle Model Y. Video je da se zadimilo iz BMW-a i pomislio da se radi o još jednom pripadniku tzv. rolling coal pokreta koji namerno prerade auto da više dimi. Međutim, ubrzo se pojavila vatra iz poda vozila koju vozač BMW-a nije primetio. Vozač Tesle se odmah zaleteo do BMW-a te mu sirenom signalizovao da je u opasnosti. Sustigavši ga, uspeo je da mu kaže: ''Vaš auto se zapalio!'' Vozač BMW-a se odmah zaustavio i u poslednjem trenutku napustio vozilo. Plamen je ubrzo progutao celi BMW, a Teslina kamera je sve snimila:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

JA sam privremeno aparat vezao za zadnju oplatu u gepeku, da mi ne leti po autu dok ne smislim gde daga fiksiram.

Inače imao sam dva slučaja paljena auta do sada, srećom bez posledica jer je paljenje bilo primećeno istog trenutka i odmah je reagovano. U oba slučaja nisam imao aparat.


Prvi slučaj, izolacija žive struje sa alternatora je jednostavno pukla i žica se zalepila na blok motora i zavarila se. Zapalio se bužir i okolni kablovi, koji su se od toplote bukvalno prekinuli. U sekundi sam zaustavio auto, skinuo klemu i u panici toliko jako dunuo u te zapaljene bužire da su se ugasili..... posle sam dogasio vodom. Pošto sam elektroničar, sve kablove sam odmah spojio i izolovao, i nastavio put. Auto  GOLF 2 GTI

 

Drugo paljenje je mojom greškom. Kao što rekoh, elektroničar sam  i skidao sam alternator sam sebi. I u nekom bunilu sam zaboravio da nisam skinuo klemu. Zapalio se alternator dok sam lezao ispod auta, i ovaj put nije moglo da se ugasi duvanjem. Dok sam skidao klemu otac je sa trećeg sprata sleteo sa kantom vode i katastrofa je izbegnuta. Veliki minus za profesionalca poput mene :) Auto Opel Astra G

 

 

 

5416bcc0e1f2f666478e2ba092ff73b9.jpg

Edited by stex_pb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Godište proizvodnje ne utiče na izbijanje požara...

 

audi pozar.jpg

 

''Četiri zapaljena automobila na putu u Crnoj Gori trebalo bi da budu opomena svim vozačima da pre svega na put kreću ispravnim vozilom i da tokom vožnje ne forsiraju svog četvorotočkaša'', kažu u jednom beogradskom servisu. Konkretno, deonica kroz Crnu Goru je zbog uspona veoma zahtevna i u velikoj većini slučajeva automobili su izloženi maksimalnom opterećenju. Iz servisa upozoravaju vozače da obrate pažnju na stil vožnje jer se kretanjem u većem stepenu prenosa na uzbrdici motor dodatno zagreva i nema dodatnog hlađenja. Kretanje u najvišem stepenu prenosa sa malim brojem obrtaja usporava rad pumpe za vodu, a to dalje dovodi do povišene temperature ulja i goriva i curenja na mestima gde su oštećeni dihtunzi, creva i spojevi. Posebno su u problemu vozila sa manjom zapreminom motora.

 

''Preporuka je da se vozi smanjenom brzinom u nižem stepenu prenosa, kako bi motor radio u višim obrtajima i kako bi hlađenje bilo optimalno'', ističu iz servisa. Treba računati i na činjenicu da su automobili kojima se ide na odmor uglavnom opterećeni prtljagom i brojem putnika, što dodatno otežava kretanje na usponima. ''Treba non-stop isticati važnost održavanja automobila i provere ispravnosti, u letnjoj sezoni posebno rashladne tečnosti, ispravnosti akumulatora i klima uređaja, jer i najmanji kvar može prilikom većih opterećenja da dovede do neželjenih posledica'', upozoravaju serviseri. Pored toga, uzročnici požara mogu biti i neispravna instalacija, oštećena creva koja dovode do curenja motornog ulja i goriva ili oštećeni izduvni sistem.

 

''Ukoliko pri gradskoj vožnji primetite da iz nekog razloga motorno ulje curi, što se najpre primeti po flekama ispod automobila, onda pre polaska na put obavezno rešite ovaj nedostatak. I kapljica ulja pri velikim temperaturama može biti uzročnik požara'', ocenjuju stručnjaci. U ovakvim situacijama se može spekulisati o razlozima koji su doveli do požara na automobilu, ali je činjenica da svako vozilo mora da ima protivpožarni aparat. Iz servisa kažu da vrednost automobila i godište proizvodnje ne utiču na izbijanje požara, već neredovno i nestručno održavanje.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Navijači ostavili upaljen roštilj pa izgorelo 11 automobila

 

228178-rostilj 01.jpg

 

Nakon što se najeli, ostavili su neugašeni roštilj i otišli da gledaju utakmicu. Vatra se proširila na parkirane automobile.

Dogodilo se to na parkingu Hard Rock stadiona u Miama Gardensu na Floridi. Tamo su se okupili fanovi jednog od klubova koji su nastupali na utakmici Dolphinsa protiv Patriotsa. Na utakmicu se ne ide praznog želuca, pa su pre na parkingu organizovali zabavu koja je uključivala roštilj. Međutim, posle nisu ugasili vatru već su odjurili na utakmicu da bodre svoj klub. Vatra se ubrzo proširila i do druge četvrtine gusti dim je bio dobro vidljiv i sa samog stadiona. Vatrogasci su ipak stigli prekasno, pa je vatra na kraju zahvatila 11 automobila. Među njima je bio i jedan skupoceni Mercedes AMG S63.

 

''Stajali smo i zabavljali se, a onda smo videli veliki crni dim'', rekao je navijač Dolphinsa za WSVN i nastavio: ''Pitali smo se šta se događa, a onda smo shvatili da je požar. Iduća stvar koju smo čuli je bilo pucanja guma''. Nije poznato da li su stradali automobili navijača odgovornih za roštilj i posledice, ali je sasvim sigurno da ih čekaju teški pregovori s predstavnicima osiguravajućih društava. Dobra je vest da u požaru niko nije stradao.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa električnim automobilima bilo kakvi aparati za gašenje požara očigledno postaju izlišni:

 

Za gašenje Teslinog Modela S vatrogasci potrošili čak 45.425 litara vode

 

tesla pozar 02.jpg

 

Nakon što se Teslin električni automobil Model S zapalio na putu Interstate 80 u Pensilvaniji, vatrogasci su morali da iskoriste ogromnu količinu vode da bi ga ugasili. Incident se dogodio u centralnoj Pensilvaniji kada je nešto što se našlo na putu udarilo u podvozje Modela S. Nakon toga se pojavio dim, a vozač je zaustavio automobil te zajedno s još dva putnika izašao na bezbedno.

 

tesla pozar 01.jpg

 

Automobil se nakon toga zapalio, a kada su stigla dva vatrogasna vozila, iskoristila su 15.141 litar vode. Ipak, to nije bilo dovoljno za gašenje požara pa su u pomoć pritekle još tri vatrogasne jedinice. Požar je na kraju ugašen, a vatrogasci su ukupno potrošili 45.425 litara vode. Poređenja radi, za gašenje požara na standardnom automobilu uglavnom je potrebno manje od 2.000 litara. ''Zbog litijum-jonske baterije je bilo potrebno više vode, požar je izbijao nekoliko puta. Ekipe su radile skoro dva sata tokom kojih su kontinuirano sipale vodu po vozilu. Baterija je držala visoku temperaturu'', saopštili su vatrogasci. Teslini automobili nisu jedini električni koji zahtevaju dodatni napor vatrogasaca ukoliko se zapale, a razlog su njihove litijum-jonske baterije. Ipak, električni automobili učestvuju u manje incidenata povezanih s požarima u odnosu na hibride i vozila s motorima sa unutrašnjim sagorevanjem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
27 minutes ago, neshaoct said:

Ipak, električni automobili učestvuju u manje incidenata povezanih s požarima u odnosu na hibride i vozila s motorima sa unutrašnjim sagorevanjem.

Najjača fora statistike.

Nešto slično sa najčešćim markama auta i kvarovima kod nas. 

Očigledno je da za "baterije" treba klirens. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Šveđani razvili sistem za brzo gašenje električnih automobila

 

cold cut.jpg

 

Gašenje električnih automobila je mukotrpan posao. Oni se neće zapaliti češće od, primera radi, dizelaša ili benzinaca, ali kada do toga dođe vatrogascima nije lako. Potrebno je potrošiti velike količine vode.

 

Tehnologija vodenog mlaza švedske firme Cold Cut Systems bi mogla da donese velike promene. Sistem je uspešno testirala Švedske agencija za civilne slučajeve (SCCA). Litijum-jonske baterije gore velikim intenzitetom, ispuštajući otrovne gasove. Za gašenje električnog vozila je potrebno oko 150.000 litara vode, a za gašenje benzinaca i dizelaša oko 4.000 litara. Sistem ColdCut Cobra direktno napada vatru, koristeći vodeni mlaz od 300 bara (čak 140 puta više od pritiska u gumama) i abrazivni materijal koji može da preseče pod vozila i kućište baterije od titanijuma. Na taj način vatrogasci mogu da direktno poplave zapaljene ćelije, a testovi SCCA pokazuju da je sistem toliko efikasan da je potrebno samo 750 litara vode da se ugasi baterija automobila u manje od 10 minuta. Sistem ColdCut je prvobitno lansiran 1997. kao sredstvo za sigurno sečenje metala u eksplozivnim okruženjima kao što su rafinerije nafte, ali su ubrzo počele da ga koriste vatrogasne ekipe u fabrikama papira, rudnicima uglna i hemijskim postrojenjima.

Sistem koristi Toyotu Hilux, ali sa novom šasijom. Pogon 6×6 nudi 3.000 kg nosivosti - skoro trostruko više od standardnog kapaciteta 4×4 Hiluxa. Prtljažni prostor je takođe produžen za 1.230 mm.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...