Jump to content
FAS Goran
oktopod

Punto mk.2 - električni podizač prozora...

Recommended Posts

E jutros je crko izgleda skroz...Odakle da počnem?

Levi radi, pretpostravljam da idu na isti osigurač pa nije to? Ako nije osigurač, da skidam tapacirung pa da vidim dal ima struje na kontaktima motora? Kojom sijalicom od rezervnih bi mogao ovo da vidim, da je nakačim na žice a nijih na kontakte motora?

Da se spremim, koliko može da košta motor?

Share this post


Link to post
Share on other sites

e pe ovako-sajla nije jer bi ispustao gadne zvuke iz vrata,prekidac moze da bude ali mala verovatnoca a ako je los kontakt ili prekid ili nedaj boze upravljacki modul to treba neko "pismen" , glinericom ga neces resiti jedino da imas MNOGO srece.mozes sam da ocistis konektor vrata-stub onaj sto se okrece ume tu da zeza cesto za ostalo ipak preporucujem servis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ponovo radi bioskop :D Proradio kad sam krenuo sa posla...

Biće da neki kontakt zeza, šta rekoste sem u vratima šta ima još gde bi moglo da bude, sem prekidač?

A inače čuje se meni iz oboja vrata zvuci neki, kad spustaš prozor pa staneš, on kao da i dalje se spušta još jedno par milimetara uz cak-cak-cak zvuk, baš kao sajla neka, jel tako i kod vas?

Share this post


Link to post
Share on other sites

to sto ti se cuje iz vrata i jesu opruge na sajli koje sluze da ublaze potezanje motora i rasterete prilikom "cima"motora pa kad prekines sa dizanjem,spustanjem one se vrate u prvobitni polozaj

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po ovome sto si opisao najverovatnije je prekidac,ili neki drugi kontakt,recimo dzek na motorcetu,ali prvo proveri prekidac!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proveriš mu osnovnu funkciju, tj. da li prekida i spaja ;)

Bez napona, meriš om-metrom da bude kratak spoj kad pritisniš i beskonačan otpor (prekid) kad pustiš. Pod naponom, obično na jednom kraju je masa, a na drugom meriš 12V normalno, a 0V kad prekidač pritisneš.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vrlo prosto.

Moze da se dogodi i da "zalepi" u nekom od ova dva polozaja, onda ga trebas ocistiti!

Share this post


Link to post
Share on other sites

...prvo proveri taj prekudac,jel ima struju i jel prekida,da ne lepi i jel funkcionise kako treba!

Ako je sve to ok, onda skini tapacir i tamo proveri redom,dzek na motorcetu,da se nije odlabavio ili slicno,da nema neki mehanicki kvar.

Meni se desilo na prethodnom autu da se ceo mehanizam koji je zanitovan za vrata sa unutrasnje strane pomerio,prozor se otvarao i zatvarao nekako sve dok jednog dana nije oatao na pola jer je dovod struje bio prekratak i usled pomeranja dzek se odlabavio i nije bilo dovoda struje!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poveca se prelazni otpor prekidaca, i samim tim pad napona je veci, odnosno stize manji napon do motora. Recimo, lupam, prekidac kada je pritisnut treba da ima prelazni otpor 5 oma, posle 5 godina "kliktanja" i prekidanja on se zaprlja, potrosi i sta vec mu se ne desi, i poveca se prelazni otpor na recimo 500 oma. Ovo je samo figurativno, ali moze precizno da se izmeri ommetrom. Sto je veci otpor veca je struja koju ce on da "pojede", prekidac se vise greje, a manji napon stize do motora za podizanje, a bogami i spustanje prozora :) Ala sam ga objasnio za sve pare...

Share this post


Link to post
Share on other sites

...Ukratko, prvo su me odjednom zezala oba podizača, malo rade malo ne da bi onda vozačev totalno prestao da radi.

Skinuo sam konzolu i očistio prekidače i problem je nestao, prekidači su bili prljavi od varničenja kontakata.

Međutim to je sve bilo OK neko vreme da bi mi onda suvozačev totalno prestao sa radom. Otvorio sam opet prekidače, čisti ko suza. Uvideo sam da mi je jedan osigurač crkao u međuvremenu. Zatim sam pristupio skidanju tapacirunga sa vrata da bih došao do motora i video da li on radi. Ustanovio sam da do njega ne dolazi signal, nakon zamene osigurača dolazio je signal samo za podizanje, ne i za spuštanje. Proverio sam unimerom same prekidače i oni su provodni tj rade. Motor radi kad mu se sa akumulatora direkno dovede napon, i na gore i na dole.

Čini mi se da je meni crklo nešto na kompu ili se razlemilo, kontakt ili nešto koji daje signal prozoru. To je verovatno na ovom kompu za ABS koji je u kabini na sredini napred između nogu vozača i suvozača. Možda je osigurač bio kineski pa prejak i istopilo se to što je trebalo da ga izbaci.

Šta vi mislite i kako da rešim? Naglasak na to da mi je i posle čišćenja prekidača i ovaj što radi jedan dan prekidao i otad radi kao san.

juri na otpadu,bolji je u svakom slucaju od novih kineskih ja mislim da je tu negde oko 40e

Motor se ne kupuje sam, već sa celim mehanizmom i košta 22.000 dinara...da da tako je, 22 ljade

e pe ovako-sajla nije jer bi ispustao gadne zvuke iz vrata,prekidac moze da bude ali mala verovatnoca a ako je los kontakt ili prekid ili nedaj boze upravljacki modul to treba neko "pismen" , glinericom ga neces resiti jedino da imas MNOGO srece.mozes sam da ocistis konektor vrata-stub onaj sto se okrece ume tu da zeza cesto za ostalo ipak preporucujem servis

e pa ja cenim baš na taj modul, skidao sam konektor vrata-stub i ni do njega ne dolazi signal

Share this post


Link to post
Share on other sites
Motor se ne kupuje sam, već sa celim mehanizmom i košta 22.000 dinara...da da tako je, 22 ljade

Tako je, ja menjao prošle godine u Delti, odraše me... :wallbash: Službeni auto, šta da radiš... :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

meni je podizanje bilo mrtvo prvih desetak sekundi po stertovanju motora, a kasnije je to bivalo sve duze i duze. i kada je dobijao struju, brzina podizanja je bila dosta sporija od levog prozora. kada sam krenuo na more , pre 20 tak dana nije se pomerio do crnogorske granice. ostavio sam ga otvorenog ovde po povretku s mora jedan dan i vide nije hteo da mrdne. odvezem kod elektricara auto , zbog nekuh drugih stvari i oni mi pojacaju masu, ali sada preskace neki zupcanik i tada se cuje rafalno krcanje. onad sam ga podigao pomagajuci ga rukama i sad ne znam sta me ceka , koliko kosta da se pogleda taj zupcanik, da li ga ima da se kupi kao rezervni deo ..itd. ko ima iskustvo nek mi javi ili postuje svoju poruku ovde. hvala svima , pozdrav od novog clana..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naime pre par dana mi je zaglavio vozacev podizac stakla ni rucno nisam mogao dici staklo, odnesem ga kod majstora on mu dade par strujnih udara direktno u el. motor. , utakne dzek i prozor radi. ne prodje dugo opet ista stvar ovog puta sam sam odradio postupak ali prozor je difinitvno mrtav hvala bogu podigao sam ga, ali ne radi. Ima li neko neki konstruktivan predlog? U ocajanju planiram da ugradim rucni podizac i da resim problem, pa ako neko ima kakav savet...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nažalost, menja se komplet. Pošto ti već ne radi, ja bih bio hrabar i skinuo moto i pokušao da popravim. Imao sam puno prilika da popravljam slične motore i motorčiće i skoro uvek je problam u četkicama koje se pojedu i izgube kontakt. Desi se (ređe) da korodira ili se jako zaprlja kolektor ispod četkica i to se lepo očisti. Bilo je i da propadne biksna-ležište osovine ali ne verujem da je to ovde jer taj motor malo i kratko radi. Probaj, nemaš šta da izgubiš. Već kažeš da je mrtav i kad se dirktno veže na akukulator?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pre oko godinu i po, počeo je da me zeza levi prozor.

Nekako se samo od sebe resavalo pa nisam obraćao paznju.

Ponekad čuknem centralnu konzolu (u predelu prekidača ili skroz u dnu) i on proradi.

Sada ne radi uopšte.

Očistio sam prekidače na tabli - iako su radili

Ima struje na konektoru u vratima - oba smera, kad pritiskam prekidač na tabli

Motor za podizač radi kad ga probam direktno na akumulator - rade oba smera

Kad uključim konektor podizača u motor, ne radi - ni da mrdne

Probao sam sijalicu 12v5w na isti konektor u vratima - po logici stvari bi morala da sija - ali nista,

Posto motor ima samo dve zice i dva smera, sigurno postoji negde u kolima elektronika koja okrece polaritet struje.

Pitanje je gde se nalazi.

Ako neko ima jos neki pametan predlog , bio bih veoma zahvalan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Motor podizača radi

Prekidač na konzoli - ok

Instalacija - ok

Glavna jedinica ispod centralne konzole, bem li ga sve deluje ok (isti napon kao na konektoru motora)

Iste omske vrednosti na levoj i desnoj instalaciji za prozor

Dakleeee....kaka stativa

U stvari znam šta je...jbg-a neka neispravnost uffff

Ubi me sto je vozaćev prozor... dobijem splet kostiju kad god treba da ubacim karticu na parkingu....Mcdonalds drive in,

A pazi kakva stativa kad me pandur zaustavio..ne radi mi prozor a ne smem da izadjem iz kola

dok sam mu objasnio jbte .. postao sam zaštićeni svedok.

Zna li neko da li dijagnostika moze da izčitava neke podatke u vezi sistema za prozore (nije nemoguće)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo ti dve šeme, jedna iz autodata a druga iz poljskog servisa.

image.jpg image.jpg

Prvo si napisao da ima struje u konektoru na vretima (kako si ispitao?) a zatim sa sijalicom da nema.

Polaritet okreću prekidači na kozoli za dizanje-spuštanje prozora (one klacakalice). Prati vodove od kozole do vrata, a zatim unutar vrata. Raskači i očisti veliki konektor spolja na vretima kod stuba - tuda idu svi vodovi u vrata. Prvo vidi na koje pinove dolaze žice od motora pa ih prati preme kozoli. A pre svega proveri osigurače!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ispitao sam unimerom

Pipalice u kontakte konektora, prekidač na gore +13.65, prekidač na dole - 13.65 (ili obrnuto nije bitno)... motor startovan, čisto napominjem zbog pomenutog napona

Proverio sam isto to i na konektoru na vratima..posle naprskao kontakt sprej i izduvao komprimovanim vazduhom iz boce.

Skinuo sam i prekidače sa centralne konzole, otvorio bele plastike od prekidača..sve bre ok isti omski otpori na sva četiri bez napona

Isti napon na sva četiri kad uljučim konektor za prozore

Imam ton generator ili ti poznatije kao PILE (tragač kablova) Nadješ kablove dok kažeš ŠTA BI

Opet uzmem sijalicu 12v5w....vežem je na konektor od motora podizača.

Kad pritisnem prekidač sijalica se ne upali, a napon padne skroz bude Nula, dok ne raskačim sijalicu... Sve to isto na drugim vratima radi i motor i sijalica ...hmmm

Što reče Bosanac, da Tesla nije izmislio struju, sad bi u mraku gledali televiziju.

Ja više ne znam šta dalje da čeprkam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bane hvala za šemethumbsup.gif

Očigledno da je masa presudna.

Prekidači preko releja u kontrolnoj jedinici propuštaju Plus na motor.

Ja imam struju 12-13v ali verovatno nema snage.

U jednosmernoj struji kad nema snage ili ima smetnje biće da je do MASE

Sutra ću ponovo sve mase da prečesljam...mora bre da radi smrda

Evo malo prevedena šema ako se neki ne snalaze najbolje, ako sam nešto pogrešio molim vas ispravite me

th_emazaFLCSforum-1.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...