Welcome to Fiat-Lancia Club Serbia Forum

fb nalog 02.jpg

Za pisanje u bilo kojoj temi na Forumu neophodno je da se ulogujete. Ili tako što napravite svoj korisnički nalog na Forumu (klik na Sign Up i popunite polja), ili još lakše tako što se povežete sa Vašim Facebook nalogom.

Opet klik na ''Sign Up'', onda izaberite ''Sign In with Facebook'', izaberite da li želite na Forumu da koristite ime sa Facebook-a ili želite neko drugo ime, i to je to. Sve ovo klikćete samo prvi put, svaki sledeći put Forum je to automatski upamtio.

 

Povezivanjem na Forum dobijate mogućnost da učestvujete u diskusijama, postavljate slike, video klipove, dobijate notifikacije kroz Browser (da, isto kao na FB-u :) ), šaljete/primate privatne poruke, ''tagujete'' druge ljude kako bi odmah videli Vaš upis... Kao da ste postali deo jedne veeeeelike FB grupe sa trenutno preko 15.000 ljudi sa kojima razmenjujete stavove. :) 

Guest 12721

Punto mk.2 1.9 JTD / D / Punto mk.1 TD - grejači ; treperi lampica grejača

77 posts in this topic

Puntadzije,

imam 1.9d 2001 .

Prilikom paljenja , sticem utisak da kad je auto hladan , slabije pali.

Uz to, svako trece paljenje pojavi mi se lampica za grejace koja treperi cca 30 sekunde i ugasi se.

Proverio sam pre par dana sve grejace i sve je u redu- svi ispravni.

Jel neko imao slican problem, da nije relej u pitanju?

Share this post


Link to post
Share on other sites

relej crkava jednom u sto godina,verovatno ti je kontakt u pitanju na nekom grejacu.dovoljno da zbog loseg kontakta poraste malo otpor i prijavljuje grejac da je neispravan.probaj om-metrom da izmeris vrednosi svakog grejaca mozda "ulovis"koji je ako to neuspe ocisti sva 4.trebalo bi da resi problem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imam isti problem, ponekad teze upali, varira mu broj obrtaja i svetli lampica grejaca - provereni svi grejaci ispravni i najverovatnije je problem u nekom kontaktu (tako kaze majstor)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jel si resio problem?

Pokusacu danas da procistim sve kontakte pa da vidim u cemu je problem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa nisam resio, mislio sam da su grejaci pa sam otisao kod majstora, proverili grejace svi ispravni, malo prodzarali kontakte i sve bilo ok par nedelja, ali evo opet pravi probleme (ali stvarno retko). Majstor mi je tada rekao da dodjem opet ako bude pravio probleme i da su verovatno kontakti u pitanju. Naravno opet mi treperi lampica grejaca.

Inace osecaj kada mi se to desi pri paljenju je kao da nije upalio sve cilindre, zatrese se, skoci broj obrtaja, pa naglo padne i ako se ne ugasi, posle par sekundi se dovede u normalu. Ako se ugasi, posle desetak sekundi probam opet i upali normalno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod mene je vidno da slabije pali, nego ranije.

Svako trece paljenje mi se desi da grejaci nastave da trepere 15 sek posle startovanja motora.Inace, motor ne trese sve je normalno, samo duze verglam.

Proverio ih pre par dana i svi su bili ispravni.

Probacu sto kazes, da vidim sve kontakte , od releja do grejaca.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni se isto desava kada ujutro palim cekam da se ugasi pumpa i tada mi se odma upali grijac, auto upali normalno radi sve al tacno se vidi da je nekako hladan.Prije dva dana dok sam mjenjao ulje bila su mi otvorena vrata i svirao je radio za neki 40min mi se akumulator potrsio i to je vec 2put da mi se to desava moze li to imati neke veze.

Share this post


Link to post
Share on other sites
:rant::rant: Jutros po prvi put nisam uspeo da ga upalim... uopste! Do sad je palio bez ikakvih problema i na -10. Izgleda da su grejaci otisli :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jel si palio redovno,mislim,svaki dan pa danas nije hteo ili ...?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svaki dan, po vise puta, bez problema

Jutros samo vergla, vergla, vergla... :|

Inace, u rezervoaru je ED sa eko pumpe i Castrol TDA aditiv

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znam da na JTD-u putnickom blinka lampica od grejaca kad su pri kraju. Jel ima i tu opciju Van? Posto meni ne svetli lampica da mi je neka pozicija ckrla il' neko drugo svetlo, a to sam video da radi na putnickom - pa sam stavio diode na poziciju ;). Tako da Vili proveri da li su bas grejaci...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma grejaci sigurno!!!!! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Znam da na JTD-u putnickom blinka lampica od grejaca kad su pri kraju. Jel ima i tu opciju Van? Posto meni ne svetli lampica da mi je neka pozicija ckrla il' neko drugo svetlo, a to sam video da radi na putnickom - pa sam stavio diode na poziciju ;). Tako da Vili proveri da li su bas grejaci...

Kod mene je tabla sa JTD-a i sve radi - Pali se lampica kad mi crkne pozicija i ostale dzidzabidze.

Da li je grejac, ne mogu biti siguran, posto meni vec 3-4 meseca blinka lampica neispravnosti grejaca, a bio sam pre 2 meseca u servisu na proveri i tada su svi bili ispravni. Samo su ocistili kontakte i nekih nedelju-dve nije blinkala, pa je opet pocela. Tako da je vrlo moguce da su grejaci, ali nije sigurno.

Inace, malopre sam dosao sa posla i upalio auto, ali na kablove, posto sam mu jutros iscedio akumulator. Videcemo sta ce biti sutra ujutru, ali u svakom slucaju cu ovih dana da posetim servis.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problem je u sledecem: "Ponašanje goriva na niskim temperaturama reprezentuju temperatura zamućenja i temperatura stinjavanja.

Temperatura zamućenja je temperatura na kojoj se pojavljuju prvi mikrokristali leda i težih ugljovodonika. Zamućenje goriva ne prekida protok goriva kroz instalaciju, ali otežava rad filtera za gorivo, tako da može doći do njegovog zapušenja.

Temperatura stinjavanja je temperatura na kojoj se gorivo toliko zgusne, da potpuno izgubi sposobnost tečenja. Goriva sa većim sadržajem cikličnih ugljovodonika tečljivost gube zahvaljujući povećanju viskoznosti, dok goriva sa pretežnim sadržajem parafina tečljivost gube usled stvranja kristala i izdvajanja čvrstih parafina.

Niskotemperaturske karakteristike goriva od posebnog su značaja za funkcionisanje dizel motora, pošto u sastav dizel goriva ulaze teži ugljovodonici, čije su temperature zamućenja i stinjavanja više".

Pa je temperatura zamucenja D2 -5 stepeni Cº,a temperatura stinjavanja je -15 stepeni Cº,a prema nasim standardima i propisima koji sigurno nisu ispostovani pa je ta temperatura sigurno i manja!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav..

U mene je motor JTD, i blinka mi grijac ima 2mjeseca.Uso sam permant sipam na OMV I INIA pumpama(koje su kvalitetne).Palim auto bez problema svaki dan bez problema.Zelio bi sada da promjenim taj grijac ali nemam iskustva sa tim sta treba da trazim u prodavnici tacno i koliko kosta taj grijac???

Hvala

Share this post


Link to post
Share on other sites

To blinkanje 30 sekundi znaci da nesto nije u redu sa grejacima (jednim ili vise). Moze se desiti, kao kod mene letos, da lampica blinka zbog loseg kontakta iako su grejaci ispravni.

U principu, paljenje sa jednim neispravnim grejacem u vecini slucajeva ne predstavlja neki problem.

Meni se do juce auto najnormalnije palio i na -10, ali od juce nece.

Malopre sam ga opet upalio na kablove. Treba mu malo duze da vergla i upali. Kada se motor zagreje, pali normalno i na akumulator, tako da je 99% do grejaca.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Upravo tako!!!!! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jutros ista stvar, nece na akumulator da upali. Vergla, cujem da pokusava, malo mu fali, ali nece. Posle cu da probam opet na kablove, pa da dopunim akumulator.

Svratio do servisa, verovatno su grejaci, zakazao za ponedeljak ujutru.

@Taso: samo trazi grejace goriva za Punta 2 JTD. Preporucuje se da se zamene sva 4 odjednom, posto obicno crkavaju svi u relativno kratkom vremenskom roku. Takodje sam cuo da je malo nezgodno da ih sam zamenis. Kod nas u Srbiji su oko 10€ komad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja preporucujem i ugradjujem wurt grejace za JTD motore,daju i garanciju godinu dana ali su oko 1300din/kom.da napomenem da jos nije bilo reklamacije za razliku od championa

Share this post


Link to post
Share on other sites
@Taso: samo trazi grejace goriva za Punta 2 JTD. Preporucuje se da se zamene sva 4 odjednom, posto obicno crkavaju svi u relativno kratkom vremenskom roku. Takodje sam cuo da je malo nezgodno da ih sam zamenis. Kod nas u Srbiji su oko 10€ komad.

Meni se ta lampica pali ono mozda 30sec blinka i ugasi se.Nemam stavno nikakvi problema da upalim kolika god da je temperatura.Maloprije sam isao u prodavnicu i trazio grijac za punta daje mi covjek 4eura kosta, nesto u obliku svjecice od auto otprilike, ne znam nemam predstave sta da uradim i da litrebam ovo da promjenim....

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ rado, al' si mi mnogo daleko ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ima negde na NBGDu wurtova prodavnica ako si zainteresovan da probam da iskopam tacno gde(mozda cak i u zemunu)nije mnogo bitno ko ce da odradi samo da bude korektno.mala majstorska caka-na grejace koji nemaju kontakt na sraf vec na dzek uvek nanesem malo kalaja zbog oksidacije da ne gubi kontakt a navoj grejaca mazem cu-mascu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Super savet, hvala ti.

Nego sto se tice grejaca, kola su mi potrebna pod hitno pa ih vozim u ponedeljak odma ujutru u servis, a sutra je nedelja i maltene nista ne radi. U svakom slucaju cu ih pitati cije grejace stavljaju i da li mogu da izvoljevam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vi ocigledno hocete da menjate grejace malo cesce, lepo pozovete Deltu i oni vam po broju sasije daju orginalne grejace, a vi ih lepo zamenite gde vama odgovara. Nemojte te od 5-10e, menjacete ih sigurno vrlo brzo!!! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

...do petka mi je auto palio najnormalnije bez obzira na niske temperature. U petak je zakazao. Vergla, oseti se da mu malo fali da upali ali ne moze, i posle nekog vremena akumulator popusta i prestaje svaka nada. Popodne ga palim na kablove, malo duze vergla ali pali. U subotu potpuno ista prica, s' tim sto predvece burazer i ja proveravamo akumulator i shvatimo da je jedna klema labava i da se nakupila gomila oksida na njoj. Ocistimo klemu, zategnemo i od tada auto pali, doduse uz nesto duze verglanje nego ranije.

E sad, moja neka procena je da su se u petak poklopile dve stvari - crkavanje grejaca i slab kontakt na akumulatoru sto je dovelo do nezeljenih posledica. Ostaje da sutra u servisu proverim da li je to to.

Ako nisu u pitanju grejaci, jedino sto mi pada na pamet je losa kompresija, ali malo verujem u to, posto se to nebi desilo ovako odjednom, vec bi duze vreme imao problem koji se pojacava. Da li neko moze da mi sa sigurnoscu kaze koji su jos simptomi slabe kompresije osim teskog paljenja, kako bih mogao da utvrdim da li je to u pitanju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now