Jump to content
FAS Goran
Lazar Cvetkovic

Lista ECU update / Reset ECU

Recommended Posts

Ćao svima posle dužeg vremena...

Imam jedno pitanje...

Da li je moguće (i kako) da se ažurira firmware na stilu i šta očekujem od toga?

Na primer, da se sa novim firmverom dobije mogućnost da se auto sam zaključa na 20km/č (dajem samo primer)...

Ovo ne verujem, al' da pitam:

Pored toga, da li je moguće odmah uraditi lokalizaciju trenutnog jezika, npr. da se italijanski "prejaše" sa srpskim menijem?!

Treba u subotu da uzmem Connect Nav za njega, ima li nade za kartografiju i ako nema da li može tu da se stavi Garmin/iGo? Na kojoj uopšte platformi to radi?

Eto malo pitanja za početak... :) :) :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Listajući malo strane forume, naleteo sam na listu sa ovog sajta svih ECU (i ostalih) update-a za naša vozila.

Bilo bi super da neko ko malo više zna o ovome doda još po nešto.

http://www.f-autronica.it/aggecu.htm?a

E dođavola... Ima li ova stranica barem na engleskom, ili moram preko Google translate da je učitavam?

Može li nešto više o ovome, vidim poveliku listu, ali ne znam ni kako se ažurira ni šta se dobija sa ovim...

Neko nešto više o ovome?!

Edited by Bračko Nemanja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li je moguće (i kako) da se ažurira firmware na stilu i šta očekujem od toga?

Na fiatforum-u sam pre neki mesec citao upustvo za upgrade, tako da moze da se odradi, ali su naravno rekli da se to radi na sopstvenu odgovornost. :D

Sto se tice poboljsanja, uglavnom su se svodila na bolje prepoznavanje glasovnih komandi i jos nekih stvarcica za telefoniranje, par sitnica oko pustanja muzike sa CD-a i tako nesto...Nista nesto specijalno da bi se odlucio za to cimanje...

Prelistaj malo taj forum pa odluci...

Treba u subotu da uzmem Connect Nav za njega, ima li nade za kartografiju i ako nema da li može tu da se stavi Garmin/iGo?

Na istom forumu sam procitao da nista drugo ne moze da se ubaci sem Navteqa... <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ćao!

Hvala na odgovoru!

Kada sam pitao da se ažurira firmware na stilu, nisam mislio na CN+ jedinicu, nego na njegov putni računar, no odustao sam od toga...

Što se tiče CN+ jedinice, imam drugi problem...

To ide u drugu temu, pa te molim ako misliš da možeš da mi pomogneš da barem baciš oko...

Hvala. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interesuje me sledeće.

02/2003

Fiat Stilo 1.6 16v – IAW 5NF EOBD Imbrattamento corpo farfallato ed errore sensore pressione

imao sam problema sa klapnom gasa, pa me interesuje da li je sa ovim update-om to rešeno?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jesi li probao sa drugom klapnom, tj. imaš li i onda problem? Tako odmah znaš da li je problem do hardvera ili softvera...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Šta mislite o ovome? Našao na internetu .

Sama procedura ide ovako - i samo ovako:

1. Voznjom zagrejati motor na radnu temperaturu i ugasiti motor

2. Raskaciti minus pol akumulatora na 20-30 minuta

3. Vratiti minus pol na akumulator i propisno zategnuti klemu

4. Pokrenuti motor na leru i pustiti da radi na leru bez kretanja vozila sve dok se ventilator hladnjaka sam ne ukljuci i sam se iskljuci

5. Kad se ventilator hladnjaka iskljuci sto pre stiskanjem papucice gasa (vozilo stoji i radi na leru), podizati broj obrtaja umereno (ne suvise naglo, niti suvise presporo, nego kao recimo kod ubrzavanja prilikom normalnog preticanja u saobracaju) sve do skoro punog gasa. broj obrtaja u momentu postizanja maximuma mora biti vise od 3.500 i manje od 5.000.

6. Kad se dostigne recimo 4.000 obrtaja ili slicno (dakle vise od 3.500 i manje od 5.000 rpm), zadrzati na tom maximumu jedno sekundu dve i otpustiti naglo-pedalu gasa, te pustiti ECU da sam vrati motor u rezim rada na leru. Ostaviti na leru par sekundi .

7. Ponoviti podizanje broja obrtaja kao u prethodnom postu, i pustanje da se smiri na ler, ovo uslovno da nazovemo turiranje ponoviti najmanje tri puta.

8. posle zadnjeg podizanja i umirivanja na ler, ugasiti motor.

Time je sprovedena celokupna procedura.

E sad da vidimo sta se dobija sprovodjenjem ove procedure. Pa da skratim pricu koliko je moguce, sprovodjenjem ove procedure ECU sam pohvata signale sa senzora za potrebe default rezima i defaultne strategije rada motora. Recimo samo da ilustrujem tu su podaci o nultom i maximalnom polozaju klapne gasa i step motora, zatim voltaze sa RPM senzora, nivo ler gasa sa senzorom brzine vozila na vrednosti 0 (jer vozilo se nije kretalo), zatim vreme otvaranja brizgaljki od lera do punog gasa, zatim tvrdoca federa povratka klapne gasa i stepen dihtovanja klapne gasa (narocito vazno u slucaju da je od upotrebe doslo da prljanja same klapne gasa, gde se na obodima leptira nahvata garez i prljavstina pa klapna ne zatvara bas skroz). Ovo zna biti ucestao slucaj kada se vozilo koristi i na plin i na benzin, pogotovu na los benzin (a mi i nemamo drugi, sem ovog najgoreg), zatim raspon signala sa lambda 1 i lambda 2 senzora, i uopste vrsi se nulto kalibriranje svih senzora motora. nakon toga ti tzv default podaci dalje se upotrebljavaju od strane ECU za primenu strategija koje su ubacene u sam ECU za sve moguce predvidjene uslove realnih rezima rada u saobracaju. Mozda ce nekome izgledati cudno, ali ako recimo dodje do zaprljavanja klapne gasa, pa se klapna ne vraca do kraja, a u ECU stoji podatak iz doba kada je klapna bila cista 100%, onda ce se to reflektovati recimo na visim obrtajima, gde ce se smesa goriva podesavati na bazi podatka sa ciste klapne, a ne sa polozaja zatvorene klapne (smesa ce biti bogatija u odnosu na kolicinu propustenog vazduha kroz klapnu i sl, itd............

Verujem da ovu proceduru treba probati, jer ne kosta nista a i nije komplikovana i opasna da bi nesto moglo da se skrlja, samo treba ispostovati sve kako je napisano. Na britanskom forumu ima dosta pisano o tome, i recimo neki tamosnji clanovi su redukovali potrosnju goriva za 15-20% nakon sprovodjenja ove procedure.

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije to univerzalna procedura, zavisi za koji auto...kod novijih (npr. od Stila pa dalje...) ništa bez dijagnostike i nema potrebe da se skida klema ili sl. Ovo je uglavnom za starije aute, ako uspe...i to za benzince. :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Šta mislite o ovome? Našao na internetu .

Sama procedura ide ovako - i samo ovako:

1. Voznjom zagrejati motor na radnu temperaturu i ugasiti motor

2. Raskaciti minus pol akumulatora na 20-30 minuta

3. Vratiti minus pol na akumulator i propisno zategnuti klemu

4. Pokrenuti motor na leru i pustiti da radi na leru bez kretanja vozila sve dok se ventilator hladnjaka sam ne ukljuci i sam se iskljuci

5. Kad se ventilator hladnjaka iskljuci sto pre stiskanjem papucice gasa (vozilo stoji i radi na leru), podizati broj obrtaja umereno (ne suvise naglo, niti suvise presporo, nego kao recimo kod ubrzavanja prilikom normalnog preticanja u saobracaju) sve do skoro punog gasa. broj obrtaja u momentu postizanja maximuma mora biti vise od 3.500 i manje od 5.000.

6. Kad se dostigne recimo 4.000 obrtaja ili slicno (dakle vise od 3.500 i manje od 5.000 rpm), zadrzati na tom maximumu jedno sekundu dve i otpustiti naglo-pedalu gasa, te pustiti ECU da sam vrati motor u rezim rada na leru. Ostaviti na leru par sekundi .

7. Ponoviti podizanje broja obrtaja kao u prethodnom postu, i pustanje da se smiri na ler, ovo uslovno da nazovemo turiranje ponoviti najmanje tri puta.

8. posle zadnjeg podizanja i umirivanja na ler, ugasiti motor.

Time je sprovedena celokupna procedura.

E sad da vidimo sta se dobija sprovodjenjem ove procedure. Pa da skratim pricu koliko je moguce, sprovodjenjem ove procedure ECU sam pohvata signale sa senzora za potrebe default rezima i defaultne strategije rada motora. Recimo samo da ilustrujem tu su podaci o nultom i maximalnom polozaju klapne gasa i step motora, zatim voltaze sa RPM senzora, nivo ler gasa sa senzorom brzine vozila na vrednosti 0 (jer vozilo se nije kretalo), zatim vreme otvaranja brizgaljki od lera do punog gasa, zatim tvrdoca federa povratka klapne gasa i stepen dihtovanja klapne gasa (narocito vazno u slucaju da je od upotrebe doslo da prljanja same klapne gasa, gde se na obodima leptira nahvata garez i prljavstina pa klapna ne zatvara bas skroz). Ovo zna biti ucestao slucaj kada se vozilo koristi i na plin i na benzin, pogotovu na los benzin (a mi i nemamo drugi, sem ovog najgoreg), zatim raspon signala sa lambda 1 i lambda 2 senzora, i uopste vrsi se nulto kalibriranje svih senzora motora. nakon toga ti tzv default podaci dalje se upotrebljavaju od strane ECU za primenu strategija koje su ubacene u sam ECU za sve moguce predvidjene uslove realnih rezima rada u saobracaju. Mozda ce nekome izgledati cudno, ali ako recimo dodje do zaprljavanja klapne gasa, pa se klapna ne vraca do kraja, a u ECU stoji podatak iz doba kada je klapna bila cista 100%, onda ce se to reflektovati recimo na visim obrtajima, gde ce se smesa goriva podesavati na bazi podatka sa ciste klapne, a ne sa polozaja zatvorene klapne (smesa ce biti bogatija u odnosu na kolicinu propustenog vazduha kroz klapnu i sl, itd............

Verujem da ovu proceduru treba probati, jer ne kosta nista a i nije komplikovana i opasna da bi nesto moglo da se skrlja, samo treba ispostovati sve kako je napisano. Na britanskom forumu ima dosta pisano o tome, i recimo neki tamosnji clanovi su redukovali potrosnju goriva za 15-20% nakon sprovodjenja ove procedure.

 

 

Jel probao neko ovo na Stilu, jel ima nekog efekta ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

..."sprovodjenjem ove procedure ECU sam pohvata signale sa senzora za potrebe default rezima i defaultne strategije rada motora."

Dakle , svih senzora koji ucestvuju u radu motora radi podesavanja nultog polozaja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Galletto ,MPPS i drugi koji podrzavaju ovaj ECU- IAW 5NF

Samo oprezno!

Ovi sto rade chip tuning to znaju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samo ako imas provereni alat!

Moj galletto cita dobro,ali mi je na jednom stao pred sam kraj i tu je bio kraj price.

Sada taj procesor ceka malo slobodnog vremena,koje nikako da dodje. :no

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ubacen sw danas.

Ne primecujem nikakve promene,mozda za nijansu tecnije prima gas.

Videcu kad predjem neku km

Najvise mi smeta sto prilikom polazenja bez gasa obori rpm ispod 500 i ugasi se,nema razlike i sad je isto,mora da se doda gas prilikom polazenja.

Edited by gogi1101

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najvise mi smeta sto prilikom polazenja bez gasa obori rpm ispod 500 i ugasi se,nema razlike i sad je isto,mora da se doda gas prilikom polazenja.

 

Jesi ozbiljan za ovo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jesam,

Mozda predjem na dizlo ;-)

Sto se tice SW ,ono sto je trebalo biti ispravljeno( ler,knedla prilikom kretanja...) nisam ni imao,

Ko radi sam,mora nakon ubacivanja sw-a da odradi kalibraciju klapne inace poludi od pistanja ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovde pricamo o resetu ECU-a, a da li je iko radio factory reset (ima li neke razlike?) ?

Naime, meni je u memoriji zapamtio gresku za ESP i sad mi sija stalno, a ESP ne radi.

 

Naravno, svi kazu da je moguce uraditi reset, al' na sopstvenu odgovornost. Ako ne upali, mora novi ECU.

Stojanov je rekao da to nece da rade, jer ne mogu dati garanciju nikakvu.

 

Je l' se ovo ikome desilo (da zezne ECU)?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...