Jump to content
FAS Goran
gola

Tipo 2.0 16v - lonac umesto katalizatora ?

Recommended Posts

Pozdrav svima na forumu.

Zanima me ima li neko iskustva oko alternativne zamene nekog lonca umesto katalizatora,posto sam se ja za..bo i skinuo svoj,koji bi mogao da vrati back pressure na standard ili ako znate nekog pouzdanog za pemapiranje kompa.

Unapred hvala.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako se manifestuje to vezano za promenjen "back pressure", ma šta to bilo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Smatra se da je radni vek katalizatora 100k,sto zavisi od vise uslova a posebno od kvaliteta goriva! U principu bi se dotrajali trebao zameniti novim,ali posto je kod nas sve kako jeste onda se u skoro 100% slucajeva to ne desava vec se jednostavno odsece i na njegovo mesto ubaci parce cevi ili neki obican lonac. Kako se to znacajno ne manifestuje na rad motora i na preformanse vec samo na zagadjivanje zivotne sredina(namerno sam napisao vec samo) onda se ta preksa ustalila.Posavetuj se sa nekim majstorom ili uradi ovo sto sam ti napisao,to je naravno moj predlog,a ako si savestan i imas para na pretek kupi novi katalizator :lol::lol::lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ima univerzalnih katalizatora. Kupi neki kvalitetniji...nisu jeftini, ali ces biti miran, umesto da ti se pali check engine lampica. Auto je napravljen da funkcionise sa katalizatorom i tako se ponasa njegova elektronika.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moze da se skine kat, izbije se sace iz njega i kod tokara se napravi jedan dio koji ce malo drugu lambdu izvuci iz toka izduvnih plinova. Kad se to uradi , check engine light se ne pali i komp misli da je sve ok. Poznajem covjeka koji je to uspjesno odradio na puntu 2003 godiste. Mislim da je kod nasih vozila lambda navoj m18 x 1.5 .

Evo i detaljnog topic-a o tome, jes da je o japancima ali princip je isti:

http://www.nycnissans.com/showthread.php?t=201

Share this post


Link to post
Share on other sites

inace kad izbacis katalizator ako neces da izduv promeni zvuk bolje stavi neki loncic umesto cevi

Share this post


Link to post
Share on other sites

po novom ZOBSu biće zabranjeno skidanje fabričkih katalizatora... valjda će to gledati na tehničkom, ko zna...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod mene je vec bio izbacen kad sam kupio auto i stavljena samo cevka i to je cvrcalo i zvrndalo katastrofa.

Kad mi je otisao mali lonac iza bivseg kata ubacio sam veci lonac koji je pokrio i bivsi kat i mali lonac tako da sada izgleda kao da je fabricki tako a i zvuci mnogo normalnije.

Inace u pitanju je Croma sa 2.0 16v motorom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^^ Interesantno.I ja sam probao isto ali kod mene je ispalo totalno obrnuto nego kod tebe.Sa katom sam imao vise snage na visim obrtajima i bolje je motor ulazio u obrtaje a bez na nizim je nesto bolji ali zato na visim je postao tromiji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Katalizator ima vise varijanti kako moze da se zameni i to nije nikakva topla voda. Po ozbiljnijim auspuh servisima to rade godinama i nema nikakvh gresaka i slicno. Moguci problem je sto ce po novom ZOBS-u, `novi` tehnicki pregled podrazumevati proveru izduvnih gasova. Ako skines katalizator, neces ga proci....Univerzalinih kao i std katalizatora ima da se kupi ali kostaju mozda i vise od nekih automobila clanova ovde.2 originalna za mog stila, u Italiji kostaju vise nego moj Stilo ;)...To je nastupajuci problem kod nas pogotovo zbog loseg goriva....

Share this post


Link to post
Share on other sites

e da jos jedna stvar, meni su na proslom tehnickom merili emisiju na autu koji je tada imao samo jedan lonac i to protocan i prosao je tehnicki :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedno vreme dok sam vozio tipa sedicija, ostavio sam samo zadnji lonac supersprint auto se cuo kao motor opasan zvuk vozio par dana nisam izdrzao duze :welcome:

Share this post


Link to post
Share on other sites
^^^ Gde si nasao te Walker?

Proguglas "univerzalni katalizatori' pa ti izbaci ovo, mogli bi da mi plate za reklamiranje :thumbup: kako drugacije da ti objasnim?

Share this post


Link to post
Share on other sites

mene je ceo auspuh prohromski sa novim katalizatorom i montazom kostao 370eura za tempru 2.0

Share this post


Link to post
Share on other sites

ne znam nisam pitao , posto sam ga ugradio pre 2 godine i pre neki dan sam isao u servis menjao ulje i filtere gledao sam ispod kola posto je auto bio na dizalici auspuh nigde nije pozuteo niti ima pecku niti koroziju

Share this post


Link to post
Share on other sites

bio sam kod nekoliko majstora i savetovali su mi razlicito pa vas molim za misljenje - ocitana mi je greska zaprljan katalizator prilikom dijagnostike, resetovali smo je ali se posle nekoliko km opet pojavila...vozim bravo 1.6 na benzin i pitanje je gde i kako odraditi skidanje katalizatora, kod mene on nije na patosu nego je zavucen (kaze majstor) i savetuje razbijanje keramike :rambo: sto mi ne zvuci najbolje...

ako je neko resio sl problem molim da preporuci servis i opise sta je radjeno

*ne bih stavljao univerzalne kat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na mom Tipu katalizator je popustio pa bih ga skinuo.Sta je bolje staviti cev ili lonac? Lambda sonda se nalazi na izlazu izduvne grane pre katalizatora pa ne bi trebalo da bude problema sa chek engine lampicom, a auto uglavnom i onako vozim na plin-venturi.Jedino ostaje pitanje buke.Da li je neko skidao i kakva su iskustva?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skinuo sam ja katalizator tj.povadio sve iz njega jer se je jedan dio sasuo skroz pa je zvecao dok je ostatak malo bio i zacepljen.Iskoriscen je isti lonac od katalizatora samo sto je otvoren i unutra je postavljena jedna cijev tzv.prigusnica radi zvuka.Sto se buke tice nisam primjetio nikakvu razliku,cak sticem utisak kada dam gas,malo bolje onako zuji motor,ljepse.U pitanju je isto Tipo 1.4 ie.Bolje vuce u nizim obrtajima,prohodniji je a potrosnja je ista.Jedino je malo tromiji pri visim obrtajima ali to je neznatno.Nece paliti nikakav check jer je sonda ispred kat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...