bjov 0 Posted November 3, 2008 Nisam ranije menjao amortizere na Tempri (karavan), a majstori me cimaju, i brze cu sam da uradim u svakom slucaju (radio sam na 3-4 razlicite vrste automobila ranije - necu poginuti )...Bacio sam pogled na Haynes manual, i tamo tvrde da za zemnu prednjih mora SVE da se rasturi (skinu celjusti, otkaci spona, izvadi kugla iz nosaca glavcine, otpusti homokineticki i potpuno skine i izvuce nosac glavcine). Jesu li oni pili mastilo ili postoji problem sa manjkom mesta? Na svim automobilima na kojima sam menjao amorte do sada je bilo jednostavno - odsrafis amortizer sa nosaca glavcine, otpustis ga gore na 2-3 srafa, i ceo sklop izvuces, dok glavina sa sve celjusti ostane na kugli/ramenu..... Ima li neko iskustvo/video je kako su mu menjali prednje amortizere?Za zadnje amortizere - samo 2 srafa, i to je to - zar ne?Neki trik? Quote Share this post Link to post Share on other sites
lukag 1 Posted November 5, 2008 za prednje amortizere imas pet srafova da odvrnes i to tri trinestice odozgo sto drze solju i dva sa strane sedamnaest i to ti je sva filozofija skini kociono crevo sa nosaca na amortizeru nagazi disk na dole i izvadis amortizer za zadnje imas dva srafa jedan unutrasnji u sasiji petnestica i donji na viljusci devetnaest citava operacija 5 min po tocku Quote Share this post Link to post Share on other sites
Guest 2567 Posted November 6, 2008 Ma pogledaš ispod biće ti sve jasno za dizalicu. ima iza prednjih i ispred zadnjih točkova ojačanje koje je ja mislim baš za to predviđeno sa nekim krugovima u sredini videćeš ne možeš promašiti.isto je za sve siguran sam.Pošto vidim da sam čačkaš oko opruga i amortizera samo da te upozorim.TO JE OPASNO PO ŽIVOT. nemoj da se igraš sa time ako nemaš dovoljno iskustva i dobar alat.i iskusnim majstorima se desi.zamena amorta je ovde oko 500 dinara kom. nije vredno tih para da se sam mučiš i nahebeš na kraju.Pričam ti i iz svog iskustva jer mi se desilo da dok sam vraćao oprugu na amortizer skliznu mačke sa opruge.sreća pa sam prošo samo sa nalomljenim malim prstom.amortizer koji nije ni malo lak leteo je 5 metara kroz radionicu i udario u zid a opruga i pogača su završile u kanalu.krive su bile mačke sa buvljaka koje sam prvi put tada koristio a na mestima na kojima naležu na oprugu bile su glatke i zaobljeneznači nije ni malo naivno izuzetno je opasno što se prednih tiče a zadnje same ispadnu kad skineš amort mada pripazi nikad se neznaobrati pažnju nemoj da sam pisao za džabe Quote Share this post Link to post Share on other sites
etibor 21 Posted November 6, 2008 Slazem se sa mirkom, nije zezanje ni malo... Bolje nosi kod majstora da ti to zameni...Pozdrav... Quote Share this post Link to post Share on other sites
bjov 0 Posted November 6, 2008 kao sto rekoh - radio sam to na vise automobila, vise puta, tako da nije problem.. inace kompresori opruga koje koristim imaju po 2 kuke sa svake strane, tako da vrlo tesko mogu da se izmaknu.. Pored toga zavisno od konfiguracije opruge i procene koliko je "nezgodna", koristim jos jedan dodatni par kompresora, tako da oprugu dzi ukupno po 6 kuka sa svake strane - nema sanse da isklizne Quote Share this post Link to post Share on other sites
etibor 21 Posted November 6, 2008 To je najbitnije, da ne moze da izleti... Posto sam video kako izgleda kada izleti, ali srecom bez povreda po majstora koji je to radio... Quote Share this post Link to post Share on other sites
bjov 0 Posted November 10, 2008 Samo da se javim da sam jos uvek ziv ...lezaj je u solji iz komada, tako da je sve potpuno idiot-proof (osim ako se idiot ubije oprugom )..Inace cisto for the record, Dampo amortizeri su zapravo debrandirani WayAssAuto amortizeri (ispod nalepnice je ugravirano wayassauto).. Za Tipo/Tempru idu uljni kod Dampa, a original su gasni.. Za tempru karavan mogu i "obicni" (tipo/tempra/bravo/brava...) ali su meksi.. Specijalni za tempru karavan su oko 2.5 puta skuplji od "obicnih" i gasni su... Za sada nemam primjedbi na dampa... Quote Share this post Link to post Share on other sites