Jump to content
FAS Goran
NED

Fiat Punto 1.2 8v / Punto Classic / Punto mk.1 1.2 - gasi se...

Recommended Posts

Kao sto kaze gusar, krenes od nejprostijih stvari, pregledaj i ocisti sve kontakte, naprskaj kontakt sprejom, releji i osiguraci i sl., ako neda rezultate kad se ugasi sledeci put, nemoj da skidas klemu nego tad zakaci dijagnostiku i morace da pokaze neku gresku, ili sedni majstora u auto kacite dijagnostiku i vozi se dok ne stane.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imam jedan problem koji mi se danas desio posle gradske voznje oko 10km i odlucim da se parkiram bio sam parkiran jednu 10 min udjem da ga upali on se ugasim 2-3 opet isto onda uz dosta gase upali i radi jedno 1min na leru bukvalno motor se gusi ja mu dajem gas motor se gusi gasi nekako uspem da izadjem iz parkinga uz naravno gasenja nekoliko puta i onda konacno pocne motor ponovo normalno da radi dokle nisam ubacio u drugu brzinu onda opet gusenje i opet se ugasi . Sacekam 2-3 min i krenem radijo je normalno taman do kuce u cemu je problem <>? Filtere , ulje sam menjao prosle godine ne vozim ga cesto max 2000km mesecno presao 25.000 km (2009 godiste ).Gas bar meni normalno prima ali se gusi bar ja takav osecaj imam ...........

Edit: U pitanju je benzinac .

Predhodno je bio na rezervi (treci put otakd ga imam)

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

juce sam skinuo senzor radilice da ga ocistim, a kada sam ga vratio nazad auto vise nije hteo uopste da upali, samo vergla. danas sam kupio novi senzor radilice i postavio. opet ista prica, nece da upali samo vergla. pri davanju kontakta se cuje pumpa kod kljuc se lepo ugasi sto znaci da ga je prepoznao komp, ali sada uopste nece ni da upali. skinuo sa kablove da ih proverim u redu su, ali nema varnice na svecicama. Ljudi sta preostaje da je rikno kompjuter ECU?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo da ja pokusam da pomognem. Pre par meseci sam ugradio plin i super je radio do pre ekih mesec cana. Poceo je malo da zeza, odnosno simptomi su isti kao u prvom postu. Super pali ali se odmah ugasi i slicno. I tako dok se malo ne zagreje motor i dok se ne prebaci na plin. Posle toga radi bez problema. Pre par dana sam pokusao da upalim auto i nije hteo da upali. Razlog - crkla je benzinska pumpa. Sad je to zamenjeno i auto radi bez problema. Auto je punto 2002. god 1.2 8v. Mozda nekome i pomogne.

P.S. sad vidim da si napisao da pumpa zuji, tako da nazalost nece ti ovo mnogo pomoci. Ali mozda nekom drugom pomogne.

Edited by SrEbRnI

Share this post


Link to post
Share on other sites

Max, pregledaj lepo sve osigurace i releje i instalaciju oko bobina, cudno mi je da bas obe crknu u isto vreme. Da nemas neku blokadu ili alarm pa da on zeza?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo da ja pokusam da pomognem. Pre par meseci sam ugradio plin i super je radio do pre ekih mesec cana. Poceo je malo da zeza, odnosno simptomi su isti kao u prvom postu. Super pali ali se odmah ugasi i slicno. I tako dok se malo ne zagreje motor i dok se ne prebaci na plin. Posle toga radi bez problema. Pre par dana sam pokusao da upalim auto i nije hteo da upali. Razlog - crkla je benzinska pumpa. Sad je to zamenjeno i auto radi bez problema. Auto je punto 2002. god 1.2 8v. Mozda nekome i pomogne.

P.S. sad vidim da si napisao da pumpa zuji, tako da nazalost nece ti ovo mnogo pomoci. Ali mozda nekom drugom pomogne.

Pretpostavljam da si ga stalno vozio na rezervi pre nego sto je crkla? ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poz forumasi,

Vec oko 3 puta mi se desava ista stvar na Puntu 1.2 16v.Dam kontakt,sacekam dok se ne ugase lampice i upalim auto,i krenem metar ili dva i auto se ugasi i sve lampice na instrument tabli nestanu...Ponasa se isto kao da je skinuta klema sa akumulatora...Primetio sam da se cuje iz dela gde su osiguraci neki zvuk (cakne jednom) i tad se ugasi sve...Ponovim kontakt jednom nista nema,ponovim drugi put i sve normalno se ponasa posle...Imao sam pre neki dan i slucaj da samo sto sam stisnuo pedalu kvacila on se ugasio.Sve se ovo desava samo jednom i samo kad je hladan auto...Ne znam da li je nekako povezano sa kvacilom.Proverio sam kleme,u redu je,nov je akumulator Varta,nijednu lampicu (MIL ili sl.) ne pali u voznji..

Molim za pomoc...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovo sam nasao na jednom hrvatskom forumu -

"1.2 16 V 2000 godina. auto mi se ugasi kad stisnem kuplung (slično kao na prethodnom jednom postu). novi kablovi, svječice, filter zraka, sve orginalno kupljeno."

A neko mu je odgovorio:

"Tak se u narodu zove-motor lera, doslovni prijevod mu je ventil zraka lera-Idle Air Control Valve. Može biti u obliku step ili servo motora, kao elektromagnet itd. Probaj dijagnostikom vidit ili sam probaj-dok je hladan, otpoji s njega utikač-ako je ispravan, auto će krepati. Ako je neispravan, nećeš primjetiti u radu motora nikakve promjene"

Ne znam koliko je ovo primenljivo u mom slucaju,jer meni sem ponekad kad radi na 3 klipa kad je hladan (kao i vecini sto se desava) nema drugih problema sa obrtajima

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kleme sam cistio,poprskao ih kontakt sprejom,mada nije ni bilo potrebe za tim,ali za svaki slucaj...Moze li biti MAP senzor uzrok gasenja,ima li to ovaj motor?Koliko sam shvatio,to je senzor pritiska vazduha na usisnoj grani?

Edited by Skajnet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takvo gasenje ne moze da bude zbog senzora... Moras lepo rukom da ocistis kleme da ih lepo ostruzes da se sijaju ko tepsija... I naravno da ih stegnes ko smrt babu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gusare,tako sam i uradio,kao nove su,a stegnute su da bolje biti ne moze,verujem da su i srafovi istegnuti :laughing:

Kazem,u predelu osiguraca kao nesto cakne i onda se izgubi sve..

Edited by Skajnet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probaj malo bolje da dijagnostikujes i opises. Kada se to desi-kazes, kao da je skinuta klema sa akumulatora. Da li pogasi sve lampe na instrument tabli ili ga prebaci na "kontakt". Kada se to desi - ne diraj kljuc nego uradi sledece: proveri da li radi radio, otvori vrata vidi da li sija unutrasnje svetlo. Sta je na displeju u instrument tabli - da li pokazuje neku kilometrazu ili sta.... Sacekaj malo pa vidi da li se nesto menja ili ne.... Dakle, mora se utvrditi gde prekid nastaje. Da li imas neki alarm?

Ja tipujem ili na alarm ili na kontakt bravu....ali hajde da vidimo...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pogasi sve lampe na displeju,ne prebacuje na kontakt,a ne mogu da se setim za kilometrazu,nisam obracao paznju,ali mislim da stoji samo sat,kao i kada je ugasen auto.Nemam alarm.Probacu ovo sto si mi napisao,mada ne znam kada ce se opet desiti,nema pravila...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da nije labav dzek na Ecu? Proveri i to, mozda je neki kontakt malo korodirao. Da ti nije brava za paljenje malo "razdrndana" onako Mislim klimava i sl? Proveri Maxi osigurace, vadi ih redom i naprskaj kontakte kontakt sprejom, tako radi i sa relejima i ostalim osiguracima, naravno da auto mora da bude ugasen, a najbolje je i klemu da skines.

Drugov punto mk2 8v trokirao stalno na 2-om klipu, probali i bobinu i svecice i nije do toga. Otisao u servis kod jednog drugara sa namerom da skine Ecu i posalje na reparaciju jer smo ubedjeni bili da je do toga. Kad je otkacio kabal od Ecu-a video je da su bili prljavi kontakti, ocistili i naprskali sprejem i punto radi kao sat, eto sta sve moze da se desi..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Brava nije labava,probao sam cimajuci kljuc koliko je to moguce,nista se ne desava,dzekove od ECU u motornom prostoru sam skidao i kao novi su,jedino da probam kod osiguraca da poskidam releje i naprskam ih...ali pre toga da negde nabavim kontakt sprej

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo situacije od jutros:

Upalim auto i radi nekih 30 sekundi,stisnem kocnicu on se ugasi-lampice svetle kao i kada dam kontakt,znaci sve je u redu (sem gasenja auta,naravno)...U pitanju je,ovako laicki,neki pad napona koji se eto desava samo u prvim trenucima rada motora i to kada je motor hladan....Kada ponovim startovanje motora sve je posle u redu...Primetio sam jos jednu "sitnicu",koja mozda tako i treba da bude,ali hajde da opisem: upalim auto i svetla posle toga i kad dam gas auto pojaca jacinu svetala (nocu gledano).Ako je regulator napona u pitanju on bi uvek menjao intenzitet svetala zavisno od broja obrtaja motora,u ovom slucaju samo tada pojaca i posle drzi konstantno normalno...To me malo buni,jer da nije u pitanju neki glavni relej koji to sve regulise,lupam,koji kasnije pusti normalni napon...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Definitivno se sve desava kad stisnem kocnicu,i uvek to famozno prvo paljenje kad je hladan,svetla kocnice povuku veliki napon i cuje se neki zvuk CAK u predelu osiguraca i auto se ugasi.Upalim opet,ukljucim i duga svetla,muziku,ventilator grejanja,stisnem kocnicu sve radi normalno...Primetio sam da mi se cak ovaj drugi put i ugasilo svetlo na displeju kilometraze...Pokusavam sada da skinem kutiju osiguraca da vidim ima li sta sumnjivo u tom predelu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pregledaj sve releje ispod volana i one debele dzekove, moguce je da tu negde ima losiji kontakt. Obrati paznju na to da li je neka buksna mozda pocrnela ili nesto slicno, to je znak da tu ima los kontakt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imao sam i temu gde sam naveo da mi se prilikom stiskanja kocnice pali lampica airbag-a,ne uvek ali cesto.Taj problem se sam od sebe resio...nekako...Vidim da je na osiguracu za stop svetla i osvetljenje displeja kilometraze (utvrdio vadjenjem osiguraca).E sad,prilikom vadjenja osiguraca dok je motor u radu,pali se i ta lampica od airbag-a (crvena) i nestane svetla displeja.Vracanjem osiguraca sve je kako treba.Dakle jos samo da utvrdim sta je sa tim osiguracem i zasto gasi auto prilikom stiskanja kocnice.Osigurac je od 10 ampera i stavio sam novi,iako je i stari bio ispravan

Pogledao sam sve dzekove,sve je na svom mestu,pregledao sam i dzek na pedali kocnice...Palio sam 3-4 puta i sve je u redu...za sada...moracu da sacekam neki vremenski period da se dooobro ohladi pa da pokusam opet

Edited by Skajnet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interesuje me sledece:osigirac sam po sebi ne moze da proizvede nikakav zvuk,dakle mora neki relej,skidao sam onaj veliki na tabli osiguraca,treba li sve releje da pregledam,ostaje jos par onih crnih manjih? I sta konkretno mogu da pogledam na njima?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...